Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 646 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
miropiro píše:
V dnešním vydání MF Dnes se objevil v brněnské sekci komentář:

Intervaly se prodloužily

Reaguji na změnu v JŘ linky 70. Ranní interval se prodloužil na 20 minut. To nepamatuji. Zároveň mi zůstává rozum stát nad množstvím odjezdů mezi 7 a 8 hodinou, a že stejně po 20 minutách jezdí linka ve večerních hodinách, kdy už opravdu jezdí minimum lidí. V informacích se uvádí provázanost spojů. Přestupuji dvakrát, všude mrznu na zastávkách deset minut a pak přijede vymrzlá tramvaj, kde je lépe si nesedat na ledová sedátka. Cestovat s MHD je bohužel nutné zlo.
Jitka Chaloupková

Ehm...díval jsem se do JŘ a v pracovní dny je ráno dost spojů, interval 20 minut až dopoledne...

...tak to je z té kategorie: Už hodinu nic nejelo, řekla důchodkyně...


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V dnešním vydání MF Dnes se objevil v brněnské sekci komentář:

Intervaly se prodloužily

Reaguji na změnu v JŘ linky 70. Ranní interval se prodloužil na 20 minut. To nepamatuji. Zároveň mi zůstává rozum stát nad množstvím odjezdů mezi 7 a 8 hodinou, a že stejně po 20 minutách jezdí linka ve večerních hodinách, kdy už opravdu jezdí minimum lidí. V informacích se uvádí provázanost spojů. Přestupuji dvakrát, všude mrznu na zastávkách deset minut a pak přijede vymrzlá tramvaj, kde je lépe si nesedat na ledová sedátka. Cestovat s MHD je bohužel nutné zlo.
Jitka Chaloupková

Ehm...díval jsem se do JŘ a v pracovní dny je ráno dost spojů, interval 20 minut až dopoledne...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
pepola píše:
To je stejné, jako když nikdy nešlo zjednosměrnit Dornych a Plotní...


No nešlo, ono by to šlo, ale nechtělo se, resp. nebyla priorita.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Tramvajový diametr je už zrejmě překonán diametrem kolejovým, který by vyřešil kapacitu stávajícího HBf. V úvahu přicházejí pouze některé krátké podzemní úseky šaliny jako tunel pod Špénou


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
xxyyzz píše:
Co se týče toho zjednosměrnění Kounicovy a Veveří, je to výborný nápad a myslím si, že dřív nebo později (spíš hodně později) k tomu dojde. Za pár desítek let budou moje vnoučátka nevěřícně zírat na dnešní mapu Brna a kroutit hlavou nad tím, jak mohla být Veveří i Kounicova obousměrné... sarcastic

To je stejné, jako když nikdy nešlo zjednosměrnit Dornych a Plotní...


Offline
114
27 led 2009 19:48
Brno
Co se týče toho zjednosměrnění Kounicovy a Veveří, je to výborný nápad a myslím si, že dřív nebo později (spíš hodně později) k tomu dojde. Za pár desítek let budou moje vnoučátka nevěřícně zírat na dnešní mapu Brna a kroutit hlavou nad tím, jak mohla být Veveří i Kounicova obousměrné... sarcastic


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tramvajový diametr by jistě pomohl v mnohém, především tedy v té rychlosti. Osobně mi chybí ještě nějaký projekt na okružní tramvaj, která by svoji vyšší kapacitou nahradila linky 25 a 26, očekával jsem její vedení například tunelově v projektu VMO Tomkovo Náměstí a další pokračování směrem pětadvacítky, ale kde nic, tu nic, přitom víme všichni v jakém stavu pětadvacítka je.
Ta izolace stavbou je samozřejmě problematická vždy, o tom není pochyb, na druhou stranu, plynulá jízda by v oblasti snížila emise i hlučnost. Uvidíme jak s dopravou pohne dostavba tunelu pod Krpolí.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Resenim by byl tramvajovy diametr. Ale zrychlovat IGK v obydlenych castech prinese jeden zasadni problem. A to rozdeleni ulic na 2 nezavisly casti. Pokud mestem povede viceprouda silnice a navic naplno, tak to bude fungovat jako dost velky problem . Izolovat casti mesta od sebe podobnyma stavbama vzdycky prinese solidni problemy.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zastavení jen tak do silnice tu taky nepodporuji, ale existují řešení, při kterých se nemusí auta a šalina potkat vůbec, samozřejmě mám na mysli separátní koridor vedle silnice. Volně můžou jezdit auta i šaliny, nikdo se vzájemně neblokuje s výjimkou odbočování z hlavní silnice a na ni, ale to je samozřejmě také řešitelné, zvláště když se tu bavíme o jednosměrném úseku.
Myslím, že přesně tím správným řešením je zrychlení MHD a a to podle mého jde jenom oddělením, tedy separátním vedením MHD a automobilové dopravy, budou z toho profitovat všichni, auta se budou míň zdržovat v kolonách a MHD pojede rychleji a bude i pro lidi atraktivnější.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Ta zastavka funguje jako velice dobry zpomalovak a ochrana lidi. POkud by salina zastavovala kdekoliv v silnic tak IGK nic nebrani ji podjizdet . A to i v pripade ze nekdo vystupuje. Radar je k nicemu, dneska nema nic vic nez informacni charakter.Problem se castecne vyresi dostavbou VMO, ted se pres mesto proste projizdet musi, pac vsechny ostatni trasy jsou podstatne delsi. Brno ma jeden problem. A to je to ze je velikostne neco mezi mestem a vesnici. Pokud ho autem prejedu za nejakych 10-15 minut a MHD za hodinu, tak je jasna volba cim pojedu. A MHD ted rozhodne neni ve stavum kdy by s ni jezdl nekdo jenom proto ze muze . Vetsinou je to proto ze musi. V sirsim centru by MHD mela byt propagovana i na ukor IGK .


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tak tady mi zůstává rozum stát. Upřímně doufám, že přesně tímhle způsobem se silnice a vůbec celé město nenavrhuje. Silnice jsou, ostatně stejně jako MHD, veřejný statek a jako taková by měla být k dispozici všem a to v odpovídající kvalitě.
Celé je to neskutečně kontraproduktivní, lidé nikdy nebudou jezdit tak, jak jim to někdo poručí, ale tak, jak se jim to hodí, věděl to už Baťa před osmdesáti lety (stavěl chodníky podle toho, jak lidi vyšlapali cesty), takže uzavření a zúžení tahů je cestou jenom k čím dál větším zácpám, ve kterých bude samozřejmě stát i MHD, šaliny můžou mít samostatné pásy, ale trolejbusy, autobusy se řeší hůř, každé odbočení vlevo (aut i MHD) je přes jednolitou kolonu nemožné a většina řidičů si prostě do toho tramvajovýho pruhu stoupne. Totéž platí se zacpáním křižovatek.
Mimo to, ekonomické náklady toho jsou vysoké a není v žádném případě pravda, že daňový poplatník nic nezaplatí. Je třeba si uvědomit konsekvence - lidé stojící v zácpě nic nevyprodukují, klesá tím HDP i životní úroveň (méně volného času), klesá výběr na daních, prodražuje se veškerá doprava, přičemž vše zaplatí koncový spotřebitel. Daňový poplatník zaplatí i emise, která stojící auta vypustí a to formou emisních povolenek (to, že máme rezervu, kterou prodáváme neznamená, že nemůžeme mít ještě vyšší a prodat povolenek ještě více) a mimo toho, že je zaplatí, musí je i dýchat.
Vysoká rychlost se dá řešit mnohem efektivněji než vytvořením uzlu, třeba instalací úsekového měření radarem, byť nejsem velkým příznivcem toho řešení, pořád je to lepší než zpomalovací pásy. Plynulý průjezd konstantní rychlostí s minimem zastavení má jednoznačný pozitivní vliv jak na emise, tak na čas strávený za volantem, o tom přece nemůže být sporu.

A jen tak mimochodem, na Táborské MHD stojí, ve špičce jsou za sebou klidně 4 vozy a každý čeká, až se ten první vyprázdní, protože přímo za sebe se autobusy/šaliny málokdy vejdou, takže je mezi nimi několik stojících aut.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Hm a že to zpomaluje i MHD už nikdo neřeší. A to, jakým způsobem kvůli tomu rostou emise a spotřeba, to taky nikomu nevadí? Áchjo, co se v tomhle státě ještě nevymyslí :-/

Jeden z průserů současné Kounicovy je to, že mezi křižovatkami s Nerudovou a Šumavskou si ji nejeden jinak normální človíček za volantem plete se závodní dráhou. Zúžení a nutnost trochu zakroutit kolečkem v půlce tohodle úseku způsobí, že i lidi jedoucí z města pojedou rozumných 50-60 km/h. O zlepšení dostupnosti

Jinak nevidím důvod, proč by se měla auta zdržovat, ulice by byla mimo zastávku furt dost široká na to, aby si auta čekala v zácpě vedle volně projíždějící šaliny. sarcastic :mrgreen:

Dál to zjednodušení intervalů a celkový úbytek (jedoucích) aut ve vnitřním městě způsobí menší čekání na křižovatkách, zkrácení jízdních dob, tím pádem zvýšení oběžné rychlosti vozidel, tím zvýšení nabízené kapacity v MHD a to vše při při stejné zátěži daňových poplatníků. ;)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Hm a že to zpomaluje i MHD už nikdo neřeší. A to, jakým způsobem kvůli tomu rostou emise a spotřeba, to taky nikomu nevadí? Áchjo, co se v tomhle státě ještě nevymyslí :-/
Nejde třeba jen o sever VMO, ale všude, já bydlím na Vinohradech a má obvyklá trasa je na Černá pole. Spojení je docela slušné t-busem (ačkoliv ukrutně pomalé), ale když občas potřebuju jet autem, je to o život, protože odbočit vlevo Svatoplukova->Rokytova je někdy klidně na pět semaforů, když jedu rovně, pravý pruh bývá mnohem prázdnější a rychlejší, na Táborskou, tak ta zase stojí zašpuntovaná MHD. Přitom speciálně na té Táborské by bylo bohatě místa na klasické laloky, tak široký chodník není ani na Masaryčce.
Myslím, že pokud chtějí nahnat lidi do MHD, existují jiné, poněkud "tržnější" způsoby, tedy ukázat, že MHD je opravdu lepší. Tedy zrychlením dopravy, zlepšením služeb, třeba taky nerušením zastávek, rozumnou cenou za jízdenku... Mimo to, zrovna na MHD je možné dělat docela účinnou reklamu, inspirace nechť je hledána třeba ve Vídni.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Proboha jen tohle prosím ne, tady ty špuntovací zastávky jako je Táboská bych velmi rád už nikdy nikde neviděl. A to tím spíš kdyby měl každý spoj zastavit celou dopravu směrem do města.
To je účel. Zpomalit radiály směrem do města natolik, aby se přes město nevyplatilo jezdit. (bohužel k tomuhle citelně chybí nedokončené části severní půlky VMO).

I když pokud by došlo na zjednosměrnění Veveří směrem ven, hodil by se v tomto případě dát zastávku směrem do centra na ostrůvek (nejen kvůli kapacitě, ale i kvůli průjezdnosti pro IZS).


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
http://technet.idnes.cz/vyjela-posledni ... chnika_rja


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
David Jaša píše:
I když by mohlo celkem stačit ponechat Kounicovu obousměrnou, u MZK zřídit zastávku ala Klusáčkova a zjednosměrnit Veveří směrem z města.


Proboha jen tohle prosím ne, tady ty špuntovací zastávky jako je Táboská bych velmi rád už nikdy nikde neviděl. A to tím spíš kdyby měl každý spoj zastavit celou dopravu směrem do města.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
David Jaša píše:
I když by mohlo celkem stačit ponechat Kounicovu obousměrnou, u MZK zřídit zastávku ala Klusáčkova a zjednosměrnit Veveří směrem z města.

do centra by to všechno jelo Kounicovou??


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
goldfinger píše:
O zjednosměrnění Veveří a Kounicovy se uvažovalo již před mnoha lety, určitě by to znamenalo velký přínos nejen pro obě ulice, ale i pro dopravní situaci v této části města. Zjednodušily by se křižovatky u rozmarýnu a Bílého domu a tím pádem by vzrostla jejich propustnost a totéž platí o křižovatkách s Kotlářskou a u rohlíku, s návazností na křižovatku Pod kaštany-Šumavská, která tvoří první část výpadovky na Svitavy. Mělo by se o tom velmi vážně uvažovat. Otázkou je vedení tbusu v Kounicově (osobně by mi tam v obou směrech nevadil, místa na tři pruhy je tam dost) a kolejí po Veveří (asi po východní straně, aby šalina jedoucí do města "kryla" tu v protisměru, je možné uvažovat i "vídeňskou" variantu po krajích ulice.

100% souhlas.

I když by mohlo celkem stačit ponechat Kounicovu obousměrnou, u MZK zřídit zastávku ala Klusáčkova a zjednosměrnit Veveří směrem z města.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
O zjednosměrnění Veveří a Kounicovy se uvažovalo již před mnoha lety, určitě by to znamenalo velký přínos nejen pro obě ulice, ale i pro dopravní situaci v této části města. Zjednodušily by se křižovatky u rozmarýnu a Bílého domu a tím pádem by vzrostla jejich propustnost a totéž platí o křižovatkách s Kotlářskou a u rohlíku, s návazností na křižovatku Pod kaštany-Šumavská, která tvoří první část výpadovky na Svitavy. Mělo by se o tom velmi vážně uvažovat. Otázkou je vedení tbusu v Kounicově (osobně by mi tam v obou směrech nevadil, místa na tři pruhy je tam dost) a kolejí po Veveří (asi po východní straně, aby šalina jedoucí do města "kryla" tu v protisměru, je možné uvažovat i "vídeňskou" variantu po krajích ulice.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ale což o to, zatím tam můžou být dva, dokud to stačí. Ale jenom ta jednosměrná koncepce má jakousi perspektivu na další rozšíření, když to přestane stačit. A když vidím tendence tak bych řekl, že taková situace může docela brzy nastat, vzhledem k tomu, že se dělá všechno k tomu, aby lidi jezdění MHD velmi rychle omrzelo.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
marecek.00 píše:
Plně souhlasím, je to výborný nápad, myslím, že by se tam dala bez větších problémů udělat v obou směrech tříproudovka.

[-X s tím nesouhlasím, jednak jsou tři proudy zbytečně moc, jednak se dá místo na ulici využít i jinak, než cpát tam další a další pruhy pro IAD.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Je hezké, že sme se tu na tom shodli, ale silně pochybuji o tom, že by tu v Brně něco takového prošlo. :mrgreen:


(Osobně bych se k podobnému řešení taky klonil.)

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Myslím, že přeložení druhého směru do Veveří by až takový problém neudělalo, tam by navíc trolejbus mohl jezdit po tramvajovém pásu, který by byl značený jako BUS pruh, takže by se i dokonale vyhnul zdržení.


Offline
215
18 dub 2008 19:13
Jediný problém potom vidím v trolejbusoch na Kounicovej.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Plně souhlasím, je to výborný nápad, myslím, že by se tam dala bez větších problémů udělat v obou směrech tříproudovka a ta má vyšší kapacitu než dvě jednoproudý v každém směru. Myslím, že bychom do budoucna měli myslet na to, že počet aut klesat jednoduše nebude a musíme tomu přizpůsobit i kapacitu silnic.
Vedení šaliny v separátním pásu by ji určitě zrychlilo, žádné čekání na auto odbočující vlevo apod, myslím, že je to určitě zaznamenáníhodný nápad, teď ho jenom nějak vnutit těm magistrátním živočichům :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 zář 2024 21:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]