Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 35 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
1476
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Tohan - myslím že prošla kontrolním procesem, lożiska, gufera a samosebou olej.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

606
06 led 2011 14:32
Brno
3017 je již ve Slatině, dnes je na 1/33.


Offline
Uživatelský avatar

80
31 pro 2014 16:57
Brno-Slatina, naproti gS
Re 3056: Ta náprava z vozu 3014 prošla nějakou generálkou, když už i samotný 3014 půjde do GO, nebo se to jen vesele přehodilo?


Offline
Uživatelský avatar

1442
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Tak přinejmenším nemusí nasazovat nouzově klouby na 27..


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
A ve Slatině jich snad mají dost? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1442
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
A nemá jít do Husovic? Přece jen jich tam moc nemají..


Offline
1476
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Neboj, bude, vždycky po GO se jezdí chvíli u nás.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Dotaz na 3017, kterážto má krátce po GO, bude nakonec jezdit pod Slatinou nebo ne?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
3056 dnes na kurzu 5/34:

Příloha:
DSC_9333.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Na školeních se říká i plno nesmyslů, takže bych byl v klidu..


Offline
Uživatelský avatar

768
21 lis 2010 09:08
Johny93: Říká se to na školeních. Ale za tu dobu se to ještě může změnit.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ti nevím, jestli použití staré výzbroje by byla nějaká výhra. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ještě je zde možnost stavby vlastních trolejbusů ze zakoupených autobusových skříní, do kterých si DP vlastními silami namontuje výzbroj - buď novou, nebo získanou z vyřazených trolejbusů. Pak už je jenom otázka, zda je bude schvalovat jako nové vozy, nebo jako reko.


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
LukinT píše:
Životnost trolejbusového provozu v Brně je 15 let, takže to je neuskutečnitelné.


Zdroj této informace?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud se na to díváš z pohledu současnosti. Bo nevýhoda skokového (dotačního) obměňování vozového parku znamená, že i v budoucnu jej bude potřeba skokově obměnit. A dost možná už bez dotací.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono další vcelku podstatná záležitost jsou dotace na nákup nových vozidel. Jakmile nebudou, může se pohled na proveditelnost celkových oprav skříní karoserií současných autobusů a trolejbusů celkem rychle změnit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Samozřejmě, pak je jen zase otázka, jak se tohle vyplatí v porovnání s nákupem externí autobusové kastle (tj. jestli by výrobce nabízející generálkovatelné, ale dražší stroje měl na trhu šanci). A vzhledem k tomu, jak stavby trolejbusů v reálu probíhají, je odpověď asi zřejmá...


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
marecek.00 píše:
Moc se nevyznám v kastlích trolejbusů. Ale tak nějak tuším, že dneska je mnohem dražší najmout dědu se svářečkou, který bude dávat do kupy kastli z příhradových nosníků, než koupit lis, lisovat větší celky a celé to svařit (ideálně robotem) z několika málo lisovaných dílů. Lidská práce je drahá, zato stroje umí stále více...

Řekl bych, že ty lisy a roboty se vyplatí až při větších sériích. Zrovna u čistě trolejbusové kastle, která by šla na odbyt mnohonásobně méně než univerzální autobusová kastle, bych si i tipl, že ten děda se svářečkou pořád vyjde levněji.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

768
21 lis 2010 09:08
MicKys píše:
Podľa mňa sa v roku 2050 na H24 prevezieme 31Tr a na 37 bude svišťať 21Tr... :lol: Za offtopic pardon

Životnost trolejbusového provozu v Brně je 15 let, takže to je neuskutečnitelné.

_________________________________
Obrázek


Offline
1476
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Jiný dotaz, mají 21Tr nějaké negativní vlastnosti? Osobně z pohledu cestujícího a čtenáře tohoto fóra mám dojem, že jsou naprosto dokonalé.

Byla by kruciální kravina tvrdit, že nemají. Každé vozidlo (osobní, nákladní, bus, trol, atd.), jakkoliv nás jeho výrobce bude přesvědčovat o opaku, má svoje negativní vlastnosti.
Nicméně si troufám tvrdit, že se nám hromadu kazových věcí podařilo za těch 15 let provozu a zkušeností eleminovat. Takže, provozní spolehlivost vozů 21/22Tr je nyní dána hlavně věcmi, které jsou právě těch 15let staré. Měniče, kompresory, regulátory, resp. výzbroj obecně, motory. Pak hnací náprava.
Dál to taky koroduje na nám známých místech, tím nemyslím jen ty navenek viditelná místa - podokenní jekle, zadní čelo kolem okna nahoře i dole, zadní části "blatníků" atd. ale i třeba podvozek, který má svá slabá místa - zadní schod, podběhy, přední zákolí, některé části příčníků, podélníků atd. Nebo třeba vyspárování střechy, aby do vozů neteklo.
Je toho docela dost, určitě se to nedá shrnout do tohotoť příspěvku.

Taky by se na to dalo nahlížet z pohledu zastaralosti (jakkoliv se mě ten termín nelíbí, je nutno si připustit, že v autoprůmyslu je dneska auto z roku 2010 stará troska). Bubnové brzdy, absence ABS, stejnosměrná výzbroj je už dávno překonaná, atd.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
1476
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
3056 zpět v provozu, dnes zatím jen na CVJ.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
lukas67 píše:
3002 již od včerejška půjčena ve Slatině, dnes na 3/33.

Příloha:
3002.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Moc se nevyznám v kastlích trolejbusů. Ale tak nějak tuším, že dneska je mnohem dražší najmout dědu se svářečkou, který bude dávat do kupy kastli z příhradových nosníků, než koupit lis, lisovat větší celky a celé to svařit (ideálně robotem) z několika málo lisovaných dílů. Lidská práce je drahá, zato stroje umí stále více...


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: jenže to myslím. Není náhodou úmysl výrobců nevyrábět kastli, která by se dala opravovat? Vždyť pak alespoň prodají další vozy, protože místo GO půjde vůz do šmelcu. Tohle byla původní idea mého příspěvku - rentabilita oprav prodlužujících životnost, což podle mě s životností dost souvisí. Ale nenapsal jsem to dost konkrétně.
Každopádně doufám, že v tomhle se mnou souhlasíš.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
MartinV píše:
Protože dneska nemá žádný výrobce motivaci vyrábět vůz, který vydrží. Jinak by výhledově prodal méně vozidel.

To je problém u všech vyráběných věcí. Vidím to u nás v práci. Mašina (nebudu radši blíže specifikovat) perfektně zkonstruovaná, vymazlená do nejmenšího detailu, ale poskládaná z dílů východní provencience. Kvůli nižší ceně.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 zář 2024 00:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]