Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 40 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 75  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Novinář nemusí znát typy autobusu, stačí, když někde zaslechne slůvko - nízkopodlažní. A už je tu článek okurková, neokurková sezona.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Jasně, ale vážně si myslíte, že novináři mají čas (chuť a schopnosti) vyhledávat, který že to vůz se zrovna sešrotovává, vždyť jim slovo "Citybus" či "B732" zhola nic neříká...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
No jo, to nebylo zajímavé pro novináře, ani čtenáře, to bylo sešrotování vraku Citybusu vzniklého požárem. Vozidlo, které dle laika není vrak, to je jiný sousto pro bulvár ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Nejideálnější řešení: vyřadit ještě letos VŠECHNY popelnice do jednoho, čímž mám na mysli především B732, hned po nich B731 a B741, pak řadu 7601-7615, příští rok postupně řadu 7419-7445 a 7476-7492 postupně generálkovat...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
151
07 říj 2009 23:14
A když tu někdo máchá tím tiskem, všiml si už některý pisálek, že první Citybus byl už dávno sešrotován? Pokud vím, tak ne. A pokud to nebude nikdo hlasitě rozhlašovat, není jediný důvod, proč by si tisk měl všímat, které busy se odstavují. Stačí, aby mluvčí řekla, že "díky novým autobusům můžeme odstavit 20 vozů, kterým končí životnost", a bude. Tisk to sice přetvoří na "20 starých autobusů", ale to už nikoho nezajímá :)


Offline
796
25 led 2006 09:46
Pokud se vyřadí všechny autobusy řady 700 a klouby B941 bez GO, tak půjde o nějakých 61 vozů. Těch dalších 75 nových autobusů pak nutně musí nahradit něco z B951, Citybusů a prvních generálkovaných B931. Takže klidně může jít o VŠECHNY B951, VŠECHNY Citybusy a nějakých 30 B931. Zásadní navýšení počtu autobusů neočekávám, možná změnu poměru sól a kloubů.
A v předchozím příspěvku jsem vlastně zapomněl na 25 Crosswayů.


Offline
796
25 led 2006 09:46
I když bych postupně vyřadil všechny Citybusy, tak pořád bude nějakých 140 normálních a 58 kloubových nízkopodlažních autobusů - to jsou 2/3 vozového parku. Samozřejmě bude potřeba další obnova v následujících letech.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Janatak: dementní tisk si může víš co.... ti tam většinou neví ani co je to autobus a plácají nesmysly...proč by všechny busy musely být np? Prostě sestavit dekády tak, aby pilířem vypravování zbylých vysokopodlah byly nočky a k jejich dopoledním částem připojit linky typu 64,77,53,74 atd..,kde je přeprava kočárků a vozíčkářů podstatně nižší například oproti linkám typu 50,52..... to je můj názor,podle mě rozumné řešení...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Protože krom jiného se jedná prakticky o novostavbu rámu na celé pravé bočnici a v zadní části. A ten rám je trochu jinej, než u jakékoliv jiné Karosy (asi teda těma profilama nebo co já vím). Navíc nevím, jestli je to vůbec panelová stavba. I když bych řekl, že nejdražší na tom bude práce, ne nějaké profily nebo rám.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Janatak píše:
Ono to právě tak jednoduchý není, problém je údajně ve stavbě rámu + oplechování je z uzavřených profilů, které případnou GO značně prodražují - údajně se GO u tohoto typu hodně nevyplatí. Někdo znalejší mě prosím v těch technických detailech opravte, já to mám z několikáté ruky...

V ČB od toho ustoupili, no proč asi? Reálně tu GO udělat dozajista půjde, ale za jakou cenu?


No právě, tady je to v tomto směru jen o těch informacích z druhé ruky, že GO Citybusu nelze, ale detailně proč, v čem je největší problém, tady ještě nikdo pořádně neřekl, až teď ty, alespoň částečně. Za to díky.

Záleží na tom, na kolik GO výjde. Pochopím, že od toho ustoupili v ČB, kde přece jen nemají těch autobusů tolik, a tak je nemusí za každou cenu generálkovat. Ale že by Brno bylo v situaci, kdy si může dovolit likvidaci NP vozů? To bych čekal, až tady žádné vysokopodlahy už nebudou. Ta hranice rentabilnosti tudíž může být jinde.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ono to právě tak jednoduchý není, problém je údajně ve stavbě rámu + oplechování je z uzavřených profilů, které případnou GO značně prodražují - údajně se GO u tohoto typu hodně nevyplatí. Někdo znalejší mě prosím v těch technických detailech opravte, já to mám z několikáté ruky...

V ČB od toho ustoupili, no proč asi? Reálně tu GO udělat dozajista půjde, ale za jakou cenu?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
122
23 čer 2014 12:31
V čem je GO Citybusu o tolik složitější? V ČB ji na několika kouscích praktikovali, sice od dalších ustoupili, nicméně nereálné to není. Možná o něco nákladnější, nicméně předpokládám, že GO bude probíhat podobným způsobem, jako na jiných autobusech.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
TMB píše:
K vyřazení B951. Bylo by to logické, ale jako provozovatel bych upřednostnil rušení citybusů. Pokud opět nastanou hubená léta, mohu vozy B951 poslat na GO. Citybusy ne - a pokud je nutně nemusím vyřadit nyní, tak za dva, tři roky už určitě ano.


No jo, ale jak naložit s faktem, že Citybus je nízkopodlažní vozidlo, B951 nikoliv? Nakolik je nám to jasný, že GO Citybusu je složitá, drahá, tak nevím, jak bys to veřejnosti (a že se toho nějakej ten tisk chytne) vysvětlil, že dp šrotuje nízkopodlažní vozidla, přičemž vysokopodlažní rekonstruuje.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
796
25 led 2006 09:46
Ono je fakt, že během provozu se u jednotlivých vozidel začnou lišit km proběhy i opotřebení, určitě nebude třeba všechny autobusy vyřadit naráz. Ovšem léta mi tu chybí pravidelná obnova vozidel všech trakcí - tedy nějakého daného procenta tramvají, trolejbusů a autobusů. Zhruba dle životnosti 10 sólo tramvají (= 5 třicetimetrových), 20 autobusů a 10 trolejbusů. Což představuje řádově 600 mil. Kč na investice každý rok. Obávám se, že takovou sumou odpisů v rozpočtu DPMB ani nedisponuje - takže vlastně bez dotací z EU není schopen zajistit ani prostou reprodukci vozového parku. A to je špatně. Proto se taky situace dlouhodobě řeší GO autobusů, trolejbusů a stavbou Varií.
K vyřazení B951. Bylo by to logické, ale jako provozovatel bych upřednostnil rušení citybusů. Pokud opět nastanou hubená léta, mohu vozy B951 poslat na GO. Citybusy ne - a pokud je nutně nemusím vyřadit nyní, tak za dva, tři roky už určitě ano.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
Ivan: Nějak zapomínáš na to, že se i ty 951/961 blíží k hranici životnosti, kdy je nutné rozhodnout co dál. A pokud je obnova vozového parku dostatečná, není důvod je zachovávat. Troufnu si říct, že z pohledu cestujícího je lepší vyřadit vůz dříve, než jezdit starými vraky.


Rozdíl je akorát v tom, že ty B732 už mají několikátou(?) GO za sebou a společně s B951/961 se blíží k hranici najetých km, kdy buď GO (v případě kvedel šrot), nebo je se ziskem střelit jinam. Vzhledem k plánované obnově vozového parku je to rozhodnutí asi jasný, i když těch 951 bude do jisté míry škoda, on to není špatnej vozejk.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ivan: Nějak zapomínáš na to, že se i ty 951/961 blíží k hranici životnosti, kdy je nutné rozhodnout co dál. A pokud je obnova vozového parku dostatečná, není důvod je zachovávat. Troufnu si říct, že z pohledu cestujícího je lepší vyřadit vůz dříve, než jezdit starými vraky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

177
23 kvě 2006 21:30
Vždycky to chce spočítat si, jestli je výhodnější vypravit na dané pořadí kloubový autobus (byť kapacitně nevyužitý v časech nižší poptávky) nebo vložit raději posilové spoje v exponovaných časech v sólech. Ono vypravení kloub vs. sólo se kromě mnoha dalších faktorů počítalo i pomocí nějakého procentního obsazení kapacity vozidla, ale to už si přesně nepamatuju.
U těch CNG autobusů se hrozím toho, že až příjde jejich čas, bude třeba obměnit opět 100 vozidel v krátkém časovém horizontu. Těžko říct, jestli se bude vyplácet jejich generálka (viz. citybusy), ale troufám si odhadnout, že žádné peníze na nákup nových v takovém počtu už nikdy nedostaneme. Jak napsal ReZ: "Se všemi jejich důsledky."


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
IvaneM tys v roce 2007 věděl, že za sedm let se podaří dotace na stovku busů?
Prostě takové masivní jednorázové nákupy vozidel tu byly naposledy v plánovaném hospodářství. Se všemi jejich důsledky. Tehdy se taky nikdo nepozastavoval, že se nedávno opravované a dosud sloužící vozy pošlou směr Remet.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
796
25 led 2006 09:46
Jasně, to jako je levnější vypravit dvě sóla, než jeden kloub? Na lince 50 jsou kloubové autobusy většinou využity, a to i o víkendech. Hlavně v úseku Kampus - Kohoutovice. Spíš by to ty víkendy chtělo ještě proložit trolejbusem 37 po dvaceti minutách alespoň k nemocnici. Na jedné straně kritizujete vypravení jednoho sóla za kloub, na druhé straně se vám kloubové autobusy zdají zbytečné. Ono třeba ani na linkách 44/84 ten kloubový autobus není vytížen rovnoměrně v celé dílce linky.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
nydros: nerikam ze na lince 61 ci 60 je nutnost kloubak,ale to dle meho pozorovani neni ani na lince 50, kde dle meho staci taky solo uplne stejne, dle meho by postacovalo na obou linkach ve spicku posilit spojem navic nebo ve spicku dat kloub, jinak na obou linkach kloub zbytecny. Ono i v sedle na 26 ci 25 je kloub prazdnej, takze takto to brat nelze, navic pocett cestujicich je na ruznych usecich ruzny a tak kde jsem ja a sou prazdny busy ty muzes byt jinde kde mohou byt plne, ja jsem jezdil pravidelne linku 50 a narvanej jsem nikdy s kloubem nebyl, na lince 60 jsem byval plny docela casto, na lince 61 nikoli.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Nemůžu si pomoct, ale nějak především na lince 61 nevidím ty davy cestujících, kteří by ji používali, aby byl kloubák naprostou nutností. A nemyslím si, že by hlavní nával nastoupil někde až za Kampusem (a tedy i Nemocnicí). A pokud by snad v určité časy jezdilo zvýšené množství lidí z okolí Holandské, bylo by daleko jednodušší tam poslal vložené krátké spoje, než mít celou linku v kloubech, které nemalou část dne jezdí nevyužívané. (zatímco na 50 jezdí zpravidla tuším 6.kurs sólo. Vždy jej potkávám při cestě z Kampusu kolem poledne na lince 26)


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
b1 píše:
IvanM: A že třeba GO kloubáku stojí víc než GO sóla, to tě nenapadlo?


Taky za víc peněz, víc muziky.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
IvanM: A že třeba GO kloubáku stojí víc než GO sóla, to tě nenapadlo?


Offline
7198
27 úno 2010 07:40
Jojo, dělal bys to mnohem lépe...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Dle mého názoru je politika přístupu DPMB k vozovému parku ještě horší než špatná. Rozhodně vím, že být na jejich místě, dělal bych to přinejmenším o kousek lépe...... Nejdřív se v roce 2007 hojně pustí do GO přihlouplých sól, kterých je tu dostatek, naproti tomu kloubáky nechají shnít a popraskat. Pak to dopadlo tak, že i na extrémně vytížených linkách se vyskytovalo sólo... Vždycky lepší je nadbytek kloubáků než sól. Měli se řídit pravidlem „Kloubákem na lince 69 neurazíš, zato sólem na 44/84 krutě nase*eš v každém kole minimálně 50 zákazníků“, řídili se přesně opačným pravidlem... Další věc je ta, že si vůbec dovolí někdo uvažovat o vyřazování kvalitních B951/B961 ještě v době, kdy tu máme ty ultrapopelnice B732 s manuální převodovkou, což ve městě nemá co dělat. Jejich konec měl být už někdy v roce 2004, a to nejpozději... Tak s takovým přístupem? To možná půjde do šrotu dřív vůz 7809 než 7347...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1874 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 04:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]