Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 413    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tramvaj s vánočním polepem a světýlky, jako letos 1812, tuším bývala i v předchozích letech. Takže by to zase taková novinka být neměla. Nově je v tom i 1018.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Ufff. To někteří nepřežijí. Ale díky. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Robert píše:
Vánoční šalina je letos v podání 1525 a 1018? Nebo ještě něčeho?


Ještě 1812.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Vánoční šalina je letos v podání 1525 a 1018? Nebo ještě něčeho?


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Jo, tohle ti věřím. A k tvorbě jízdních dob u DPMB se raději nebudu vyjadřovat.


Offline
Uživatelský avatar

145
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
Citace:
Někdo se jde o pauze projít ven, někdo se jde nasvačit, někdo si hraje se smetákama.

Upřímně, když jsem měl posledně osmičku, byl jsem většinou rád, že jsem to o těch seškrtaných pauzách a neustálým zpoždění stihl přepnout, sklopit špígl a pobrat si věci do druhé kabiny, natož abych si hrál se smetákama. Jízdní doby na téhle lince úplně nepočítají s jakýmkoliv zdržením, takže jednou, dvakrát nevyjde semafor, nastupuje paní na vozíku, a už seš + 4, na Mifkové na obrat klidně 5-6 minut, takže bez šance dostat se do času. Nejen z tohoto důvodu je strašně nešťastná ta absence klasické smyčky u Campusu, která mohla být operativnější pro případné směřování více linek a odpadla by polovina přepínání řízení. Slovy klasika, "Ano, mohli jsme pro vás postavit normální šalinářskou smyčku, a krásnou! Jenomže my jsme řekli ne! Žádné smyčky, a když úvrať, tak pro všechny!" :-)


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Jo, bavil.

Ty můžeš mluvit za všechny své kolegy? Všichni jste stejní?


Offline
Uživatelský avatar

923
15 čer 2004 19:24
Bože, to jsou zas fantasmagorie. Někdo se jde o pauze projít ven, někdo se jde nasvačit, někdo si hraje se smetákama. Každý má jiný vkus. Nevíš. Ne, ty nic nevíš ! Jen spekuluješ o něčem, o čem nemáš ani páru, ale hlavně musíš mít názor. U těch plků si jako řidič klepu akorát na čelo. Bavil ses o tom někdy s řidiči ? Z vlastní zkušenosti můžu říct, že řidiči jsou spíš rádi, že s pantecem a odpojovačem nemusí vůbec manipulovat. Bývala doba, kdy byl dokonce řidič dispečinkem upozorněn, že jede na zadní pantograf. Pak přišly vedra, pár zdechlin a rázem se zas dočasně dovolil zadní.
U Košic mi kdysi bylo řečeno, že jezdí na zadní, aby nešpinili okna "B" vozů. Ze stejného důvodu lokomotivy tahající autovlaky jezdívají na přední, aby bordel z pantecu nepadal přímo na náklad.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Kari píše:
Hele, možná si to chtěl dát jednorázově dozadu, aby měl ten smeták určitým směrem. Nedokážu si představit, že by řidič u kačeny na každé konečné kvůli tomu, aby si dal zadní smeták nahoru, musel absolvovat chůzi 3x přes vůz. Dojede A kabinou na konečnou, vypne vůz, dojde do B kabiny, dá pantograf dolů, jde do A kabiny, aby přehodil odpojovač a zvedl pantograf, šel zpět do B kabiny, aby vůz nastartoval a odjel. Jako jsem příležitostný řidič, nejvíc právě jezdím linku 8 a nikdy jsem neviděl, že by takto někdo blbnul.

Jo, tak třeba tak, jak se tobě jezdí do Bohunic líp na přední, tak jemu na zadní. Anebo si to fakt dává na zadní pokaždé, když má zrovna delší pauzu. Někdo se jde o pauze projít ven, někdo se jde nasvačit, někdo si hraje se smetákama. Každý má jiný vkus. Nevíš.

Třeba dneska jsem za celý den snad nepotkal kačenu, která by jela na přední. Ale mohla to být náhoda.


Offline
Uživatelský avatar

1661
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Příjezd do VM je povinný na přední sběrač, proto si někdo přehodí sběrač "jen tak"

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Hele, možná si to chtěl dát jednorázově dozadu, aby měl ten smeták určitým směrem. Nedokážu si představit, že by řidič u kačeny na každé konečné kvůli tomu, aby si dal zadní smeták nahoru, musel absolvovat chůzi 3x přes vůz. Dojede A kabinou na konečnou, vypne vůz, dojde do B kabiny, dá pantograf dolů, jde do A kabiny, aby přehodil odpojovač a zvedl pantograf, šel zpět do B kabiny, aby vůz nastartoval a odjel. Jako jsem příležitostný řidič, nejvíc právě jezdím linku 8 a nikdy jsem neviděl, že by takto někdo blbnul.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Asi věc vkusu každého řidiče. Já jsem naopak zažil, že si jeden šalinář na Mifkově záměrně dával nahoru zadní sběrač a přední naopak dolů. Jen tam nastal nějaký ten tebou popisovaný problém se startem. Nevím jaký, nejsu šalinář. Tak se na to pak asi vykašlal a jel na přední. Nevím už. Jo, a bylo to za vedra.

Takže věřím Ondrovi, že jich na osmičce jezdí klidně víc než polovina na zadní, když někteří jezdí na zadní záměrně. A taky to tak pozoruji.

Mimochodem myslím, že třeba v Košicích taky jezdí záměrně na zadní. I třeba u dvojic T6. A v některých městech, jako třeba v Brémách, si i jednosměrné šaliny objednávají z výroby se sběračem vzadu.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ondrah98 píše:
Na druhou stranu kačen vídám snad víc na zadní než na přední, takže záleží jak je ta výhoda nutná a reálně využívaná.

Tak víc jich nebude, max polovina na lince 8, protože jak dojedou na úvrať, tak po výměně kabiny jedou na přední.
O výhodě smetáku zvednutého vzadu se tady psalo (přemýšlím, kde na lince 8 toto využiji), vpředu zas člověk lépe odhadne sekčáky a křížení a hrozí míň, že je projede pod proudem. Proto já osobně si na osmičce přehazuji smeták směrem do Bohunic, protože dodržet rychlosti na výhybkách, neprojet sekčáky a křížení s trolejbusem na tom krátkém úseku mezi viaduktem a nádražím se zvednutým zadním pantografem je pro mě peklo.

Jízda na zadní pantograf se povolila z důvodu celkem velkého odstavení vozů při otáčení směrů. To se musel vůz vypnout, shodit smeták, přehodit odpojovač (některým, kteří byli moc rychlí a přehazování ho dřív, než byl pantec dole, tak vyhořel) a zapnout vůz. A to občas byl problém. Za velkého horka občas nenaskočilo dobíjení, občas regulátor, občas si řekla výzbroj, že nebyla řádně dochlazená a že jí je vedro a nejela atd. Teď, když se nemusí přehazovat pantograf, tak se vůz vyjma KT8D5N při přebírání kabiny nevypíná a je po hodně problémech.


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo, zvlášť u křižovatek, kde je zastávka blízko na krátký rozjezd ve stylu Lesnická x Provazníkova, nebo Moravské náměstí na Lidickou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Výhoda jízdy na zadní pantec může být třeba ta, když se rozjíždím ze zastávky před křižovatkou (kde je i křížení trolejí) - mít pantec dál mi umožní se víc do té křižovatky rozjet.


Offline
600
25 říj 2019 10:12
Na druhou stranu kačen vídám snad víc na zadní než na přední, takže záleží jak je ta výhoda nutná a reálně využívaná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Bych řekl, že umístění sběrače nad první podvozek je v prvé řadě jakási zážitá zvyklost, jejíž výhodou je stejná poloha sběrače u všech vozů (v případě obousměrných vozů při jízdě na přední, samozřejmě).

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@MKZB: kmitočet, ne kmitoček. :smile: jinak souhlas... má to určitě víc důvodů. A podle mého je jen dobře, že i okurky mají dvojici pantografů a ne jen jeden uprostřed.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1902
01 srp 2006 14:13
Bezkov
U lokomotiv, které jezdí vyššími rychlostmi, je to dáno tím, že polopantograf kloubem dozadu má snad vyšší přítlak k troleji, zatímco kloubem dopředu má tendenci se oddělovat od troleje.
Druhým problémem železnice je nejednotné napájení. Nevím, jak je to teď, ale severní polovina ČR mívala systém 3kV stejnosměrných, plus pól v troleji. Jižní polovina ČR má systém 25kV střídavého proudu při standardním kmitočku 50 Hz. K tomu máme dvě výjimky. Trať Znojmo-Šatov-Rakousko je napájena z Rakouska systémem 15kV střídavého proudu o kmitočku 16,7Hz a trať Tábor-Bechyně, napájená historickým systémem 1,5kV stejnosměrného proudu s plus pólem v troleji. Proč to tak je, je dáno historickým vývojem. Elektrické tratě vznikaly odděleně, některé už za Křižíka. Z tohoto důvodu máme i vícesystémové lokomotivy a je možné, že každý pantograf je pro jinou napájecí soustavu.

U tramvají je to dáno tím, že pantograf musí být nad podvozkem, protože skříň mezi podvozky v obloucích vybočuje, takže by musel mít o polovinu delší lištu. Bývají vpředu, protože u starých T3 se stahoval lanem. Navíc v dřívějších dobých bývaly na trolejích výhybkové kontakty, které se musely kvůli RT6 posouvat. Dnes už je to jedno. Dva pantografy u KT8 mají tu výhodu, že v případě poruchy jednoho je možné odejet na druhý pantograf. Dále se používají při námrazách jako ledoborec, přední pantograf strhává led a zadní je připojený a odebírá elektřinu.

Znalejší jistě doplní.


Offline
Uživatelský avatar

278
31 led 2010 23:09
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, proč se nepoužívá umístění pantohrafu uprostřed vozu jako u RT6?
U jednosměrných to neřešim, ale u obousměrných si nejsem jist a u lokomotiv už vůbec nevím proč... :D


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Už nějakou dobu se staví SSZ v křižovatce Obřanská x Wágnerova.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
KubaS píše:
Přemýšlel jsem kde je největší počet zastávek (nejdelší usek), mezi kterýma není semafor.
Tomkovo náměstí až Obřany, Babická?


Offline
457
24 lis 2017 11:40
česká - šilingrák 3


Offline
19
11 zář 2016 17:32
Přemýšlel jsem kde je největší počet zastávek (nejdelší usek), mezi kterýma není semafor. V zástavbě, ne na samostatném tělese. A kde je nejvíc semaforů mezi zastávkama.
Vím že mezi Konečňákem a Nerudovou/Rybkovou a mezi Semilassem a Husitskou jsou 2 semafory.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
A doplním sám sebe, že se sešly čtyři nabídky:
1,84; 1,88; 2,05 a 2,27. Vše v mld. Kč.
Předpoklad byl 2,50 mld. Kč; nejnižší nabídka je tedy cca 74 % očekávané ceny.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10321 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 pro 2024 23:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]