Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 231    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 231  Další
Autor Zpráva
Offline
2746
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká parkování v autobusových vozovnách, asi by neškodil model Praha, předělat autobusové garáže na trolejbusové vozovny, no ani tak v nich nebude dost místa, pokud se úplně zavře Komín.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2746
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
What?! Opletalova? To asi ne, to je totiž úzká ulička naproti Ústavnímu soudu mezi evangelickou farou a JAMU, kde trolejbus nedává smysl.
Pokud se bavíme o České, dalo by se bez fají jet na zastávku šaliny na Joštové jako výstupní a nástupní, aby trolejbus mohl chvíli stát a nezacláněl šalině, bych dal na Moravák k parku.
Co jsem pochopil z minulých diskusí, tak na uzel u rektorátu se už nic dalšího nevejde, i pro současné tři linky je tam těsno.
Okružky a 67 jsem tu zmínil proto, že jednak se na 67 zkoušelo několik řešení elektrobusu bez průběžného dobíjení z trolejí a jednak tyhle linky mají už dneska velkou část trasy pod drátem a jejich elektrifikací by se ušetřilo hodně nafty nebo plynu.
Myslím si proto, že na trolejbusovou 28 nebo jinou alternativu 67 ukončenou na České u rektorátu není prostor ve smyčce a na části tratí, navíc by nebyla pokrytá Sportovní, Drobného a část centra kolem Janáčkova divadla. Přestupem mezi 28 a pokračováním dál k Avionu nebo do Komárova nějakým cancourem 67 by se navíc vyháněli lidi.
Pokud se jednou přistoupilo na tuhle dlouhou klikatici vykrývající různá "hluchá" místa, tak bych ji netrhal na víc linek.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3719
08 čer 2005 23:12
fanthomas9 píše:
Proto jsem u té 67 zmiňoval jen úsek Jundrov - město (třeba jako linka 28) a druhá část trasy busy (jak byla zmíněna např. D2). Kdyby se zadrátoval jen Jundrov (a linka jela přes Vrázovu), tak to jede pod dráty až k odbočení za Charvatskou, a třeba na Drobného a Milady Horákové už dráty v jednom směru vedou e_smile navíc by se nemuselo nutně končit na nádraží, ale třeba na České. Samozřejmě je však potřeba sladit víc věcí (včetně vozovny Komín), jen že tady se to vzhledem k už postavenému poměrně nabízí. Ale souhlas i třeba s 38/39 na Českou, tam se zas po úpravě pro dráty nabízí Opletalova - to se zde už myslím kdysi řešilo.

Nebo 28 z Jundrova na Charvátskou a od Charvátské po trase 32 na Českou, 67 od jihu jen po NCKP, a dál k Nádraží KP, a 68 od Šumavské k NCKP...


Offline
265
09 úno 2007 13:59
Brno
Pavel píše:
Však ať se rozšiřuje, ale primárně pro trolejbusy, ne parciály. Viz černovická terasa nebo Lesná. Parciály mají podle mě primárně sloužit
- tam kde není možné natáhnout dráty a v rozumném úseku
- mohou pomoci v nějakém koncovém úseku (třeba dočasně), ale tak, že když budu potřebovat parciály, tak je třeba z toho koncového úseku stáhnu a nic se extra nestane (nebo je možné koncový úsek nahradit autobusem).
- pro případné objížďky u trolejbusových linek jako záloha.

Toto má být jejich primární smysl. Na zbytek trolejbusy a případně do budoucna eletrobusy (předpokládám, že i plyn bude zakázaný)

Řešit to teď u okružek a linky 67 je podle mě nesmysl. Jsou to příliš dlouhé trasy a potřeba hodně parciálů, nutnost stavby dalších zatrolejovaných úseků. Dále tam jsou velká zpoždění, takže hrozí, že se to vyšťaví někde cestou (viz D2 a zpoždění klidně desítky minut). Nezapomínejme, že Brno by se nyní mělo spíše začít připravovat na obsluhu nového nádraží ať nedopadne jak u nádraží v Lískovci. To by mělo rozšířit trolejbusovou síť a najít další možnosti pro parciály.


Proto jsem u té 67 zmiňoval jen úsek Jundrov - město (třeba jako linka 28) a druhá část trasy busy (jak byla zmíněna např. D2). Kdyby se zadrátoval jen Jundrov (a linka jela přes Vrázovu), tak to jede pod dráty až k odbočení za Charvatskou, a třeba na Drobného a Milady Horákové už dráty v jednom směru vedou e_smile navíc by se nemuselo nutně končit na nádraží, ale třeba na České. Samozřejmě je však potřeba sladit víc věcí (včetně vozovny Komín), jen že tady se to vzhledem k už postavenému poměrně nabízí. Ale souhlas i třeba s 38/39 na Českou, tam se zas po úpravě pro dráty nabízí Opletalova - to se zde už myslím kdysi řešilo.


Offline
Uživatelský avatar

767
21 lis 2010 09:08
Pavel píše:
Toto má být jejich primární smysl.

Kde je to napsané?

_________________________________
Obrázek


Offline
1080
09 lis 2006 18:16
Však ať se rozšiřuje, ale primárně pro trolejbusy, ne parciály. Viz černovická terasa nebo Lesná. Parciály mají podle mě primárně sloužit
- tam kde není možné natáhnout dráty a v rozumném úseku
- mohou pomoci v nějakém koncovém úseku (třeba dočasně), ale tak, že když budu potřebovat parciály, tak je třeba z toho koncového úseku stáhnu a nic se extra nestane (nebo je možné koncový úsek nahradit autobusem).
- pro případné objížďky u trolejbusových linek jako záloha.

Toto má být jejich primární smysl. Na zbytek trolejbusy a případně do budoucna eletrobusy (předpokládám, že i plyn bude zakázaný)

Řešit to teď u okružek a linky 67 je podle mě nesmysl. Jsou to příliš dlouhé trasy a potřeba hodně parciálů, nutnost stavby dalších zatrolejovaných úseků. Dále tam jsou velká zpoždění, takže hrozí, že se to vyšťaví někde cestou (viz D2 a zpoždění klidně desítky minut). Nezapomínejme, že Brno by se nyní mělo spíše začít připravovat na obsluhu nového nádraží ať nedopadne jak u nádraží v Lískovci. To by mělo rozšířit trolejbusovou síť a najít další možnosti pro parciály.


Offline
797
25 led 2006 09:46
Jenže obecně bude spíše potřeba rozšiřovat elektrickou trakci na úkor autobusů. Takže opravdu bych jako prioritu viděl nahradit ty autobusové linky, co jedou z části pod dráty. Teď to samozřejmě komplikuje stav vozovny Komín
Řidiče by asi bylo třeba přeškolit z autobusů a nakonec parciální trolejbusy by z části mohly být i v autobusových vozovnách. Tedy podobný postup jako v Praze.


Offline
1080
09 lis 2006 18:16
A já bych raději viděl parciály tam, kde dráty zbytečně zkracují trasu dané linky, než abych jen nahradil mega dlouhé autobusové linky. Např. 38/39 na Českou, 31 na Riegrovu, 32 na Technologický park, 37 na Kyjevskou (ačkoli tam už máme spíše klouby)


Offline
62
19 úno 2013 13:02
jeste ti tam chybi nove menirny, vozy navic, cca 30 ridicu trolejbusu navic a jeste kam to vsechno dat, i kdyby Komin fungoval normalne........+-presvedcit mesto, aby to vsechno zaplatilo......ale jinak prima napad


Offline
2746
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Fanthomas9: No, to jsem tu navrhoval už tak dva roky zpět v tématu Návrhy linkového vedení, jestli si dobře vzpomínám. Jenže tenkrát se řeklo ne, parciální kloubáky se kupovat nebudou. Přitom by se hodily i na současné okružky, které minimálně v jednom směru jedou podstatný kus pod trolejí a pokud by jely z Mendláku po Hlinkách a ne okruh kolem BVV po Křížkovského a k Riviéře, dala by se trolejbusově valit snad třetina cesty (zvlášť tímhle směrem, tj. 84). Zvlášť, když valí v současné době okružky po Veslařské a pak po Královopolské až ke KPN mají dráty s drobným meziúsekem bez nich v oblasti Rosického náměstí.
Co jsme se tu o elektrické 67 kdysi bavili, tak si pamatuju, že má zatím příliš dlouhé úseky na baterku. Měl být elektrobus bez trolejového pantografu s klasickýma CCS nabíječkama na konečných a usoudilo se - i po reálných testech - že je na to 67 v současné trase vč. závleku po Křence přes škrobárny a mrazírny moc dlouhá.

Jinak, kdybych ty trasy navrhoval já, tak vezmu okružky v první řadě, aby měly obě linky co nejvíc procent pod drátem v kombinaci s většinou současné trasy, doplnil bych dráty na Královopolskou i k Rosického náměstí, aby vznikl "okruh" kolem Maniček, pak bych doplnil Královopolskou, aby byla drátová propojka KPN a ŠČ, na kterou se dráty plánují od Haškovy. Pak by byl pro okružku drát v podstatě od Mendláku až na SO a chyběla by trasa na Zvonařku, kde je ovšem už nutná spolupráce s ŘSD, jižní půlka okruhu splývá II. a III., jde o silnice první třídy.
No a pro 67 by to chtělo k mému návrhu doplnit dráty ještě na celou Sportovní, celý Příkop, po Křence už jsou, takže pak skrz bývalé mrazírny a kus na Komárovské nábřeží, nebo jak se to tam jmenuje. Zbytek do Avionu už by na baterku šel ujet, cancour by klesl pod dva kiláky jedním směrem.
No a kurzy 67 končící na hlavním nádraží by tím pádem byly v podstatě trolejbusové. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
265
09 úno 2007 13:59
Brno
Já spíš čekám, kdy se začne uvažovat o využití parciálů na 67, která jede dlouhé úseky v oblastech, kde už dráty jsou (ať už jsou využívané linkami, nebo jde o momentálně manipulační tratě). Minimálně v části linky od Jundrova po nádraží.


Offline
319
21 dub 2009 20:30
Začíná se projektovat trolejbusová trať v oblasti Černovických teras.

Zajímavostí je, že součástí je i manipulační trať v ulici Bedřichovické a výkonová rezerva měnírny pro případnou další trať ze Slatiny do Líšně.
Hotovo by mělo být do roka, takže (čistě teoreticky) by se na podzim 2025 mohl soutěžit zhotovitel stavby....


Offline
Uživatelský avatar

767
21 lis 2010 09:08
Jsou to 3067 a 3070. Do evidence jsem čísla doplnil.

_________________________________
Obrázek


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
Jo, díky, to mi stačí.


Offline
1472
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
To bude princezna Peach a třeba Yoshi, Rosalina nebo Toadette, nebo taky někdo úplně jinej, protože to jsou dvě kastle na TNS a je otázka, co je to vlastně za čísla.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2746
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi další skládačky, S-A hlásí dva kousky s dnešním datem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
Dnes kolem 17. hodiny dorazilo něco na traileru do Komína. Co to bylo?


Offline
4
22 čer 2024 17:47
Posílám vám odkaz na alba na Flickru. V předchozím příspěvku jsem je nepsal, protože jsem nevěděl, jestli to není v rozporu s pravidly fóra.
https://www.flickr.com/photos/163523973 ... 318724695/
https://www.flickr.com/photos/163523973 ... 311961561/
https://www.flickr.com/photos/163523973 ... 246076581/


Offline
116
26 čer 2014 22:31
Klidně pošli rovnou link na fotky, myslím, že zájem určitě bude :-)


Offline
4
22 čer 2024 17:47
Ahoj! Byl jsem v Brně poslední 3 dny. Trolejbusy 21Tr se mi moc líbily. Jsou v mnohem lepším stavu než ty, které jsme do loňska měli ve městě Ruse. Moc se mi líbily i zvuky z chopperu, který ten náš v Ruse nevydával, asi je to kvůli rozdílům v úpravách. Velmi mě potěšily i tramvaje, máte skvělou MHD. Pokud by to někoho zajímalo, fotky jsem nahrál na Transphoto a Flickr.


Offline
Uživatelský avatar

34
06 čer 2006 17:34
Vratimov
OndraS píše:
Zatím nikde neuvedeno, tak dávám na vědomí - zâjemci o svezení retrotrolejbusy mají zatím smůlu, s okamžitou platností byl jejich sobotní provoz přerušen a na kurz bude vypravován běžný vůz. Důvodem je částečná uzavírka odstavné plochy vozovny Komín, vozy byly odvezeny do Husovic a odtud je jejich výprava z personálních důvodů nemožná.

Hmm, skoda, ze jsem si tuto informaci nedohledal behem patku. Hlavne, ze dle dotazu a nasledne odpovedi na ofic. FB DPMB mi bylo receno, ze vozy jsou nasazovany, ac realita je jina, o cemz jsem se nasledne v sobotu presvedcil.
Skoda, ale i tak diky, ze aspon tady jsem se o tom docetl.


Offline
6
06 bře 2019 11:08
Ještě k ČB: nyní se jezdí také podle prázdninových JŘ, z nočního provozu přechází z první 53 ráno vůz na osmou 3 a z první 59 na sedmou 9. BEZ ZÁRUKY. Jinak vše platí, samozřejmě v jízdních řádech je až nezvyklé množství negarantů, které většinou obsluhuje NP vůz. Ale i o prázdninách 15 Tr jezdí.


Offline
7222
27 úno 2010 07:40
Řekl bych, že omezení na Olomoucké u zastávky Tržní.


Offline
75
17 lis 2012 23:31
A co je příčinou, že musí být na 31 parciály?


Offline
275
04 bře 2013 22:47
Tak chyba lávky. Ode dneška jsou na 31 parciály! Takže dnes 21 Tr na 38 a 39, ty slatinské a taky na 34.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5765 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 231  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 črc 2024 05:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]