Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Online
1208
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Na stránkách magistrátu je zveřejněný-Návrh Dodatku č. 29 Smlouvy o závazku veřejné služby a kompenzaci z veřejné přepravy cestujících, uzavřené mezi statutárním městem Brnem a Dopravním podnikem města Brna, a.s.(PDF, 5 MB). Včetně linkového vedení a intervalů.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
DS: Ano, tuhle výluku jsem myslel, ale v seznamu zastávek nemáš nikde, že by trajfl na výlukové trase stavěl vyloženě na Žerotínově náměstí nebo u Bílého domu. Stavěl na Kounicové a pak až na Údolní, k tomu směřovala moje poznámka. Jinak díky za odkaz pro připomenutí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Cracatit píše:
TMB: Takovou výluku na 38/39 si nevybavuju, pamatuju si jenom, že se dělalo kolo po Úvoze a Kounicové se zastávkou kousek před křižovatkou se čtyřpruhem na Žerotínově náměstí a pak se jelo nějak durch na Marešovu. Asi když probíhala rekonstrukce Joštovy, je to možné, nebo bylo ještě něco později?


https://www.bmhd.cz/vyluky/vyluka.php?vyluka=725

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
TMB: Takovou výluku na 38/39 si nevybavuju, pamatuju si jenom, že se dělalo kolo po Úvoze a Kounicové se zastávkou kousek před křižovatkou se čtyřpruhem na Žerotínově náměstí a pak se jelo nějak durch na Marešovu. Asi když probíhala rekonstrukce Joštovy, je to možné, nebo bylo ještě něco později?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Naposled se řešila cena okolo 260 milionů, ovšem v té variantě, kdy se trať posouvala a k těm černým stavbám se stavěla nová obslužná komunikace a několik dalších ústupků hrazených městem. Navíc na to v té době mohla být dotace tuším okolo 140 milionů.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
ZGHK: pokud se bavíme o trati pouze k případnému terminálu, tak je to 1,3 km v existující stopě, bez mostů, křížení, tunelů atd. Miliarda je na toto přehnaná částka.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
340
21 dub 2009 20:30
PvvS píše:
Pokud se podaří vyřešit námitky, tak stavba pojede tak jako tak. I bez okolní zástavby. A proti tomu navrhovanému UP je tolik námitek, že stejně neprojde.


Takže když bude za rok územko, tak město v tu ránu vytáhne z kešeně miliardu na trať do polí? Jako vážně?

ÚP nebyl schválen čistě z politických (dobře, formálních) důvodů. Námitky v tom nehrály žádnou roli.


Offline
830
25 led 2006 09:46
goldfinger píše:
Obousměrnému protipojení terminálů Brandlova a Kounicova bohužel brání uspořádání Marešovy, ale pořád by bylo možné jednosměrné od Brandlovy s tím, že by t38/39 jely přes Úvoz a Kounicovu a přes Brandlovu a Marešovu by vyjížděly do Údolní.


Jenže než to trolejbus objede přes Úvoz - Kounicovu, tak už je dávno na Komenského náměsti a cestující odtud pěšky dřív na České. Ale při nějaké výluce se tak jezdilo. Akorát zastávky byly na Žerotinově náměstí na rohu Veveří.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prste: Pokud se nepletu, tak je vzhledem k množství vyjíždějících šalin na Veveří nežádoucí levé odbočení od rektorátu za Bílý dům směrem na Marešovu. Jinak dráty od Kounicovy na Marešovu by snad pořád měly viset, takže by to fyzicky projet šlo, jenže pak by měla 38/39 delší trasu se slabým úsekem Sušilova - Smetanova - Česká (Brandlova).
Stejně se asi nějaká varianta bude muset udělat jako dočasná objížďka, až dojde na rekonstrukci dolní půlky Údolní.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Hogarx píše:
Ukončovat 601/602/701/702 u Holzovy je blbost, přestupní bod někde u Životského je mnohem logičtější. Hodně lidí cestujících v tomto směru nastupuje/vystupuje na Černovičkách (hlavně škola na Olomoucké, ale i obchodní centrum), používá se i Slatina, sídliště. Ukončením na Holzové by tyto vazby padly.

Druhým argumentem pro terminál u Životského je, kolik cestujících z 106/107/601/602 vystupuje na Tržní, když chtějí jet šalinou do centra. Je zkrátka výhodnější vystoupit a jít na Životského a vybrat si ze 3 linek, než se trmácet v kolonách na busák, čekat na dvanáctku a pak jet kvůli semaforům na Hlavas skoro deset minut. Tohle je za mě největší prohra šaliny na Plotní.


U Životského není moc kde. Terminál někde v místech zastávky Malečkova by řešil hodně věcí, dala by se tam přes Bedřichovice protáhnout 701, ze Slatiny sídliště protáhnout 33, k tomu P+R parkoviště a s ukončením regionálních linek je z toho Hranečník jak vyšitý :-). Do obchoďáků na Černovičky se pak pá dojet s přestupem; na učiliště taky nebo tam vést ráno a odpo nějaké účelové spoje.
Jinak by existovalo i okamžité řešení a to je ukončení regionálek u zastávky Podstránská (otočka přes Černovičky pod mosty). Návaznost na Slatinu by zůstala zachována, místa je tam dost a provoz minimální.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Obousměrnému protipojení terminálů Brandlova a Kounicova bohužel brání uspořádání Marešovy, ale pořád by bylo možné jednosměrné od Brandlovy s tím, že by t38/39 jely přes Úvoz a Kounicovu a přes Brandlovu a Marešovu by vyjížděly do Údolní.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Brno2030: Aha, tak určitě. A kdo tu chtěl spojovat trajfl od Komenského náměstí s trajflem po Kounicové do Komína, nebyls to náhodou ty? Takže žádnej Šilingrák, žádný výmluvy.
Cenu, kolik stojí vozový km parciálu oproti naftovému busu, jsi tu dostal, tak chci vidět, kde na takový fantasmagorie vezmeš.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Janatak píše:
… výlukově se tu otáčely i linky 38/39 (ve směru od Úvozu)…
A nestálo by za to sem poslat linku 39 i nastálo? Takhle linky 4, 38 a 39, které obsluhují v podstatě stejnou oblast, jezdí týmž směrem. Kdyby se 39 přetrasovala od Tvrdého na blokovou smyčku Konečného nám., tak „okraje“ Masarykovy čtvrti by měly spojení na Českou a „střed“ na Mendlák (35) a Konečňák (39). Pokud někdo poblíž trasy 39 potřebuje vyloženě na Českou, dojde si na linku 38 nebo 4 (většinou velmi blízko) nebo si přestoupí na Žlutém kopci.[/quote]

Jedina spravna trasa pro linky 38 a 39 je ...Komenskeho namesti - Silingrovo n. - Nove Sady - Hlavni nadrazi a pak jedna pokracuje po trase linky 47 do Cernovic. Muzeme to povazovat neco jako linku 67 z druhe strany. Protoze pokud mame prestupni system, nechapu, proc se linka 67 netoci kdekoliv driv, jakmile narazi na prvni koleje. biggrin


Offline
10
09 lis 2022 00:58
Ukončovat 601/602/701/702 u Holzovy je blbost, přestupní bod někde u Životského je mnohem logičtější. Hodně lidí cestujících v tomto směru nastupuje/vystupuje na Černovičkách (hlavně škola na Olomoucké, ale i obchodní centrum), používá se i Slatina, sídliště. Ukončením na Holzové by tyto vazby padly.

Druhým argumentem pro terminál u Životského je, kolik cestujících z 106/107/601/602 vystupuje na Tržní, když chtějí jet šalinou do centra. Je zkrátka výhodnější vystoupit a jít na Životského a vybrat si ze 3 linek, než se trmácet v kolonách na busák, čekat na dvanáctku a pak jet kvůli semaforům na Hlavas skoro deset minut. Tohle je za mě největší prohra šaliny na Plotní.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
DS a Robert: Souhlas, jen jsem to nadhodil jako možné řešení té 39, které by propojilo oblast Úvozu hrana/hrana a dovezlo přímo lidi na Konečného náměstí, které je svým způsobem cíl, kousek poliklinika Zahradníkova, botanická zahrada, fakulty VUT (Stavárna) i Masaryčky, o kousek dál MZK a magič na Kounicové.
Jinak si pamatuju, že bývaly spoje výjezd a zátah z Husovic, kdy nabíral trajfl lidi po trase 25 a na Úvoze se převlíkl na 39. Tímhle směrem jel právě nějak ráno ve špičce asi mezi sedmou a 7:15, párkrát jsem se omylem svezl, když nezafungovala vysílačka pro nevidomé u nějaké 14Tr a já zrovna potřeboval na ekonomku na Lipové, takže :oops: "těsně vedle." :mrgreen:
Vždycky jsem z takového omylu vylezl na Úvoze a čekal na další 25/26.
Je to poznatek ze stejného období, kdy začaly jezdit Crosswaye na 26 ranní posilu jen na Mendlák, než se přešlo na model převlíkačky Crosswaye na 57/26 už z Haškovy na Mendlák s převlíknutím na Štefánikově Čtvrti.
Souhlasil bych s ohledem na výše zmíněné úvahy, kdyby jezdila ráno ve špičce 2 nebo 3 spoje kloubová posila (jedno jestli nafta nebo trajfl) třeba z uvedené ŠČ na Barvičku a zpátky, těch škol je po trase víc, Bigy (gympl na Barvičce) je ráno významný cíl.
Asi by to nemusela být 26 číselně, může být i jako školní spoj. Vybavuje se mi situace, než začala jezdit 35 z Mendláku, resp. před zrušením 51 ze Zvonařky v jedné z jejích pozdějších verzí, řekněme okolo roku 2015, kdy jsem kvůli něčemu chodil na rehabilitace dna Žluťák, že jel ráno okolo půl osmé a možná i půl deváté trajfl 39 a za ním hned kloubový devítikilo na 51 právě jako školní posila kvůli Bigy. Asi šlo o nějaký pozdější zátah z nočky, přesnější kurzy si nevybavím.
Takže nejvíc bude záležet na možnostech oběhu kloubáků busů/trajflů, jestli by to šlo.
Taky před zavřením Tomkáče existovaly kurzy, co jely jako 26 z Husovic na Mendlák a tam se převlíkly na 37, takže by třeba mohl být jeden, max. dva ranní spoje, co by vytáhly z Husovic, dojely na Úvoz, převlíkly se na 39 dojely na Barvičku a pak jako regulérní 35 dojely na Mendlák a s druhou převlíkačkou pokračovaly na nějakou celodenku na 37.
Možná je to blbá úvaha, ale když už zátah/výjezd, proč to takhle nepropojit i třeba s nějakou pauzou na Barvičce podle aktuálních potřeb objehů.
Výtahové spoje si nepamatuju, ale zátahy ze 37/26 docela jo, vždycky okolo 18:40 a 19:40 (čas asi na Hlinkách), dojel trajfl na Hlinky, převlíkl se a jel dál, párkrát jsem to využil na Lesnickou, protože byl prázdnější, než klasická 25/26 večer.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Já vycházím z "Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 - 2026, aktualizace 1" https://jmk.brandcloud.pro/api/storage/ ... 4caae72e78
Citace:
V souvislosti s plánovanou výstavbou tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně na Holzovu v případě vybudování kapacitního autobusového dopravního terminálu zde předpokládáme ukončení linek 601, 602, 701 a 702 namísto dnešní konečné v centru Brna (ÚAN Zvonařka u linek 601 a 602 a Brno, Úzká u linek 701 a 702).


Předpokládal jsem, že P. Haluza psal o tom stejném.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Chápal jsem P.Haluzu a jeho návrh s uzlem regionálky v Podolí jako nadsázku a srandu. Nicméně jsem slyšel, zdroj si nepamatuju, že by měl být uzel pro ty čtyři linky 600/700 někde dál, než na Podstránské nebo v Líšni. Má se stavět pokračování VMO uzel Ostravská a v souvislosti s ním se mají nějak posunout koleje šaliny od Stránské Skály i osmičky od Novolíšeňské, asi to bude i na vizualizaci z webu ŘSD k VMO Ostravská - Olomoucká. No a v souvislosti s tím by měl vzniknout nějaký uzel pro busy 601/602/701/702.
Je to hudba konce 20. let po roce 2028, spíš tak první třetiny let 30.
Řekl bych, že by ten uzel mohl být někde u Životského, ale přesnou polohu neznám.
Takže zatím bych je hnal společně na Zvonařku a vykašlal se na Úzkou, kde ty dvě sedmistovky aktuálně končí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jo tak to netuším. Jen si vybavuji, jak jsem tuhle zmínil možnost protažení až k tomu poli nad Podolím, kde má vzniknout nová výstavba. Ale to je samozřejmě utopie.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
P. Haluza píše:
Tohle je ale dost pochybná argumentace. Ta trať tam nebude jen kvůli vesnické zástavbě, ale kvůli přestupnímu uzlu pro regionální linky z okolí. Že ten uzel nebude u muzea, to je věc druhá, ale tu šalinu je taky potřeba někde otočit.

A kdy se začalo psát o tom terminálu? Jsem první zmínky zaregistroval až letos. Je známo o něm něco více, než jen o ukončení linek 601/602/701/702? každopádně, pokud je jeho poloha u křižovatky Holzova x Drčkova, tak jak vypadá v návrhu územního plánu, tak jeho poloha je podle mne tragická - bez hezkého přestupu na trolejbus ve Slatině (tam se pohybovat pěšky je radost), bez přímého přestupu na linku 58, bez vazby na noční linky, bez rozumné náhradní dopravy za tramvaj a ani se nedá zrovna mluvit o přímé trase prodloužené linky, která se klikatí (odhadem 2 kilometry navíc - autobus na Podstránskou versus autobus k terminálu + tramvaj na Podstránskou). Navíc se tramvaj bude otáček až u muzea, tedy další náklady.
A jen tak sobecky ekonomicky, jak toto funguje? Kraj ušetří značné peníze na zkrácení linek a Brno naopak zaplatí prodloužení trati a provoz na ní?
Je mi jasné, že potřebujeme vhodný terminál, ale představoval jsem si ho asi trochu blíže Brnu, využitelný i pro brněnské linky (např. 31/33/77). Druhá věc je muzeum. Ale upřímně - budujeme drahou trať k hangáru (snad se nikdo neurazí), který se nemá ani kam rozšiřovat. Muzeum by si zasloužilo důstojnější a kapacitnější místo. Ať se to muzeum začne brát vážně, jinak ho ani ta nová trať nezachrání.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Pokud se podaří vyřešit námitky, tak stavba pojede tak jako tak. I bez okolní zástavby. A proti tomu navrhovanému UP je tolik námitek, že stejně neprojde.


Offline
340
21 dub 2009 20:30
PvvS píše:
Což nemá vliv na stále běžící řízení.


No to ne, ale na stavbu samotnou ano. A trochu se bojím, že když se teď povede zařídit územní rozhodnutí, tak za těch osm let nebude moc použitelné. Ale třeba se mýlím...


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
smysl to samozřejmě nemá, stávající logika s intervalem 7,5 min na Komenského a 15 na Mendlovo je vyhovující. To už bychom rovnou mohli mít interval půl hodiny odevšad všude.
Co si ale myslím, že by se hodilo, by byl jeden přímý spoj 25->39 ráno ze Štefánikovy čtvrti na Barvičovu s příjezdem cca v 7.40. Jezdí tam hodně studentů a přestup na Úvoze není zrovna hrana-hrana.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Aby to mělo nějaký smysl, musely by se sjet 35+38+39 v jednom čase na Vaňkecu. A nejlépe i v opačném směru. Čímž by se ovšem protáhl interval v úseku Vaňkec -Komeňák a z Barvičky by jely dva vozy zbytečně za sebou.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo, jenže to je z Míráku, ne třeba z horní ho konce Barvičky, takže smysl by to mělo, jen by tam nešlo nikde stát, jen vyhodit lidi, nabrat jiné zpátky a tradá zase na Barvičku a stát až tam.
Jinak některé spoje 68 staví i na Vaňkově náměstí na začátku Lerchovy, akorát jich není moc, ale kdyby dneska takhle někdo potřeboval jet třeba od gymplu rovnou dolů do Žabin, tak je to možný.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: a ještě by to mohli vzít přes Líšeň, ne? Tak je tam znatelná úspora času při přestupu na 3/10/12. Takže to zase tak marný nápad není. I když jasně, z Míráku se dá jet prčou 68 na Tábor/Klusáčkovu, takže to spojení už de facto existuje.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]