Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 70 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Aha, tak pokud berete takové možnosti, tak pak je potřeba zmínit dokonce přímé spojení Velké Klajdovky s Českou pomocí linky 82.

Bohužel je jasné, že než bych se dokodrckal a-78 do Juliánova nebo ještě dál, tak jsem dávno u nádraží, pokud se nějak dopravím na Jírovu na d-8.

Navrhuji zapomenout na to, že by každá zapadlá ulička sídliště Lesná musela mít nutně spojení na všechny tramvajové linky v okolí, a pojďme se bavit reálně. Přijmeme-li hypotézu, že je potřeba západ i východ sídliště nějak rychle dopravit do tří hlavních uzlů -- Česká, nádraží, Mendlák -- pak je řešení velmi jednoduché.

Pro západ sídliště:
- Česká - d-9 s jízdní dobou z Halasova nám. 14 minut
- nádraží - d-11 s jízdní dobou z Halasova nám. 19 minut
- Mendlák - d-9 a přestup na d-5 s jízdní dobou 23 minut (jenom úsek Lesnická--Mendlák trolejbusem je 14 minut!)

Pro východ sídliště:
- Česká - d-5 s jízdní dobou ze ŠČ 11 minut
- nádraží - d-5 a přestup na d-9 s jízdní dobou 16 minut
- Mendlák - d-5 s jízdní dobou ze ŠČ 18 minut (proč tedy vlastně potřebují tak masivní přestup na trolejbus??)

Je-li jízdní doba mezi Halasovým náměstím a ŠČ oficiálně 3 minuty, pak pořád vychází pro západní stranu výhodnější nejezdit až na ŠČ, tedy:
1. západ sídliště obsloužit linkou 57 ve špičkách posílenou linkou 66, obě však ukončeny u Polikliniky (dál to nemá smysl, kdyžtak 44/84).
2. východ sídliště obsloužit linkou 46, která se bude otáčet velkou smyčkou Provazníkova--Zemědělská--Lesnická (za předpokladu minibusů).

Tím jsou pokryty všechny tři velké přestupní uzly s tím, že pouze do jednoho je to s přestupem navíc, kdo potřebuje něco dalšího, tak to holt bez přestupu nepůjde.
Argument dostupnosti sv. Anny linkou d-5 neberu, protože to je spíš náhoda, že d-5 jede zrovna tam. Cestující z jiných částí města tento "luxus" dopřán nemají.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
P. Haluza píše:
To spojení na Českou s jedním přestupem z oblasti kolem Molákovy bych rád viděl...

78 do Juliánova s přestupem na 9 nebo na STarou osadu s přestupem na 3. Jinak já argumenty vidím, mě ty jalové km na 46 taky vadí.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
goldfinger: Před křižovatkou Provazníkova/Lesnická je sice dopravní značka řazení do pruhů, která má stejný význam jako přikázaný směr jízdy, přibyla tam ale dodatková tabulka, viz foto. Tímto nechci odbočování nijak obhajovat, právě naopak. Pokud v pravém pruhu stál v zastávce trolejbus, a v levém pruhu se štosovaly auta za autobusem, který dával přednost protijedoucím vozidlům, byla tak spolehlivě paralyzována polovina křižovatky.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No tak po protažení tramvaje ze ŠČ do Rokle není vůbec o čem diskutovat a jako jediná normální varianta se jeví okružní linky Haškova--západ--Halasovo nám.--východ--Haškova a druhá do protisměru.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Poslední varianta s nelegálním a nebezpečným levým odbočením na křižovatce Lesnická/TGP-Provazníkova a následnou jízdou po tramvajovém pásu v jednosměrce byla absolutně nejhorší. Do protažení šalinyx ze ŠČ aspoň do rokle je nejlepší variantou a46 po Jugoslávské a Zemědělské (se stáv pošty).
Pokud se někomu nelíbí bus v Zemědělské, dá se pokračovat kolem Schreberových zahrádek a otočit to přes Lesnickou.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To spojení na Českou s jedním přestupem z oblasti kolem Molákovy bych rád viděl...
Ale asi to fakt nemá smysl. Kdo nechce vidět argumenty, tak je prostě nevidí.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
xxx píše:
pak otáčení dvou linek na frekventované Provazníkově

Tak to bych se klidně hádal. Otáčení na Provazníkově bylo z hlediska bezpečnosti a najíždění jalových km nejlepší - zúžené, v protisměru prakticky žádný provoz (a ne, jak tu tvrdíš). Oproti tomu stojí TGP, kde se jezdí 70km/h a víc, obydlená Zemědělská a u a57 otáčení na nyní zdokumentovaném Tomkáči. Už aby se začala dělat MÚK na Tomkáči a tím pádem i smyčka v oblasti zastávky Merhautova...
Řešením by podle mě bylo zavedení zastávky "Erbenova či Černopolní" a provozování a46 celodenně v trase jako o letošních prázdninách (leč, jak to vypadá, tak to od letošního změnového termínu nebude) a provoz ve špičce v 5' nebo 7'/8' intervalu a mimo špičku v 10'. Linku 66 zrušit nebo pod ni převést spoje z a57 Merhautova - Haškova a na a57 nechat pouze spoje do Sobulí a dál.

Btw. Mě taky jezdí taky autobus každých 10 minut před okny, dokonce i noční autobusy! Nikdy jsem neslyšel, že by s tím měl někdo z okolí problém...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
P. Haluza píše:
Co by se asi stalo, kdyby si třeba taková Líšeň, přesněji část okolo zastávky Molákova, najednou usmyslela, že chce mít přímé spojení k trolejbusům na Novolíšeňské, dále chce mít přímé spojení tramvají k nádraží a současně na Českou?

myslím že Molákova přímé spojení na Novolíšeňskou má, ze zastávky Vlkova je to pár metrů. Spojení na nádraží i Českou mají s jedním přestupem, stejně jako z Lesné :)

Jinak když jsme u té Novolíšeňské, škoda že není zastávka někde na mostě přes tramvaj u křižovatky Jedovnická x Věstonická - byl to by to fajn přestup z 25/26 na 58/78 a kdyby se k tomu ještě dalo sfárat na šalinu... :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Současné linkové vedení na Lesné je podle mého názoru optimální. Když si vzpomenu na ty paskvily, co tu byly před pár lety... Nejdřív nesmyslné a nevyužívané okružky, pak otáčení dvou linek na frekventované Provazníkově, a potom vedení 46 po Zemědělské, kde každou chvíli autobus někomu urazil zrcátko (bydlel jsem tam, bylo to opravdu hrozné, když nám každých 10 minut hrčel autobus pod okny a auta se mu nemohla vynhout), a do toho ještě totálně nesmyslná a nesystémová linka 45, která jezdila společně s linkou 46 v ještě nesmyslnějším intervalu 20 minut. Nyní jsou všechny linky vedeny inteligentně, jezdí v obstojném intervalu a všude je zajištěn přestup. Co se týče linky 57, tak bych ji nerad měnil, protože zajišťuje obyvatelům Lesné spojení s Poliklinikou a Lidlem a přestup na linky 9,11, 5, 25, 26 a 4. A pokud jde o otáčení na TGP, tak to nyní probíhá jenom ve večerních hodinách a o víkendu, což podle mě není tak hrozné.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ehm, no samozřejmě myslím přestup z d-9 mezi Dětskou nemocnicí a Moravským náměstím :oops:, na věci to ale nic nemění.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ale bylo by spojení, stačí přestoupit z d-11 někde mezi Dětskou nemocnicí a Českou. Jen by to prostě nebylo bez přestupu. To samý přestup na trolejbusy na Lesnické.

Co by se asi stalo, kdyby si třeba taková Líšeň, přesněji část okolo zastávky Molákova, najednou usmyslela, že chce mít přímé spojení k trolejbusům na Novolíšeňské, dále chce mít přímé spojení tramvají k nádraží a současně na Českou? Nic, poslali by je do řiti. Ale na Lesné se musí skákat tak, jak místní pískají. Fakt Kocourkov.

A co se týče té a-57 v okolí ŠČ, tam nejde o poptávku, ale dopravní komplikace. Asi tak, jako kdyby se najednou všechny busy z Úzké protáhly ke Grandu. Taky by jezdily plně obsaženy, že...


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Především by nebylo spojení na linku 5 pro ty, kteří se potřebují dostat na Šilingrák, ke sv. Anně apod.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
P. Haluza: Jeden problém tam vidím: západní strana Lesné by neměla přímé spojení k t-25/26. Edit: ds byl rychlejší.

Navrhuji něco jako návrat k okružním linkám na Lesné: 46 Haškova -- východní strana -- Provazníkova a dále pokračování jako 57 Provazníkova -- Lesnická -- západní strana -- Haškova -- dále na sever. Sice znovu souběh na TGP s tramvají, ale vyhne se dopravně zatíženému Tomkáči a odstraní se otáčení na TGP. Ale nebylo by spojení Lesné přímo k poliklinice a Lidlu, muselo by se dojít 1 zastávku pěšky, to by bylo prskání (nebo zavést 66 v intervalu třeba 40 min jen malým okruhem kolem Lesné a polikliniky?).


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
P.Haluza: trochu tady postrádám napojení západní strany Lesné na 25/26. Jinak 57 mi jezdí pod oknem (u Štefánikovy čtvrti) a rozhodně tu prázdná nebývá.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pořád marně hledám odpověď na otázku, proč vlastně Lesná potřebuje mít tak hustý interval pro přestup z/na d-5? Vždyť z Lesné jezdí tramvaj bez přestupu jak na Českou, tak na nádraží. Opět mi to nedá a připomenu svůj návrh, který řeší veškeré problémy.

a-46: Haškova--Blažkova--Štefánikova čt.--Provazníkova--Zemědělská pro přestup z/na d-5/t-25/t-26
a-57: ...--Haškova--Slavíčkova--Halasovo náměstí--Poliklinika pro přestup z/na d-9/d-11
a-66: Haškova--Slavíčkova--Halasovo náměstí--Poliklinika jako špičková posila a-57

Západní strana spojení s ŠČ a úsekem ŠČ--Jugoslávská bude mít i tak zajištěno linkami 44/84, vše dál od Jugoslávské je dostupné z d-11.

Jestliže nyní zajišťuje a-46/66 ve špičce 9 autobusů, tak nově by to mohly být pouze 2 na a-66 a 5 na a-46, takže úspora minimálně 2 vozů.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
To by tam byl rychleji, přes Nováčkovu a Dukelskou! sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Když už jsme u toho otáčení autobusů:

Linka 57 má podle JŘ na otočení na Tomkově náměstí 2 minuty. Jak dlouho to trvá doopravdy, se podívejte sem:
http://youtu.be/OV7yci0VUiU

To už bylo tedy lepší dřívější otáčení na Provazníkově (u ústí Kotěrovy). Tam to bylo alespoň ošetřeno dopravním značením, narozdíl od TGP.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No právě, proto jsem psal, že mi přijde úplně jedno, jestli odbočím ze správného pruhu a přejedu šrafování, nebo si nadjedu a vytočím to relativně pohodlně bez couvání...


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Otáčení na neřízené křižovatce (na TGP) je tedy legální pouze v případě, že otáčení provedu z levého pruhu, a zařadím se do protisměrného jízdního pruhu. V případě, že přejedu plnou čáru nebo šrafování, mám to za 2000,- blokově. V případě TGP mám tedy na otočení do protisměru poloměr 13metrů, což je o 5m méně, než je poloměr zatáčení autobusu...


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No jasně, ale v okamžiku, kdy stejný zákon v jiném paragrafu uvádí, že se nesmí přejet přes vyšrafovaný pruhy, mi to přijde poněkud nesmyslný. biggrin


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
A hlavně proto, že Zákon o provozu na pozemních komunikacích praví:

§ 21
Před odbočováním vlevo se musí řidič zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky.


Offline
140
11 pro 2011 18:53
P. Haluza píše:
Nějak jsem nepobral, proč si najíždí do křižovatky z levého pruhu. Když už se neřeší přejíždění pruhů a šaškování v křižovatce, tak snad nemůže být problém si co nejvíce nadjet, ne? Zbytečně se připravují o 3 metry místa.

Dle manuálu, který je vložený v deskách 46, se řidiči mají otáčet z levýho pruhu... a dokonce to má papírově vyjít i na jeden pokus biggrin


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Eviďáky a podobný náležitosti jsou otázkou jednoho dne. Podle mě...
Naše už je zpátky v maštali? No jaj, docela fofr. To jsem zvědavej, jak ji ona kůra pomohla, jestli to bude na škodu, nebo spíš k lepšímu. Doufám v to druhé...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Je to možný, z SPZ si pamatuju jen BSH, takže pokud by ji tak rychle stihli polepit evidenčními čísly, tak asi jo.


Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
Nebude to spíš 7470?, která teď před pár dny byla po GO řazena do provozu.

_________________________________
RH.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 23:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]