Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 75 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
mekrydy píše:
A to jako budou sundávat kabinky z lana jen aby to mělo delší interval? :D

V dnešní době automatických garážovacích systémů by to nebyl žádný problém. Na horách se běžně na noc sundávají vozy z lana. Je to prakticky otázka stisknutí jednoho tlačítka. Stejně tak je běžné, že v létě je na laně polovina vozů jako v zimě.

Bude mít naše lanovka předpokládám automatické depo, ne?


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Pokud má lanovka sloužit k hale, tak proč se divíte, že už je nachystaná. Pokud se najdou peníze na halu, tak hala bude stát v roce 2023 a lanovka má být dle harmonogramu dokončena 2024, tedy ve stejný rok, kdy se teoreticky má uskutečnit MS v hokeji. Tedy termínově šibeniční. Trochu nechápu, neustále si tady klepete na čelo, že prvně se staví projekty a pak se řeší doprava a když se to nachystá dopředu, tak si klepete na čelo, proč se to řeší tak brzo. Pokud se uvidí, že není hala, tak stále může Brno říct, že lanovku nepostaví. Nezapomínejme i na atletický stadion, na který už Brno shání jen peníze, pokud přistanou, začne se stavět velmi brzo. Stejně se vsadím, že na pozadí budou nějaké dotace a Brno tu lanovku bude moci postavit prakticky zadarmo.

Stále se divím, že řešíte lanovku se současným trasováním. Po dokončení šaliny ke kampusu (a elektrifikaci trati do Zastávky) se značně změní linkové vedení a intervaly. Uvidíme, jak se zareaguje na sníženou poptávku Mendlovo náměstí - Nový Lískovec. Pravděpodobně zde budou ukončeny regionální linky, možná i autobus z Bosonoh. Dá se i očekávat, aby lanovka měla smysl, tak do Pisárek bude zajíždět jedna z linek z České. Tedy si budu moci vybrat buď pojedu 6 a přestoupím na 8 nebo pojedu do Pisárek s přestupem na lanovku. Obdobně by se to lidé mohli naučit využívat, že když jim ujede 25, sjedou dolů na 26 (pokud ještě budou existovat v současné podobě). A bude řešit i přestup na okružní linky. Lanovka bude i v docházkové vzdálenosti masové výstavby v lokalitě Západní brána.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
mekrydy píše:
Ondrah: Jojo, 25ka je super, když opomeneme to, že musí ujet skoro 45 minut dlouhou trasu jen aby se dostala z Líšně na Hlinky, a taky to, že o víkendu má interval 20 minut, kdežto lanovka by měla půl minuty. To je 40krát častěji
Což ovšem samo o sobě není žádný důvod pro lanovku. Interval 20 minut je o víkendu na velmi mnoha místech a asi má nějaký důvod, proč takový je... Proč by měla zrovna tady existovat zkratka za půl miliardy s půlminutovým intervalem? Ta lanovka je dle mě na každodenní cestování v podstatě k ničemu, protože na jedné straně končí tak nějak uprostřed "ničeho" - respektive nevytváří žádné nové přestupní možnosti. Ona totiž nebude náhoda, že Hlinky jsou v režimu W (20-05h a víkendy na znamení), stejně jako není náhoda 20 minutový víkendový interval na 25. Jak jsem již psal, ta lanovka má smysl v případě další výstavby tj. hala a obří odstavný parkoviště někde u Kampusu. Pak by to na jednorázové akce mohlo být dobré a moderně vypadající spojení. Ale pořád netuším, kdo by tím pravidelně jezdil do práce nebo do školy. Při jaké konkrétní cestě (odkud-kam) by to přineslo zlepšení?


Naposledy upravil xcav8 dne 06 bře 2021 00:37, celkově upraveno 1
opraveno


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby byla lanovka z Mendláku, nebo jiného přestupního uzlu, tak OK. Ale z Pisárek, které samy o sobě negenerují téměř žádné cestující (ti tam musí přijet) mi to přijde jako zbytečnost. I ti studenti z Vinařek to budou mít celkem daleko. Ale asi to DP a představitelé města vidí jinak. Jak už tu padlo, smysl to může dávat až v době, co bude stát hala, k dopravě lidí na akce.


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
A to jako budou sundávat kabinky z lana jen aby to mělo delší interval? :D Určitě, kapacita kabinky je malá, ale má to kapacitu 1000 lidí za hodinu, což je asi jako kloubák každé 7,5 minuty.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
mekrydy: upřímně přestupovat z 25 na lanovku nemá smys. Nevěřím že by o víkendu byl stejný interval jako ve PD a kapacita jedné kabinky bude kolik? 8-10 lidí?
Tím chci říct že to tak super není.

mnadenicek: v Pisárkach ma jediný potenciál Koleje Vinařská pro studenty co jedou do Kampusu.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
V jednom z videí z prezentace starosty Kunce o vinohradský šalině on vysvětloval motivaci stavby lanovky obecnou poptávkou po servisní činosti pro lanovky, ve které se chce DPMB angažovat, ale prý potřebuje vlastní provoz nebo něco takovýho..

https://www.facebook.com/top09brno/vide ... 331146148/
12:30

Jinak nahradit přímej spoj z Medláku 25 o přestup v Pisárkách není moc výhra a z Pisárek samotných, kdo pojede? Z Bástru jezdí přímej bus, z KPN expresní bus...moc tam toho nezbývá.
Ale určitě to bude hezká atrakce:) s výhledem na Brno


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
vlakofil: Sakra, na nádr v Leskavě jsem zapomněl. Tak jak tak celou tu věc linek 25/26 rád nemám, intervaly rozfrcaný jak 12 a 13 do technoparku před rokem 2013...
Ondrah: Jojo, 25ka je super, když opomeneme to, že musí ujet skoro 45 minut dlouhou trasu jen aby se dostala z Líšně na Hlinky, a taky to, že o víkendu má interval 20 minut, kdežto lanovka by měla půl minuty. To je 40krát častěji
PvvS: Dokážu si představit, že by tam byl nějaký eskalátor dolů do areálu výstaviště k té stanici, ale je pravda že toho zatím moc není (kromě smyčky, kterou nevím kam by narvali).
edit: tak s vizualizacema už došel kolega, supr:)

A vůbec, mně to přijde jako super věc už jen v tom, že je to něco, co má interval 30 vteřin, nepotřebuje to řidiče, a lidi tím budou jezdit už jen proto, aby si tím zajezdili :D


Offline
312
21 dub 2009 20:30
Něco málo je k vidění tady


Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
Je někde k vidění, jak chtěj propojit lanovku a šalinu? Snad nikdy jsem neviděl prezentaci, kde by byly oba prostředky zároveň .


Offline
74
17 lis 2012 23:31
Studentky a studenti si budou moct ráno natáhnout deku na Riviéře a občas jen zajet nahoru na přednášku a pak se zase vrátit :-)


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Když si do té mapy z článku dokreslíme trasu 25, tak zjistíme, že to je v podstatě akorát zkratka (přímější cesta) mezi Hlinkami a Nemocnicí Bohunice. No a když se podíváme, tak trolejbus mezi těmito dvěma zastávkami jede 9 minut, lanovka má jet cca 9 minut... Já tam nějaký extra přínos nevidím. Kromě následující situace: na výstavišti vyroste plánovaná hala, budou se moci pořádat akce pro tisíce diváků a někde u Kampusu vyroste obrovské záchytné parkoviště pro minimálně vyšší stovky aut, spíše pro 1000+ aut. Pak si dokážu představit, že to má v konkrétním případě smysl. Ale nevidím tam žádné vylepšení dopravní obslužnosti za "normální" situace tj. pro každodenní cestování.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
74
17 lis 2012 23:31
Tak on ten trolejbus 25 na Osovou pořád jezdit bude - do budoucna má pokračovat z Osové do nového terminálu u vlakové zastávky u Leskavy. V dnešní situaci by to bylo dobrý propojení od kampusu přes Pisárky k nádraží, ale to teď pokryje prodloužená 8. Asi to zlepší spojení z kampusu do Pisárek a dále směr KrPole, Bystrc (na 1, 84) a propojí ty nové objekty u Výstaviště. A jako náhrada chybějící cyklostezky z Pisárek do kampusu taky dobrý :-) Ta lanovka byla v návrhu stavy kampusu už v roce 2005, když tam ještě nebyla šalina 8... no, nejspíš rozhodnou prachy. V Curychu mají několik lanovek součástí tamější IDS, všechny jsou pozemní, včetně té co vozí studenty a učitele do od jezera výše položeného univerzitního kampsu v centru. Ale je podstatně kratší a méně megalomanská.


Offline
1471
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Šotouši jsou k ničemu. My potřebujeme vozit lidi, protože dopravní podnik je tu proto, aby vozil lidi. Ve směrech, kde to má smysl, a tak, aby to nebyl úplnej provar.
Jestli se ta lanovka vyplatí, to asi nikdo momentálně neví. Mě osobně to přijde jako ultimátní kravina, protože jsem se domníval, že lanovka je typicky prostředek do míst, kam nejde dopravit lidi jiným, konvenčním způsobem. Takže třeba asi jako ve filmu "Kam orli nelétají" nebo v tom štatlu kdesi na dálným východě, kde rozestavěli baráky po skalách a pak dole ve strži udělali sámošku, kam lidi pěšky šli asi půl dne oklikou přes druhý dvě vesnice.
Pokud ta lanovka bude, doufám že bude francouzská. Vycházelo by to asi tak, že by dva dny jela a pak se tejden spravovala.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ač tu píšu často ironicky, tohle "hurá" ironické nebylo. Mám podobnej názor. Minimálně to přitáhne lidi a když né lidi, tak aspoň šotouše.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Hm, mně to pořád nepřijde jako taková blbost. To spojení je celkem atraktivní, kapacita dostatečná, za relativně málo peněz – tohle má stát půl miliardy, versus kolik stál ten blbej troleják na Jírovu, čtvrtinu toho, a kolik problémů to přineslo. Třeba to pomůže ke zrušení té nesmyslné 35 na Kameňák (a po dostavbě šaliny k nemocnici to může sloužit jako náhrada 25 na Osovou, protože relace Mendlák/Hlinky—Bohunice je jediné spojení, které by osmička ke Kampusu nesuplovala).


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Hurá, lanovka bude :dancing:

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Mauricio: Beznohý řidič autobusu Aleš Eger: Tragédie? Ne, byl to dar!


Naposledy upravil xcav8 dne 25 úno 2021 13:59, celkově upraveno 1
opravil jsem odkaz, který směřoval na úplně jiný článek


Offline
7197
27 úno 2010 07:40
Ano, jen ke každému dali úvodník a zbytek obšlahli.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Což znamená, že je to spíš kompilace starších článků, než aby si ověřili dnešní stav. :mrgreen:


Offline
7197
27 úno 2010 07:40
Mají.
On ten článek je celý dost podivně poskládaný, viz poslední nehoda na Vídeňské, kde jsou jen spekulace ohledně příčiny a oznámení, že se vše bude muset prověřit. Předpokládám, že po víc jak 10 letech je nehoda uzavřena.


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mauricio: Jojo, to jsou paradoxy. :mrgreen: Taky to nechápu, proč být zbytečně přísní, když v podstatě jde o autobus jen s jiným pohonem.
MartinV: Asi tak, bývalí mluvčí a bývalé mluvčí. Taky mě překvapilo, jak čas letí. Mimochodem, jak to bylo s Lesnickou, nemají ten popis obráceně, že jela šalina od města?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cracatit píše:
Titulek bulvární, článek na poměry Rovnosti, Novinek a podobných webů docela solidně napsaný, většinou z citací mluvčích, ze závěrů zpráv, prostě ne úplně klasicky vycucaný z prstu. Je v něm taky vidět, jak se u dopravního podniku vystřídaly mluvčí za těch deset let.

Kdybychom chtěli být přesní, tak ti příslušní mluvčí (DP, FN a jiných institucí) měli být označeni jako bývalí mluvčí, protože dnes v té instituci již nejsou. A překvapilo mě, že od nehody na Lesnické je to už de facto 10 let.


Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
A kór pokud ten trbus jel zrovna na agregát :)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Myslím, že nakonec dokonce obou končetin. Ten z 3029 se doteď divím, že ho tam nesbírali po kouskách.

že ta nehoda 3029 není stále definitivně ukončena
DI někde nedávno prohlašoval, že ukončené je, jen ještě není výsledná zpráva. Tka nevím.

Legislativa je taková, že drážní vozidlo nemůžeš řídit s nefunkční končetinou (nemusí jít nutně o amputaci) - přičemž třeba u autobusů to dnes není úplně vyloučené. Je to absurdita situace, že je trolejbus neustále bez výjímek považován za drážní vozidlo, takže tě tam nevemou kvůli očím, ale na té stejné silnici s těmi stejnými cestujícími můžeš řídit to stejné vozidlo, jenom poháněné naftou :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 črc 2024 09:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]