Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: tak i kdyby v campusu nebyla smyčka, mohlo se využít předchozího vedení TT pod zemí a konečná mohla být v úrovni -1. Je pravda, že je to blízko nemocnice (tedy výhodnější mít ji v úrovni 0), na druhou stranu pokud je konečná schovaná pod zemí, okolí vypadá o něco lépe (a obecně ubývá kolizních míst s povrchovou dopravou).


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Můj ne zrovna skromný názor je, že u Kampusu se měla dělat smyčka. Její nedělání považuji za selhání. A při nějakých úpravách na Mifkové se tam taky měla udělat smyčka.
Úvratě nás zbytečně nutí používat obousměrné vozy. Je to nevýhoda.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K tématu z pera Brněnského deníku: Srdce brněnské Líšně se zásadně promění. Podívejte se na náměstí Karla IV.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Mifkova není vymyšlena špatně. Ráno většinou potřebuje každý co nejrychleji být v práci, takže rychlý přestup na tramvaj ocení. Odpoledne se zastaví třeba v obchodě, takže tam zas ocení, že ten přestup může být nahoře na Jírově.

A až bude (někdy snad) spojka z Trnkovy na Novolíšeňskou, tak ten přestup z 58 bude komfortní.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ehm 58 staví na Zetor, silnice - na Novolíšeňskou stačí projít podchodem, nebo přejít po přechodu u zastávek trajflu k šalině. Když jsem jezdil na gympl, chodil jsem tuhle trasu každý všední den a nutnost obcházet od ubytoven/intru Trnkova celý učňák byla proti tomuhle mnohem delší trasa.
Souhlasím, že Rotreklova (bus nad podchodem u radnice) je dost daleko od Jírovy. Ty ostatní zastávky tak dobře neznám, ale co jsem pochopil, tak Mifkova vždycky byla tak nějak napůl, jeden směr dobře, druhý už tak nějak ne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Já teda nevím, ale mi ta oblast přijde dopravně tragická.
Jírova - strašně daleko mezi kolejovou a nekolejovou MHD
Mifkova - v jednom směru přestup super, v druhém daleko
Nám. Karla IV. přestup mezi autobusy taky nic extra, 55 a 78 směr Jírova každá odjinud a jestli jste si všimli, tak v tom návrhu není (asi úmysl) zastávka pro linku 55 směr Jírova (až na Mifkove)

Linka 58 první rozumný přestup na šalinu až v Juliánově.
Linka 55 dřív se dalo dobře přestoupit na Novolíšeňské, ale to už taky zrušili.

Přitom to tam s místem není tak tragický, že by nešlo nic vymyslet. Neříkám smyčku, ale aspoň nějaký posun šaliny k náměstí.
A nechápu, proč nemůžou zastavovat autobusy na Jírove blíž šalině(na mostě).
A i když se posune 10, tak co, jen přestup na 78, pokud se něco neudělá s linkovým vedením, tak mine obě primární linky do staré Líšně.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Ondra a King mají recht. Ten Kódlův plac už je dost zmršené tím obchoďákem a čtyřproudovkou. Jestli něco dělat se šalinou nach Lösch, tak obnovit štreku ze SS v původní stopě samozřejmě. Dál už nemá smysl nikam prodlužovat ani ve vzdálenější budoucnosti.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Tak prodloužit nástupiště (směrem k městu) na 60 metrů, aby se tam vešla 2x KT8, by asi teoreticky šlo bez větších úprav, akorát posunout výhybky. https://mapy.cz/s/hofafenofo Při jaké situaci by sem měly zajíždět jednosměrné vozy? Nějak nevidím důvod to řešit. Jakýkoliv odklon z Juliánova nebo Stránské skály stejně nedává smysl hnát dále než na Novolíšeňskou, pokud by se to neotáčelo již kolem bloku na Geislerově.

Já teda nevím, ale jaký smysl by měla smyčka Kotlanova? Kdy by sem měl jezdit nějaký jednosměrný vůz? Viz výše.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jednosměrné vozy se mohly pohodlně otáčet ve smyčce Kotlanova, kdyby někoho nenapadlo ji zrušit...


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Co by imho dávalo dopravní smysl - prodloužit obratové koleje na ekvivalent 2xKT8 (tak jako to bude u kampusu)... Nebo to nějak udělat aby tam byly aspoň 3 provozně použitelné krátké koleje 1xKT8, tu odstavnou nepočítám (pak je akorát problém s nástupní zastávkou, aby byla jednotná tak by se musela asi posunout směrem k městu). To by nezabralo moc nového prostoru, ale z hlediska možnosti pauzování KT8 by to mělo cenu zlata...
Nebo pokud by byla chuť posouvat nástupní zastávku kousek směrem k městu tak to využít k tomu, že by se tam někam vměstnal obratový trojúhelník (aby tam šlo aspoň nouzově posílat jednosměrné vozy)?

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak ono kdyby se podařilo vybudovat třeba jen jednokolejku až do údolí, to by taky nebylo špatné. :mrgreen:


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, já slyšel jen o variantách klasická smyčka nebo patro v nákupním baráku a hlavně druhá varianta mi připadá jako pořádný úlet.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Ani jedna varianta mi nepřipadne nějak extrémně užitečná...

1) Větší zábor prostoru, na druhou stranu možnost posílat na linku 8 i jiné typy vozidel a možnost delších pauz bez nutnosti měnit kabinu - teoreticky nejspíš příjemnější pro řidiče. Nicméně všechny výhody teoretické klasické smyčky na jedné straně zabije budovaná úvrať na druhé straně. Takže opět jenom KT8 a změny kabin. Nevidím žádný přínos. Z hlediska linkového vedení vůbec žádný přínos.

2) O tom jsem něco slyšel, nicméně je to řešení za cenu dalšího bourání na náměstí a zatínání další jizvy do již tak zprzněného náměstí díky vyústění 4 pruhové Mifkovy. Nejsem architekt, ale do "centra vesnice" (,kterou stará Líšeň nepochybně představuje, protože jí byla a v některých ohledech dosud je,) se něco takového určitě nehodí. Dopravní přínos opět nijak závratně významný, aby vyrovnal urbanistické zápory. Nehledě na to, že přes místní by to nejspíše neprošlo no a pro nikoho jiného by to nesloužilo.

3) Odvážná akce opět za cenu bourání na náměstí, kudy mezi náměstím a Macháčkovou teda netuším, dále by to asi šlo, ale pochybuji o průchodnosti u místních. Dopravní význam tak možná o víkendech, ve všední dny by tam vzniklo spojení duchů, ještě mnohem méně využívané než od Maloměřického mostu dál. Stačí se podívat, co tam jezdí teď při výluce, když klasická 55 jezdí přes Podolí - Dekstra jednou po půl hodině (ve špičce po čtvrt) a v ní pár lidí. Tohle je fantasmagorie podobná tomu propojení obou líšeňských tratí.

Zkrátka nic, co by se mělo zvažovat při novém řešení náměstí.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
No , podle toho co jsem mel v ruce nebo videl, tak byly nasledujici varianty..

1) Klasicka smycka na Mifkove (zabito tema zlegalizovanejma barakama nad konecnou.
2) konecna na Karla IV s salinama v patre.
3)zatrubneni potoka a prohnani saliny do udoli


Offline
597
25 říj 2019 10:12
PvvS: Nějaké konkrétnější plány? Nevidím tam žádné smysluplné cíle, natož trasy kudy tam tu trať dostat...

Honza P: Máme stejné fantasmagorické nápady. sarcastic Realita je každopádně jinde no.


Offline
125
18 srp 2019 17:01
V mém šotofantasmagorickém plánku vede 8 a 10 obří smyčkou z Krásného do Líšně, přes TMB na Stránskou skálu a zase dál na Krásného


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Nejen na náměstí... Variant bylo víc.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Prodloužením myslíš protažení šaliny až na náměstí? O tom se někdy v současné době ještě uvažovalo?


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Projednává se přestavba náměstí Karla IV :
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... Pm_Da1YhQ0

Tenhle návrh úplně zabije jakýkoliv prodloužení. Ale zdatnější "řidiči" si zajedou až do samošky :)


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Byla na obou stranách, stavěla tam 67, když jezdila od Dobrovského doleva na Žabovřeskou a do Jundrova po Kníničské.
Podařilo se mi najít JŘ linky 67 z roku 1997, a tam je posloupnost zastávek: Optátova - Jundrovská - Mozolky/Horova - Tererova - Štefánikova, zpět tytéž zastávky v obráceném pořadí.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
díky a promiň za ten překlem ve jméně, je jasné, že jsem myslel Ondrah98. :oops:


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Víc toho nemám, našel jsem to náhodou, nemám s tím nic společnýho, jenom sem dávám odkaz. Taky bych takových fotek rád viděl mnohem víc. Jinak je to ve skupině na facebooku "Ošklivá architektura", tak třeba tam postupně přibydou další části. Je tam i jméno autora, kdyby někdo moc chtěl, tak ho může zkusit kontaktovat.

Btw. 98 ne 89, ale pohoda ;-)


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Ondrah89:
moc pěkné foto, vzpomínka na dětství jak hrom :applause: pocházím z Líšně a toto si přesně pamatuju, když mi bylo 6 tak většina paneláků se ještě stavěla, nebyly všude chodníky, pouliční lampy atd atd, jestli máš víc fotek, nebo link na celou galerii, budu rád. U obou linků jsem projel všechny fotky, ten čas letí...


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Na facebooku jsem náhodou narazil na tyto dva posty, s fotkami sídlišť Líšeň a Vinohrady patrně někdy z 80. let. Velká paráda ty fotky... Co se týče MHD, tak je tam vidět konečná zastávka autobusu na dnešním parkovišti Houbalova a výstavba tratě mezi Kotlanovou a Masarovou. Mělo by to být viditelné i pro ty, kdo facebook případně nemají.

https://www.facebook.com/photo?fbid=10226725077612985&set=pcb.738009456885026
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10226733205016165&set=pcb.738453620173943


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Ano, pamatuji.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 16:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]