Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 102    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 102  Další
Autor Zpráva
Offline
831
25 led 2006 09:46
Ondra K. píše:
Ano, jednu sbírku a v majetku města tak jako to je třeba v Praze.


Základní problém sbírky Technického muzea je, že na restaurování nemůže z rozpočtu dát odpovídající objem peněz. Řádově minimálně jednotky milionů ročně. A peníze navíc jen k tomuto účelu ministerstvo kultury nedá.
Dotace z programu ISO se daří získat, ale v řádu statisíců.Takže pak se trolejbus Sanos restauruje ve Zlíně šest let.
Problém tramvají v Líšni je neexistence kolejového spojení, což mohla vyřešit obnova tratě ze Stránské skály. Jak to dopadlo víme.
DPMB chce retro vozidla na ježdění. Na to, aby vybudoval muzeum nemá ani prostory, ani finance. Pavilon Z sice nebyl špatný nápad, ale ty desítky milionů na adaptaci a provozní náklady by muselo dát město. Dá je? Spíše ne.
Třeba taková kropicí tramvaj by si restaurování konečně zasloužila - brzy bude mít sto let. Nějakých pět, šest milionů pro město Brno není žádná částka. Navíc, pokud by to dělal DPMB, tak ty peníze skončí u něj. Klidně by to formou dotace mohlo dostat muzeum, nebo tedy DPMB s tím, že by si kropiče zapůjčil. Nicméně - s ohledem na technickou stránku věci by ten kropič bylo možno provozovat zcela výjimečně a o to DPMB zájem nemá.
Údajně shání Ikrus 280. Jeden originál brněnský stojí v depozitáři v Řečkovicích a renovaci potřebuje. Stačilo by se domluvit.


Offline
88
15 črc 2021 23:22
3038 začervenat, včera byla odtažena, jinak 3024 možno zašedit


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ano, jednu sbírku a v majetku města tak jako to je třeba v Praze.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Janatak píše:
OndraS - no ono když už se v podniku přišlo s myšlenkou udělat "retrosbírku" vozidel, což mi pořád vedle vozidel TMB přijde trochu jako zbytečný, a popravdě té rivalitě nerozumím, tak se u toho mohlo kapánek přemejšlet...

Těžko říct, zda je to podfinancováním TMB, nebo z jiných důvodů. Bylo by logičtější mít jen jednu sbírku. Mobilních i statických exponátů. V muzeu MHD.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Edit: Smluva je dohledatelná v registru. Proč se nechce majitel příliš odhalovat si lze dovodit z dalších veřejných zdrojů.
https://www.hlidacstatu.cz/Detail/20868795?qs=ico%3A25508881+trolejbus

Pokud je smlouva v registru, myslím, že by měl být v evidenci uveden i majitel.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Nebylo by poté vhodné do karty vozu doplnit soukromou osobu nebo případně "?" - podle toho, co vystihuje přání majitele více...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1905
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Nový majitel 3607 si nepřeje být nikde prezentován, takže je to tajné.


Offline
13
04 srp 2021 07:33
Kam šla vůbec 3607 ?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
O tom není sporu. Organizace retro provozu by se dala zlepšit bez ohledu na souběžnou existenci retro vozů a vozů TMB.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1501
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Nicméně to zcela nijak neobhajuje trolejbusovou situaci.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Minimálně v případě tramvají se jednoznačně ukazuje, že sbírka retro vozidel má smysl. Nebýt DPMB tak v podstatě žádné historické tramvaje nemáme, vzhledem k tomu jak TMB dlouhý roky kašle na svoji sbírku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3993
25 led 2006 16:11
všudezdejší
OndraS - no ono když už se v podniku přišlo s myšlenkou udělat "retrosbírku" vozidel, což mi pořád vedle vozidel TMB přijde trochu jako zbytečný, a popravdě té rivalitě nerozumím, tak se u toho mohlo kapánek přemejšlet...kam s nimi. Občasná repre před veřejností v rámci různých dopravních akcí, proč ne.
Ale třeba 22Tr 3601 jako retrovůz mi přijde vtipnej v momentě, kdy ještě nedávno jezdil v provozu a teď vlastně jezdí v běžným provozu zase. Pro cestující veřejnost se vlastně nic nemění, na svý si přijdou akorát šotouši. Tím tento vůz neshazuju, je dobře, že se zachoval. Akorát čekám, že se objeví další skupina fandů a seskládá ještě retrovatější retrosbírku retrovozů :-k :-|

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
A proč by tam nemohl třeba Solaris nebo SORka?

Myslel jsem z retrovozů. Samozřejmě, že tam může jakýkoliv kloubový nízkopodlažní (trolej)bus.


Offline
1501
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
MartinV - on je to dokonce nesmysl i v ten všední den. Jednou jsme (jako jedni z posledních) skončili vypravování vysokých vozů na běžných spojích, tak bysme to měli dodržet.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1679
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
...H24 k ZOO a H103 k Oboře

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak to by se jejich umístění na linku 30 nabízelo (méně lidí, větší podíl výletníků).
Nebo protáhnout H24 od vozovny až k ZOO - a posílat tam vozidla DP i TMB.

Proč není o víkendu možno vyčlenit VP kurz, Ondro?


Offline
1501
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
DP sám sebe dostal do role dědečka z Cimrmanovy hry, ktery si pořídil hospodu u silnice na Písek, ale chodili mu tam lidi.
DP má retrovozy, a jakoby se snažil aktivně bránit tomu, aby šly poslat ven nějak nenásilně.
Tady "odspoda" jsme byli proti tomu, aby ty vozy jezdily a) honěný jak nadmutý kozy b) na pravidelném kurzu
Nese to s sebou totiž ten extrém, že se udělalo pořadí na 3601, kde jezdí 12 hodin dvakrát za týden, no budiž, ale je to kurs NP, takže nic pro 3502 , a už by zase stála ve vozovně. Ve všední den, kde by šel nějak líp obhájit negarant, se s tím jezdit nechce, o víkendu zase není možno vyčlenit vysoký kurs. Musela by se tedy poslat na H24, ale ta je zase dle smlouvy pro vozy TM, kde to plní původní účel, a to ten, aby se vozy TM mohly projet a prezentovat a nesmrděly někde v koutě. Byť i zde mam dojem, že je ta směna dost dlouhá, vozů na rotování je dost, takže souhrně toho najedou tak akorát.
Čili pro 3502 není ani po pěti letech od GO žadná šichta, na 3601 ještě ani nezaschly barvy a už jezdí od rána do večera na pravidelné.
Tak nějak všichni víme, že jsme nechtěli ani jeden stav.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
7427
27 úno 2010 07:40
A proč by tam nemohl třeba Solaris nebo SORka?


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
To ten spoj rovnou můžeš negarantovat a máš to vyřešeno.

No to sice jo, ale furt tam bude moct jen 3601 a 3502, je to kloubová linka, takže vypravení retro sóla by tam asi udělalo víc škody než třeba vypravení retro kloubu na 30.


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
Svého času jezdila 9Tr TMB o víkendu na 32. To teď bohužel nejde tak snadno, protože je víkendová 32 oběhově provázána s 34 a 36.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A proč ty retro vozidla nejezdí spíše na víkendové 30? V létě je to turistická linka, navíc má téměř po trase vozovnu narozdíl od aktuální 25 a taková poznámka "v letních měsících není spoj garantovaný nízkopodlažním vozidlem" by to vyřešila. Navíc by to děti mohli skloubit třeba s návštěvou ZOO nebo parníku na přehradě. Z těch všech klasických linek mi 30 na to přijde absolutně nejvhodnější.


Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: a nebo. Klidně. Hlavně se netvářit, že je to garant, když není.. (a vůbec, když mám retro vozidla, tak je chci nějak propagovat; a schovávat je v JŘ mezi ostatní garanty jde na úkor té propagace).


Offline
190
21 kvě 2017 18:40
Čemu se divíte, hoši? Však ještě docela nevádno náš DP, který údajně jezdí pro vás, vypravoval na víkendovou a-50 pravidelně dvě vysokopodlažky, z toho jednu na NP garant.
Tak hlavně, že byla oficiální rozlučka. Vrak 3505, který býval jen na trhačce v PD, skončil, místo něj tady obratem máme 3502, pro změnu na garantovaně nízkopodlažní víkendové celodence.
Přístup DPMB vůči zákazníkovi v kostce, to další komentář nepotřebuje. Pokud zbudou finance, tak retrolinky ano, ale retropořadí a podobné hlouposti jako součásti běžného JŘ, to je jen další z řady kiksů, zrozených v hlavách PR nemehel.


Offline
7427
27 úno 2010 07:40
To ten spoj rovnou můžeš negarantovat a máš to vyřešeno.


Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Myslím, že by nebylo nic proti ničemu, kdyby tam DP dal poznámku k těm spojům, např. R = tento spoj bývá zajišťován retro vozidlem, nemusí být dodržena garance nízkopodlažnosti. Nebo něco v tom duchu.
Byli by spokojení ti, kteří NP vůz potřebují a viděli by to v JŘ. A byli by spokojeni i ti, kvůli kterým bývají retro vozidla vypravována.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2534 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 102  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 02 úno 2025 00:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]