Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 76 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
7397
27 úno 2010 07:40
A nebavíte se jeden o mezistanici a druhý o konečné?
Podotýkám, že o lanovkách nic nevím. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2662
13 črc 2009 13:42
To ovšem záleží na staniční rychlosti a délce stanice. Liší se to lanovka od lanovky. Ale většinou to ty dvě minuty fakt jsou. Však na tom videu je vidět, že za půl minuty se ta kabinka tak akorát odpojí a otevřou se dveře. Nevím, jak jsi přišel na to, že za půl minuty projede celou stanici...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ale prd, velebnosti, průjezd mezistanicí trvá max. půl minuty, kabinka se odpojí od nosného/tažného lana, najede na posun, otevřou se dveře, vystupující vystoupí, o kus dál nastoupí nastupující (k tomu manévru stačí řádově 10 sekund), zavřou se dveře, kabinka najede na lano, čelisti scvaknou a plnou rychlostí míří ke konečné.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
TMB píše:
Jak funguje taková lanovka samozřejmě vím, jen se mi těch 30 nebo dokonce 15 sekund intervalu zdá na zastavení, nástup / výstup a rozjezd kabinky málo.

Prujezd kabiny horni/dolni stanici trva treba 2 minuty. Tech kabin je tam pak ve stanici vzdy nekolik najednou (podle rychlosti lanovky).

Treba zde je to videt: https://www.youtube.com/watch?v=Fa1HAjsSjfE


Offline
830
25 led 2006 09:46
Jak funguje taková lanovka samozřejmě vím, jen se mi těch 30 nebo dokonce 15 sekund intervalu zdá na zastavení, nástup / výstup a rozjezd kabinky málo.


Offline
2
21 úno 2020 14:53
https://www.msn.com/es-ve/noticias/mund ... ailsignout

V Ciudad de Mexico dokončili stavbu lanovky, její hlavní účel je zajistit obslužnost vysoko položených částí města.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
To jste nikdo nebyl v Alpách, kde jsou takové lanovky v provozu? Nechápu to divení a některé dotazy. Velikost a uspořádání kabinek (stání, sezení) si určuje zákazník.


Offline
Uživatelský avatar

2662
13 črc 2009 13:42
TMB píše:
Celkem bych rád věděl, jak při 30 s intervalu (o 15 s nemluvě) bude řešen výstup a nástup v těch mezilehlých stanicích. Předpokládám, že jde o kabinkovou lanovku, kdy se kabinka odpojí od tažného lana. Ale ta další za ní bude čekat kde?


#-o
Už jsme to tu řešili. Bude se jednat o odpojitelnou oběžnou lanovou dráhu. V každé stanici se kabinka odpojí a automatickými staničními dopravníky (točícími se pneumatikami) bude zpomalena na staniční rychlost (tuším 0,2 m/s). Po projetí stanicí bude plynule zrychlena na rychlost lana (cca 5 m/s) a připojena. Rozestupy budou muset být samozřejmě takové, aby do sebe kabinky ve stanici nenarážely. Na horách běžná záležitost.


Offline
603
25 říj 2019 10:12
Já bych v uvažované lince z Leskavy na Kameňák viděl trochu ekvivalent 27. A jak dopadla 27 víme. Místo speciální linky jenom závlek. Byť tam šlo samozřejmě o nahrazení trolejbusu trolejbusem.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Celkem bych rád věděl, jak při 30 s intervalu (o 15 s nemluvě) bude řešen výstup a nástup v těch mezilehlých stanicích. Předpokládám, že jde o kabinkovou lanovku, kdy se kabinka odpojí od tažného lana. Ale ta další za ní bude čekat kde?


Offline
7397
27 úno 2010 07:40
To ano, ale asi by to nebylo úplně ono. Ať už z hlediska kapacity, nebo trakce.


Offline
603
25 říj 2019 10:12
Robert: To už by stačil závlek 50 a trolejbus můžeme zrušit...


Offline
7397
27 úno 2010 07:40
Já bych se právě ani moc nedivil, kdyby se 25 zkrátila z jedné strany po Mendlák či Pisárky, a od Leskavy jezdila linka na Kamenný vrch.


Offline
Uživatelský avatar

2662
13 črc 2009 13:42
Myslím, že to není špatné řešení přeplněných trolejbusů linky 25. Napadlo mě dokonce linku 25 úplně zrušit a nahradit prodloužením linky 37 do Líšně v prokladu s linkou 26. Ale to je jenom taková má šotofantasmagorie. :D


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
xxx: nejsem žádný odpůrce lanovek, lanovky mě docela zajímají a jezdím s nimi kde to jde a je jedno o jaký typ jde, jen tento "projekt", konkrétně projekt lanovka na kampus je dle mě ptákovina. To je celé, nic víc, nic míň.


Offline
Uživatelský avatar

2662
13 črc 2009 13:42
Tak tím líp. Takže pokud nebude stačit 1000 osob/h, tak se dokoupí vozy a zdvojnásobí kapacita. Taky zde vidím možnost operativního posilování podle poptávky. Tedy například, aby o víkendu vyjížděla vždy pouze polovina vozů.


Offline
7397
27 úno 2010 07:40
Cituji z článku na zdopravy.cz

přepravní kapacita: 1000 osob/h (první etapa), 2000 osob/h (konečná etapa)
počet vozů: 39 (první etapa), 77 (konečná etapa)
vzdálenost mezi vozy: cca 144,00 m (první etapa), cca 72 m (konečná etapa)
interval mezi vozy: cca 28,80 s (první etapa), cca 14,4 s (konečná etapa)


Offline
Uživatelský avatar

2662
13 črc 2009 13:42
M je zkrátka zarputilý odpůrce lanovek. :D Vždy si najde něco, co mu na té lanovce vadí. :D

Jen se zeptám někoho, kdo je lépe informovaný, těch 1000 lidí za hodinu bude kapacita při 30sekundovém, nebo 15sekundovém intervalu?


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
M: stačí si přečíst i mé předchozí příspěvky:
Citace:
Dá se i očekávat, aby lanovka měla smysl, tak do Pisárek bude zajíždět jedna z linek z České. Tedy si budu moci vybrat buď pojedu 6 a přestoupím na 8 nebo pojedu do Pisárek s přestupem na lanovku.

Tedy za mne bez linky Česká - Pisárky nemá lanovka velkého smyslu pro běžný provoz.

moc nerozumím: prvně napíšeš, že tím nikdo nebude jezdit. Já ti napíšu, že za mne si to cestující najde a atraktivita bude i v tom, že si tam sednu oproti natřískanému trolejbusu. A Ty mi napíšeš, že tam budou fronty a že si rozhodně nesednu. Ano, ani já nevěřím, že bude využita kapacita 1000 lidí za hodinu, krom nějakých extrémních situací. Ale vždy mám možnost nechat kabinku ujet, počkat 30 sekund a pak mám místo prakticky jisté. Pokud si vezmu trolejbus v sólu s intervalem 10 minut, tak je to 360 lidí za hodinu (při 60 lidech na spoj). Tedy 1000 lidí za hodinu je dostatečná kapacita, aby tam žádné fronty nebyly a byla rozumná obsazenost. A je to i velká výhoda lanovky, protože pokud tam dáš navíc trolejbus s intervalem 10 minut, tak akorát posílí každý druhý spoj a zaneseš nepravidelnosti do celé sítě. Posílený spoj pojede o něco rychleji než neposílený a pak se sjíždí.
A tedy otázka, jak by jsi řešil Ty posílení linky 25 nebo myslíš, že za dva roky to bude všechno v pohodě zvládat? Protože kritizovat je jednoduché. Ale rozumně posílit linku s téměř 5 minutovým intervalem ne (navíc v prokladu s další linkou). Jsi v situaci, že osmička je natřískaná, 6 je natřískaná a 25 je natřískaná. A na kampus další tramvajovou linku nedostaneš. Přibude ti tam řekněme 3000 lidí z nové bytové výstavby (1000 nových bytů), porodnice a bude tam oficiální parking pro výstaviště a halu.


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Vím, jak to vypadá na mapě :), ale pořád by to při využití současné infrastruktury pro spoustu relací bylo výhodný spojení vyhýbající se centru. Snad jedině zácpy na Veveří by nebyly to pravé ořechové.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
mnadeniček: jen jsem reagoval na Pavla a na to co se psalo níže. Absolutně nemám obavy, že to bude natřískaný. Je třeba číst vše a ne si z toho vybírat jen co se hodí.


Offline
469
24 lis 2017 11:40
Jako na sever k vozovně medlánky, na jih na Nerudovu, na sever (na severozápad ať nežeru) do žabin a na jih do šrajbecu...jako vážně?

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... G0f4WE1f5W

lol !!!


M píše:
Pokud by se splnil plán, že lanovka sveze 1000 lidí za hodinu, fakt si myslíte, že by to bylo pohodlné svezení a krásně si sednete jak tu píšete? To jako vážně? V těch kabinkách je minimum míst k zezení a při této kapacitě budou nejen fronty na nástup a výstup což samo o sobě je opruz a uvnitř bude hodně těsno, sardinky, můj názor ale zůstává, že to bude propadák a tolik lidí to nikdy nepoveze.
Pavel: opravdu si myslíš, že ty lanovky pojedou co 30 sekund a budeš mít garantovaný místo na sezení? To jako fakt? Probuď se....


Na jednu stranu se tady řeší, že tím nebude nikdo jezdit a najednou jsou tu strachy, že budou na lanech zavěšený konzervy s lidskýma sardinkama


Offline
102
13 zář 2007 19:58
To by konečně mohlo dojít, po dostavbě spojky pro pravý odbočení z Nerudovy, na šalinovou tangenciálu KPN - vozovna Medlánky - TP - Rybkova - Stránského - smyčka Lipová. V době, kdy jsem denně jezdil Kohoutovice - TP, bych ji velmi ocenil.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
Pokud by se splnil plán, že lanovka sveze 1000 lidí za hodinu, fakt si myslíte, že by to bylo pohodlné svezení a krásně si sednete jak tu píšete? To jako vážně? V těch kabinkách je minimum míst k zezení a při této kapacitě budou nejen fronty na nástup a výstup což samo o sobě je opruz a uvnitř bude hodně těsno, sardinky, můj názor ale zůstává, že to bude propadák a tolik lidí to nikdy nepoveze.

Pavel: opravdu si myslíš, že ty lanovky pojedou co 30 sekund a budeš mít garantovaný místo na sezení? To jako fakt? Probuď se....
Pokud pojedu ve spoji na Kampus, tak zvolím takový spoj, abych přestupoval co nejméně, pokud možno vůbec a vůbec nemusím jet třeba přes Mendlák a lanovkou.... ( píšu schválně jako ty ve spoji, protože nepíšeš v jakém spoji )


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
b1: Protože můžu chtít jet do Komína, Masarykovy čtvrti, na Veveří, a poptávám spolehlivější spojení než E56, která je immer zpožděná. Taky se mi líbí fráze ‘jen’ k linkám, když je jich 7. Asi nikdo nečeká, že na Hlavní nádraží bude člověk místo přímou tramvají jezdit lanovkou a pak jedničkou, to je celkem neargument. Se smyčkou Lipová už si teda klidně můžeme ve fantazii přičíst tu linku 5, která by tam mohla být (a na kterou by pověstná E56 už nenavazovala).
Jo, veletrhy a tak by se daly pokrýt autobusy — všechno se dá pokrýt autobusy, o tom to tady není. Je pochopitelně lepší tyhle akce muset řešit bez 10 autobusů a dalších 2 záloh.

Ač je lanovka skutečně extravagantní, tak tady spojuje kounicovy koleje a kampus, jak už tu někdo podotkl, v daleko lepší kapacitě a pohodlí než by to dokázal trolejbus. A jasně, mohli bychom snížit interval trolejbusu třeba na 2 minuty, ale to se úplně míjí s tím, proč vlastně se na Kampus staví šalina a plánuje se lanovka. Trolejbus by v tomhle případě hrál až třetí housle tak, jak je to plánováno už dlouhá léta.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 led 2025 01:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]