Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 102 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
mceza
Treba proto, aby vedel jestli mackat, nebo nemackat.
Proto, aby me to nepipalo v kabine. Nikdo nikoho nekritizuje, ale upozornuje.

Nechapu tvoji podrazdenou reakci. Je to typicka ukazka typickeho protivneho cestujiciho. Nez, aby neco musel pochopit, pripadne se naucit, tak radsi rve a kope kolem sebe, jaky jsme debilove.

Nedivim se, ze nas narod tak blbne.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Eda píše:
Spíš zdržuje, když se otevírají dveře, které se otevírat nemusí.

Ano, ale pouze v případě, že nikdo nenastupuje/nevystupuje a ty dveře se musí otevřít i přes to, že vidím, že nikdo nechce ven ani dovnitř, protože co kdyby náhodou..
Na zastávce, kde chce někdo ven/dovnitř, je úplně jedno, kolik dveří otevřu, ba dokonce jsem přesvědčen, že otevřením všech dveří se může v určitých případech odbavení zrychlit.

Eda píše:
A v zimě je fakt supr, když se otevírá všechno.

Kdyby se používalo topení, tak by to až tak nevadilo. To by ale DP musel někdy udělat něco i pro cestující...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ale proč by měl cestující sledovat do čeho leze? Tomu přece může bejt jedno, jestli ten vůz dělali frantíci nebo třeba korejci. Proč hlásit a přikazovat lidem, aby se neopírali o tlačítka? Když je tam to tlačítko blbě, tak by se s tím snad něco mělo dělat a ne za to kritizovat cestující.
To je jak s tím naším slavným státem - neumí hospodařit s penězi a tak co udělá? Zvýší daně... Zase to odserou ti dole...


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
A skvele na STOP tlacitkach v Citelisech je, ze jsou vystouple. Nejen, kdyz je bus narvany, je snadne se o to tlacitko oprit a pak to v kabine pipa jak otekly. V kazde zatacce dlouze, pri rovne jizde nekolikrat prerusovane. Chtelo by to do Risu namluvit hlasku: "Prosime cestujici, aby se neopirali o tlacitka." Takto to musim hlasit sam vnitrnim mikrofonem :D Jako kdyby to tlacitko nemohlo byt zapustene, proste Francouzi...
Navrh na clanek do saliny.
Pokud nastupuji do trolejbusu, ci autobusu jen po schodech, nemackam tlacitka. Pokud ma vuz nizkopodlazni cast, mackam tlacitka pro otevreni dveri :mrgreen:

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Na tomto je zajímavé právě to, že ačkoli v "kvedlbábě" mačkají 15krát před každou zastávkou (dalo by se tím říci, že to "mají v malíku"), tak při příjezdu Citelisu dveře hypnotizují, nebo používají hlasové povely - při vystupování stojí u dveří a řvou: "DVEŘE"! biggrin


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Spíš zdržuje, když se otevírají dveře, které se otevírat nemusí. A v zimě je fakt supr, když se otevírá všechno. Navíc, i pokud má vůz poptávku, nic nebrání řidiči použít otevření všech dveří, třeba ve větších přestupních uzlech je to velmi vhodné.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Spíš, kdyby nebyla nikde. Uniká mi smysl, proč by měl mít vůz, který má tři dveře, z toho dvě trvale se otevírající, poptávku... Akorát to zdržuje pobyt na zastávce, protože než to cestující mnohdy najde...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Kdyby byla všude poptávka, bylo by všechno jednodušší.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
xxRocky píše:
Ono by bohatě stačilo, aby v autobusech byla tlačítka na zastavení jen na stropě, jako ve starých karosách,respektive aby nebyly na tyčích hned vedle dveří. Ve starých trolejbusech si snad nikdo dveře tlačítkem neotvírá, ne?


Tak to by ses, kolego, divil! biggrin
Jel jsem minulý týden kloubákem 3501 na t-26 a stál kousek ode dveří. A mladí (!), co vystupovali, mačkali jak oteklí před každou zastávkou znamení tím čtveratým tlačítkem nade dveřmi.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
To "STOP" je na některých tlačítkách napsáno. Ale chtít po cestujících, aby tento nápis četli asi nemůžeme chtít, zvlášť když spousta lidí nečte ani transparent, kam vozidlo jede...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Jenomže cestující nemají žádný důvod se o to starat. Jsou naučení, že je poptávkové otevírání, tak si před zastávkou zmáčknou tlačítko u dveří. Cíl je splněn, dveře se otevřou a ani neví, že mačkat nemuseli a neměli.
Řešení: umístit stop-tlačítko jinam. Nebo ho upravit, aby ho mačkali jen když musí (pokrýt bodáky, upravit aby dávalo elektrošok, apod.)
Částečně by asi pomohlo tlačítka označit STOP. (neoznačené tlačítko u dveří == poptávka)

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Ono se stačí řídit tím, že mačkám tlačítko uvnitř tehdy, pokud mačkám tlačítko venku při nástupu.
Navíc jsou tlačítka pro otevírání ve všech vozech stejná, což velké většině lidí zjevně uniká.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A já se mu nedivím, já to nevědět (a že v některých vozech nad tím dlouho přemýšlím), tak to pro jistotu mačkám taky...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak on je problém, kdy to cestující mačká pro jistotu... tahle situace koneckonců nastává i u nových vozů, v Crossu když cestující stojí u dveří a nemá už zmáčknuto, má docela problém se k tomu tlačítku probojovat.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Dřív se dávali agitační letáky... Nové tramvaje, nové tlačítka, mačkejte tady a tady. V Plzni dokonce ještě nedávno. I v nějakém informačním plátku ČD byl poměrně nedávno roozsáhlý článek o tom, jak se u kterýho typu vlaku otevírají dveře. Možná, že by stačilo vytisknout pár letáků, rozdat je a ono se to rozšíří samo. No, a nebo taky ne.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Tak je jasné, že předělávat komplet celý vozový park všech trakcí na jednotný systém by bylo dost náročné finančně a technicky, bylo by to i dost nepraktické a trvalo by to dlouho.

Ale na druhou stranu, od obyčejného smrtelníka se nedá čekat, že bude pozorně sledovat jestli leze do Citelisu nebo devítikila. Vídávám zcela běžně, že cestující zuřivě mačká tlačítko v devítikilu třeba před zastávkou typu Stará osada. Aktuální řešení ale nevidím. Snad až do budoucna, až tady nebudou vozy jako 14Tr apod., a bude to sjednocené podle aktuálního moderního systému. (Koneckonců, v té době toho bude v kabině řidiče pípat tolik, že už jim to bude jedno ;-))


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Navíc tlačítka na stropě jsou poněkud nepraktická pro nemalou část obyvatel, kteří na ten strop prostě nedosáhnou.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Jsme v DPMB, a dle naseho vedeni to jinak resit nejde, resilo se to tu uz tisickrat a i na skolenich a vse je zbytecne, me bylo odpovezeno, ze je to drahe a casove narocne, lepsi a jednodussi je nastvany ridic a mimochodem pokud si nektery ridic odpoji ten sileny pipak nejen v Citakach ale i jinde je mu strzena urcita suma ze mzdy a stav pipaku je kontrolovany,i tak to nekteri riskuji kdyz uz to nemuzou vydrzet a odpojuji, zeslabuji hlucnost atd, podnik proste potrebuje mit jen zaminku ke strzeni penez a nema zajem delat neco kladneho pro ridice.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
xxRocky: Tak to zase souhlasím. Mimochodem podobně to mají řešené v Opavě v nových Solarisech. Bohužel stylem, že na vertikálních tyčích u dveří jsou vždy nad sebou tlačítka dvě - jedno na znamení, jedno na otevírání dveří. Jak to funguje v praxi, dodnes nevím, ale vzhledem k tomu, že v době, kdy třeba v Brně už tlačítka znali, v Opavě nebyl ani náznak něčeho takového (18 let jsem tam žil). Možná už si ale lidi zvykli. (Druhá věc je, jestli oba typy tlačítek fungují opravdu tak, jak jsou popsané.)


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Yakuzza: Nemluvím o tom, že v trolejbusech jsou tlačítka jen nad dveřmi šťastně řešené, i když to se dá požádáním spolucestujícího taky elegantně a jednoduše vyřešit. Mluvil jsem o tom, že by (podle mého) stačilo, aby v busech bez poptávky nebyla tlačítka na zastavení na stejném místě, jako tlačítka pro otevření dveří v autobusech s poptávkou. V ideálním řešení by byla jen na stropě (v rozestupech po celém voze - x let to tak bez problémů fungovalo), v nízkopodlažních vozech pak lze pro zastavení v zastávce na znamení využít tlačítko pro otevření dveří (těch je myslím dostatek a dostává se k nim z celého busu líp než ve 14Tr), popřípadě 2-3 tlačítka na tyčích MIMO blízkého prostoru dveří..

Pochybuju totiž, že by si někdo chtěl otevírat dveře tlačítkem na stropě, to už by mu nepomohlo nic jiného...


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
xxRocky: Denně jezdím kolem páté odpoledne (takže počet cestujících ve voze se limitně blíží jeho kapacitě) z Mendláku na Antonína Procházky, což je na znamení. Vychází to většinou na husovické 14Tr. Co do trolejáku nenaleze na Mendláku, to se narve na Pisárkách. Pokoušet se v téhle situaci prodrat k některým dveřím tak, abych se jednou rukou držel aspoň nějaké tyče a druhou stiskl tlačítko nad dveřmi a přitom nepošlapal spolucestující, no jednoduché úplně není.


Offline
Uživatelský avatar

220
19 led 2011 14:26
Přesně tak. Ten zvuk v kabinách ciťáků, tak to je úplný vymývání mozku :pray:. Je mi těch řidičů líto.

_________________________________
http://www.smpd.cz


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Ono by bohatě stačilo, aby v autobusech byla tlačítka na zastavení jen na stropě, jako ve starých karosách,respektive aby nebyly na tyčích hned vedle dveří. Ve starých trolejbusech si snad nikdo dveře tlačítkem neotvírá, ne?

A k tomu poslouchání za volantem - já se divím, že spíš nezcvoknete z toho příšernýho "cinkání" zvuku blinkrů v citelisech, stačí mi sedět 2-3 zastávky ve předu a jsem z toho na prášky :D


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
jak by to šlo cestujícím ulehčit...
Tlačítka odmontovat! A ulehčí se všem!
Já už to tu nechci rozmazávat, spíš to měl být sarkastický příspěvek na tohle téma...ten původní, samozřejmě


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A teď zamyšlení z druhé strany - vzhledem k tomu, že to lidé stále zbytečně mačkají - není chyba v systému? Nešlo by to udělat lépe "blbuvzdorněji"?

Je lepší nadávat na blbý lidi, ale to, že je zařízení ve velkém množství užíváno těmi lidmi špatně může znamenat, že je špatně navrženo. Dnes máme od státu (a orgánů výše - EU) hromady stupidních vyhlášek, zákonů a nařízení... Ale například to, že každé město má v MHD věškerý informační systém zcela jinak a i na rozdílných trakcích jsou často zcela odlišné věci se neřeší.
Ano, asi by se to v rukou našich zákonodárců pěkně zvrhlo, ale zrovna něco takového bych rád viděl sjednocené. Proč to v tramvajích a v autobusech funguje úplně jinak? V tramvaji tlačítko mačkat MUSÍM (samozřejmě jen pokud řidič dveře jen uvolní) a v buse NESMÍM, protože to obtěžuje řidiče? A potom přijedu do jiného města, tam má tlačítko jinou barvu (ještě ideálně co typ vozu, to jiná barva (viz. např. Mladá Boleslav)) a ještě se úplně jinak používá? A když to špatně zmáčknu, tak řidič, napružen, že dnes jsem už třetí mě za to seřve?
Takže v tomto bych rozhodně nenadával na cestující, ale zapřemýšlel, jak by to šlo cestujícím ulehčit...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 říj 2024 04:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]