Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 8    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Právě proto se mi líbí, co je ve FM, že tam musíš mít nějaký kupón, jinak zdarma nejedeš.

Ekologická zátěž je těm, co jedou autem, úplně jedno. Tím je nepřesvědčíš.
Aby autem nejeli, musí je stát parkování tolik, aby se jim vyplatilo jet MHD.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
V souboji auto vs. veřejná doprava nezaznělo podle mě několik zásadních argumentů (to co je pohodlnější je věc názoru, pro mě veřejná doprava) - Zaprvé - auta vytváří zbytečnou ekologickou zátěž pro planetu Zem, když nemáš auto, tak zbytečně neničíš přírodu, protože ten autobus pojede ať už v něm budeš nebo ne. Zadruhé - čím víc jezdí aut, čím větší jsou zácpy a tím pomalejší je veřejná doprava. A čím víc by lidi jezdili veřejnou dopravou, tím častějí by jezdila, tím by jezdilo míň aut a byla by tím pádem i rychlejší.
Za třetí - bezpečnost, pravděpodobnost nehody v prostředku veřejné dopravy je určitě nižší jako v autě.
A za čtvrté - když se podíváte, tak většinou v autě jede jeden člověk a zabírá tím autem šíleně moc místa, tak si představte kolik místa zabírá 10 zavazejících smrdících autystů oproti 10ti lidem v buse.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Robert: Máš alespoň nějakou možnost bezdomovce vykázat. Jakmile to bude zdarma, tak nad tím každý rezignuje. Hlavně pokud to začne jezdit narvané a nezvýšíš kapacitu, tak ti část cestujících uteče zpět k autům. Aby jsi ale zvýšil kapacitu musíš navýšit kapacity vozoven, měníren a vozů. Když to neuděláš, tak budeš mít levnější jízdné, ale stejný počet cestujících. Jízdné by se mělo snižovat tam, kde máme dostatečnou kapacitu ve vozech, abychom to mohli udělat. A momentálně nemáme ani peníze na navýšení té kapacity.
Bystrc je dobrý příklad, stačí se podívat jak se tam pomalu osekává doprava a proč? Myslím, že Bohunice+Starý Lískovec jsou stejně velké a doprava se příliš neosekává. Jenže z konečné ve Starém Lískovci se dostanu do centra prakticky rychleji než autem. Bystrc je ale na tom úplně naopak. Prostě čím vzdálenější cesta, tak tím je auto výhodnější. Ve vlacích se to řeší rychlíky, my žádné zrychlené spoje bohužel nemáme. Ty se dají samozřejmě rozumně zavést jen v autobusové sekci. Dlouho už tady volám po zavedení expresních spojů spojujících přestupní uzly a významná místa. Něco jako linky Osová - kampus Bohunice - Královo Pole, nádraží, dále linka Královo Pole, nádraží - Stará Osada a Stará Osada - Komárov - Osová. Něco pro Bystrc by se také hodilo. Prostě linka, která bude obdobně rychlá jako auto. Ať si klidně stojí v zácpě, auto tam stojí také.


Offline
80
05 dub 2015 09:45
Nevím odkud a kam jedeš, ale já občas jedu autem i tramvají z Ečerovy buď k nádraží nebo někam pokračuju a často (podle cíle) mi vyjde auto mnohem líp časově než mhd a to mám soukromí, klid, a jiné. Mínus je cena a přemýšlení kde a jak zaparkuju. A zrovna Olomoucká není dobrým příkladem. Proč? Protože pokud v té koloně stojí auta tak co asi dělá autobus? Taky stojí. A určitě je příjemnější stát v koloně, ale sedět v autě než stát v koloně v narvaném busu kdy jediné co člověka napadá je ať už proboha dojedeme aspoň na Tržní a honem pryč na Křenovou na šalinu.


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Pavel píše:
Jo jo, MHD zdarma je hodně sociální, protože bezdomovcům dáme zrovna i nové bydlení. Já jsem v tomto proti Vám, protože si myslím, že MHD vs auto není o ceně, ale o rychlosti a komfortu a touto cestou bychom měli jít i za cenu drobného zdražení. Cenu zdarma hlavně uvítají důchodci a chudí lidé, kteří stejně autem jezdit nebudou. Nebo máte pocit, že cena roční šalinkarty je vysoká? Za telefon platím víc. Ano, některé ceny by se měly narovnat, především krátkodobé jízdenky jsou předražené. Pak tady vymýšlí slevu na roční šalinkartu, ale to stejně přitáhne jen lidi, pro které je lístek drahý (protože je předražený).


První věta = naprostý souhlas!
Druhá věta též! MHD vs auto není o ceně, ale o rychlosti a komfortu... Místo toho se podle nějakého de/bilního požadavku Juliánova prohodily linky 9 a 11, čímž vznikly výhlídkově neatraktivní pomalé paskvily...


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
To je krásné slovo, ten populizmus, že? Za něj se dá schovat skoro všechno. Nejlépe to, co neumíme vysvětlit.
Vy si někdo vážně myslíte, že bezdomovci momentálně řeší, že se za MHD platí? :roll:
Líbí se mi model z Frýdku-Místku, kde MHD "zdarma" mají jen ti, co si za nějaký poplatek vyřídí kupon, s nímž pak mohou zdarma cestovat. Je to v podstatě taky roční šalinkarta, ale cenově úplně jinde. Kdyby tady roční kupon stál kolem 1000 Kč, věřím, že by do MHD dostal i lidi, co ji momentálně využívají maximálně na cestu z hospody, a to ještě načerno. Ročním kuponem za pár korun si část obyvatel zavážeme, že při nahodilých cestách nebudou uvažovat o autě nebo taxíku a pojedou MHD. A to i za cenu nižšího komfortu.
Při svých cestách po Brně marně přemýšlím, kde je IAD ve špičkovém provozu rychlejší než MHD. Stačí se po ránu projet po Vídeňské, Jihlavské, Kolišti, Žabovřeské, Olomoucké atd.
Ano, kapacita je někde na hraně, ale já si i přesto myslím, že při investici do vozového parku a infrastruktury se MHD (skoro) zdarma musí vyplatit. Samozřejmě s dalšími opatřeními, kterými jsou zdražení parkování v centru na několikanásobek současné sazby apod.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Jo jo, MHD zdarma je hodně sociální, protože bezdomovcům dáme zrovna i nové bydlení. Já jsem v tomto proti Vám, protože si myslím, že MHD vs auto není o ceně, ale o rychlosti a komfortu a touto cestou bychom měli jít i za cenu drobného zdražení. Cenu zdarma hlavně uvítají důchodci a chudí lidé, kteří stejně autem jezdit nebudou. Nebo máte pocit, že cena roční šalinkarty je vysoká? Za telefon platím víc. Ano, některé ceny by se měly narovnat, především krátkodobé jízdenky jsou předražené. Pak tady vymýšlí slevu na roční šalinkartu, ale to stejně přitáhne jen lidi, pro které je lístek drahý (protože je předražený).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle mého názoru MHD zdarma neušetří vůbec nic a ba naopak se může stát, že bude generovat spoustu nákladů navíc. Současný minimálně tramvajový vozový park má minimální rezervu a v některých úsecích je kapacita spojů prakticky vyčerpaná, takže větší přesun lidí z aut do MHD by znamenal v lepším případě nutnost navýšení počtu kilometrů a pořízení nových vozidel a v horším případě nutnost řešit úseky s vyčerpanou kapacitou tratí.

Stejně, reálně bude MHD zdarma jen pro lidi s nízkými příjmy, kteří platí minimální daně. Zbytek obyvatel ty nutné zvýšené dotace MHD zacvaká skrz daně i s chlupama. Podle mě je to jen populismus, nic víc.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Přiznám se, že MHD zdarma mi přijde také jako dobrý nápad, který, ač na pohled dráhy, ušetří ve výsledku docela dost peněz. Ale obávám se pak IDS zdarma, dálkové dopravy zdarma apod. Vždyť toto všechno může odlákat lidi z aut.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Se stejnou logikou by ses mohl ptát, proč není zdarma MHD.

Však taky ano. Jsem pro MHD zdarma. Stejně tak veřejné toalety by měly být zdarma. Jsou to naprosto základní služby a je v zájmu celé společnosti aby byly využívány co nejvíce.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Protože parkoviště P+R bývá obvykle hlídané, ale za minimální cenu oproti jiným parkovacím plocham. Kdyby tam parkování stálo 40 Kč na den a v tom byla zpáteční jízdenka, je to výborná nabídka.
Se stejnou logikou by ses mohl ptát, proč není zdarma MHD.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Proč by se mělo za P+R parkoviště platit? Měla by to být služba města. Snaha města by měla být nacpat co nejvíce aut na odstavná parkoviště. Pokud něco zpoplatním o to méně bude o službu zájem.

Těch pár korun za parkovné městu neublíží a splní zároveň důležitý cíl - v ulicích bude méně aut.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Zajímavé, že co funguje v celé Evropě, je v Brně blbost. I v té mnou neoblíbené Praze to funguje výborná. Zaparkuješ, zaplatíš za celodenní stání zhruba tolik, co stojí dvě jízdenky, které tím v podstatě získáš, a jedeš, kam chceš. A máš o auto postaráno, ne jako teď, kdy ho tam ve čtvrtek zaparkuješ a v osm večer tam najdeš desítky tunerů, co si z tvého auta udělali slalomový praporek...


Offline
80
05 dub 2015 09:45
No takže mám pravdu a je to totální kravina.
Situace teď - parkoviště zadarmo a platím jízdné
Nová situace - parkoviště placené, ale jízdné v nějaké malé formě údajně zdarma i když je to otázkou a moc v to nevěřím.
Ten kdo nemohl a chtěl mohl i teď je do toho špilberk centra či jinam jet. Parkovací dům prosím proč ne, nějaká plocha parkoviště taky proč ne i když nevím kde by tam vznikla, ale tohle jen závory a inkasovat? Blbost.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
No. Mám z toho takové smíšené pocity. Stát se tam dá už teď, v čem bude stav po investování 10 milionů lepší než před ním? Z mého pohledu o moc lepší nebude. Spíš naopak, za parkování se bude muset platit. Navíc ta docházková vzdálenost k zastávkám MHD není nic moc. Značku P+R tam můžeme dát už teď a bude to stát řádově míň, jestli jde teda jenom o to, aby se do novin mohlo napsat, že budujeme "síť parkovišť P+R"...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
V tom případě se mnohokrát omlouvám za chybu - když jedeme autem, parkujeme u krematoria, tak jsem si to hned spojil s tou zelenou loukou mezi oním hliněným parkovištěm a Fordem.

Je trochu škoda, že tak nevzniknou další místa, budou jen zabrána ta stávající, ale co naplat. Místo je to z hlediska napojení na dálnice určitě lepší.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Nene, ani to patro sarcastic V tom odkazu, co jsem posílal, vše najdeš včetně položkového rozpisu.


Offline
439
16 led 2015 11:18
10 milionů za závoru... To by se mohlo stát jen u nás. Dobře, tak aspoň jedno nadzemní podlaží, něco ve stylu autobusového nádraží na zvonařce, aby se trochu zvýšila kapacita. biggrin


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Vícepodlažní budova by nestála tak málo. V Panenské ulici staví parkovací dům za 200 miliónů, na Kopečné stál 60 mil. I dle toho článku to vypadá, že se tam dají jen závory.

EDIT: A teď jsem ještě našel projekty připravovaných parkovišť P+R
http://www.brno.cz/sprava-mesta/magistr ... -typu-p-r/
Ústřední hřbitov je hned první.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Pavel píše:
marecek.00: Jsem se docela ztratil (linka 6,8), to parkoviště mělo být u Ústředního hřbitova, u Londýnského náměstí, tam kde už parkoviště je. Alespoň se o tom takto mluvilo. Takže linky 2,5, 60/61. Ale pak nechápu, co na tom má stát 10 milionů.


Nějaká vícepodlažní parkovací budova předpokládám.


Offline
439
16 led 2015 11:18
ZZ Top: Kamkoliv, máme přece přestupní tarif. Ty nejspíš pod slovem centrum vidíš jen obchodní centrum. biggrin

marecek.00: To záleží, kde to parkoviště bude. V článku se píše, že bude tam, kde lidi parkují teď, když jdou na hřbitov, což je podle mě spíš u Business parku, i když u krematoria je taky parkoviště, ale menší. Oni podle mě počítají s tím, že to bude chytat auta jedoucí z Vídeňské. Teď je ale otázka, má-li být v ceně parkovného jízdné na MHD, pak ta cena bude závislá na době stání. Když pojedu do Brna, abych něco třeba nakoupil v centru a stavil se třeba u doktora, tak můžu čekat, že mně to i s dopravou zabere aspoň dvě hodiny. Dvouhodinová jízdenka stojí 42 Kč a platí na 5 zón. Teď by mě zajímalo, jestli to parkovné bude stát podle toho, nebo se zavede nějaká sleva vzhledem k tomu, že by platnost byla jen v 100 + 101. Přecejen si myslím, že spousta lidí by si rozmyslela, jestli si ušetřit hledání parkovacího místa za cenu 42 Kč a trmácení se mezi autisty neoblíbeným MHDčkem. ;-)


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
ZZ Top: Já bych to úplně neodsuzoval. Ale aby toto parkování mělo smysl, musí být za rozumnou cenu na dlouhodobé parkování. Tedy například na celou pracovní dobu. Si spočítej kolik celodenní parkování stojí ve Vaňkovce. U Spielberk office a AZ tower se prý nedá zaparkovat, takže minimálně pro tuto oblast to půjde využít. A nakonec i pro celé centrum. A mluvit o narvané dvojce, no nevím. Ta linka na tom tak špatně není.

marecek.00: Jsem se docela ztratil (linka 6,8), to parkoviště mělo být u Ústředního hřbitova, u Londýnského náměstí, tam kde už parkoviště je. Alespoň se o tom takto mluvilo. Takže linky 2,5, 60/61. Ale pak nechápu, co na tom má stát 10 milionů.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mně se ten nápad docela líbí s jedinou výhradou - je důležité, aby tam byla naváděna doprava přes bohunický přivaděč a Jihlavskou, nikoliv přes úzké hrdlo kolem Krematoria. Ale to je věc řešitelná značením.

Doprava je u hřbitova přeci poměrně solidní - šestka na Mendlák a na sever a osmička na Hl. nádraží.


Offline
80
05 dub 2015 09:45
Jsou na palici. Když si vezmu kam se od Ústředňáku dostanu? V podstatě Campus nebo Úzká-nádraží. U Campusu zaparkuju grátis a na Úzké-nádraží je například Vaňkovka nebo jiná a představa jak jedu namačkanou dvojkou je krásná a dlouhá. Podle mě jsou vhodnější lokality s lepším napojením na centrum.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Diskuze přesunutá z tématu DPMB v tisku. Ondra

Brno postaví záchytné parkoviště, řidiče chce nalákat do MHD
http://www.auto.cz/brno-postavi-zachytne-parkoviste-ridice-chce-nalakat-do-mhd-88255


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 187 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]