Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 514 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
No dříve jsem hodně slýchával, jak lidi na toto téma brblají na zastávkách. Zřejmě to ale nikdo z nich neřešil oficiálně.

Já bych si klidně stěžoval, ale teď už je asi trochu pozdě. :-) Navíc chápu, že tyto kapacity jsou potřeba spíše u Campusu.

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Původně se zkrátila t-25 do vozovny Husovice, na druhou stranu byl celodenní provoz t-27. Poté zůstala t-27 jenom v sedle a t-25 taktéž zůstala zkrácená do VH. Je zajímavé, že žádné námitky proti tomu "nejsou slyšet".


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Ještě něco k dopolednímu sedlu, když už jsem to nakousl u Bystrce.
Asi největší rozdíl mezi ranní špičkou a sedlem vidím u trolejbusů z Vinohrad na Rokytovu (směr Stará osada / kasárna). Ráno 40 trolejbusů za hodinu (z toho asi 15 kloubových) (to mi dává nabídku asi 4000 míst) a v sedle po posledním omezení všehovšudy jen 6 kloubáků za hodinu (900 míst). To se z Vinohradů stala opravdu jen "přespávárna", že to sedlo stačí? Jasně, ráno jede většina lidí mezi 7 a 8 hodinou, ale ten pokles v nabídce (poptávce?) mi přijde opravdu obrovský.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Bystrc - tram: ok, beru, že i s přestupem lidi přes Pisárky pojedou. Neuvědomil jsem si, že na České už to taky není hrana-hrana. Ale mám pořád zafixováno, že kromě pěkných víkendů, je úsek Komín -- Pisárky na obsazenost slabší. (A rychlost na samostatně vedeném tělese je tam taky zklamání, ale to už je jiná kapitola.)


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fysk: podobný problém by nastal při vedení linky přes nám. Svobody. Sie by zastavovala krásně na 1. koleji před hlavním nádražím a kilometrů navíc by tolik nebylo, ale problém konečné kapacity oné 1. koleje pořád zůstává.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Nadrazi neni nafukovaci a 1. kolej na Novych Sadech uz vubec ne.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Kilometry...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Když jim to v Juliánově tak vadí,tak co vést tu d-9 z Juliánova k nádru, Husovou na Českou a pak kolem děstké nemocnice místo přes Maliňák? Problém?


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
b1: přestup na Konečného nám. a Grohové je sice hezký nápad, ale jelikož na Konečného nám. směr město je krátký ostrůvek, nevejdou se tam za sebe dvě tramvaje a typická situace je taková, že d-3/d-11 jedou těsně za d-12/13... přestup bez čekání je pak už prakticky utopie (d-12 se snaží neblokovat tu d-3 a když už je příležitost na přeběhnutí aspoň z prvních dveří tak d-3 zase nenapadne je otevřít)

dost se divím že při všech prodlužováních ostrůvků ještě někoho nenapadlo prodloužit ostrůvek na Konečného nám. směr město... ty šaliny se tam sjíždějí tak často (a obvykle jako první d-12), že přestup by ocenilo hodně lidí ;)
kor po úpravě ostrůvků na České by to bylo hodně fajn, protože od té doby jsou jízdní řády vůči spojení žabiny-nádraží resp. opačně nastaveny dost debilně (d-4 je nastavená tak že ujíždí v obou směrech šalina před nosem a přestup s d-12/13 nějak zvlášť dobře nefunguje)...

Edit: a ještě dodatek, pokud by se tímto způsobem přidali další lidi (z Bystrce), kteří by přestupovali do d-12, tak by to kapacitně nepobíralo... d-12 se často poměrně slušně zaplní už na Konečného nám.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Jenže jízdní doba z Komína na nádraží je s 3+12 25 minut a s 1 jen 20, mimo to by se dal jízdní řád nastavit tak aby třeba 2 minuty po průjezdu d-3 od Bystrce vyjížděla d-1 směr Řečkovice, takže by vznikla velice hezká přestupní návaznost, kterou by vzhledem k dopravním situacím nebylo možné garantovat na České z 3 do 12, navíc to není hrana-hrana.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
michalk píše:
Jednak je příjemnější přestupovat hrana-hrana (na České ve směru na hlavák splňuje jen d4, zpět zase jen d12/13) ...
Z d-3/11 na d-12/13 se dá přestoupit i na Grohově a Konečného náměstí.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
V centru by ta velkokapacita mela rozhodne vetsi vyznam nez v Bystrci.
Od nadrazi smerem na Kralovo Pole jezdi pomerne dost lidi i v dopolednim sedle.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
A je v dopoledním sedle (kdy je jediný čas kdy by se o takové změně dalo uvažovat) opravdu nutné aby na d-1 jezdily velkokapacity častěji? V sedle jezdí málo lidí prakticky všude (nejen v Bystrci) a ve špičce (kdy by častější velkokapacity potřeba byly) to stejně častější jízdu velkokapacitami nepřinese...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: tak nějak jsem to myslel.

OP: most funguje v dešti jako dobrý přístřešek - raději bych přestupoval tam. Dále, jak psal Michalk bych u voz. Komín nastupoval do prázdné soupravy. V opačném směru je nevýhoda plné d-12,13.

Michalk: bavíme se o teoretické změně v sedle, večer už není problém nechat linky ve stávající podobě. Právě dopoledne, jak jsi napsal, tak nejezdí mnoho lidí a d-3,11 by tu poptávku pokryly.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pokud by se v sedle (jen v sedle) d1 utla v Komíně výměnou za d3, pro cesty Bysrtc - hlavák by stejně bylo výhodnější (snad jen s výjimkou přestupu do Komárova a na Zvonařku) přestoupit pod mostem v Komíně. Jednak je příjemnější přestupovat hrana-hrana (na České ve směru na hlavák splňuje jen d4, zpět zase jen d12/13) a druhak je psychicky lepší nastupovat do prázdné (prázdnější) šaliny (což d12/13 a ani d4 na České nesplňuje a při cestě zpět d3/11 na České taky ne). A pokud by náhodou poklesla poptávka z Pisárek ke Komínu v dopoledním sedle natolik, tak se dá každá druhá šalina točit už v Pisárkách a další úspora je na světě. :-). Navíc znovu, bavíme se o sedle (pd 8-14), v tomto časovém období to moc lidí nepostihne. Otázka je, co večer. Večerní doprava do Bystrce po 15 minutách se zvládá jen díky tomu, že tam jezdí na d1 převážně jen "housenky", když jede jen 2xT3, tak je to z Komína jak ve špičce. Pokud by se otočilo a jezdilo se z centra, tak to kapacitně nebude stačit (večer jezdí na d3 K2, v lepším případě Porsche). Tramvaje na Minské moc zahustit nejdou (v současném stavu rozkladu tuplem), Česká není nafukovací.

V dopoledním sedle do Bystrce moc lidí nejezdí - v podstatě tam nic zajímavého není, krom bytů, a lidi z nich se do práce/školy (jinak než přes centrum to většinou nejde) přesouvají ráno a pak až během odpoledne zpět.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Tasa, MartinV -- prohození linek v Bystrci: takto řečeno je to logické.
Ale ukončení d-1 v Komíně mi přijde nebezpečné v tom, že pak očekávám rapidní pokles poptávky po d-1 v úseku Komín -- Pisárky. Proč budu při cestě z Bystrce k nádraží přestupovat v Komíně pod mostem, když můžu jet až na Českou a přestoupit pohodlněji až tam? Časově to vyjde skoro na stejno. Po poklesu poptávky bych se mohl ptát, proč vlastně vůbec stavět drahý tunel pod skálou podél Svratky, když můžu úsek zcela zrušit (budu politicky argumentovat kolik miliard ušetřím), zahustit tramvaje na Minské (tím trochu umlčím stěžovatele ze Žabovřesk) a pro cestující na Mendlák zavést autobus z Komína po nové rychlé silnici (argument: autobus je levnější, rychlejší a novou širší silnici přece musím využít)?
Současná situace je "pro dopravce výhodná" v tom, že cestující si moc nemohou vybírat. Proudy cestujících jsou v podstatě "nuceny" do jižní části centra použít d-1 (protože je to bez přestupu) a do severní části centra d-(1+)3/11 (protože jinak se tam rozumně dostat nelze).
Ale třeba večerní doprava do Bystrce po 15 min d-1 a po 30 min t-30 min přijde hrozná, ale možná to opravdu stačí? Taky mi není úplně jasné, jestli a proč v dopoledním sedle tak klesá poptávka z Bystrce (na polovinu)?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Neřekl bych, že jim to je jedno... jen spokojený vždycky míň křičí než nespokojený. Proč by spokojený křičel a oslavoval?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Že jim je to jedno beru, ale je třeba nějak pozitivně přesvědčit ty, co jsou proti... Dělat změnu trasování linek není politicky lehká úloha. Proto si myslím, že je potřeba to udělat citlivěji. Prostě přesvědčit alespoň část lidí.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: většině lidí, kterým by zrušení d-13 a následného přetrasování něco přinesla, je to jedno.

Tasa: prohození d-1 a d-3 v Bystrci - souhlasím. A šlo by to realizovat de facto již dnes (d-11 v sedle až na Ečerovu).


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Na Vinohradech se nás taky nikdo neptá, kdy chceme aby 26 jezdila přes Osadu a kdy ne.
Situace tu byla taková (je to situace, která se týká hlavně dopoledne):
26 a 25 jezdily 2x za 10 minut (6+4 kloub+solo) a jezdily přes Osadu, 27 jen ve špičce
26 každých 10 minut a nejezdila přes Osadu, 27 každých 10 minut od 5 do 19 hodin
nyní 26 každých 10 minut přes Osadu a 27 jen ve špičkách a to se čas od času stane, že na té 26 jede sólo

Když už jsme u té d-9, tak bych ji trasoval kolem dětské v intervalu 5 minut, po celý den bych každou druhou otočil na Geislerove a v dopoledním sedle každou druhou na Zemědělské, s tím, že by se na Zemědělské posunula zastávka k výjezdu ze smyčky. D-11 bych zrušil. D-3 bych vedl celodenně až na Ečerovu v intervalu 5 minut a tím pádem bych v dopoledním sedle a večer po 20 hodině mohl otočit d-1 v Komíně. Tím, že bych točil d-1 v Komíně bych, alespoň dopoledne, získal větší frekvenci kapacitních souprav v centru a nevozil bych v nich vzduch až na Ečerovu.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Neznamenala... Lidi budou mrmlat, ale budou jezdit dal.Vetsine nic jinyho totiz nezbyva. I kdyz by bylo na ojety auto, tak to vyresi tam max 1-2 cleny , zbytek musi dal MHD. A pri dnesnich cenach benzinu a problemech s parkovanim si moc lidi auto nebude porizovat . A na tohle mesto a DPMB sazej.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Zajímavé je, že si v tom článku dost protiřečí -

Podle dopravního podniku ovšem za stížnostmi stojí jen neinformovanost.

„Zatím není zcela jasné, zda skutečně organizaci dopravy změníme. Proto jsme ještě nedělali žádnou objektivní kampaň s vysvětlením změn,“ řekla mluvčí.

Pokud jsou opravdu změny tak dobré, je přece marketingově výhodné o tom obyvatele přesvědčit ještě dříve, než se změny uskuteční. "Vyhrožovat" změnami a připomínky argumentovat tím, že nemá stěžující dobré informace je přece pro DP nevýhodné. Ať tedy udělají malou kampaň a přesvědčí lidi, že jim nové spojení přinese jen další výhody.
Tohle mi připomíná praktiky počítačových firem. "Uživatelů se nezeptáme, oni by to stejně nechtěli, ale zavedeme jim nové super funkce a oni si časem zvyknou..."
Jenže narozdíl of Facebooku, kde se možná pár set lidí naštve a zruší účet, pro MHD by taková necitlivá změna znamenala masivní úbytek lidí...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ano, je. Pracuju na Maliňáku a na Moravák chodím čas od času na jídlo. Když mi tam budou jezdit tři linky místo jedné, tak to bude super, jednička je z Maliňáku na Moravák totálně narvaná.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Ke komfortnímu přestupu - pozor na věc, pan Seitel to řekl moc kouzelnou formulkou:

Citace:
stejně komfortní přístup jako lidé z Bystrce, Řečkovic a dalších městských částí


;-)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Zajímavé je, že jsem ještě nečetl nebo neslyšel někoho, kdo by říkal, že se na změnu těší, protože mu pomůže - je tu někdo takový?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Pavel, Robert a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 08:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]