Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 107 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
V tištěném vydání přece něco vyšlo
Příloha:
trol_denik.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Tak objevil se článek k výročí v deníku? Dle netu (web Brněnského deníku i Fb) žádný článek. Že by jsme redaktorku zastrašili, nebo v okurkové sezóně nezbylo místo v dnešním vydání?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
b1: S tímhle nesouhlasím, počet brněnských trolejbusů je roven počtu brněnských trolejbusů :lol:

Ale vážně. Kromě menšího počtu trolejbusů v provozu má na nehodost určitě vliv i jejich provozní rychlost. Po městě se to táhne jak sopel a tam kde se to rozjede na 40 už není do čeho nabourat.

Co tu nepadlo, jednou z nevýhod trolejbusu je podle mě to, že když je špatná infrastruktura, tak to ten trolejbus nedává cestujícím nějak najevo. Jede se akorát pomalu. To když jede šalina po špatném svršku, tak se to projevuje pazvuky, houpáním, skákáním, skřeky, hvízdy, všechno co vás napadne, to dostanete. Jo to se pak samozřejmě někdo ozve tu a tam, proč se to neopraví, kde je kultura cestování apod.

U trolejbusů ne, tam se jezdí dokuď dráty nepopadaj, dokuď nejsou prověšený tak moc, že je děcka používaj jako švihadlo a rychlost popopopojíždění na vzdušných výhybkách je přímo tristní. Kdybyste se zeptali řidiče co jede za trolejbusem třeba na Úvoze, jestli je lepší autobus nebo trolejbus, tak skončíte na aru v bezvědomí a řidič ve vazbě, obviněný z trestného činu. Ale na to si lidi stěžovat nebudou, takže je to pánům z magistrátu u ...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Nezapomeňte na ropnou krizi ze 70. let

hezzon píše:
Trolejbusové provozovny mají nejméně nehod, možná je to tím, že řidiči trolejbusu mají za sebou jedny z nejtěžších zaškolovacích procedur. Navíc je na vozech nejméně škod napáchaných vandaly.
Taky to může být tím, že trolejbusů je ve vozovém parku méně než tramvají i trolejbusů. Předpokládám, že takové lodě dopravního podniku mají ještě méně nehod a ještě méně škod napáchaných vandaly...


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Trolejbusová doprava v Brně byla upřednostňována jako levnější alternativa do nově vybudovaných sídlišť. Bohužel má menší a obzvláště v sídlištích kýženou kapacitu. Stavěli se tak nové trolejbusové tratě na místo těch zmíněných tramvajových. Autobus je sice flexibilnější, nicméně je značně vázán cenou nafty a také zrovna nevoní...
Trolejbusové provozovny mají nejméně nehod, možná je to tím, že řidiči trolejbusu mají za sebou jedny z nejtěžších zaškolovacích procedur. Navíc je na vozech nejméně škod napáchaných vandaly.
Jak již bylo zmíněno tak se má za to, že trolejbusová doprava má opravdu nejlepší akceleraci. Což bylo jedním z důvodu zavádění trolejbusů do kopcovitých oblastí Brna. Přednost před autobusy dostaly například v Masarykově čtvrti, kde šlo dlouhodobě porovnávat jízdu do kopce s trolejbusem a to v přímé konfrontaci s a-busovou linkou 51. Jak se vlastně podařil zachránit brněnský trolejbusový provoz? Nejdříve když dostal ránu v podobě nahrazování t-busových tratí ve městě kapacitnějšímy tramvajemi, a poté v 60. letech v době rozmachu naftové trakce. Kdy se výrazně zmenšila plocha obsluhovaná trolejbusy a vozový park už byl pouze na dožití. Byly to právě ty sídliště které naštěstí rozhodli o zachování TD v Brně? ...

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
No omrkl jsem to ze zdejší evidence, kde je zmíněno, že právě z ní (6Tr1 ev. č. 15) šly díly do nynější 135.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nevím přesně z kterých brněnských vozů bylo potřebné vytěženo, ale myslím, že minimálně ze 4 vozů, neboť 135 měla zadní nápravu z 8Tr, takže asi jeden z vozů musel být ještě z DP (šatna nebo sklad vrchní stavby), od soukromníků určitě náprava nebyla, ti by pro možnost případné potřeby přemístění by se těžko jí vzdávali


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
J*M*- A jednou se pak zachtělo, a 7Tr přebarvil do původního modreho laku. A kdyby se zachtělo, mohl by na modro nabarvit i 6Tr očíslovat ji ev. č. 15 jelikož jak jsem pochopil, kastle je sice plzeňské 135 ale většina dílů v ní je z naší patnáctky.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Karlos, Rem - brněnská barva trolejbusů před unifikovanou červenou byla modrá, tak jak na 6Tr na pohlednici, stejná byla i na 7Tr. Takže dnes je 6Tr v plzeňských barvách a s plzeňským ev.č. 135 (v době po renovaci v DPmB byl 6Tr v řezu v brněnských barvách bez ev.č.), 7Tr je v modrém brněnském laku a s brněnským ev .č. 31 (stejně po původní renovaci v DPmB, lak ovšem nebyl kvalitní a musel být obnoven v 80. letech, nesehnala se tehdy potřebná barva a nepodařilo se ji ani namíchat, tak na voze byla taková nepovedeně modrá, což neznalý umělec ztvárnil na pohlednici)


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
xxx píše:
Asi myslel Bohunice...

Ano, spletl jsem si Bohunice a Bosonohy.

A nebylo by od věci se vrátit k tématu aspoň pro tento večer, ať z toho redaktorka něco má.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Takže, 6Tr by měla být modrá, místo toho je zelená. 7Tr by měla být "modrozelená" nebo-li modrá zabarvená zeleně, místo toho je modrá?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
k.ondra89: jj je to tak a prave proto se trolejbus vlece meste vsude rychlosti 30-40km/h a to je silena skoda, vse kolem jen zdrzuji, s tm by se vazne melo neco delat, protoze on trolejak dokaze jet pekne svizne, jen v Brne neni moc mist kde by toho mohl dosahnout...


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Jo tak zrovna tyhle pohlednice se skoro vždycky zadarmo dávaly na DOD. Doma jich taky pár mám... Bohužel na posledních DOD se zadarmo ani za peníze nedávají. :-(


Naposledy upravil Milan H. dne 29 črc 2014 19:37, celkově upraveno 2

Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Pohlednice s přehledem nátěrů od DPMB


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jenže nízká rychlost jízdy přes křížení a výhybky není ani tak problém trolejbusu obecně, jako spíš brněnského trakčního vedení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
333
21 dub 2009 20:30
MKzB píše:
Za zmínku stojí také jízdní vlastnosti trolejbusů, které proti autobusům mnohem lépe zvládají rozjezdy do prudkého kopce. Právě proto obsluhují Žlutý kopec, Kohoutovice, Bosonohy apod.



To je pravda, ale když se řekne A, tak by se mělo říci i B: tedy že rychlejší rozjezdy se lehce ztratí na šnečím projíždění křížení a výhybek.

Mimochodem, je to o těch rychlejších rozjezdech trolejbusů pravda nebo se jedná o bájné vzpomínky starců? Narážím na šotouší elektrodogma ze železnice o svižnějším odpichu elektrických vlaků. To bývávalo, teď už se diesel v klidu rozjede s maximální možnou (normou povolenou) akcelerací. Tak já jen, jestli už něco takového neplatí i pro souboj trolejbus vs. autobus.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Asi myslel Bohunice...


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
MKzB píše:
Právě proto obsluhují Žlutý kopec, Kohoutovice, Bosonohy apod.

Trolejbusy přeci neobsluhují Bosonohy. Sice část ulice Chironova patří katastrálně Bosonohám, ale tak jak jsi to napsal je hodně zmatečné.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Muzejní 7Tr je modrá, neboť v době dodání byla dodána modrá. Červené byly od dodání až 8Tr, a potom se červená objevila i na 6Tr a 7Tr.

Cracatit . o komunikaci požádala na tomto fóru s tím, že reakci čeká zde na fóru, aspoň tak jsem to pochopil.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
J*M*: Muzejní 7Tr je v modrém nátěru proč? Dle fotek jezdily v Brně sedmičky též klasicky červené.


K článku a za sebe: Mé nej, T11/0 a s tou ekologií, ano jezdí to na elektřinu a neprodukuje to splodiny, ale kde se ta elektřina bere? Ze sluníčka je jen mizivá část, takže s tou ekologií je to maximálně lokální.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2837
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kritiku J*M*, což takhle té redaktorce napsat tohle sdělení přímo na redakční mail? Tady to nemusí číst. Jinak souhlasím, recenzované uveřejnění by se hodilo, jenomže na něj asi nebude moc čas.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MKzB píše:
Jinak hezké trolejbusy jsou vždy ty staré, co už odpočívají v muzeu a občas naleštěné vyrazí do ulic.

Bohužel, ten nejhezčí typ, typ prvních 15 vozů z roku 1949, sice nechybí, ale "není" brněnský, ač do karoserie namontováno vše z brněnských trolejbusů, tak je barvách Plzně a ne v barvách Brna (novináři o té barvě psali švestková modř). V Plzni jezdil jeden jediný trolejbus typu 6Tr2 v zelenkavé barvě plzeňských trolejbusů, který se lišil od brněnských 6Tr1 jen barvou a kardanem. Do muzea se dostal právě on, vůz v té době s nepůvodní výzbrojí, takže výzbroj dodána z brněnských vozů a vůz se stal takovým historickým paskvilem (např pro laika - čelní transparent brněnský a nátěr vozu plzeňský)


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Sice nésu z Brna, i když Vy byste asi radši brňáka, ale pokusím se odpovědět.

Každá trakce má své pro a proti.

Páteří brněnské MHD je síť tramvajových linek. Tramvaje mají velkou kapacitu, odvezou mnohem více cestujících a na mnohých místech jezdí po segregované trati, kterou mají jen pro sebe.

Trolejbusové linky tvoří v Brně významný doplněk tramvajové sítě. Výhody trolejbusu proti autobusu jsou především ekologické - žádné výfukové plyny, žádný hluk od spalovacího motoru. Za zmínku stojí také jízdní vlastnosti trolejbusů, které proti autobusům mnohem lépe zvládají rozjezdy do prudkého kopce. Právě proto obsluhují Žlutý kopec, Kohoutovice, Bosonohy apod.

Jinak hezké trolejbusy jsou vždy ty staré, co už odpočívají v muzeu a občas naleštěné vyrazí do ulic.

Zdraví Martin Kuřítka ze Znojma.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Vážená redaktorko,

je to zajímavý trend posledních let zařadit do článků vyjádření nějakého mouly z ulice (někdy tak neskutečné, že bývá podezření, že redaktor si ho vymyslel, aby si udělal legraci ze čtenářů), ale dle mého názoru většina členů tohoto fóra by uvítala článek bez pravopisných a faktických chyb. Nebylo by od věci dát článek před odevzdáním do tisku k recenzi fakt nějakému odborníkovi (v tomto případě by to mohl být např. kustod sbírky MHD v TM v Brně), aby se zamezilo šíření mystifikací, které se vyskytují i v některých výročních publikacích (a tím pádem i na internetové encyklopedii dějin města Brna, či na Wikipedii), např mystifikaci, opisovanou z jedné takové publikace (kdy jeden mladý neomylný jájínek své "dílo" nedal ke korektuře), že třetí trolejbusová linka vedla z Hl. nádraží do Tuřan.

Přeji Vám hodně čtenáři čtený článek, bez kritických připomínek na tomto fóru a s kladnými ohlasy


Offline
1
29 črc 2014 10:11
Dobrý den,

pro Brněnský deník Rovnost připravuji článek k výročí 65 let od zahájení provozů trolejbusů v Brně. Ráda bych měla v článku hlas nějakého příznivce veřejné dopravy. Zajímalo by mě, jestli si myslíte, že z pohledu cestujícího má trolejbus nějaké výhody oproti autobusu a šalině? Jaký typ trolejbusu, který v Brně, kdy jezdil, se Vám zdá nejhezčí a proč? Pokud máte zájem odpovědět, uveďte prosím i své celé jméno. Článek vychází ve středu 30.7., takže stihnu zařadit jen odpovědi, které přijdou během dnešního odpoledne.

Děkuji
S pozdravem
Kateřina Foltánková, Brněnský deník Rovnost


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5832 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 18 lis 2024 02:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]