Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 94 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Nejhorší na tom všem je, že KPN je jeden z našich nejlepších uzlů. A to i přesto, že má značné nedostatky, přesně jak píšeš. Kvalita našich přestupních uzlů je vskutku tragická.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

7037
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V uzlu KPN by se dala řada věcí zlepšit, jako tu největší možnost (ale jak by to šlo prakticky, nevím; kolik je překážek atp.) vidím přiblížení TT nádražní budově, aby lidé mohli do šaliny nastoupit hned po vystoupení z budovy. Tak, jako tomu je třeba na hlavasu v Olomouci. Stejně tak nástupní zastávky autobusů by stačily dvě/tři, opět více přiblížit staniční budově, zase taková frekvence tam není.

Ono nejde jen o těch 100 metrů ušetřené vzdálenosti, ale o komfort. Když prší, fučí nebo je prostě jen zima. Hodí se vystoupit z vozu a být v budově nádraží. Nebo naopak.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Do práce a za kulturou s příspěvkem od města, do nákupních center jenom s přispěním těchto center. DPmB není firma, jejímž hlavním cílem je maximalizovat zisk, ale dopravce města jezdící v závazku veřejné služby. Přesně tak to funguje, gratuluji k pochopení. Na všechno neexistují dokumenty (chcete dokument např. třeba o povoleném počtu písmen f v jednom slově? asi taky těžko, že...), existují nepsaná pravidla a nedotovat z veřejného dopravu k samostatným nákupákům je jedno z nich.

Samozřejmě prodloužení k Hněvkovského je úplně o něčem jiném. Ve stadiu nejranějších úvah je vybudování kapacitního terminálu IDS s parkovištěm P+R a prodloužením tramvaje 12. V nejbližších letech ale nelze očekávat zatím ani projektovou dokumentaci.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Jezour je fakt dokonalej - když jedu do háčku nebo do tyjátru, tak su zákazníkem dopravního podniku, ale jak jedu nakupovat, tak najednou nejsu, i když se vezu a platím (teda když si zrovna nehraju na black friday). Tvl tak tenhle matroš chcu taky.
Nehledě na to, že si nevybavuju dokument, ve kterém by si město zapovědělo stavbu TT k "samostatným" NC. Jak se takové "samostatné NC vlastně pozná?

Prodloužení z Komárova navíc není jen kvůli Avionu - podél Hněffkoffského je zástavba, za humny Avionu Přízřenice. Nehledě na to, že před dálnicí tu šalinu není moc kde smysluplně otočit.

A navíc je ve hře PaR, která by tomu projektu dala další smysl.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6204
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono to spojení dává smysl spíš v opačným směru. Křižovatka dvou dálnic a velké nákupní centrum k tomu je vcelku ideální místo pro parkoviště P+R. Zaparkovat jednoduše hned u dálnice a od tam rychlý přímý spojení tramvají přímo do centra.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
goldfinger píše:
... Podle jeho logiky by se vlastně mělo jezdit akorát do velkých sídlišť, kde baráky patří obci (no možná někde v centru se taky obecní nájemní dům najde), ale na Kamechy? Nas... Všechno soukromé vily kapitalistů. Zrušit busy do Soběšic a Útěchova, samé rezidence zazobanců. Takže že do Avionu jezdí mraky lidí, tedy zákazníků DpMB, je Jezourovi šumák. Smutné.

Nikoli, to jste si kolego s těmi Kamechy, Soběšicemi i Útěchovem zcela vymyslel. Vaší fantazii budiž čest!
Doprava je dotovaná z městského rozpočtu a proto má jezdit tam, kam město řekne. Město naštěstí říká jasné NE dotované dopravě k samostatným nákupním centrům. Proto do Avionu, Olympie, Globusu, NC KrPole a podobných výletních cílů jezdí výhradně doplácené spoje jednotlivými společnostmi. Krásně je to vidět na příkladu NC KrPole, které před několika lety změnilo vlastnickou strukturu. Okamžitě přestaly jezdit barevné linky, závlek linky 67 měla na kahánku. NC společně s MČ Brno střed byly vyčísleny i spoje tehdejší 81 z NámMíru, ani na ty nebyla dána ani koruna = okamžitý konec. Fantasy s prodloužením linky 46 k NC byla rovněž ze strany NC i MČ Bo-sever striktně zamítnuta. A chtít po městu, aby zacvakalo tramvajovou trať do soukromého AVIONu, to vám shodí nejen každý zdravě myslící člověk, ale taky každý soud (porušení péče řádného hospodáře na počátku a porušení rozpočtové kázně na konci). Takže ano, až přijde majitel AVIONu a řekne - já postavím koleje po Hněvkovského, město buduj dál ke Komárovu, pak ať taková trať vznikne...
A na závěr mi dovolte jednu zcela soukromou poučku - ty mraky lidí nejsou zákazníci DPmB (a už vůbec ne DpMB), ale zákazníci toho centra. Jen shodou okolností do tohoto centra jezdí vozidla DPmB. Koukněte na Olympii kilometr opodál. Také budete požadovat po ADOSE prodloužení tramvaje z Avionu k Olympii? Asi těžko, že...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
goldfinger píše:
Položil bych si otázku, PROČ tam ve špičce jede "jen 8 busů za hoďku a co by motivovalo lidi přesednout z aut do šalin.
Zapal jim auta.

Jet MHD ověšenej igelitkama je vopruz, bez ohledu na to, kolik těch igelitek je. 95% lidí, kteří jedou do těchto nákupáků za městem, tam jede pro větší nákup (protože pro menší můžou jít do centra), takže z těch 95% lidí ti, co mají auto, tam tím autem prostě pojedou.

Hlavně nevidím jediný rozumný důvod snažit se motivovat lidi nejezdit IGK někam, kde je obrovské parkoviště a perfektní napojení na infrastrukturu IGK (dvě dálnice).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Položil bych si otázku, PROČ tam ve špičce jede "jen 8 busů za hoďku a co by motivovalo lidi přesednout z aut do šalin. Parkoviště bývá obvykle plné a zdaleka ne všichni jedou do Ikey pro neodnositelné věci.

Část návštěvníků je očividně přespolních (včetně okrajových čtvrtí a la Chrlice nebo městských částí, kam se nedá MHD rozumně dostat.

Ale další zajímavá část je těch, kteří neskousnou přestup na Úzké a následný přesun podchodem na centrální přestupní uzel, navíc když ten bus jede toutéž ulicí, jako oni autem (Hněvkovského, Plotní, in futuro Dornych). U této skupiny potenciál vidím. Navíc protažením šaliny by se zatraktivnila dostupnost rozvíjejících se Přízřenic a linka do Olympie by se mohla zkrátit jen k Avionu (pendl by se hodil, dnes se z Avionu nedá MHD do Olympie a obráceně dostat).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Trať k Avionu je prostě blbost... jediné, čeho bys tím docílil, bude zpoplatnění parkoviště u Avionu.

V největší špičce tam jezdí 8 sólo autobusů za hodinu. To fakt není modelový příklad místa, které by potřebovalo šalinu...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Ale aspoň už tady neprezentuje takový bomby jako před časem. Konkrétně vyjmenovávat nebudu, protože nechci rozdmychávat oheň. Nic proti jeho gustu. :-)

Teď je otázka, do jaké míry by byla trať k Avionu účelná. Vím o rozmachu obytné zástavby v okolí Avionu a Přízřenic. Řekl bych, že jak místním, tak zákazníkům Avionu by prozatím postačilo autobusové spojení v kloudném intervalu a s kloudným přestupem v moderním uzlu. Pokud daný přestupní uzel a taky přístup DPMB nestojí za H, tak přestup není problém. Kde je to naopak, tam je averze lidí k přestupům opodstatněná.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Před časem Jezour perlil se svými svéráznými postoji k noční dopravě a teď dává najevo svou konzistenci v názoru na trať do Avionu. Podle jeho logiky by se vlastně mělo jezdit akorát do velkých sídlišť, kde baráky patří obci (no možná někde v centru se taky obecní nájemní dům najde), ale na Kamechy? Nas... Všechno soukromé vily kapitalistů. Zrušit busy do Soběšic a Útěchova, samé rezidence zazobanců.

Takže že do Avionu jezdí mraky lidí, tedy zákazníků DpMB, je Jezourovi šumák.

Smutné.


Offline
7524
27 úno 2010 07:40
Myslel jsem samozřejmě v okrajovějších časech, navíc jsem to srovnával se zmiňovanými šalinami.


Offline
Uživatelský avatar

6652
21 pro 2005 17:01
Robert: Ve špičce 4 vlaky za hodinu, to je málo? Kolik bys tam těch vlaků chtěl nacpat? Úsek Hlavní - Židenice už moc dalších vlaků nesnese.


Offline
7524
27 úno 2010 07:40
Z a- 42/70 mas na rolu vlak. Ano, interval stoji za hovno.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
KPN jako dobrý příklad přestupní uzlu? To jako vážně? Pokud jedu a-42/70 a chci na hlavak, tak musím přestoupit až na Semilasse na d-1, která má absolutně nepřístupný ostrůvek bez přechodu. Při cestě a-41/71 z Medlánek musím do podchodu na Tylově, pokud chci jet d-6 od Semilassa, tak přebíhat silnic nebo běžet až dolů k přechodu :roll:
a-43/301 jsou odkázáni jen na d-6 (+ přestup na d-1) nebo vlak, který o víkendu jede jednou za hodinu, za mě teda dobrý příklad opravdu ne

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Jezour: Aneb jak jsem si myslel. Takhle to je nejspíš u spousty dalších, a než se něco postaví, tak se plány několikrát změní a budeme tu mít nakonec úplně něco jiného.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
V nejblizsich letech cista nula, pouze uvahy.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Jezour: Přesně tak.
Je uvažován: máš nějaké bližší informace o tom, jak moc nepravděpodobná tahle trať je? Máme důležitější, jasně, jen by mě zajímalo, jestli to je pravděpodobné jako kvantový jev na makroskopickém měřítku. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Do areálu soukromého nákupního centra nikdo za státní peníze trať nepostaví. Pokud by takové choutky mělo vedení Avionu, ať si trať vyprojektuje a zaplatí, ale erár na to nedá ani korunu. Budoucí terminál je uvažován před křížením D1/2 s kapacitním P+R a terminálem IDS pro linky z jižních částí Brna i okolních obcí.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
OK. Žádný podjezd pod dálnicí být nemá. V ÚP je to natažené ke křížení s D2, tam je pak ale smyčka. Tohle jsou prostě oficiální plány, které se stejně nikdy nenaplní.
I když to teda zní hloupě, s šalinou do Avionu jako takového se nepočítá. A nechápejte mě špatně, taky jsem názoru, že každá druhá 12 by tam klidně jezdit mohla. Nebo každá 4, nevím. Končit u křížení dálnic je stejné, jako končit v polovině trasy: na hlavu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1978
07 dub 2006 09:03
Linka A jezdí po většinou po20 minutách. K ní je však třeba připočítat a67 s desetiminutovým intervalem ve špičce. Avion potenciál na šalinu má, problém akorát je překonat D1. Kdyby se tam jezdilo pásmových provozem (každá druhá d12), tak by to mohlo fungovat a možná by se časem interval zahustil, protože by lidi, kteří nepotřebují odvézt něco objemného zjistili, že šalinou se do štatlu dostanou rychleji (od Avionu až na Zvonařku po samostatném tělese).
Jediný problém vidím v nákladech na podjezd pod dálnicí a v koordinaci s ŘSD (asi by se muselo při stavbě uvažovat dopředu s rozšířením dálnice na tri pruhy) a s úpravou MÚK D1/D/2.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Taky bych byl pro nějaký přestupní terminál na Komárově. Ideálně, pokud by to nahradilo Úzkou. Nebo alespoň část, a další část by se přesunula jinam. Úzká je katastrofa.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak lidé protestují, ale proč? No protože jízda d-12 jim přinesla jen zhoršení (a nejde o přestup, který ale v současné poloze není zrovna super), ale spíš o čas jízdy ve stejném úseku, navíc to ještě bylo diskriminační řešení jen pro určitou část lidí.
Ukázkou dobrého přístupu může být KrPole nádraží a linky 43, 41, 42, 70, 71 a 301. Nevím o tom, že by si někdo stěžoval z této strany, že mu to nejede až na Českou.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Vybudovat moderní přestupní terminál mezi linkami 12, 40, 48, 63, 509 a 109 v okolí Hněvkovského by bylo nejrozumnější možné řešení. K tomu potom zkrátit interval d-12 na 4 minuty. Souběh s tramvají je o ničem.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Pokud by se v Komárově ukončilo systémově vše tj. 40, 48, 49, 63, 109, 509 (snad jsem nic nezapomněl) tak by byl odpor místních spíše zbytečný. Ukončení jen 59 jako v minulosti byl bohužel nepodařeným experimentem.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 dub 2025 11:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]