Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 93 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
597
25 říj 2019 10:12
Spousta lidí má tu úžasnou vlastnost, že se shlukují v prostoru dveří i když je zbytek vozidla úplně prázdný, že by to nějaký terminál na karty tak znatelně zhoršil se mi moc nezdá... Už teď stačí, když někdo nastoupí, zastaví se ve dveřích a začne po kapsách hledat papírovou jízdenku, a že by kvůli tomu kolabovala doprava jsem si nevšiml. Nedramatizoval bych to, realitu ukáže provoz, pak to můžeme řešit.


Offline
324
21 dub 2009 20:30
peno píše:
Koupí si jízdenku v předprodeji, kterou pak budou muset označit na tom samém terminálu, jako si další lidi budou chtít pípnout. A pánbůh chraň, pokud budou lidé s kartou řešit další kraviny, typu jízdenky pro spolucestující, zavazadlo atd. To tam bude fronta celou cestu mezi dvěma zastávkami. A vzhledem k tomu, že někoho chytrého ještě napadlo, ty terminály umístit mezi dveře, asi si umíte představit, co za bordel to udělá na frekventovaných zastávkách, zvlášť pokud se k tomu ještě přidají lidi, pípající si výstup. A to je přesně ten důvod, proč jsem odpůrcem tohoto řešení. Zase to řešil někdo od stolu, kdo jen viděl světový systém a musel ho mít, aniž by si uvědomil, jaké problémy to v reálném provozu reálným lidem způsobí.


Jo jo, máš recht. Tuhle jsem narazil na odbornou studii, která říká, že ve městech, kde něco podobného už nějakou dobu funguje, kolabuje doprava, znatelně stoupl počet psychických poruch, sebevražd a, co je nejhorší, někteří ze šotouškých apokalyptiků dokonce začali uvažovat o koupi auta!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, mě se teda nezdá, že by to zabíralo o tolik víc místa. Třeba v Sorech se ta část pro řidiče vešla akorát do té mezery po USV-C a část pro cestující je umístěna tak šikovně, že rozhodně nepřekáží ani řidiči, ani cestujícím. To starý palubák musel řidičům překážet mnohem víc. Jedinou výhradu mám k umístění čtečky karet na boku, což je dost nepraktické, ale dá se to přežít.
Jinak, když už se to tu řeší, tak bych měl dotaz. Ono se u těch nových pokladen už nedá vypnout hlášení (myslím samozřejmě u regionálních autobusů mimo DPMB), nebo zatím jenom řidiči nepřišli na to, jak to vypnout? Ještě jsem totiž nezaznamenal nefunkční hlášení u vozů s novou pokladnou.

Martan píše:
A je to tu zase.
Jako loni s usměrněným nástupem cestujících do vlaků. Tolik lidí nebude kupovat jízdenku až ve vozidle. Většinou mají šalinkarty nebo jízdenky koupí v předprodeji.

Koupí si jízdenku v předprodeji, kterou pak budou muset označit na tom samém terminálu, jako si další lidi budou chtít pípnout. A pánbůh chraň, pokud budou lidé s kartou řešit další kraviny, typu jízdenky pro spolucestující, zavazadlo atd. To tam bude fronta celou cestu mezi dvěma zastávkami. A vzhledem k tomu, že někoho chytrého ještě napadlo, ty terminály umístit mezi dveře, asi si umíte představit, co za bordel to udělá na frekventovaných zastávkách, zvlášť pokud se k tomu ještě přidají lidi, pípající si výstup. A to je přesně ten důvod, proč jsem odpůrcem tohoto řešení. Zase to řešil někdo od stolu, kdo jen viděl světový systém a musel ho mít, aniž by si uvědomil, jaké problémy to v reálném provozu reálným lidem způsobí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta hlasová telefonie má jenom takový malý háček, musí být venku dostatečný signál. Už jsem zažil situaci, kdy řidič kvůli nehodě a nutnosti objíždět jinou trasou, volal dispečera svým mobilem, protože mu to nějak nechtělo fungovat přímo z busu a neměl signál, přitom byl kousek od dálnice a tím pádem se dovolal až na třetí pokus, zatímco zprávy o zpoždění většinou fungovaly dobře, jejich doručení jsem zažil xkrát na různých Trabantech (SOR) i Crossech mimo město.
Naopak zobrazování přestupů a podobných věcí chválím a určitě to bude jedna z lepších vlastností té nové velké kasy. Menší nadšení asi bude z toho, kolik zabírá prostoru.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Jezour: jj někdo z toho může být nadšený, to je fakt. Někdo si zas raději vybere dekádu, kde to aspoň zatím nebude potřeba. Mě bylo řečeno, že je v tom manuálu spousta chyb a sešitek s opravama jsem nedostal, protože už nebyly, až budu mít i ten, tak se na to podívám, zatím to beru jako zbytečné. Proto to ani zde nějak více nekomentuju, protože jsem to zatím nečetl.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
M píše:
Neni to tak uplně pravda, prodej skončil, to je pravda, ale jen u tramvají a trolejbusů, naopak my řidiči autobusů jsme dostaly manuály na naučení se obsluhy nových pokladen ( které jsme na vlastní oči ještě ani neviděli ) a dostaneme všichni pokladny. V první fázi jen určitá část, proto se mění i dekády na pokladnové a nepokladnové, protože zatím neni dostatek podstavců a pokladen. Jakou z toho mají všichni autobusáci radost asi neni třeba psát.

Ale prosím uznejte, že sice ten manuál má přes 40 stran, ale je totálně srozumitelný. Když si to párkrát vyzkoušíte, bude to totální pohoda. I ty špeky typu jak přisvítit LEDkou na QR kód jízdenky, aby se načetla... Vždyť to konečně bude kontrolováno, dvojí použití téhož kódu v tomtéž linkospoji vyhodnoceno jako neplatná jízdenka apod. Barevné rozlišení předložené elektronické jízdenky na zelené=platné / žluté=překontroluj / červené=neplatné; načtený QR kód = nově znemožnění pozdějšího storna jízdenky; fotka, jméno a datum narození cestujícího pro kontrolu oprávněnosti slev; online mapa s přípoji; elektronický seznam návazných spojů a automatické vyhodnocení vzájemného přestupu; každá pokladna má zároveň mikrofon a hlasovou SIMkartu pro možnost telefonie; ...
Ano, poměrně radikální změna dekád na střediscích 2320 jde s tímto krokem ruku v ruce, ale ta je přeci matematicky zcela nevyhnutelná. Konečně všechny spoje linek jedoucích mimo Brno budou mít k dispozici prodej doplatků za 16 Kč...


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Pokud to někdo ještě neznám, o pípání jízdenek je psáno zde:
https://www.pipniajed.cz/


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
No ale ty pokladny se budou dávat jenom na kurzy, které jedou ven, ne?


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Neni to tak uplně pravda, prodej skončil, to je pravda, ale jen u tramvají a trolejbusů, naopak my řidiči autobusů jsme dostaly manuály na naučení se obsluhy nových pokladen ( které jsme na vlastní oči ještě ani neviděli ) a dostaneme všichni pokladny. V první fázi jen určitá část, proto se mění i dekády na pokladnové a nepokladnové, protože zatím neni dostatek podstavců a pokladen. Jakou z toho mají všichni autobusáci radost asi neni třeba psát.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Takže to vlastně pěkně vyšlo, že se už nebude muset obnovovat.


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Prodej u řidiče již skončil, do konce června řidiči odevzdávají jízdenky. Takže až se otevře prostor u předních dveři, není už co prodávat. I když samolepky na kabinach furt zůstávají :twisted: sarcastic

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Izidor píše:
A skončí tím prodej u řidiče?


Ano.
Prodej bude možný jen v busech kde jsou pokladny.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
A je to tu zase.
Jako loni s usměrněným nástupem cestujících do vlaků. Tolik lidí nebude kupovat jízdenku až ve vozidle. Většinou mají šalinkarty nebo jízdenky koupí v předprodeji.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
A skončí tím prodej u řidiče? A co revizoři, pokud cestující bude ve frontě a pak bude nějakou dobu vybírat jinou jízdenku, než tu základní?

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Vyzkoušeno v Ostravě a maximální spokojenost. Sice to asi nevyužiji, ale pro náhodné cestující určitě skvělá možnost.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Něco o odbavování kartami.
https://www.mobilmania.cz/clanky/dpmb-s ... fault.aspx


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zrovna včera jsem jel kolem díky přestupu na terminálu před špitálem a už je vidět jedna z budoucích stěn.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Práce na trati do kampusu v plném proudu. Příští týden začnou hloubit tunel


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To nevadí, že plánují vlastní využití, možná tankování i do aut, ale tak plnička DPMB tu asi nějaký rok bude, když stála mraky peněz, takže ta půlka na zemní a druhá půlka na bio plyn úplně stačí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Online
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Jojo, o tom se v podcastu mluví. Pokud to půjde dobře po ekonomické a provozní stránce, měla by být možnost takto zajistit palivo cca pro 1/2 aktuálního počtu plyňáků. Kapacita by byla na ještě větší počet, BVaK ale plánuje "bioCNG" využít pro vlastní účely.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Incien, to je ta samá parta, co už zkoušela v Brně plnit busy z čističky v Modřicích, celkem fajn lidi, jejich ředitelku Soňu Jonášovou trošku znám. Myslím, že by to v Brně stálo za větší projekt, přecejen čističku máme, tím pádem zdroje bioplynu taky, CNG to nahradí v pohodě, takže proč do toho nejít.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
32
30 kvě 2019 09:36
Méně emisí a nezávislost na Rusku. V Brně by mohly jezdit autobusy na biometan

Část podcastu je o DPMB, podcast je i na Spotify.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
opět ožralec:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/nas ... lanky-home


Offline
Uživatelský avatar

2572
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Lesná bude bez šalin. Kvůli rozsáhlé rekonstrukci Lesnické ulice v Brně

Za kompletní rekonstrukci ulice zaplatí město 190 milionů korun bez daně. „Opravíme kanalizaci, kompletní tramvajovou trať, trolejové vedení, celou elektroinstalaci včetně informačních tabulích a zastávek. S dopravním podnikem jsme našli takové dopravní řešení, které umožní zkrátit dobu prací na rok místo původně plánovaných dvou let,“ přiblížil brněnský radní pro investice David Grund.
Ještě že tak, byť v tomto případě by se už hodilo mít šalinu protaženou ze Štefánikovy čtvrti :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Reportáž o tramvajovém tunelu pod Špilberkem
https://www.televizeseznam.cz/video/tajemne-podzemi/pozustatky-podzemnich-drah-najdeme-po-cele-republice-dokonce-i-v-brne-64060901


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2024 21:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]