Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 568 z 724    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571 ... 724  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
Obávám se, že abys přilákal lidi, tak by bylo potřeba :

- zlevnit jízdenky
- zrychlit dopravu
- zkapacitnit spoje
- vysvětlit některému personálu, jak se k cestujícícm chovat
- zlepšit informovanost (proč kupříkladu v Brně není na každé důležitější zastávce digitální cedule s odjezdy spojů tak, jako v Olomouci, ve Zlíně, v Praze?)
- zkvalitnit kulturu cestování (nejen častější kontrolou černých pasažérů, bezdomovců a dalších individuí, ale například i čistotou vozů - ne snad, že by byla špatná, kvalitou vozů, sedačkama, ve kterých se dá sedět atd atd)
- udělat vše pro to, aby cestující neodešel s tím, že příště už nepojede

A to jsou jen nějaké věci, které jsem teď vymyslel z hlavy během pár minut. Jistě je jich mnohem více. A teď mi řekni. Je tohle reálné? Osobně si myslím, že ne. Bohužel.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak minimálně částečně má Jakub pravdu. Dokud nebude dostatečná rezerva v provozu MHD, výrazně více lidí to asi nepřiláká. Je ale otázka, jak je tento fakt aplikovatelný v dnešní realitě...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To by ses divil...


Offline
Uživatelský avatar

9297
10 čer 2004 11:19
Zaklady ekonomiky a ekonomie jsou asi vsude.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tak zrovna tohle jsme ve škole nikdy nebrali. A to ani v jedné.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Z tohoto tady je krásně vidět, jací volové a jaké voloviny učí na středních školách... :pray:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
a tak aspoň 2 roky by muselo MHD by "muselo" být extrémně ztrátové ... tzn. poloprázdné spoje, které jezdí co chvílu, nové vozy atp, ale během dvou let, by dle mě téměř všichni, co auto nutně na dopravu ráno do práce nepotřebují, tak by ho nechali doma, kdyby se mohli pohodlně dopravit MHD, které by jezdilo rychle a každou chvílí

Tohle mě teda zvedlo ze židličky docela solidně. Můžu tě ujistit, že jakmile jsi jeden rok ve ztrátě, a to kvůli jakémukoliv důvodu, rozhodně se do zisků nevrátíš další rok (nebo za dva roky). Takový koloběh trvá mnohdy i deset let - zejména, pokud chceš nakoupit spoustu nových vozů (dotace nikdy nezaplatí 100% ceny) a intervaly zkrátit na poloviny. Ostatně, myslím si, že můžeme klidně hovořit v reálných číslech - tedy za předpokladu, že vše zůstane při stabilních cenách, což je taky blbost, tak si jen spočítej, kolk peněz dáš za nové vozy a kolik tě bude stát to, že vypravíš dvakrát tolik vozů na linky. A pak to odečti od dotací a vypočítej si, za jak dlouho se dostaneš zase zpět tam, kde jsi teď. No, leda bys vozy kupoval na odložené splátky - tak po dobu odložených splátek tě to nebude stát ani korunu, ale pak dopadneš velmi špatně.
A to nemluvím o tom, že kraj či město ti rozhodně nezaplatí takové výkony, které ty požaduješ. Už teď je to všude na hraně - a to nejen v městské dopravě. Ostatně, podívej se na IDOS, kolik spojů se zase ruší - obecně lze tvrdit, že ani ZDO není dnes už taková jistota, jako dříve. Dalším hřebíčkem do rakve je a bude zvýšení DPH - a za takové situace bys chtěl zkrátit intervaly na polovinu, nakupovat nové vozy a mít MHD, které by jezdilo rychle a každou chvíli? Proboha.


Offline
Uživatelský avatar

9297
10 čer 2004 11:19
Jakub píše:
Například se mi líbí, jak upravují v praze T3 na nízkopodlažní, oproti LF to zase vyjde levněji, protože na karoserii se dělá minimum změn a nedělá se elá nová

Pak nema byt net plnej nesmyslu...
Nez budes neco zase placat na net, tak si zjisti fakta. Na prazske wane toho ze staryho vozu moc neni. Snad krome pantecu a nekde mozna repasovanyho radica. Kastla je fungl nova , stejne jako u nasich wan. POuze se nechali okna v gume a stary cela (ala 1560) ..


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
můj názor:
aby se lidi naučili jezdit MHD a doopravdy nechali auta doma, musela by se vytvořit infrastruktura preference MDH-bus pruhy, preference na semaforech atp (nejsem nadšenec do utlačování individuální dopravy, takže by to stálo spoustu peněz na vytvoření obchvatů atp, aby nevadilo, že na MMO je pouze jeden pruh) a tak aspoň 2 roky by muselo MHD by "muselo" být extrémně ztrátové ... tzn. poloprázdné spoje, které jezdí co chvílu, nové vozy atp, ale během dvou let, by dle mě téměř všichni, co auto nutně na dopravu ráno do práce nepotřebují, tak by ho nechali doma, kdyby se mohli pohodlně dopravit MHD, které by jezdilo rychle a každou chvílí
Pokud si v dnešní době někdo myslí, že MHD oživí pár novejch vozů, tak je na omylu ... já sem právě domaturoval a už se začínám dívat po autě a chystám se na MHD zanevřít (alespoň v případě každodenní dopravy za prací/studiem)
Zkrátka dnešní situace je neúnosná ... a to, že v čele stojí lidi, kteří to co nevytenulou potají protunelujou v nevýhodnejch nákupech je fakt už k pláči. Dokud nebude ve vedení DPMB nebo města normálně uvažující člověk, co bude schopen místo předražených nových tramvají nechávat dělat rekontrukce starých, bude to bída ...

Například se mi líbí, jak upravují v praze T3 na nízkopodlažní, oproti LF to zase vyjde levněji, protože na karoserii se dělá minimum změn a nedělá se elá nová

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Středním článkem u RT6 se dá, narozdíl od starších Poršet slušně projít. A holky si tam nepřipadají jako na gynekologickém vyšetření...
Co porovnávám RT6 a 13T jako řidič dětského kočárku, tak jednojednoznačně vede RT6ka. Dvouwanou jsme s mladým ještě nejeli.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Důvod procházet nastane ve chvíli, kdy sedím uprostřed toho článku a potřebuji vystoupit. To pak aby ostatní vystupovali se mnou sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad RT6: Souhlasím, středním článkem se blbě prochází. Ale vzhledem k tomu, že dole v krajních článcích je místa na stání dostatek, nevidím důvod tím středním procházet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tin: To náhodou není až tak špatný nápad, za zamyšlení to rozhodně stojí ;-)
k.ondra89: Zrovna interiér RT6 považuji za kombinaci extrémů, tedy extrém dobytčáku v NP části kombinovaný s extrémem neprůchodnosti v prostředním článku, který má dvě řady podélných sedaček jako starší Poršata. To má k ideálu hodně daleko. Naopak LF2 tak jak je, je ideál a méně sedaček ať už ve VP či NP části by z ní udělalo právě ten dobytčák. To je můj názor.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
jednou mě napadlo inovativní uspořádání sedaček, teď to je trochu k tématu:
střídat 2+1 a 1+1

xx__x
x___x
xx__x
x___x
xx__x

odstraní to nedostupné sedačky u okna (které občas zůstavají prázdné)
získají se další místa k stání
a zvýší to komfort, protože sebedelší cestující si bude moci natáhnout nohy biggrin

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ideál je podle mně RT6, kde v NP části je dost místa na stání a nad podvozkama zase k sezení. Inovovanou poršetru beru jako dobrý kompromis. Míň sedaček ve 2. článku tomu dost pomohlo. A Naopak LF2 má sedaček až to hezký není. Já bych volil kompromis. Přední článek nechat 2+1 a zadní 1+1, ať je taky kde stát a v NP části nechat, jak už psal PvvS jenom sklopný sedačky.

Nevadí mi v MHD stát, ale musím mít kde.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
PvvS: A právě takové názory veřejnou dopravu likvidují. Méně míst k sezení v MHD = více aut na silnicích, to je jednoduchá matematika, bohužel. Dnes lidé chtějí cestovat pohodlně, pokud možno v sedě. A pokud jim to nezajistí MHD, holt přesednou do IAD.
Na drhou stranu ale souhlasím i s tím, co napsal Marecek.00, že v MHD místa k stání jsou také potřeba a je třeba jistý kompromis, který např. zrovna Porše moc nenabízí. Prostě ani dobytšáky, ale ani extrémy typu Porše, kde si není pořádně kde stoupnout. Je třeba najít tu zlatou střední cestu a tu podle mě zrovna LF2 tak jak je teď, docela dobře splňuje.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
No, já to vidím tak, že nabídnout dost místa k sezení je vhodné, stejně vhodné ale je nabídnout dost místa ke stání. Je docela tristní, že v moderních soupravách lze komfortně stát jen na místech určených kočárkům -> jak přijede kočárek, nemám si kam stoupnout, abych nestál v uličce a nezavazel v každé stanici. Ještě to tak nějak se skřípěním zubů pochopím ve 12m autobusu, ale v šalině dlouhé 31 metrů už by se nějaké to místo najít mohlo.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
peno píše:
..Tudy cesta ke kulturní MHD nevede.


s tím nezbývá, než souhlasit.. težko by tak šlo konkurovat IAD (pominu li pouhou přepravu do centra)..


Offline
Uživatelský avatar

9297
10 čer 2004 11:19
A kde se ma ta kapacita nabrat ? Jeste delsi vozy ? Nebo kratsi intervaly ? S delsima vozama se proslouzi i staniceni a az o tolik se kapacita nezvedne. Kratsi intervaly zas narazi na celkovou propustnost. Pokud se tedy DP nepodari presmerovat cast lidi na jine trasy, nebo zajistit kapacitnejsi spojeni, tedy SJ tramvajivy diametr, nebo trebas metro, tak holt nic jinyho nez dobytcaky nezbyde.
Za kulturni dopravu opvazuju takovou , kde si muzu sednout, nebo v pohodli stat. Ale v okamziku kdy si DP hraje na neco na co nema,tak ty sedacky navic jsou k nicemu, Je nadhera ze duchodci si muzou sednout a zjistovat , kde maji jaky slevy, ale vetsina lidi se potrebuje dostat aspon trochu phodlne , A tam i par mist navic na stani udela hodne. Az tam bude obsaditelnost takova , ze vetsina bude sedet a par stat, tak pak se muze cachrovat ze sedackama. Mezitim holt to bude HROMADNA doprava osob a ne osobni taxi.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
To ale DPMB do jisté míry dělá. Problém je, že na to nemá dost peněz a pak je to těžké, když politici raději postaví nová parkovací místa v centru, než by dali peníze na zlepšení MHD. Ale to je neustálá debata.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: v tom případě by se ale měl DP rozhodnout pro lepší obnovu vozů (tzn. kapacitnější vozy, 13T lépe za K2 než za 2xT3), samozřejmě nutný krok k tomu je vybudovat nutné zázemí.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
PvvS: No to by ještě chybělo! Jsme ve 21. století a takové dobytčáky už jsou přežitek z doby komunismu. To je akorát na vyhnání lidí. Nechápu takové názory, vážně ne! Jen to přispívá k názorům, že veřejná doprava je socka a to je špatně. Tudy cesta ke kulturní MHD nevede.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Pěkný návrh, který ovšem není v souladu s kvalitou, kterou DP cestujícím garantuje dle ČSN EN ISO 9001:2001. ...Tímto krokem tak DPMB naplňuje vizi a politiku spolehlivé, pohodlné, dostupné a včasné přepravy zákazníka – cestujícího, při maximálně možném uspokojení jeho požadavků.... Tzn. že místa k sezení musí být. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9297
10 čer 2004 11:19
Kdo vysvetli, proc v okamziku, kdy na d-1 vsichni stojej na jedny noze a to ne na svy a dejchaj brckem, nikdo z DP nepochopil , ze pro vetsinu lidi je dulezitejsi se odvezt tam kam potrebuji a ne sedet. Proc tedy neudelaji z LF2 prachsprosty dobytcak na hromadnou prepravu substratu z bodu A do bodu B (s poruchou v bode C,D,E..).Vyhazet sedacky a nechat 1+1 , v NP casti jenom sklopky a kocarek po vzoru NP kachen. A nebo by se pak ukazalo, ze i LF2 jsou pretizeny kramy, ktery vic neuvezou a aby se vesly do norem, tak se to kompenzuje usporadanim interieru ?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
k.ondra89 píše:
Absence 40ti metrů, dle mě, problém je, protože papírově nahrazujeme K2 LF2, ale fyzicky se posílají na d-1 místo T3. Jedním vozem prostě nejde zaplácnout 2 díry. Souhlasím, částečný nahrazení K2 poršetrama by bylo vhodný

Tak to už je spíš problém výpravy. Jestli na to ta provozní rezerva je, vypravit místo 2xT3 2xK2, proč to neudělat.
k.ondra89 píše:
Osobně se mi kuchání B kabin moc nelíbí, přece jenom jsou situace kdy je ta kabina potřeba. Takhle místo odtlačení soupravy z béčka, by se musel pokaždý poslat odtah

Stejně tak, jak umí každá tramvaj couvat, tak umí i B-vůz bez kabiny jet vlastní silou dopředu. A ne že by to nikde takto nefungovalo, příklady bychom mohli najít v Německu, nebo třeba v Szegedu (přestavba TB6A2...). A funguje to...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18095 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571 ... 724  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: xxx a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2024 20:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]