Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 74 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
101
13 zář 2007 19:58
To by konečně mohlo dojít, po dostavbě spojky pro pravý odbočení z Nerudovy, na šalinovou tangenciálu KPN - vozovna Medlánky - TP - Rybkova - Stránského - smyčka Lipová. V době, kdy jsem denně jezdil Kohoutovice - TP, bych ji velmi ocenil.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Pokud by se splnil plán, že lanovka sveze 1000 lidí za hodinu, fakt si myslíte, že by to bylo pohodlné svezení a krásně si sednete jak tu píšete? To jako vážně? V těch kabinkách je minimum míst k zezení a při této kapacitě budou nejen fronty na nástup a výstup což samo o sobě je opruz a uvnitř bude hodně těsno, sardinky, můj názor ale zůstává, že to bude propadák a tolik lidí to nikdy nepoveze.

Pavel: opravdu si myslíš, že ty lanovky pojedou co 30 sekund a budeš mít garantovaný místo na sezení? To jako fakt? Probuď se....
Pokud pojedu ve spoji na Kampus, tak zvolím takový spoj, abych přestupoval co nejméně, pokud možno vůbec a vůbec nemusím jet třeba přes Mendlák a lanovkou.... ( píšu schválně jako ty ve spoji, protože nepíšeš v jakém spoji )


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
b1: Protože můžu chtít jet do Komína, Masarykovy čtvrti, na Veveří, a poptávám spolehlivější spojení než E56, která je immer zpožděná. Taky se mi líbí fráze ‘jen’ k linkám, když je jich 7. Asi nikdo nečeká, že na Hlavní nádraží bude člověk místo přímou tramvají jezdit lanovkou a pak jedničkou, to je celkem neargument. Se smyčkou Lipová už si teda klidně můžeme ve fantazii přičíst tu linku 5, která by tam mohla být (a na kterou by pověstná E56 už nenavazovala).
Jo, veletrhy a tak by se daly pokrýt autobusy — všechno se dá pokrýt autobusy, o tom to tady není. Je pochopitelně lepší tyhle akce muset řešit bez 10 autobusů a dalších 2 záloh.

Ač je lanovka skutečně extravagantní, tak tady spojuje kounicovy koleje a kampus, jak už tu někdo podotkl, v daleko lepší kapacitě a pohodlí než by to dokázal trolejbus. A jasně, mohli bychom snížit interval trolejbusu třeba na 2 minuty, ale to se úplně míjí s tím, proč vlastně se na Kampus staví šalina a plánuje se lanovka. Trolejbus by v tomhle případě hrál až třetí housle tak, jak je to plánováno už dlouhá léta.


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Když přijedu regionálkami od západu k nemocnici, kde budou ukončeny, nebo autem od západu na P+R, proč bych měl dále pokračovat lanovkou, která mě doveze jen k linkám 1, 25, 26, 37, 52 a 44/84, když budu moct pokračovat linkou 8, která mě doveze k daleko většímu množství linek než lanovka, mimo jiné i k těm linkám 1 a 44/84, případně linkou 50, která mě doveze k těm linkám 26 a 52, případně budu moct na linky 25 a 37 nastoupit rovnou u nemocnice?

Lanovkou bych cestoval snad pouze v případě, že by můj cíl byl na výstavišti.

A veletrhy a nárazové akce na výstavišti by se daly pokrýt posilovými autobusy, které by mohly mít stanoviště a být odstaveny přímo před halou a jely by bez zastavení přímo k nemocnici, resp. k parkovišti P+R.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
luda_612 píše:
Takže je to cca tak jak jsem předpokládal a když v těch výkresech vidím kde je stanice lanovky tak ta návaznost 44/84 je úplně mimo možná tak u Riviéry. No celkové to umístění stanice lanovky mi přijde jako hodně neatraktivní aby člověk obcházel vozovnu ale Šotouši to ocení

Zástávky okružek budou hned vedle mezistanice lanovky: https://www.brno.cz/ezmb_soubory/346/6.pdf


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
M píše:
Tak stejně nedává smysl aby někdo jel z Mendláku šalinou do nové smyčky aby pak přestoupil na lanovku, to budou dělat jen šoutoši, ale běžný občan se snaží dostat z bodu A do bodu B co nejrychleji, nejpohodlněji a hlavně s co nejméně přestupy.

A na ten Mendlák se ti lidi teleportují? Pokud sedím ve spoji a potřebuji na kampus a mám možnost přestoupit buď na Mendláku na trolejbus s intervalem 10 minut náchylný na zpoždění nebo na Lipové na lanovku, která jede co 30 sekund, garantuje mi místo k sezení a nestojí v zácpě, tak proč bych čekal na narvaný trolejbus?

Za mne je vidět, že někteří nevidí do budoucnosti. Celý ten problém není o tom, že potřebujeme vyřešit současný stav, ale o tom, že ta oblast generuje další a další lidi a trolejbusy už to nedávají (posilování pod interval 5 minut nemá smysl, protože se trolejbusy sjíždí, jeden je narvaný po střechu a druhý prázdný). Máte současný stav, přičtěte teoreticky dvě nové haly generující velice neurčité potřeby, park and ride, několik tisíc lidí v lokalitě Západní brány, novou porodnici, plánované ukončení regionálních spojů (405/406), možná i 69/401/402. A teď tam nemáte tramvajovou linku směr sever Brna a jezdí tam výhodný trolejbus. Co se asi stane? Potřebujeme alespoň odklonit část lidí, co nepojede trolejbusem z Mendláku dál na jiný prostředek. Plus vyřešíte to, že po skončení hokeje někde nebude stát 5 trolejbusů směr Lískovec a čekat jak trubky až skončí prodloužení. Za mne to není ideální řešení, ale je to alespoň nějaké řešení.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mekrydy píše:
Ajo, tak to je pak pěkně na nic. Tím padá ta poměrně líbivá myšlenka, kterou tu někdo psal, že by tam mohla zajíždět pětka. Takhle ta lanovka bude skutečně končit na nanicovatém místě:/

V trvalém ukončení linky v Pisárkách s obratem přes vozovnu bych neviděl zásadní problém. Teď se tam dlouhodobě točí jedničky a dlouhý roky se tam točí veletržní posily.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
mekrydy píše:
Ajo, tak to je pak pěkně na nic. Tím padá ta poměrně líbivá myšlenka, kterou tu někdo psal, že by tam mohla zajíždět pětka. Takhle ta lanovka bude skutečně končit na nanicovatém místě:/
Ukonceni pravidelne linky by asi nebyl nejak zasadni problem... pokud by nebylo mozne stat ve vozovne, jedna prujezdna kolej by se tam snad nasla vzdycky a vuz muze byt odstaveny na ten zastavce ve smycce - pokud bude aspon ta vyjezdova spojka smer mesto, muze ta zastavka ve smycce slouzit jako nastupni (krome toho ze pro koncici 1 od Bystrce bude vystupni)... ale linku na Ceskou by melo smysl delat leda kvuli spojeni pro oblast Lipove, od Kampusu bude asi pohodlnejsi jet d-8 a prestoupit hrana hrana na Osove na d-6 a casove to nevychazi o tolik hur?

To misto mi pripada jako dobre zvolene... spojuje dve fakulty muni (a na Lipove jsou koleje), na Lipovou to bude pesky par metru, prestupy tram trolej jsou tam pohodlnejsi nez v pisarkach... spojeni to asi nebude nejvytizenejsi ale nebal bych se ani toho ze bude prazdne... jeste bych pridal tangencialni linku lipova - zlutak - lerchova - tabor - oc krpole a hned mate z lipove docela fajn prestupni uzel ;)
Akorat ten soubeh s trajfem nevim jestli nebude nestastny, interval 10 min k leskave by byl nic moc... ale to se da asi resit i linkou leskava - kamenny vrch ktera doplni interval 25 a pritom bude mit malou spotrebu vozu...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Takže je to cca tak jak jsem předpokládal a když v těch výkresech vidím kde je stanice lanovky tak ta návaznost 44/84 je úplně mimo možná tak u Riviéry. No celkové to umístění stanice lanovky mi přijde jako hodně neatraktivní aby člověk obcházel vozovnu ale Šotouši to ocení


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
M píše:
Pokud budu mít na laně někde deset kabinek nahoru a deset dolu, a mezi tím dvě zastávky, tak asi zastaví celé lano, protože mezistanice asi nebude připínat a pouštět kabinky jako konečná stanice

Právěže bude. Stejně jako každá jiná kabinková lanovka s mezistanicemi.
mekrydy píše:
Prostě nastoupím a jedu, nevidím rozdíl v odbavení mezi lanovkou a trolejbusem (kromě toho, že lanovkou to asi bude nesrovnatelně hladší jízda).

Ledaže by foukal silný vítr

Pavel píše:
Pokud má lanovka sloužit k hale, tak proč se divíte, že už je nachystaná. Pokud se najdou peníze na halu, tak hala bude stát v roce 2023 a lanovka má být dle harmonogramu dokončena 2024, tedy ve stejný rok, kdy se teoreticky má uskutečnit MS v hokeji.

To je ta hala, která měla hostit MS v basketbale žen 2010?
Pavel píše:
Nezapomínejme i na atletický stadion, na který už Brno shání jen peníze, pokud přistanou, začne se stavět velmi brzo.

A ty peníze shání už jak dlouho?

OndraS píše:
nebo v tom štatlu kdesi na dálným východě, kde rozestavěli baráky po skalách a pak dole ve strži udělali sámošku, kam lidi pěšky šli asi půl dne oklikou přes druhý dvě vesnice.
Adamov? sarcastic


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Ajo, tak to je pak pěkně na nic. Tím padá ta poměrně líbivá myšlenka, kterou tu někdo psal, že by tam mohla zajíždět pětka. Takhle ta lanovka bude skutečně končit na nanicovatém místě:/


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jo, máš pravdu. Ta spojka pro obrat od města tam nebude, moje chyba.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Ondra K. píše:
Smyčka by měla sloužit jak pro přímý výjezd a zátah od Bystrce, tak pro obracení od města bez nutnosti zajíždění do původní smyčky Pisárky.
Tím si nejsem tak úplně jistý. Podle projektové dokumentace https://josephine.proebiz.com/cs/tender/7068/summary to vypadá, že ze smyčky sice půjde vyjet i směrem do města, takže mít tam nástupní zastávku (případně stání pár minut vozu čekajícího na odjezd) možné bude, nicméně pro vjezd do smyčky a obrat směrem od města asi bude potřeba projet i původní smyčkou a vozovnou?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Ondra K.: děkuji za odpověď


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
luda_612 píše:
Jen takový dotaz ta nová smyčka nemá náhodou sloužit jen jako vratná pro návrat a logicky i vyjezd z vozovny od Bystrce?

Smyčka by měla sloužit jak pro přímý výjezd a zátah od Bystrce, tak pro obracení od města bez nutnosti zajíždění do původní smyčky Pisárky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
589
25 říj 2019 10:12
M: Dopad té haly by přesahoval mimo Brno, není to jen pro Kometu. Tam by mohlo fungovat, že přijedeš v podstatě po dálnici (ze západu, z východu nebo z jihu) až na záchytné parkoviště, odkud se dopravíš jednoduše lanovkou do haly a nemusíš řešit číslo linky, odkud to jede, protože stanici lanovky poznáš a špatně nedojedeš... Ale souvisí to s další infrastrukturou a je to nárazové. Od fanatických zastánců lanovky jsem pořád neslyšel, které konkrétní každodenní spojení (i s případnou úpravou linkového vedení) lanovka tak strašně moc vylepší. Trolejbus 25 pojede v trase Terminál SL - Nemocnice - Mendlák pořád, tam nemá kam smysluplně jinam jet. Leda propojit s 37 a mezi Nemocnicí a Mendlákem to vzít přes Kohoutovice, což by lidi donutilo jezdit lanovkou a na Hlinkách zase přestupovat. Tj. 2 přestupy místo přímé linky, to očividně nedává úplně smysl.

MartinV: Pokud jedou 1/44/84, tak mám pocit, že z každého směru se dá smysluplně přestoupit a ta lanovka nepřinese nic extra nového...

luda_612: Lanovka s mezizastávkou je i na Sněžku (nevím, jak to je technicky, ale problém v tom očividně není).


Offline
153
30 říj 2019 16:42
mekrydy: přesně jak píše xxx kabinky se budou pravděpodobně na noc schovat a stejně se v každé stanici odpojí z lana aby cestující vůbec stačili vystoupit.
Změnit linkové vedení aby lidi začali využívat lanovku? Skvělý nápad.


M: třeba v Dolomitech v Arabbě takovou lanovku s mezizastavkou maji (určitě je i jinde ale tady s jistotou vím že existuje) a ve stanici se kabinka odpojí a pohybuje se pomalejší mechanizací osunu stanice.
Na YouTube heslo: arabba dmc europa

Jen takový dotaz ta nová smyčka nemá náhodou sloužit jen jako vratná pro návrat a logicky i vyjezd z vozovny od Bystrce?


Offline
487
07 úno 2006 10:26
PvvS píše:
Tady se ty lanovky mnozej. Prvne ta Kunc**ina s lanovkou na Vinohrady, pak druhej projekt s lanovkou na Spilberk. A tam tusim mesto zaplatilo i projekt. A pak tahle.


A ještě je projekt na lanovku v ZOO od nového parkoviště. :-) Ta mimochodem alespoň dává reálný smysl.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: ještě dává smysl přestup z 1 a 44/84 na lanovku - jedou přes Pisárky, ale do univerzitního campu nejedou. Každopádně ani pro takové cestující dnes myslím není problém počkat na 25.


Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
Tady se ty lanovky mnozej. Prvne ta Kunc**ina s lanovkou na Vinohrady, pak druhej projekt s lanovkou na Spilberk. A tam tusim mesto zaplatilo i projekt. A pak tahle.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Je vidět, že lanovka je spíš mega snem hromady šoutošů, nemyslím si ale, že v MHD bude mít nějaký významný vliv. Pokud pojede někdo na kampus, pojede osmičkou až na konečnou, bude to nejrychlejší a nejpohodlnější, ta v té době pojede až na Kampus. Pokud pojede od Mendláku, pojede trajfem a určitě s ním pojede až na Kampus, nechápu, proč by měl někde přestupovat na lanovku. Tak stejně nedává smysl aby někdo jel z Mendláku šalinou do nové smyčky aby pak přestoupil na lanovku, to budou dělat jen šoutoši, ale běžný občan se snaží dostat z bodu A do bodu B co nejrychleji, nejpohodlněji a hlavně s co nejméně přestupy. Pokud bude nějaká nová hala, většina lidí tam pravděpodobně pojede od hlavního nádraží, nebo autobusového nádraží, takže lanovkou určitě nepojedou. Navíc tam bude terminál pro autobusy. Pokud z vrchu pojedou lidi do haly a pojedou z Lískovce nebo Bohunic tak pojedou asi trolejbusem až tam, pokud pojedou z Kameňáku tak taky, nevidím důvod na Kampusu vystupovat a přestupovat na lanovku. Nedovedu si představit kam by s tím 1000 lidí za hodinu jezdilo, to je utopie. To jestli lanovka zastaví nebo zpomalí nehraje roli. Myslím, že pokud se toto někdy postaví, budou to vyhozené prachy, ale rád bych se pletl, uvidíme až to bude stat a ty davy tím budou nebo nebudou jezdit.


Offline
1471
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No, taky se může stát, že nebude ani lanovka, ani trolejbusy :mrgreen:

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Přesně tak, lanovce by se ze současného stavu muselo trochu ‘vypomoct’ změnou vedení linek. Ostatně k tomu je asi ta smyčka.

Když si představím kabinovou lanovku s více stanicemi, představím si ve stanicích zpomalování, nikoli zastavování. Když to má nějakou pevně danou kapacitu 1000 os./h, tak to spolu ani nejde dohromady.

A ‘ujede mi trolejbus, tak půjdu na lanovku’ — nechápu ten problém :D však dejme tomu, že tam funguje normální tarif, případně ještě na stanovištích lanovky Pípni a jeď, tak si počkám s ostatními lidmi na kabinku, která jezdí dvakrát za minutu. Prostě nastoupím a jedu, nevidím rozdíl v odbavení mezi lanovkou a trolejbusem (kromě toho, že lanovkou to asi bude nesrovnatelně hladší jízda).


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
A kdes přišel na to, že lanovka bude pulsační? Podle vizualizací se má jednat o lanovku oběžnou, tedy samozřejmě odpojitelnou. Žádné zastavování tedy nebude potřeba. Ve stanicích vůz pouze zpomalí.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Nevím, mě přijde lanovka jako totální ptákovina. Kabinkovýma lanovkama jsem se hodně najezdil v Tatrách a jiných městech kde lanovka funguje, nikde ovšem neměla mezistanice. Pokud budu mít na laně někde deset kabinek nahoru a deset dolu, a mezi tím dvě zastávky, tak asi zastaví celé lano, protože mezistanice asi nebude připínat a pouštět kabinky jako konečná stanice, takže se jízdní doba celkem natáhne, navíc všude tam, kde měla tato lanovka sloužít jakože pro masy lidí, tak se tvořily fronty jak dělo u turniketů a pak u nástupu. Pokud by lanovka měla sloužit k nějaké hale pro fanoučky hokeju, tak to je totální úlet, protože tito fanoušci se většinou moc normálně nechovají a takové dobře rozhoupané lanovky ....
Lanovka má sloužit jako atrakce k něčemu, vyhlídce, na kopec a podobně, ale určitě ne jako třeba tramvaj či bus. A takový, jakože mi ujede trolejbus tak půjdu na lanovku, to jako fakt? Když si vemu cestu z bodu A do bodu B trolejbusem nebo lanovkou včetně odbavení a pěší cesty ke společnému bodu, nemůže lanovka nikdy vyhrát.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 črc 2024 10:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]