Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 507 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když to vezmu zhruba podle evidence, tak by to znamenalo během 13 let zlikvidovat a nahradit 100 T3 a 72 K2. Vzhledem k tomu, že nejsou peníze na opravy tratí, o stavbě nových ani nemluvím, tak tohle považuju za sci-fi...

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Online
7297
27 úno 2010 07:40
Ano, je dosti pravděpodobné, že do roku 2025 se u stávajících vozů propadne podlaha a budou tak nízkopodlažní...


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
No nevím, jak se na to bude tvářit Kordis kvůli zachování dvou mimobrněnských zón do Veverské Bítýšky. Hrad Veveří je nyní poslední zastávkou v zóně 310 a Nové Dvory jsou zóna 325. Jedině vytvořit nějakou výjimku jako je např. u 405/406 jezdících v zóně 410 po D1

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
Jedna potěšující informace, nevím jak reálná: http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesk ... 31682.html


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
mechoš píše:
Nevím kam s tím (případně prosím admina o přesun do patřičného tématu)

http://www.bystrcnik.cz/?p=18622


Paráda. :applause:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Nevím kam s tím (případně prosím admina o přesun do patřičného tématu)

http://www.bystrcnik.cz/?p=18622


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
MCeza:
Hybridní vozidla = autobus
Trolejbus s dieselagregátem = trolejbus.


Offline
811
25 led 2006 09:46
Tak, tak - řidičák sk. D na trolejbus je opravdu dle zákona. Jak to bude s trolejbusy dále samozřejmě upraví zákon a prováděcí vyhlášky. Jen aby taky někdo uvažoval o tom, že existují i trolejbusy jako historická drážní vozidla a naučil veteránisty trolejbusy testovat.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Řidičák je požadovaný zákonem:

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení hnacího vozidla na trolejbusové dráze jsou
a) základní vzdělání,13)
b) odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací „osoba poučená“,
c) absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část H, která je součástí této vyhlášky,
d) výcvik v řízení a obsluze trolejbusu v délce nejméně 25 hodin,
e) výcvik v odstraňování provozních poruch v délce nejméně 15 hodin,
f) oprávnění k řízení silničních motorových vozidel skupiny D15),
g) zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před zkušební komisí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mouka píše:
Pavel Haluza: K řízení trolejbusu je i v současné době potřeba mj. řidičák sk. D na autobus (samozřejmě i další náležitosti), takže to by nebylo nic nového. Když už jsme u toho, tak na tramvaj je třeba sk. B.

Skupinu D včetně profesáku chce podnik, aby šoféři mohli jezdit i s busem, když je výluka.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Však já vím, že se jedná o něco úplně jiného. Ale techničák, tak jak ho znáš u aut, trolejbus zkrátka nemá.
Mám pocit, že pokud jezdí na lince trolejbus na diesel agregát, musí být tato komunikace vedena jako trolejbusová dráha, jelikož jaksi není možné, aby trolejbusová linka vedla mimo trolejbusovou dráhu, byť se zde fyzicky žádná zařízení dráhy nenachází.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jenže průkaz způsobilosti != technický průkaz. Takže bude potřeba nejenom kdesi v legislativě změnit že trolejbus je drážní vozidlo, ale bude třeba změnit i doklady, se kterými si o registraci můžeš zažádat...

Btw jak to dělají s těmi hybridními krámy? To má dvoje papíry? A pod trolejema podléhá pod DÚ a mimo ně je to autobus? :-D Jak tohle v našem byrokratickém světě může fungovat??? :-D


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pavel Haluza: K řízení trolejbusu je i v současné době potřeba mj. řidičák sk. D na autobus (samozřejmě i další náležitosti), takže to by nebylo nic nového. Když už jsme u toho, tak na tramvaj je třeba sk. B.

Drážní vozidla mají průkazy způsobilosti. Ten vydává Drážní úřad se sídlem v Praze na hlavním nádraží.
Magistráty/Městské úřady/Obecní úřady jednotlivých obcí mají sice určité pravomoce v oblasti dráhy tramvajové, trolejbusové, lanové a speciální (metro), nicméně schvalování typu a způsobilosti drážního vozidla sem nepatří.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
To se někteří lidé upapírují. Chudáci lidi v DP, až budou muset připravit papíry pro cca 150 trolejbusů. A pak chci vidět, až s tím přijdou na magistrát, že chtějí vydat 150 techničáků (průkazů o registraci) a 300 SPZ :-D

Ale zajímalo by mne, jak to vyřeší legislativně. Dneska vám bez velkého techničáku malý nedají. A šráky nic takového nemají, ne? Co tam je vlastně za papíry?


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
TMB píše:
Ad Eda: To vím, ale zároveň se hovoří o tom, že po změně drážního zákona už trolejbus nebude drážní vozidlo. Pak by přestavba mohla být schůdná. A třeba by to šlo i dnes schválit jako rekonstrukci trolejbusu 14Tr za použití náhradní karoserie. sarcastic


To by ale znamenalo, že řidiči musí mít stejné papíry jako na autobus a každý trolejbus dostane registrační značku? :mrgreen:


Offline
811
25 led 2006 09:46
Ad Eda: To vím, ale zároveň se hovoří o tom, že po změně drážního zákona už trolejbus nebude drážní vozidlo. Pak by přestavba mohla být schůdná. A třeba by to šlo i dnes schválit jako rekonstrukci trolejbusu 14Tr za použití náhradní karoserie. sarcastic


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ani jeden článek nezklamal, v obou jsou blbosti či nepřesnosti :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pvvs: Mě tam zaujalo tohle: http://brno.idnes.cz/minska-ulice-v-brn ... 5_brno_dmk

Zajímalo by mě, jestli je to skutečně tak vážný, jak se tam píše.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Aby se Minská s Horovou nerozpadly dřív, než se kopne do země. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9300
10 čer 2004 11:19
http://brno.idnes.cz/opravy-minske-horo ... zpravy_dmk


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
TMB píše:
O použití karoserií CNG pro trolejbusy vím. Samozřejmě ten nápad beru jako nepříliš reálný, ale ne nemožný. Nakonec při GO tak, jak se ve vozovně Komín provádí (nebo by se prováděla v ÚD), je zesílení karoserie možné udělat. Navíc si myslím, že stavající karoserie ciťáků by to zatížení střechy snesly - životnost takto vzniklého trolejbusu bych opravdu víc, než nějakých 15 let neviděl.

Hlavní problém je v tom, že v České republice není legislativně možné přestavět autobus na trolejbus. To je také jeden z důvodů, proč u nás jsou trolejbusy tak předražené. Variace jako přestavba 21Ab na 21Tr ala Szeged u nás zatím zkrátka nejsou možné.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Po brněnských rozjezdech touží více obcí a měst v okolí.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
škoda 50 000? To je trestný čin. Doufám, že to neskončí jen “ty ty ty“ jako obvykle..........

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ještě že je chytli ##MLUVÍM SPROSTĚ##.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
811
25 led 2006 09:46
O použití karoserií CNG pro trolejbusy vím. Samozřejmě ten nápad beru jako nepříliš reálný, ale ne nemožný. Nakonec při GO tak, jak se ve vozovně Komín provádí (nebo by se prováděla v ÚD), je zesílení karoserie možné udělat. Navíc si myslím, že stavající karoserie ciťáků by to zatížení střechy snesly - životnost takto vzniklého trolejbusu bych opravdu víc, než nějakých 15 let neviděl.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 16:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]