Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
Zajímavá studnice názorů. Nejvíc mě ale zaujal nápad zrušit spojení ve 2:30 a 3:30.

Jednak, jak píše Goldfinger, že se neušetří jejich zrušením nic, tak s tím se dá souhlasit, navíc na některých linkách nejsou vedeny v celé trase. Noční spojení v noci před nepracovním dnem ve 2:30 a 3:30 se zaváděly 14.12.2008. Autobusy od spojení ve 2:00 v exponovanějších směrech občas ani nepobraly všechny cestující, takže se vložilo spojení ve 2:30... a když už chybělo jen jedno do celonočního půlhodinového intervalu, tak se doplnilo i 3:30. Na to se ale bohužel nějak zapomíná.

Můžu posoudit objektivně jen linky 90 a 91, ostatními nejezdím tak často, abych mohl dělat závěry. Ale jsem přesvědčený, že spojení ve 2:00 v noci před nepracovním dnem je absolutně nejvíc na max. (srovnatelně tak možná spojení 1:00 so+ne, pracovní dny se s tím absolutně srovnávat nedají). Takže bez 2:30, kde vždy pár lidí stojí, by to bylo maso. Jedině, že by tady bylo to "regulační" tarifní opatření :)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Slogan "město, které nikdy nespí", by měl patřit k image univerzitní metropole, kterou se Brno snaží být. Bez dopravy to opravdu nepůjde, to fakt není žádný nadstandard. Někoho možná pohoršuje noční život, ale nikdo ho nenutí, aby se k němu připojil. Na druhou stranu by mu neměl bránit.
Když už tady diskutujeme o tarifu - nikoho zatím nenapadlo zavést víkendovou šalinkartu, která by platila řekněme od pátku od 12 do neděle do půlnoci. Ve stávajícím systému by to znamenalo totéž, co doplatkové lupeny za rozjezdy, ale s přechodem na elektronické jízdné by to bylo lehce proveditelné. Spousta lidí pracuje mimo Brno a přijíždí na víkend. Měsíční šalinkarta se jim nevyplatí, tak musí jezdit na jednotlivé jízdenky (kombinovaná není po zdražení extra výhodná).
Zdroje úspor ať město hledá tam, kde skutečně jsou - třeba v rychlejších obězích vozidel, preferenci apod. Jeden příklad za všechny - na křižovatce Lidická-Kotlářská se zrekonstruovala světelná signalizace. Prý na "chytrou" s preferencí MHD. Jestli preference znamená blikající předzvěst, že za 5 sek. padne signál volno, tak to pro mne žádná preference není. Přitom tam šalina ztrácí víc než minutu, když se netrefí do intervalu. O zbytečných semaforech na Moraváku už se tady psalo taky ixkrát.


Offline
8
14 bře 2011 12:34
No když pominu to, že se v konečném výsledku stejně na tom nic moc neušetří, tak hlavní důsledek bude to, že budou narůstat jízdní doby a zpoždění a řidiči na některých linkách se nezastaví, protože automatů moc po městě není, takže všichni, kteří nebudou chtít riskovat pokutu, tak nakoupí u řidiče. Už vidím to řidičovo nadšení třeba u Velodromu, jak mu tam takhle bude čekat sto studentů jedoucích z Favalu a alespoň polovina si bude chtít koupit jízdenku.
Sám vím, že to tak budu řešit i já, protože nějaká měsíční na rozjezdy se mi nevyplatí a tím, že rozjezd po půlnoci používám tak 3x do měsíce mi určitě nedojde to si koupit jízdenku předem. myslím, že některé věci na magistrátu rozhodně nedomysleli.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MKzB píše:
To chce se domluvit a udělat třeba jedonoční bojkot.


Aby se zjistilo, že rozjezdy nejsou vůbec potřeba? sarcastic
To bych vám teda poděkoval i já, jinak rozjezdy moc nepoužívající...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
MKzB píše:
To chce se domluvit a udělat třeba jedonoční bojkot.


A nejlépe v pátek nebo v sobotu.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
To chce se domluvit a udělat třeba jedonoční bojkot.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K.ondra89: rozjezdy jsou před nepracovním dnem s intervalem 30 minut vytížené alespoň do 2 hodin. Tzn. v úvahu na zrušení by připadl rozjezd v 2:30 a 3:30 (jak psal Goldfinger), aby byla zachována dostatečná kapacita spojů.
(Jednou bydlíme ve městě, tak mě zaráží, jak se někdo může dívat na noční dopravu jako na něco nadstandardního.)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ještě aby se nerozrostla. Petice a FB skupiny jsou jedinný pořádný prostest, na který se studenti zmohou...

Ale což, ještě pár takových supr čupr vychytávek Kotzian zavede a komunisti nebudou mít u voleb 22%, ale 80%...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nechce se mi hledat, před kolika lety se s velkou slávou zaváděly v nocích před nepracovními dny rozjezdy po půl hodině, určitě to bylo za stávajícího velkého R.O. Poptáffka po půlhodinovém intervalu je více než dostatečná min. do 2 hodin. Kdyby se to zredukovalo na hodinu, tak se ti lidi do busů nevejdou. Mluvím teda za a 90/91, možná 92, jiné směry neznám. Adepty na možné zrušení by byly max. rozjezdy ve 2:30, ale spíš jen ve 3:30. Tím se ale neušetří vůbec nic. Ono je obtížné rušit něco, co jsem sám zavedl, tak se hledají takovéto skrčky.
Půjdu proti proudu a i když mne Peno nebo Jezour možná ukamenují, tak si přesto myslím, že by měl smysl celotýdenní rozjezd v 0.30. Viz předchozí příspěvek.
Mimochodem ta fb skupina se hooodně rozrostla.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Mě by zajímalo, jaká je frekvence lidí o víkendových rozjezdech. Jako student jezdím nočáky pouze v pracovní dny.

Vzhledem k tomu, že Brno je studentské město a počet studentů je zde velmi nezanedbatelný, tak by mě zajímalo, zda o víkendu (kdy předpokládám výrazně nižší podíl studentů v rozjezdech) jsou nočáky také tak vytížené jako před pracovním dnem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ten návrh se mi nelíbí, už jen kvůli nutnosti si obstarat jízdenku. Občas člověk jede nočkou neplánovaně, tak lístek dopředu nemá, a vzhledem k tomu, že na spoustě míst nejsou automaty, zbývá jako poslední možnost řidič. Místo toho bych radši o víkendu prodloužil interval rozjezdů na hodinu. Jezdit co půl hodiny mi připadá zbytečně luxusní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Fafner píše:
Já teda nevím, myslím ale, že takhle se ruší noční klid maximálně u nádraží, kde nikdo nebydlí, ale pokud by se ti "ožralí studenti" přesouvali domů pěšky, tak se ruší noční klid v celém Brně...

Pokud to co je u nádraží považuješ za rušení nočního klidu (s čímž se dá v mnoha případech celkem obstojně souhlasit), tak se někdy schválně zaměř na cesty vedoucí z Moravského nám. (Caribic), Šilingrova nám. (Two Faces) a pod. směrem k nádraží :D Jestli se to všechno bude srocovat koncentrovaně na čtyřkový rozjezd tak to bude pravidelně docela sranda :D

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
mirivara: No, kdyby BMHD zaštiťovalo pár linek, to by nemuselo bejt špatný, nicméně očekávám, že je bude zajišťovat spíš furt DPMB.

zlaťák: To je celkem vážné obvinění, o rušení nočního klidu... Máš to nějak podložené, kde, kdy a jak je rušen noční klid a jak se to pozitivně změní zpoplatněním rozjezdů? Já teda nevím, myslím ale, že takhle se ruší noční klid maximálně u nádraží, kde nikdo nebydlí, ale pokud by se ti "ožralí studenti" přesouvali domů pěšky, tak se ruší noční klid v celém Brně...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1
17 říj 2012 20:11
Pokud je opravdu záměr DPMB zrušit noční linky, aby se ušetřilo a nemuselo to dotovat město... Je tedy možné, že se nám tu objevý nový "noční" dopravce, za jehož vznikem budou stát ti nahoře, aby si rýžovali do kapes dál... Přeci jen když se zruší noční linky, pořád bude masa klientely, která se bude potřebovat dostat z bodu A do bodu B... (Do budoucna může třeba BMHD zaštitovat jen pár hlavních linek a jiné nechají jinému dopravci za poplatek (úplatek) atd. teorií je mnoho...)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Já to vidím, proto se ptám!

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
viz SZ i s konkretnim urcenim mista :-)


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
RT6N26: vždyť to napsal v jeho předchozím příspěvku. Stačí číst. :pray:


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Přesně tak, MHD je tu pro všechny. Jezoure, je tajný kde se takhle živíš?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
85
10 úno 2009 22:38
A pokud se značná část těch co pijou rozhodne zústat do rána, část z nich půjde domů pěšky, rozjezdy se zruší a kdo na to jako jediný doplatí? Právě ti, kterým by podle některých z vás měla sloužit - pracující. Ale stejně si myslím, že hromadná doprava by měla sloužit všem, bez výjimky. Pokud k nějakému takovému omezení dojde, DP z mojí kapsy nedostane ani korunu.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
xxRocky: no právě že budou (jsem byl ujištěn, živím se jako kantor, pochopitelně sem se o tom dnes zmínil třeťákům (18 let) a ti mě setřeli ještě víc než vy včera...)


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
XxRocky: věřím, že tady to napadlo řadu lidí, možná to tu i někdo napsal. Ale pány z RMB to nenapadlo. V podstatě zřejmě o vedlejších efektech vůbec nepřemýšleli.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
A ještě nikoho z Vás nenapadlo, že se ti všichni budou zrdžovat ve městě do 4 (vínko na náměstí, v parku...), kde budou rušit noční klid, a domů pojedou stejně jak někteří říkají za peníze Brna?


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Super, tak nechme studenty jezdit chlastat za levno a nechme jezdit bus jednou za dvě hodiny.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak dopravní podnik sám by z toho asi problémy neměl, protože dělá jen to, co si objedná město. Ale každopádně diskriminační by to bylo, konkrétně by to byla sociální diskriminace, protože by to utiskovalo určitou sociální skupinu -- pracující mimo obvyklou pracovní dobu.

A když jsme u toho -- to, že důchodci jezdí zadarmo je podle mě taky sociální diskriminace (ale opačná) a podle logiky zde prezentované (= kdo se jde bavit, ať platí) by důchodci v 95 % případů měli platit plné jízdné, protože se jezdí akorát bavit do super/hyper/megamarketů. Nepočítám cesty k lékaři, to je těch 5 %.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Řekl bych, že diskriminace by to nebyla, ale myslím si, že pro držitele šalinkaret by to opravdu mohla být jistá forma porušení smlouvy. Přinejmenším by z toho mohl být velmi zajímavý judikát říkající jak moc může podnik omezit své služby aniž by porušoval své závazky plynoucí ze smluvního vztahu uzavřeného s předplatitelem. (Analogie - předplatím si na rok časopis, týdeník, a redakce se v půlce předplatného období rozhodne, že z týdeníku bude měsíčník.)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 04:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]