Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 85 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
609
24 čer 2005 20:56
Tak zbouráme nádraží, odsuneme pár metrů na jich. Zbouráme historickou staniční budovu a postavíme místo ní krásnej kuželník. Vlastně nástupiště pro šaliny.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Řešení by tu bylo. Samostatné nástupiště (kolej) pro každou linku v každém směru. sarcastic


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
P. Haluza píše:
Jo, a když tam bude stát podjetá d-1 a za ní zpožděná d-2, tak jak zajistí přednost pro tu d-2 na úkor d-1? :mrgreen:

Případně když systém vyhodnotí, že 4 přijede dřív jak 1, jenže 4 se zasekne za autem na Masaryčce nebo kvůli autům jedoucím od Grandu, a jednička tam bude stát jak paša, dokud tam čtyřka nedojede?


Offline
23
27 čer 2020 17:36
Páni, máme tu opravdu zapálené lidi, když navrhují aby tramvaj čekala před zastávkou jen proto, aby přijela ve správném pořadí :D

Mimochodem, když je řeč o chudince babičce co by musela spurtoval 50m, není náhodou pravidlo, že tramvaj/vůz, stojící druhý v pořadí, musí zastavit znovu osobě s omezenou pohyblivostí?


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jo, a když tam bude stát podjetá d-1 a za ní zpožděná d-2, tak jak zajistí přednost pro tu d-2 na úkor d-1? :mrgreen:


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Robert píše:
A jak bys chtěl v praxi vyhodnotit, jestli přijede dřív šalina z Masarykovy nebo od Nových sadů? A nejen vyhodnotit, ale i zajistit, aby vyhodnocené platilo?


Tak dovedu si představit, že by "to" vyhodnotilo polohu vozidel, porovnalo s jízdním řádem. Před sjetim u nádraží by byly navěsti, které by šaliy pustily ve správném pořadí. Pak by i elpy mohly ukazovat, v kterých místech šaliny zastaví.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
jako, budeme rádi, když budou dlouhý soupravy na d1 a d12, cokoliv navíc je asi na dost dlouhý lokte a to by mohl být už i diametr, ne? takže 50 plus 30 metrů by mělo být cajk, případně 2x 40 m, aspoň na docela douhou dobu, ne? :)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Hele, podle mě je to úplně stejně, jako s automatickým zavíráním dveří, klimatizací a podobnými věcmi. Funguje to v Berlíně, funguje to v Budapešti, funguje to v xyz, jenom v Brně by to prostě nefungovalo, protože ... Tahle debata fakt nemá smysl :)

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zas řešíte teoretický problémy. Prostě by se padesátimetrová housenka vešla jen jedna, tak by ta druhá zastanicovala znovu, kdyby se nevešla, proč honit lidi po nástupištích. Přečuhování v Ostravě k druhému sloupku neznám, ale neměl by to být výrazný problém, když je tam něco kratšího vpředu, tak to zadní stanoviště bude stejně obsazené ke sloupku, nebo případně může odstanicovat dvakrát, pokud nastane nějaká extra situace.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Kdyby ELP uměly zobrazovat třeba polohu vozidla na zastávce a uměly vyhodnotit, že když přijedou dva vozy za sebou, která zastaví první souprava na začátku zastávky a druhá za ní, bylo by to pěkné.

A jak bys chtěl v praxi vyhodnotit, jestli přijede dřív šalina z Masarykovy nebo od Nových sadů? A nejen vyhodnotit, ale i zajistit, aby vyhodnocené platilo?


Offline
30
02 črc 2014 21:29
No a tady je pěkně vidět, kdo je teoretik a kdo praktik. V běžném provozu je zcela nemožné, aby na 1. a 2. koleji přes pracovní týden probíhalo odbavení cestujících všemi spoji u označníku. Naplánovat to sice lze, ale realita bude zcela určitě jiná.


Offline
Uživatelský avatar

6930
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby ELP uměly zobrazovat třeba polohu vozidla na zastávce a uměly vyhodnotit, že když přijedou dva vozy za sebou, která zastaví první souprava na začátku zastávky a druhá za ní, bylo by to pěkné. Nicméně v brněnském provozu asi nereálné. Je otázka, zda by se to dalo naplánovat tak, aby spoj zastavil vždy u cedule? Pokud vezmeme 1. kolej, jsou tu 3 linky s 5minutovým intervalem a 1 s 10minutovým intervalem. Tedy během 5 minut 4 soupravy. Pokud není délka zastavení > 1 minuta, pak by to mělo jít naplánovat tak, aby s nimi řidiči zastavovali vždy u cedule.


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Tak u většiny souprav bych čekal, že stejně bude nějakými dveřmi zasahovat i za ten druhý sloupek, takže i lidi u druhého sloupku mají kam nastoupit.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Rem píše:
Ostrava ma supr štyl. Na začátku perónu, je na označníku napsáno "zastávka pro dvě soupravy". Uprostřed (nebo někde okolo) je druhej označník, kde zastaví ta druhá souprava. A je po starostech.
A jak to reálně funguje, když se na té zastávce potkají 2 tramvaje a první z nich je něco velikosti T3. Zůstane mezi ní a druhou tramvají mezera nebo ta druhá zastaví označník neoznačník co nejblíže té první "T3"?


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ostrava ma supr štyl. Na začátku perónu, je na označníku napsáno "zastávka pro dvě soupravy". Uprostřed (nebo někde okolo) je druhej označník, kde zastaví ta druhá souprava. A je po starostech.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
adam_r: No ale kdyby na nádru stáli všichni uprostřed, tak se na to nástupiště nevejdou. A představ si, že se třeba nějaká babička zrovna vyškrábe z podchodu, teď si musí chvíli odpočinout, aby popadla dech a přijede jí tam taková dlouhá potvora. :-) Ano, už dnes to asi může být pro některé problém, 40 m je taky dost, ale čím víc to bude, tím hůř. Stoupneš si 20 metrů od označníku a pořád budeš muset překonat 30 metrů. Tím chci jen poukázat, že to nemá jen pozitiva, ne že tu nemají jezdit delší šaliny.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

84
13 kvě 2014 16:53
Tím bych si nebyl tak jistý, stalo se mi, že svítí d-1 za 1min, pak zmizí, místo toho se tam posune d-3 za 2min a nakonec přijede d-11.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Hlavně podle pořadí odjezdů zobrazených na ELPu se dá celkem slušně odhadnout jestli můj spoj bude stanicovat jako první, nebo je třeba se přemístit někam do druhé poloviny nástupiště.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Fantomas píše:
Pro cestující to až takový ideál není. Představte si, že stojíte u označníku a zastaví tam 50metrová šalina a za ní druhá, do které chcete nastoupit. A teď si představte, že jste důchodci nebo jinak méně pohybliví. A do toho stovky lidí pohybujících se současně na nástupištích.
Lidi by se velmi rychle naucili, ze si maji stoupnout nekam do stredu nastupiste a ne stat u oznacniku. Proti stavu, ktery je treba na 1. nastupisiti kdy zastavi 40m souprava na l.1 to uz a zas tak velky rozdil neni.


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K. píše:
Mít nástupní hranu, jenž pojme dvě 50 m tram současně by byl ideál, ale rozhodně to není nutnost.

Pro cestující to až takový ideál není. Představte si, že stojíte u označníku a zastaví tam 50metrová šalina a za ní druhá, do které chcete nastoupit. A teď si představte, že jste důchodci nebo jinak méně pohybliví. A do toho stovky lidí pohybujících se současně na nástupištích.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Ptám se poněkoikáté: na co 50m šaliny, když se nevejdou po dvou na hlavní přestupní uzel, jehož nástupní hrany nejde prodloužit? Argument o odsunu role mne nepřesvědčí.

Odsun nádraží není nutná podmínka pro použitelnost přednádražního prostoru pro dlouhé tramvaje. Čím víc se bude odsun nádraží odkládat, což se dá tak nějak logicky očekávat, tím víc bude sílit tlak na nějaké kompromisní zkapacitnění tram zastávek Hlavní nádraží. Teoreticky stačí, aby po následujících komunálních volbách vládl někdo progresivní, kdo se nebude bát řešit obtížněji projednatelné stavební akce. Mít nástupní hranu, jenž pojme dvě 50 m tram současně by byl ideál, ale rozhodně to není nutnost. Pro běžný provoz by postačovala kombinace 50 m+30 m, čehož by se dosáhnout dalo, kdyby se chtělo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Nebudu se hádat o tom že 50m vozidlo je nesmysl (ikdyž rozdíl mezi 2x LF2 nebo 3x T6 jen 3m, ale už jednou se s velkou nelibou prodlužovaly zastávky).
Teď trochu logicky soupravy LF2+LF vychází cca 34m prostoru pro cestující nebo 3x T6 na cca 40m (s A kabinou) takže by tyto vozy mělo v pohodě nahradit 40m vozy v jednom kuse.
Za předpokladu že by diametr obsluhovaly tramvaje nebránil bych se ani 60m vozům ale pro obsluhu ulic je to moc dlouhé vozidlo.
Neříkám že má diametr obsluhovat tramvaje ale ta varianta tu je.


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
A ona je to nějaká mantra ? Asi to většině měst, ke je provozují nedošlo. Lepší jedna 50m, než 2 skuplovaný, kde se vozí 4-5m naprázno. A i tak se LF2+LF na nádraží 2 nevlezou. Asi důvod je rozpojit .


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Ptám se poněkoikáté: na co 50m šaliny, když se nevejdou po dvou na hlavní přestupní uzel, jehož nástupní hrany nejde prodloužit? Argument o odsunu role mne nepřesvědčí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Přesun nádraží - cha ccha cha chááááá. 50m šaliny jsou blbost, není na už js to zejména uzel na rli. Návrat šalin do Husovic považuju za smysluplný, asi teda ne 13T, ale EVA po nezbytné modernizaci vozovny.

Infrastruktura jako vozovna, nebo dílny se staví na další desítky let dopředu a nelze je tak dimenzovat pouze podle současného stavu. Adaptace Medlánek a dílen minimálně na 50 m tramvaje je nutnost. Nutná modernizace Husovic by pravděpodobně znamenala celkovou rekonstrukci a je otázka jestli se to kvůli těm pár tramvajím vyplatí. Druhá věc je, že nikde není napsáno, že výhledově nedojde k útlumu provozu 20m tramvají a pak by Husovice byly zbytečný. Za mě jediný smysluplný využití Husovic je muzeum MHD.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18058 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 čer 2024 22:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]