Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 520 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
7296
27 úno 2010 07:40
Citace:
Páteří je železnice tam, kde je to smysluplné a kde to podmínky infrastruktury na železnici umožňují. Například ve směru z Brna na Znojmo.

To je doufám tiskařský šotek.


Offline
Uživatelský avatar

1647
10 čer 2006 20:45
Brno
To je ještě dobrý vozdilo, kdyby viděli nějakou B731/2 nebo B931/2, to by mohla být ještě výživnější reportáž :mrgreen: Vlastní zkušenost, jezdil jsem s Veolií na lince 165 denně (na druhou stranu je vidět zlepšení, ale ty Citybusy z Přerova jsou výživný)

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Hlavně že ten uhnilý díl bočního obložení je prezentován jako "více jak dvacetikilový plechový obdélník". To by musel být ze 4mm silného ocelového plátu sarcastic TV Prima se snižuje na úroveň TV Noha...


Offline
Uživatelský avatar

151
27 zář 2011 21:38
Brno, po trase 69 a 96
Není to zrovna o DPMB, ale stojí za shlédnutí. Doufejme, že k tomuto u nás nedojde. Ale co, jezdí to, tak proč by to nemohlo na linku, že? :D Veolia: blee
http://www.youtube.com/watch?v=PQJ99uP7 ... re=related

_________________________________
Člověk začne jednat rozumně, až selžou všechny ostatní varianty.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Z jiného soudku, a sice rozhovor s Jiřím Horským (ze sobotního vydání brněnského deníku - je to přepis skenu, i po přepisu zde mohou být nějaké chybky):
Citace:
Novým ředitelem společnosti Kordis organizující jihomoravskou dopravu je Jiří Horský. Hodlá více podporovat nové technologie při informování cestujících, říká o tom:
Cestujícím zjednodušíme přístup k informacím
PETR JEŘÁBEK, Brno - Po deseti letech existence společnosti se stal jejím teprve druhým ředitelem. Převzal firmu, která zajišťuje dopravu pro 728 obci z jižní Moravy i okolních krajů, řídí pohyb 660 regionálních autobusů, 570 vozů městské dopravya stovky vlakových souprav. Za jediný den přiveze jen do Brna šedesát tisíc lidí. Při své práci chce navázat na svého předchůdce, ale zaměří se více na nové metody informování cestujících. Jihomoravský integrovaný dopravní systém považuje za výjimečný. "Je ojedinělý v Česku a na jeho fungování se jezdí podívat i delegace ze zahraničí," zdůrazňuje ředitel společnosti Kordis Jiří Horský.
Vedete Kordis necelý měsíc, je to hodně odlišné od doby, kdy jste šéfoval jeho dopravnímu odboru?
V podstatě navazuji na to, co jsem dělal i v předchozích letech, jen se má činnost rozšířila. Ve firmě pracuji od jejího vzniku v roce 2002. Dříve jsem byl vedoucím dopravního odboru a zástupcem ředitele.
Víte, čím jste jako kandidát na ředitele nejvíce zaujal?
Tato otázka by měla mířit spíš na komisi, která mě mezi uchazeči vybrala.
Je něco, co hodláte ve firmě změnit?
Samozřejmě tak jako v každé jiné firmě, i ve společnosti Kordis je co zdokonalovat. Hlavní význam vidím ve zkvalitňování služeb pro cestující.
A máte nějaké konkrétní předsevzetí?
Mojí snahou je usnadnit cestujícím přístup k informacím a nabídnout jim nové možnosti, jak jednoduše získávat informace o veřejné dopravě. Technika postupuje stále dopředu a objevují se nové příležitosti, jak lidem rychle informace nabídnout. Chtěl bych například, aby se snadno a jednoduše dostali k informacím o aktuálních odjezdech ze zastávky, kterou potřebují, o výlukách a o aktuálním provozu.
Jakých novinek se tedy cestující dočkají?
V současné době zprovozňujeme takzvané osobní jízdní řády na adrese http://www.idsjmk.cz/ojr. Cestující si jednoduše může vytisknout kartičku se spojením, které potřebuje. Včetně alternativ. V řadě případů to může být pro lidi výhodnější než vytištění spojení ze standardních stránek integrovaného dopravního systému. Rozšíříme také Služby v mobilních telefonech. Chceme, aby byl na každém zastávkovémjízdním řádu ve městě Brně QR kód. Cestující na něj jen zamíří mobilní telefon a načtou se mu nejbližší odjezdy z jeho zastávky vycházející z reálné situace v dopravě.
Na co hlavně hodláte navazovat po svém předchůdci?
Jedná se o centrální dispečink, který vznikl díky evropským fondům v předcházejících letech. Tento dispečink sleduje aktuální polohy všech vozů integrovaného dopravního systému včetně brněnské městské dopravy. Dispečeři díky němu řeší návaznosti linek v přestupních uzlech. Dá se říct, že je to ojedinělý systém v České republice. Na exkurze k nám jezdí návštěvy i ze zahraničí.
Firmu jste začal vést v momentě, kdy se zdražilo jízdné. Poznamenalo to nějak vaši práci?
Vzhledem k tomu, že Brno a Jihomoravský kraj připravovaly úpravu jízdného s předstihem, tak ne. Hlavní diskuze o zdražení se odehrály minulý rok.
Brněnský dopravní podnik měl například první dny nového roku problémy s distribucí jízdenek. Byly podobné problémy i ve zbytku kraje?
Ojedinělé problémy jsme zaznamenali. Jednalo se například o nastavení odbavovacích strojků v autobusech. Bylo to však jen několik drobných potíží bezprostředně po změně.
A kdy se mají Jihomoravané připravit na další zdražování?
To je otázka spíše na Jihomoravský kraj a město Brno. Nicméně mohu říct, že již dříve se nastavil dvouletý cyklus změn cen jízdného. Dá se tedy předpokládat zdražování ve dvouletých cyklech.
Hodláte omezovat dopravu? Například ubírat linky nebo prodlužovat intervaly mezi spoji?
V současné době je to spíše naopak. Cestujících stále přibývá, na což jsme museli reagovat posílením dopravy do směrů, kde již kapacita autobusů nestačila. Jednalo se o směry z Brna do Rousínova a Vyškova, z Brna do Rosic a Zastávky či z Brna do Znojma.
Integrovaný systém pokrývá už celý kraj a zasahuje i za jeho hranice. Bude se dále rozšiřovat?
Co se týká linek do jiných krajů či států, tak nás příjemně překvapil příliv cestujících na lince do rakouského Laa. Lidé ji využívají pro cestu do zaměstnání, do škol nebo do tamních lázní. Na základě těchto zkušeností si myslím, že se dá doprava rozšiřovat i dále. Nejen do Rakouska, ale také třeba na Slovensko, kam už nyní jezdí linka 910.
A co rozšíření do dalších krajů?
Už teďzajišťujeme spoje i do více než padesáti obcí v jiných krajích. Ovšem je to hlavně proto, aby lidé dojíždějící do jihomoravských center nemuseli zbytečně přestupovat na hranici krajů. Některé okolní kraje teď spouštějí své integrované systémy. Takže si nemyslím, že je vhodné se dále rozšiřovat třeba do Pardubického kraje, kde svůj systém spustili v prosinci.
Jsou spoje v okrajových částech jižní Moravy navázané na spoje v ostatních krajích tak, aby lidé nečekali příliš dlouho?
Na toto téma jsme několikrát již s Pardubickým krajem jednali. Stále ale návaznost není taková, jakou si představujeme, takže je co zdokonalovat.
Zvykli si už lidé na integrovaný systém a nutnost za cestu několikrát přestupovat? .
Každý systém má svoje výhody a nevýhody. Aby mohl ten náš fungovat a nabídl stávající počet spojů za současné jízdné, je přestupování nutné. Nicméně nárůst cestujících dokazuje, že dopravní systém v současné podobě má svůj smysl.
Lidé stále častěji pracují pozdě do večera. V Brně fungují noční rozjezdy, ale jaký je zájem o jiné pozdně večerní a noční linky v kraji?
Co se týká nočních linek, nastavili jsme jednotný systém. Pokud mají obce zájem o noční autobusy, musí přispívat na jejich ztrátu. Ať už to je například autobus do Viničných Šumic nebo autobusy do Ostopovic. Přesto zájem o noční linky roste. Teďnapříklad řešíme a počítáme možnosti vedení nočního autobusu třeba do Rosic, nebo na Telnici, Sokolnice a Újezd u Brna. I tam to na bývá konkrétní podoby. Včetně nutných příspěvků od obcí. Bude záležet jen na nich, zda se pro ně rozhodnou.
V novém jízdním řádu je zařazeno i několik cyklobusů. Pročjste se rozhodli pro tuto službu?
Tyto linky jsme zařadili proto, že stále přibývá cyklistů ve vlacích. Spoje budou jezdit od jedenadvacátého dubna do konce září ve třech směrech. První pojede směrem z Brna na Rousínov, Luleč, Vyškov, Studnici a Nové Sady. Druhá naváže na vlak v Blansku a povede přes Rudici, Jedovnice a Lipovec opět do Studnice. Třetí pojede z Tetčic na Ivančice a Mohelno. V následujících letech pak Podle Poptávky můžeme nabídku ještě rozšířit.
Jak to bude fungovat technicky?
Za klasickými autobusy bude přívěs s kapacitou kolem dvaceti jízdních kol. S ohledem na plynulost provozu lidé nastoupí a vystoupí jen na vybraných zastávkách vyznačených v jízdních řádech. Stejně tak symbolem kola označíme tyto spoje v jízdním řádu.
Mnohé autobusové linky na jižní Moravě provozuji díky loňskému tendru nové dopravní společnosti. Lze už nějak srovnat kvalitu jejich služeb s těmi, které jezdily do konce minulého roku?
Hodnocení bych nechal na pozdější dobu. Je přiliš brzo po prosincové změně. Víme, že ze začátku měli řidiči, kteří nebyli na daných trasách zvyklí jezdit, určité problémy. Občas nabírali zpoždění. Většinu těchto počátečních problémů se ale v krátkém čase podařilo překonat.
A jaké výhody pro cestující loňská výběrová řízení přinesla?
V podmínkách řízení se nám s Jihomoravským krajem podařilo nastavit řadu věcí které přepravu mohou zlepšit. Například nasadíme více nízkopodlažních spojů. Nebo třeba nové autobusy musí mít hlásiče pro nevidomé. Nastavili jsme také systém záložních autobusů tak, abychom mohli pružněji reagovat v případě neočekávaných událostí.
Vozový park drah na jižní Moravě je často kritizován, protože patří k nejzastaralejším v celé republice. Chystáte v této oblasti zlepšení?
Předpokládáme, že se tato situace postupně změní. Podmínky pro výběrové řízení na nové vlaky už Jihomoravský kraj dráhám nastavil. V následujících letech tak začne postupná modernizace.
Železnice má být páteří krajské dopravy. Přesto to například ve směru na Vyškov neplatí. Jezdí tam hlavně autobusy. Kdy je reálná změna?
Páteří je železnice tam, kde je to smysluplné a kde to podmínky infrastruktury na železnici umožňují. Například ve směru z Brna na Znojmo. Tam, kde je jízdní doba vlaků podstatně delší než autobusů, se o páteři na železnici nedá mluvit. Stejně tak o ní nelze moc mluvit ve směru na Vyškov. Vede tam totiž jednokolejná trať s omezenou kapacitou, která není schopna na sebe přebrat veškerou zátěž. To bude možné až v momentě, kdy tam vznikne nová trať. To platí i pro modernizaci ve směru do Zastávky.
Trať do Zastávky čeká modernizace už příští rok. Má umožnit zkrácení intervalu regionálních vlaků na patnáct minut. Využije Kordis tuto možnost?
Když se zvětší kapacita, předpokládáme, že nabídne i více spojů. Železnice bude atraktivnější i tím, že nabídne kratší jízdní doby. V současnosti tam je spousta křížení například s rychlíky z Plzně či Českých Budějovic, kvůli kterým pak regionální vlaky nedodržují jízdní řády a nabírají zpoždění. Řada cestujících proto dává nyní přednost autobusovým linkám 405 a 406.
Za jeden z klíčových železničních projektů je považován takzvaný severojižní diametr. Má propojit rychlou regionální tratí Tišnov a Slavkov u Brna, přičemž v Brně povede pod zemí. Projekt má ale stát dvaadvacet miliard korun. Je opravdu taková investice pro krajskou dopravu nezbytná?
Severojižní diametr úzce souvisí s předpokládaným rozvojem města Brna. V současné době se pracuje na generelu veřejné dopravy ve městě Brně. Ten by měl na tuto otázku dát jednoznačnou odpověď a doložit ji čísly a fakty.
Ovlivňují regionální dopravu i neustálé problémy a zdržení s přestavbou brněnského železničního uzlu a souvisejícím přesunem hlavního nádraží?
Ano, ovlivňují. V současné době narážíme na to, že brněnský železniční uzel má nedostačující kapacitu. Některé vlaky proto nemůžeme vést přes hlavní nádraží. Ty mezi Modřicemi a Židenicemi jedou přes nákladní průtah. Stejně tak se jízdní doba řady vlaků dálkové dopravy před Brnem prodlužuje a jedou kvůli omezení pomaleji, než je žádoucí.


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
K3 má o dost menší vozovou skříň. Kromě toho bych řekl, že celá ta znělka je natočená z jedné jízdy po Praze a nakonec, je to levá strana dveří. Takže za mě KT8.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Té-trojka píše:
Pokud vím, tak Taxík jezdí po Praze, takže není důvod, aby tam byla brněnská tramvaj, ne?

To nebrání tomu natočit znělku jinde.
A taxík jezdil i jinde. Mám pocit, že i v Brně. Ale je fakt, že hlavně po Praze.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A není to prostě nějaká pražská KT8D5, konkrétně něco takového?
Sedí i umístění toho tlačítka a směr, kterým ta tramvaj ve videu jede (dveře na levé straně-> je oboustranná)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Teď jsem to video chvíli krokoval, mé závěry:
je to kloubová, částečně nízkopodlažní tramvaj v barvě nápadně podobné brněnskému unifiku (bílá, široký/úzký červený pruh, bílá, okna), pravděpodobně má schovaná kola a skládací dveře => K3R-N


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1647
10 čer 2006 20:45
Brno
Taky si myslím, že je to naše tramvaj. Mimo jiné jednu dobu jezdili po celý ČR.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

151
27 zář 2011 21:38
Brno, po trase 69 a 96
Pokud vím, tak Taxík jezdí po Praze, takže není důvod, aby tam byla brněnská tramvaj, ne?

_________________________________
Člověk začne jednat rozumně, až selžou všechny ostatní varianty.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Zdá se mi to nebo v Taxíku na ČT se vždycky ve znělce mihne brněnská šalina? Je to vždycky hrozně rychle, ale případá mi, že má na sobě logo DPMB.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mycountry: co bys chtěl od novináře bulvárního deníku. Ten napíše dobrý článek málokdy. Hlavně potřebuje vykázat činnost.


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
Vždyť ten článek vůbec nemá žádnou pointu, nic čtenáři neodkrývá, nevysvětluje. Jen v x odstavcích oznamuje čtenáři fakt, že "občas se záhadně otevřou všechny dveře", co stejně každý, kdo jel šalinou ví...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Co bys chtěl po redaktorovi Metra. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Takže řidiči prostě moc větrají, zejména ve zrychlech bez tlačítka, že..? Může za to řidič, prostě starší vozy dostávají samí hovadi, kteří chtějí cestující provětrat, zato Poršata, Anitry(nejnovější vozy Škoda) a RT6ky (tramvaje s tlačítkem přímo na dveřích) dostávají zásadně rozumní řidiči, kteří samozřejmě vědí, že se nevětrá, protože se to u nich nikdy nestalo...

](*,)

Pane redaktore, dej si facku, DPMB, pořiď si druhou skartovačku na novou kupu stížnosti, že řidič větrá :roll:

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
470
01 zář 2005 23:14
Azor194 píše:
Dneska v Metru je článek o otevírání všech dveří starších šalin a následném "větrání" vozu. Celkem zajímavý článek :D.


Koněte se na stranu 9, přímo přes tento odkaz: http://issuu.com/metro.pdf/docs/xxl_brno_0112


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Dneska v Metru je článek o otevírání všech dveří starších šalin a následném "větrání" vozu. Celkem zajímavý článek :D.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Co se tyce zrovna Troubska, nemam sice uplne nejaktualnejsi informace, ale uz drive to bylo zel misto, kde se hodne negativne projevila snaha "setrit za kazdou cenu", tzn. puvodni projekt je seskrtany. Nicmene tohle neni tema na verejne DF...

Rychliky na Jihlavu budou jezdit v 750.7 v cele trase. Budou li vubec jezdit.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Doufám, že se to někdy podaří dokončit... Rok se hádalo o jeden cípeček sousedního pozemku, pak zase hygiena, pak SŽDC... Ostatní instituce byly alespoň trochu normální. Pozvání se bude konat určitě, ale kdy to bude, to je ve hvězdách. No, přijít můžeš už teď, ale s baterkou, helmou a provazem :mrgreen:


Offline
7296
27 úno 2010 07:40
Mauricio píše:
Já ten krok rozhodně vítám - je to totiž jedna z věcí, která stále brání dokončení legislativních záležitostí ohledně nádražky v Troubsku.

Doufám, že mě pak pozveš. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Já předpokládám, že to, co pojede dál, bude jezdit v naftě už z Brna, což znamená, že elektrickou trakci využijou jenom posilové vlaky do Zastávky. A právě proto si myslím, že by měla smysl elektrifikace do Náměště nebo Třebíče. Pak by všechny osobáky mohly jezdit v elektrické trakci a z Náměště/Třebíče by pokračoval do Jihlavy motorák.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já ten krok rozhodně vítám - je to totiž jedna z věcí, která stále brání dokončení legislativních záležitostí ohledně nádražky v Troubsku - kvůli nejistotě této modernizace a nepříliš bezpečnému přejezdu a nebezpečnému "padání" lidí od budovy do kolejiště je to stále vinou jistých organizací na mrtvé bodě, tak snad se konečně něco pohne. Stojí to jen a jen prachy, který mají už tak docela dlouhou dobu návratnosti.

Z nezaujatého pohledu si ale myslím, že ta elektrifikace jen do Zastávky nemá moc smysl. A taky si nemyslím, že by byla nějak extra potřeba, pokud nebude protažena někam dál - to se bude v Zastávce přepřahat? Nebo bude jezdit diesel i nadále z Brna? Moc přínos v tom teda nevidím.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Proč jen do Třebíče, to rovnou až do Jihlavy. Pak by se na konec vlaku hodil řidičák a jezdilo by se až do Plzně s jednou mašinou bez nutnosti dvojího přepřahání.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Zdvoukolejnit klidně, ale elektrifikace bude mít smysl jenom za předpokladu, že se dráty v dohledné době protáhnou minimálně do Náměště, v lepším případě do Třebíče.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 04:49
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]