Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Další
Autor Zpráva
Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Jenže toho chodce auto přejede hned, a ne až v dlouhodobém horizontu. Pak můžeme dovolit jezdit pod vlivem alkoholu, protože druhý den přece bude řidič zase střízlivý.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: tak záleží, jestli se na to díváš v krátkodobém horizontu, nebo z dlouhodobého hlediska. Pokutování špatně zaparkovaných aut by postupně omezilo tento negativní jev. Protože to je drahý parkovací lístek.

Je to stejné, jako když Mrázek z ANO říká k levnějším šalinkartám: „Znamenalo by to schodek v rozpočtu dopravního podniku 160 milionů korun. Pokud je někdo má, rád za ním dojdu a můžeme to řešit v podstatě ihned.“ Samozřejmě, ale v dlouhodobém horizontu se to vrátí v podobě většího počtu cestujících a v menší hustotě individuální dopravy.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
A ten lísteček chodcům umožní lepší rozhled?


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: tak odtah je potřeba jen v nejnutnějších případech. Ale umístění lístečku za sklo auta není nijak časově náročný proces. Ještě jsem si všiml jedné tamní vychytávky, a sice bílých čárek na obrubníku (sprejem či jiným typem barvy), které dávají znát "potud je povoleno parkovat, dál už dostaneš pokutu".


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
MartinV: Jenže v tom Oslu si to předpokládám většina nedovolí, takže je jednoduché, aby si policie těch "pár" narušitelů ohlídala, zatímco v Brně to je na každým rohu, takže to ani není v silách policie, aby kontrolovala všude. Ale například na Jarošce, tam je to přesně, jak ty říkáš, a odtahovky tam jezdí v intervalu MHD. Jenže aby se takto mohla v průběhu dne kontrolovat každá ulice, na to asi policajti nemají kapacity. Ono je to taky o respektu lidí k pravidlům, což obecně třeba v germánských zemích je na úplně jiné úrovni než ve východním bloku.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
...MP nezačne opravdu řešit...
Tohle platí v podstatě o všem. Přidám jednu příhodu z Osla, kdy jsme zaparkovali auto před přechodem (jinde nebylo místo) a za chviličku už jsme za oknem měli papírek od Norů, že jsme porušili 5m distance. Kdyby to podobně fungovalo v Brně, nezlobil bych se. Často je kvůli špatně parkujícím autům špatný rozhled v křižovatkách (kufrem až v křižovatce, ideálně velké SUV; což nejen znemožňuje výhled, ale také je bariérou pro chodce).


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
miropiro: Druhá věc je, že dokud to třeba MP nezačne opravdu řešit, budou si cyklisti stejně jezdit nadále kdekoli se jim zachce. Schválně se půjdu na tu Českou mrknout, jak tam nikdo nejezdí.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Povoleno. Centrum Brna vítá cyklisty
Deník nezklamal, opět fiktivní studentka (proč nemohou prostě skutečně jít do terénu a někoho vyfotit a udělat s ním pořádný rozhovor)...ale jinak zajímavá informace, že od teď už nesmí cyklisté ani od 17:00 do 9:00 jezdit po ulici Česká, nově budou muset jet po Rašínově či Veselé. Ale budiž, to mi nevadí, do té úschovny kol ve Vágnerovi to dojdu...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Fantomas píše:
A že tak strašně všem vadí cyklista na silnici, že tam zavazí, ale že jsou kraje silnic olemovány nelegálně zaparkovanými auty, kvůli kterým se musí neustále vjíždět na tramvajový pás nebo do protisměru - to mi osobně, jak na kole, tak v autě, leze na nervy daleko víc.


No jo, pokud se ale tohle bude dál tolerovat, nic se nezmění. A nejde jenom o perzekuce ze strany policie, tohle by se mělo řešit víc systémově.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Ovšem, že mi tohle vadí. A když vidím autoškolu parkující na Hybešce na právě takovém místě, říkám si, že asi vím, kde to všechno začíná.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A že tak strašně všem vadí cyklista na silnici, že tam zavazí, ale že jsou kraje silnic olemovány nelegálně zaparkovanými auty, kvůli kterým se musí neustále vjíždět na tramvajový pás nebo do protisměru - to mi osobně, jak na kole, tak v autě, leze na nervy daleko víc.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Jenže toto jaksi na brněnské uličky aplikovat nelze, byť bych byl všemi deseti pro. Pro mě za mě, ať si cyklisté svá ústa rozbíjejí čím dál víc, když je teď cyklistika tak strašně moderní (=výborný kšeft), ale nemám rád, když se musí omezovat nějaký druh dopravy kvůli jinému.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: a právě proto si myslím, že je vhodnější budovat cyklostezky mimo silnice, tzn. třeba i na běžných chodnících. Fotka je z jednoho švédského městečka (nepodstatné) - chodník je plnou čarou rozdělený na 2 části. A cyklisté mají tu širší, blíž silnici. Všechny cyklostezky jsou tu na chodnících, někdy nejsou oddělené (v případě úzkého chodníku). A pochopitelně v místě přechodu pro chodce je vedle i přejezd pro cyklisty (což lze také na foce vidět).
Příloha:
DSCN5690a.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Ale jejich styl dopravy je, na rozdíl od auta, šetrný k životnímu prostředí.

Toť otázkou. Když jedou v místech, kde je není možno předjet, a za nimi se vleče kolona aut na nízký převodový stupeň, moc to ovzduší taky nepomáhá.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nápad zpoplatnit cyklostezky snad vůbec nikdo nemůže brát vážně. Beru to spíš jako nějakou recesi s cílem upozornit na sebe (což se povedlo, gratuluju).

Nebo chceme zpoplatnit i všechny silnice?
A nebo chceme cyklisty dostat z cyklostezek zpátky na silnice?
Vždyť je to padlé na hlavu.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jasně, že je nebezpečné, pokud se smíchají pěší a cyklisté. Ale pokud máme širší chodník (3 m), který rozdělíme plnou čarou na dvě poloviny (jednu pro cyklisty, druhou pro pěší), pak by ke kolizím nemělo docházet. Samozřejmě pokud každý bude respektovat rozdělení chodníku.
Ne všichni cyklisti dodržují pravidla, to je jasné. Ale jejich styl dopravy je, na rozdíl od auta, šetrný k životnímu prostředí. Takže platit by rozhodně nic neměli.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
pepola píše:
Je fakt, že jdeš normálně po chodníku a najednou těsně okolo tebe profrčí cyklista tak 30 km/h. To je správné? Policii městskou ani státní to nezajímá! Co, kdybys vedl dítě nebo psa, který se ti náhodou utrhne??

Je fakt, že jedeš u krajnice na kole 20 a najednou těsně okolo tebe profrčí řidič v autě 90 km/h. To je správné? Policii městskou ani státní to nezajímá! Co kdyby o tebe zavadil a zabil tě?

...omlouvám se za rýpnutí. Jen chci naznačit, že strašně záleží na úhlu pohledu. :-)

Nedivím se některým cyklistům, že jezdí po chodníku. Na mnoha místech je to totiž úplně bez problémů a hlavně pro všechny bezpečnější, než kdyby jeli po silnici.


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Je fakt, že jdeš normálně po chodníku a najednou těsně okolo tebe profrčí cyklista tak 30 km/h. To je správné? Policii městskou ani státní to nezajímá! Co, kdybys vedl dítě nebo psa, který se ti náhodou utrhne??
Tak proč jim mám na chodníku uhýbat? Ten člověk má naprostou pravdu. Jihlavu neznám, ale že končí cyklostezky někde u garáží, může být pravda.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
ReZ píše:

Tak to je síla, ten člověk je nemocný... A vůbec, zpoplatnil bych chodníky, vždyť po nich chodí zadarmo poměrně bohatí lidé!

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Janatak píše:
Jo, zátkové šalinózní zastávky jsou věc sama o sobě ošemetná. Najet pod větším úhlem doprostřed mezi koleje, kolik řidičů za tebou manévr správně pochopí, stejně tak potom ven. I když popravdě zatím jsem s tím sám neměl problémy.

Přesně.
Jo, jo. Za dob mýho mládí, kdy jsem denně brázdil šimické silničky na svém pologaluskovým favoritu bylo o hubu i sjet kopec z Malé Klajdovky na Líšeňskou, zejména přeskákat glajze ve smyčce. Nebo odbočit z Bubeníčkovy doleva na Rokycanovu a netrefit se u toho do glajze. Což se mi jednou stalo a dlouho jsem se z toho asfaltu sbíral. A kolo pak pár týdnů stálo bez hnutí ve sklepě...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Zpoplatněte cyklostezky jako dálnice, navrhuje jejich odpůrce.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jo, zátkové šalinózní zastávky jsou věc sama o sobě ošemetná. Najet pod větším úhlem doprostřed mezi koleje, kolik řidičů za tebou manévr správně pochopí, stejně tak potom ven. I když popravdě zatím jsem s tím sám neměl problémy.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Janatak píše:
Táborská.
Tos mi vzal z úst. Táborská je opravdu příklad, kdy cyklista musí jet mezi kolejnicemi (a tím pádem zdržovat prakticky všechny ve stejném směru), protože mezi pravou kolejnicí a obrubníkem, resp. zaparkovanými auty by to bylo o hubu (a po kolejnici samotné to jaksi taky nejde).


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra K. píše:
Bohužel značné množství "řidičů" IGK na nějaký bezpečný boční odstup od cyklisty kašle. Hlavně, že se vejdou a nemusí se zdržovat.


I právě proto není moc bezpečné jezdit příliš u kraje, jedouc na kole, ono to svádí při předjíždění autem líznout, resp. vlézt se za každou cenu. Samozřejmě tím nemám na mysli jet uprostřed, to ne, ale tak, abych byl pro řidiče více patrn a zároveň aby on musel zapřemýšlet, zda mě bezpečně předjede. A zvláště, pokud projíždím kolem dělícího ostrůvku, viz například Hlinky, nebo Táborská. Tam je fakt pro mě bezpečnější, najedu-li si mírně k prostředku tak, aby mě nikdo nemohl natěsno předjet. A to jedu natolik rychlo, aby to případný zdržení bylo co nejmenší.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
Znám i cyklistu, který jezdí (zejména mimo město) uprostřed pruhu, protože nechat se předjíždět autem, které nepřejede do protisměru, ale projede 10 cm vedle něho, mu přijde životunebezpečné.

Bohužel značné množství "řidičů" IGK na nějaký bezpečný boční odstup od cyklisty kašle. Hlavně, že se vejdou a nemusí se zdržovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 16:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]