Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 612 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
http://www.ct24.cz/doprava/100374-metro ... vikendech/

Není to sice z Brna, ale je zajímavé, že v Praze protáhli provoz metra o víkendech o hodinu déle a ve Vídni bude o víkendech jezdit metro celou noc.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Citace:
"V Brně se mají křížit dvě transevropské železniční trasy, teď hrozí, že vlaky zamíří například z Břeclavi rovnou na Olomouc, a to by byla pro město katastrofa," obává se lídr brněnské ODS Robert Kotzian.

Jistě, on to vlak na Prahu vezme oklikou přes Olmik :pray:

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
Emulzní nafta je vlastně 90% nafta a 10% voda. Je tam něco přidáno, aby se to nedělilo zpět.
Pokud bude mrznout, používat se nebude.
O panu Kotzianovi mám své mínění též... (Raději bych tam viděl Kociána - zpěváka skupiny Lunetic. Erudovanost obou je srovnatelná... :pray: )


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
no tak už minulou zimu člověk permanentně klokotal zubama v busech, trolejbusech i šalinách a oni to chcou ještě nějak omezovat? dobrý ...
emulzní nafta ... bionafta ... taky dobrý, teďka je to ekologický, ale když sem před třemi lety psal na ministerstvo životního prostředí, zdali by bylo možné dostat povolení na výběr použitého rostliného oleje za účelem spalování v naftových motorech, tak mi bylo zodpovězeno, že při spalování dochází k vypouštění karcinogeních látek ... a ejhle, najednou to nikomu nevadí
tady se bude spořit tak dlouho a na tak špatných místech ... chtěl bych vidět ty motory po dvou letech, jak na tom budou ... obzvlášť ty nový cityhnusy a pod, který určitě budou citlivější na kvalitu a složení nafty než 20let staré karosy

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Citace:
"V Brně se mají křížit dvě transevropské železniční trasy, teď hrozí, že vlaky zamíří například z Břeclavi rovnou na Olomouc, a to by byla pro město katastrofa," obává se lídr brněnské ODS Robert Kotzian.


Někdo by asi měl panu Kotzianovi napsat jaká je to hovadina, aby mohl v noci klidněji spát :-)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
MartinV píše:

ti pisálci asi neumí počítat, prý úspora 280 milionů!!! to bych chtěl vidět, když v Praze je to nějakých 65mega.
na jednu stranu ušetří na naftě, i když spotřeba s touto emulzní je vyšší než s normální naftou, ale i tak se ušetří. na druhou stranu auto vůbec netáhne, jede jak s hnojem, o bezpečnosti, kdy se s tím nedá pořádně rozjet, škoda mluvit. a o tom, jak dostávají motory na ##MLUVÍM SPROSTĚ##, se nezmiňuji, to nemám podložené. otáčky ale s tímto zázrakem dostat přes 2000 snad nejde. každopádně na zimu se musí dát normální nafta, protože bufíky tuhle sračku nesnáší. ale hlavně že šetříme, vozy nejedou, motory trpí, ale šetříme.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Článek o přesunu nádraží.
...bez komentáře

+ omezování topení? :-?


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Dotaz na primátora a jeho odpověď ohledně opravy trati do Starého Lískovce a ohledně nákupu nových trolejbusů.
http://primator.brno.cz/primator/index. ... &cdot=1474


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pavel píše:
Cesta k lékaři? Pro někoho problém (to je zase název ](*,) )
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00901.html

Pobavilo mě toto:
(Květoslav Havlík) Dodal, že dopravci, kteří se podílejí na integrovaném dopravním systému na jižní Moravě, mají také nařízené používat autobusy s prostorem pro alespoň dva kočárky.
A kde tedy takové autobusy jsou? V okolí Hodonína určitě ne. Tedy ano, ale je jich minimum. Nejlíp je na tom samozřejmě BORS, ten má snad jenom autobusy na 2 kočárky a má i dost Crosswayů LE, ČSAD Kyjov a ČSAD Hodonín jsou na tom v podstatě stejně. ČSAD Kyjov do Hodonína posílá skoro výhradně C934 a také nějakou tu C734, C954 a Crosswaye se vyskytnou minimálně, Ares už do Hodonína skoro nejezdí a nízkopodlahy, ač je Kyjovjáci mají, do Hodonína nejezdí vůbec. ČSAD Hodonín už C734 nemá a i C934 ubývá, ale za to je tu hromada SORů C10,5 a C12 s úzkými zadními dveřmi, které mají prostor jen na 1 kočárek, který se ale do těch dveří stejně nedostane. Těch pár C954 a 3 Crosswaye LE situaci nezachrání. Tak ať pan Havlík laskavě nelže.

miropiro píše:
Proto je třeba koncipovat i linky, které na hlaváku nezačínají (něco na způsob S1).

K tomu jen drobnost, počet vlaků, které Brnem projíždějí je větší, něž těch, které tam konč/začínají a ty jezdí většinou na otočku, tedy že souprava, která přijede, prakticky hned odjíždí zpět.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
PvvS: to je pravda, ale jestli mi ujede spoj ovlivňuje spousta dalších faktorů. Stačí aby posunuli odjezd vlaku a vyjde to nastajno. Nebo to snad znamená, že by se neměly stavět nové železniční zastávky? Například kvůli zastávce na Lesné, taky někomu teď ujíždí třeba přípoj. Ale jaké bude vlastně reálné zpoždění, pokud odečteme i rychlejší průjezd vlaku přes Brno? Tipuju, že to v průměru bude tak 2 minuty.

Ty vozokilometry jsou horší, vidím to aspoň na narůst kolem 10 procent.


Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
vojtik píše:
ale to je daň za taktový GVD...

Ještě že tak, takt je lepší než kdyby byl GVD rozhozený. To by se pak i KORDISu hůř dělaly návaznosti. To by se přeneslo i na navazující autobusy (dejme tomu linka 158 z Miroslavi by pak neměla dvouhodinový interval do Horních Dunajovic, ale jednou by jela po 140 minutách a pak po dalších 100 minutách).
RT6N26 píše:
jen že kdykoliv jdu po nádraží, tak tam téměř nic není, navíc to co mi tu ukazuješ je systém, příjezd odjezd příjezd odjezd příjezd odjezd atd..

Určitě ses díval pořádně? Na kusé koleji obvykle něco stojí odstaveného. Když už jsme to nakousli, šla by využít "pošťácká kolej" v případě nouze (ono tam teda furt něco stojí a nezdá se mi, že by se s tím přes den šibovalo, ale...)
Pavel píše:
Nejsem odborník, abych dokázal posoudit kapacitu nádraží, ale pokud vím, tak se psalo, že kvůli kapacitě nádraží nelze zvýšit počet spojů, ačkoli by to Kordis chtěl.

Proto je třeba koncipovat i linky, které na hlaváku nezačínají (něco na způsob S1).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Pavel: tech par minut navic muze znamenat vcelku hodne. Pro lecktery dojizdejici na smenu to muze znamenat budo nocak a prestupy, nebo prvni denni / posledni nocni spoj. A ty vzkm navrch uz opisovat nebudu. Ty do nakladu na presun nikdo nezapocita.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Nejsem odborník, abych dokázal posoudit kapacitu nádraží, ale pokud vím, tak se psalo, že kvůli kapacitě nádraží nelze zvýšit počet spojů, ačkoli by to Kordis chtěl.

Ad VRT - mají se tu sbíhat vlaky ze tří směrů, takže se tady bude přestupovat, to znamená 2 obsazené koleje. Navíc tyto vlaky musí mít absolutní přednost a musí mít rychlý průjezd, protože je asi těžko myslitelné, aby se ten vlak po Brně vláčel 10 minut, když do Prahy mu to má trvat necelou hodinu.

Ad cena nového nádraží NIKDY nebude nižší než rekonstrukce starého (ať si politici říkají co chtějí).
Toto je hodně odvážné tvrzení, nikdy neříkej nikdy. Tady bychom si museli rozebrat co je nádraží a k jaké rekonstrukci má dojít. Pokud budu předpokládat, že nádražím myslíš budovu a nástupiště, tak vybourání kolejí a jejich posunutí (navíc za provozu) bude asi dražší než položení nových kolejí. Jestli si pamatuji dobře, tak projekt Koalice nádraží v centru právě s tímto počítal. Ale tam těch faktorů je příliš mnoho, navíc mi připadá, že prakticky obhajuješ nulovou variantu a nikoli přestavbu nádraží v centru.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
jen že kdykoliv jdu po nádraží, tak tam téměř nic není, navíc to co mi tu ukazuješ je systém, příjezd odjezd příjezd odjezd příjezd odjezd atd..

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
RT6N26 píše:
Současné nádraží je kapacitní dost ; jen to ČD mají zařízeno tak, že během 15 minut se sjedou všechny vlaky a pak je 45 minut vzduchoprázdno.


Dovolím si nesouhlasit. Měl jsem tu čest vidět plán obsazení kolejí na hlavním nádraží a rozhodně můžu prohlásit, že dostatečně kapacitní není! Sice máme technologii v Brně promyšlenou, ale stačí jedna malá mimořádnost (třeba i zpoždění 10 minut) a celé se to sype, protože není jak improvizovat. V takové Praze si to výpravčí pošle bokem a vcelku ho to neštve, kolejí má dost... V Brně by to bokem poslal rád, ale jaksi není kam, protože zrovna je to na boku obsazený další soupravou...

A k druhé části. Vina ČD to opravdu není, jízdní řád sestavuje SŽDC. Jinak problém, že se sjednou všechny vlaky v jeden čas není čistě brněnský, toto se vyskytuje prakticky všude, kde je zaveden takt (Česká Třebová, 30 minut nic nejede a pak se během 15 minut nahrnou ze všech směrů Os, R, do toho náklady... když to člověk vykličkuje, tak si zase může dát na 30 minut "nohy na pult").

A že je v Brně 45 minut vzduchoprázdno? To je dost odvážné tvrzení. Počítejme s pracovním dnem (výběr z dopoledního sedla, ať nežeru):

9:57 příj. R Bohumín
10:00 příj. Os Letovice
10:03 příj. Os Moravské Bránice
10:03 odj. Os Letovice
10:06 odj. Os Křenovice
10:09 příj. Os Tišnov
10:12 odj. Os Vranovice
10:12 příj. Os Jihlava
10:15 odj. Os Veselí nad Moravou
10:17 příj. Os Vranovice
10:22 - 10:24 EC Praha - Břeclav
10:22 odj. R Praha (Havlíčkův Brod)
10:25 odj. Os Tišnov
10:26 příj. Os Křenovice
10:29 odj. Os Letovice
10:33 příj. EC Břeclav
10:33 příj. Sp Veselí nad Moravou
10:33 příj. Os Rájec-Jestřebí
10:35 odj. EC Praha
10:36 odj. R Břeclav (Olomouc)
10:37 odj. R Plzeň

A takhle bych mohl pokračovat dál a dál. Je tam vidět, že v celou hodinu (v pracovní dny ještě v menší míře v xx:30) je v Brně nával, ale to je daň za taktový GVD. Naopak tam nikde nevidím těch vzduchoprázdných 45 minut...


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
Jakub píše:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00901.html

zajímavé, že před patnácti lety si nikdo hubu nevotvíral, že nejezdí nízkopodlahy :roll:


K tomuto jen toto:
Když důchodce nemůže na/vy-stoupit do/z nízkopodlažního vozu Citybus/Citelis, poctivě přistaveného u chodníku, je to už případ pro sanitku !
Není to jen můj názor. Pokud nezvládne těch plus-mínus 15 centimetrů výškového rozdílu, tak teda sorry... :pray:

Kdysi jezdily "erťáky", do kterých se lezlo jak do nebe, a jak svižně všichni nastupovali a vystupovali. Za chvíli budou muset vymyslet bus, který kromě kneelingu ještě v zastávce vypustí a znovu dofouká pneumatiky, aby byl níž...


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Citace:
Toto je přeci netriviální úloha to spočítat, abych mohl říci, že většina pojede na sever, tedy přes současné nádraží. Já si spíš myslím opak, ale netvrdím to jistě. Také bych rád měl nádraží v centru, ale takové, které bude kapacitní (umožní navýšení počtu vlaků), umožní bez větších komplikací zabudování VRT, umožní rozumný přestup vlak-vlak, půjde u něj rozumně zaparkovat a jeho cena bude rozumná pro město a stát. Bohužel žádný takový projekt s nádražím v centru neznám. Akorát jsem slyšel výmysly (super nádraží zadarmo) od Strany zelených, která si na nádraží postavila kampaň kam mohla (i do voleb do EU).

Současné nádraží je kapacitní dost (přenejhorším by se zbourala zeď za 6. nástupištěm, za které by se hodila ještě jedna kolej na mostní konstrukci), jen to ČD mají zařízeno tak, že během 15 minut se sjedou všechny vlaky a pak je 45 minut vzduchoprázdno. VRT není třeba, ty vlaky by tu stejně zastavovaly, takže úspora času téměř žádná. Nevidím jediný problém, kvůli kterému by se nedalo přestoupit z vlaku na vlak, parkovat by se u něj dalo dobře, kdyby se zbouralo čínský bistro před TESCEM a spojily se parkoviště z Dornychu a z Nových sadů (nebo jak se to tam jmenuje) a cena nového nádraží NIKDY nebude nižší než rekonstrukce starého (ať si politici říkají co chtějí).

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
Pavel píše:
Cesta k lékaři? Pro někoho problém (to je zase název ](*,) )
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00901.html


zajímavé, že před patnácti lety si nikdo hubu nevotvíral, že nejezdí nízkopodlahy :roll:

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
Ale víš, že když začneš přesůvat nádraží a příslušenství v podobě nové infrastruktury, tak v podstatě rozkopeš půlku Brna a omezíš provoz směr jih kde se dá. A to minimálně na deset let. A při převodu dopravy z jednoho na druhé nádraží opět zkomplikuješ dopravu na tolik, že se dá očekávat její zhroucení (podobně jako nedávno při přechodu na nové jízdní řády ČD a současné výluky části hlavního nádraží Praha - vlaky zpoždění přes sedum hodin). A je jisté, že přesouvání by bylo v několika vlnách, takže těch výpadků dopravy by bylo několik.

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Cesta k lékaři? Pro někoho problém (to je zase název ](*,) )
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00901.html


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
RT6N26:
1) to že je 70 procent území severně od uzlu, neznamená, že 70 procent cestujících vlakem pojede sem, je potřeba spíše brát cílová místa - vysoké a střední školy, nemocnice, hřbitovy, průmyslové a obchodní zóny, kancelářské prostory
2) všichni cestující nevystupují na hlavním nádraží
3) tramvajové tratě nevedou přímou cestou, takže například trať na Líšeň se stáčí částečně na jih, takže v případě vybudování spojky nové nádraží-Životského vychází o něco lépe na tento směr odsun, ačkoli je Líšeň severně od současného nádraží

Toto je přeci netriviální úloha to spočítat, abych mohl říci, že většina pojede na sever, tedy přes současné nádraží. Já si spíš myslím opak, ale netvrdím to jistě. Také bych rád měl nádraží v centru, ale takové, které bude kapacitní (umožní navýšení počtu vlaků), umožní bez větších komplikací zabudování VRT, umožní rozumný přestup vlak-vlak, půjde u něj rozumně zaparkovat a jeho cena bude rozumná pro město a stát. Bohužel žádný takový projekt s nádražím v centru neznám. Akorát jsem slyšel výmysly (super nádraží zadarmo) od Strany zelených, která si na nádraží postavila kampaň kam mohla (i do voleb do EU).

Trochu nechápu proč se dělá tolik povyku kvůli průměrnému zdržení pár minut. Takových zásahů už se v Brně udělalo - vybudování Zvonařky, přesun autobusového terminálu od Grandu a Nových sadů na Úzkou, autobusy z okrajových částí nezajíždí až do středu města. Akorát při přesunu nádraží prý lidi přestanou jezdit vlakem a do Kníniček pojedu o hodinu déle (viz. kdysi dávno leták Koalice nádraží v centru)


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Právě teď v Jihomor. večerníku reportáž o novém autobusovém nádraží ve Znojmě


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pavel píše:
Navíc tady mluvíš o současném uzlu u nádraží jako i ideálním. Osobně tam strašně nerad jezdím, protože se tama nedá ani projít a určitě nejsem sám. Nemluvě o tom projít na Úzkou. Toto lidi taky bude odrazovat od toho využívat MHD. Dle mého názoru je ten uzel prostě přetížený.

Ono kdyby došlo k vykopání nejneužitečnějšího žrouta místa v uzlu, získal by se plac odpovídající jednomu současnému nástupišti a hned by bylo volněji. Něco podobného už nastalo i v podchodě, kde se po prořízce stánků dá zas docela dobře chodit...


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Sportovecbrno: a co dálková doprava? Nic?
Pavel: už čistě tím, že na sever od plánovaného nádraží je 70% výstavby. Všechna světová města mají/chtějí železnici v centru, jen u nás se o tuto výsadu připravíme. Tento projekt vymyslel někdo jen proto, aby se napakoval, dopadne stejně jako Zvonařka, většina lidí si raději dojde ke Grandu nebo kamkoliv jinam, stala se z ní strašná díra a s nádražím to nebude jiné. Tramvaje budou u nádraží buď končit - přestup navíc, nebo jezdit závlekem - zdržení lidí, co nejedou na nádraží anebo bude nová trať průjezdná a ubyde linek v centru. Navíc dopravně je zbytečné.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
goldfinger: To co píšeš máš něčím podložené? Jak víš, že většina lidí (>50 procent) pojede na sever? A mluvit o přestupu navíc je směšné, když se zatím nezná linkové vedení. Jelikož bude docházet v tomto směru k největšímu zdržení, tak bude rozumné udělat linkové vedení tak, aby šaliny jezdily od nového nádraží na severní stranu Brna, na ostatní strany se to stejně nevyplatí tahat lidi přes Nádražní. Kudy co povede se stejně rozhodne na poslední chvíli a bude se to vyvíjet. Možná tam z počátku ani ta šalina nebude (aji kdyby tam rok pendloval autobus, tak to jako tragedii nevidím). Nebo máš pocit, že se to u univerzitního kampusu nějak plánovalo? Jako znát 5-10 let dopředu linkové vedení je směšné, když nevíš, jestli DPMB ty linky stejně do té doby nějak neproháže.

Navíc tady mluvíš o současném uzlu u nádraží jako i ideálním. Osobně tam strašně nerad jezdím, protože se tama nedá ani projít a určitě nejsem sám. Nemluvě o tom projít na Úzkou. Toto lidi taky bude odrazovat od toho využívat MHD. Dle mého názoru je ten uzel prostě přetížený.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 čer 2024 18:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]