Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
MartinV píše:
Naxashi: takže v čase 00.30 je podle tebe nultá hodina, nebo první? Jinak snad nemyslíš vážně, že by 1000 měl jen 9 stovek?

00.30 = nultá hodina to není, ale je to polovina první hodiny (nultá hodina je pouze okamžik v čase 0:00:00.000, který následuje po čase 23:59:59.999, kterým končí předešlý den)

1000 = 10 x 100, takže tisíc má deset stovek


Offline
790
25 led 2006 09:46
Ad Peno: píšeš tu nemysly. Lidi jsou v dílnách potřeba v každém případě - a navíc jich není dost. Udržovat se musí staré i nové vozy, přičemž pokud by nebyly skládačky, tak DPMB bude muset generálkovat ty staré vozy. Nebo nakoupit nové za ještě víc peněz.
A že údržbu potřebují i nová vozidla Ti vysvětlí třeba ve Slatině. Vedení DP taky mělo představu, že plyňáky budou bezúdržbové.


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
Peno: lidi v dílnách jsou od toho aby byly v dílnách, ne aby jezdili. Navíc mnoho z nich pravidelně jezdí.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: takže v čase 00.30 je podle tebe nultá hodina, nebo první? Jinak snad nemyslíš vážně, že by 1000 měl jen 9 stovek?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
To otevírání předních dveří směrem dopředu nebude vadit řidičům ve výhledu?

U tramvaje této koncepce, která má hned za dveřmi podvozek přesahující bočnici to jinak nejde. Dveře posuvné směrem dozadu by kolidovaly s podvozkem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondrah98: Tak, za nedostatek řidičů nemůže magistrát, to je fakt. Na druhou stranu, kdyby magistrát dal DPMB dostatek peněz na ohodnocení zaměstnanců, tak by třeba řidiči neodcházeli k regionálním dopravcům, nebo na výluku do Blanska.
Zároveň by měl podle mě DPMB také motivovat ostatní profese, zejména pak ty z dílen, aby dělali řidiče a jezdili aspoň jako brigádníci. Ale to by tu nesměly být skládačky jako Draci, či ty nové trolejbusy, kvůli kterým jsou ti lidé, zcela zbytečně, potřeba na dílnách a nelze je využít v provozu. A za toto už magistrát může, protože on rozhodl o skládačkách a díky tomu teď DPMB nemůže lidi využít efektivněji. Ostatně, na toto jsem tu už v minulosti také poukazoval a teď se to holt DPMB vrací jako bumerang. Takže tak. Ale to už jsme hodně mimo téma. Tak to snad raději ukončeme, ne?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Zajímavé, že se DP vrátil ke starší generaci polopantografu, 45T evidentně disponuje sběračem Stemmann Fb 700.


Offline
Uživatelský avatar

3690
08 čer 2005 23:12
To otevírání předních dveří směrem dopředu nebude vadit řidičům ve výhledu?

viz obrázek


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
OndraS píše:
Na fotkách nevidno: má to dva pantece, nebo jenom jeden?

Dle fotky https://www.facebook.com/photo/?fbid=10219008500597676&set=gm.2054751104722663&idorvanity=129660617231731 jestli se dobře dívám, tak dva.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
peno: Nesleduji ten komunál zase tak detailně, abych mohl vyjmenovávat jednotlivosti ve smyslu projekt A - prosadil politik B. Intervaly a návaznosti (asi nejpodstatnější věc MHD) jsou bohužel horší, to je objektivní fakt, ale na rovinu... Jaké to má řešení? Má to kdo odjet? Je to s čím odjet? A za řešení nepovažuju výrok ve stylu "vezmu X miliard, koupím vozy, zvýším platy a najdu nový lidi". Fakt tu nechci porovnávat jednotlivé projekty a posuzovat kdo je prosadil nebo zařízl. Šlo mi jen o to, že výrok "koalice dělala vše proto, aby MHD v Brně zlikvidovala" mi přijde skutečně přitažený za vlasy. Možná to jenom špatně vnímám, ale evokuje to ve mě pomalu to, že na magistrátu schvalují třeba místo nákupu nových vozů nákup bagrů, aby se mohly vytrhat koleje... Samozřejmě to ženu trochu ad absurdum, ale snad si už vzájemně více porozumíme, co mi na tom tvém výroku o "likvidaci MHD" nesedí.


Offline
1321
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
peno....ale zapomínáš, že ta linka, kde budou ty nové 45T jezdit, je i celkem reklamou Brna. Jsme univerzitní město, na Kampusu je kromě nemocnice jeden z nejrozsáhlejších komplexů VŠ v Česku a zrovna tady to bude krásná šance se pro město ukázat, jak "pomáhá MHD". Očekávám, že to pak bude i na úkor jiných relací. Takže čekám, že veškerá snaha půjde k 45T, aby se ta trasa 8 prezentovala fakt úspěšně. A spíš myslím, že to odnesou v horizontu x let zase jiné trakce a lokality.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondrah98: Nechci tu z toho dělat politickou debatu, stačí už, že tu máme dvě stránky o matematice, ale musím se zeptat, co se přesně zlepšilo za poslední čtyři roky, za co může tato koalice? Já totiž o ničem nevím. Většina pozitiv, která se povedla, jako tramvaj na Plotní, karetní terminály, či skoro dokončení prodloužení ke Kampusu, se totiž plánovaly dlouho dopředu a některé se i dost protáhly (což ale objektivně nemohu říci, že byla nutně vina politiků).
Za to, to, co se udělalo proti MHD by vydalo na pěkně dlouhý článek. Ano, ne vše jde nutně za touto koalicí. S Covidem a válkou na Ukrajině, která výrazně zvedla ceny energií, se počítat nedalo. Ale to neznamená, že tato koalice svými rozhodnutími situaci ještě nezhoršila. Ono totiž možná stačí poznamenat, že v regionu se už doprava více-méně vrátila do předcovidového stavu, ale v Brně je stále téměř Covidový provoz. Navíc díky tomu rozvrtané i přestupní vazby, takže na systém, který má být přestupní, prostě není spoleh. To vše prostě lidi z MHD vyhání. K tomu přičtěme prodloužení, či úplné pozastavení některých investic do MHD a máme kompletní obrázek. Jestli na tom má někdo cílený zájem, nebo je to jen výsledek úspor na špatném místě, je mě, jako cestujícímu, ve výsledku jedno. Ale ten výsledek tu prostě je a je jasný. MHD v Brně se prostě plouživě likviduje.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Nejsem moc aktivní přispěvatel do fóra, ale čtu ho poctivě. Jen jsem nepochopil, proč když se chci dočíst něco o tramvaji 45t, musím u toho absolvovat listování příspěvky o matematice a číselných řadách. Nemohl bych poprosit admina, aby to trošku promazal? Na prvních 3 stranách vlákna je víc balastu než diskusí o nové tramvaji…

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Já pořád věřím tomu, že ještě něco přibude. Město si prostě nemůže dovolit s obrovskou slávou otevřít trať ke kampusu a vzápětí zjistit, že tam nemá co jezdit. I když zkušenost z jiných trakcí nám ukazuje, že různé staré šroty se dají (a musí) udržovat v provozu značně přes plán...

Mimochodem to "vše proto, aby se zlikvidovala MHD" se v praxi provádělo jakými kroky? Jaký je cíl téhle "cílené likvidace"? Nechci zabíhat do politických debat, ale tvoje vyjádření mi připadne značně přehnané. Ano jsou tu věci, které se objektivně zhoršily, stejně tak jsou tu určitá zlepšení, takže dle mého se o nějaké cílené likvidaci fakt bavit nemůžeme. Co by kdo z likvidace MHD měl?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No právě, že město vyžaduje spoluúčast DPMB. Jenže ten už teď nemá ani na zajištění provozu a bude hůř, protože jde nahoru elektrika i plyn a to ještě kdo ví, jestli ten plyn vůbec bude. Navíc čekám, že se do všeho ještě vloží Škoda a tak, jako v Plzni, se pokusí navýšit cenu těch opčních tramvají a to bude definitivní konec, protože na to už tuplem nebude. Navíc to může vést k vleklým soudním sporům, pokud DPMB bude trvat na dodržení ceny, protože Škoda nebude chtít na těch tramvajích tratit.
Takže ano, Kačeny bude potřeba nahradit, to tu víme všichni. Jen se obávám, že to nebude z této dodávky a kdo ví s jakou prasárnou, třeba po vzoru Varií, DPMB nakonec přijde, případně o kolik víc nakonec zaplatí za nové VŘ. Ale že by došlo na dodávku více, než těch 5 už podepsaných 45T, tak tomu může věřit jen naprostý snílek a naiva. Je mi líto, ale je třeba se vrátit do reality.
Věřte mi, chci se mýlit a doufám, že se mýlit budu. Ale mám obavy, že to nedopadne, zvlášť ne, pokud bude plus-mínus pokračovat současná koalice, která v minulých čtyřech letech dělala vše proto, aby MHD v Brně zlikvidovala. Holt Brňané volili a zvolili pokračování plouživé likvidace jedné z nejlepších MHD v Česku. A proto teď můj optimizmus, který jsem před volbami ještě poněkud naivně měl, klesl hluboko pod bod mrazu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Město nedá. Aha, ehm, Peno dopředu ví, co bude. Gratuluju ke křišťálové kouli. pripitek :lol: Město jasně deklarovalo, že prachy dá, když se podnik zapojí s vlastní iniciativou financování. Navíc vedení bude až na Hladíka zřejmě dost podobné jako před volbama, takže to nevypadá na koncepční změny.
Očekávám nějaký podnikový úvěr, příp. i dluhopisy nebo krátkodobé směnky v kombinaci s dosypem od města.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Taky si myslím, že už vzhledem ke stavu KT8 není jiná možnost, než postupně nakoupit všech 40 45T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1321
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No to rozhodně, myslím, nezůstane. Minimálně v průběhu 5 let se dokoupí další, až se podaří sehnat finance. Budeš tu mít linku, která bude mít na obou koncích úvratě, navíc s potřebou velkého množství obousměrných vozů, dále se začínají rozpadat kačeny ve velkém a pochybuji, že by šel DP cestou nějakých nákladných rekonstrukcí kačen, která by se prostě už nevyplatila a už teď začíná být s kačenami problém (je jich nedostatek, zvlášť když je nějaká výluka). Takže teď se možná sebere jen 5 kousků, ale počítám, že do 5 let se postupně seberou nebo vysoutěží další.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Hmm, tak to je smutné. Software za těžké prachy a takovouhle základní funkci nezvládne. Ale proč já se ještě divím.

Ale ono to nakonec bude stejně jedno, když víc, než 5 těch 45T nebude. A neříkejte, že bude, protože město peníze nedá a DPMB je nemá. A navíc se do toho určitě vloží i Škodovka, která udělá vše pro to, aby cenu navýšila i kdyby měla vyvolat další arbitráž ve stylu 380 a opět si tak pokazit své dobré jméno, které teď znovu, sice pomalu, ale jistě, začíná získávat zpět. Takže nakonec zůstane zase jen u pár kousků, jak je pro Brno zvykem :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
790
25 led 2006 09:46
Prostě SAP v DPBM opravdu neumí akceptovat druhé obsazení evid. č. - ŠM a Ikarusy v něm logicky ještě nebyly. A 1634 je pořád totéž evid. č., jen pod ním jezdí fyzicky jiný vůz. A myslím, že to platí i pro všechna Varia.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Heleďte, prozradťe někdo Naxashimu existencinci binární soustavy :). To asi nerozdejchá..


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Číslování je spíš "pojmenování" pro nějaký fundament pod ním... Podstatnější tedy je, jestli zítra je ten den, kdy je volno, než to jestli je ten den v rámci týdne nultý nebo první... Proto bych nedělal revoluci v číslování ale raději se věnoval těm fundamentům pod čísly, co z nich plyne pro rozhodování nebo pro reálnou povahu podstaty věcí.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
odd píše:
Že by neuměl software obsadit evidenční číslo dvakrát se mi nezdá...jako příklad uvedu druhé obsazení čísla 1634 v roce 2018.

Neplést naší evidenci BMHD se systémem DPMB. My z různých důvodů označujeme nové vozové skříně jako nové vozy s dalším obsazením původního čísla, ale u DPMB to tak neni. Výměna skříně je považována pouze za modernizaci původního vozu. Tedy zmíněná 1634 ex 1626 je považována stále za původní 1634 a Vario 1626 je papírově pořád původní 1626.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3341
13 lis 2004 11:58
Naxashi píše:
Ah, typický boomer argument. „Naštěstí vládne většina a pravidla zavedený několik staletí/tisíc let“ Jasně. Je to tak, a vždycky to tak bylo, tak je to dobrý a nikdo to nesmí zpochybňovat. :lol: Ach jo. Co na tohle mám říct? Desetitisíce let si lidi mysleli, že déšť způsobuje nějaký bůh deště nebo co. Tak to asi bude pravda. A taky si to mysleli tenkrát všichni.

Sám sis zodpověděl podstatu problému. I kdybys měl se vším tím pravdu (což nezpochybňuji, matika mi nikdy nešla), tak většině lidí to stejně bude putna, protože řeší v životě důležitější problémy, kterými se musejí zabývat. Zkus se s tím smířit a třeba se Ti uleví.. pripitek


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
Já si myslím, že halda z vás by se měla vrátit do základní školy! Jak můžete číslo 1760 přirovnávat k 0, jenom proto, že má na pozici jednotek 0??? Když do kalkulačky zadáte jakékoliv číslo a vydělíte jej 1760 dostanete nějaký výsledek. Pokud jakékoliv číslo vydělíte 0, ohlásí kalkulačka chybu, protože nulou nelze dělit. Dále tu někdo zmínil mocninu čísla. 0 na druhou je nula. Opakem mocniny je odmocnina. Pokud výsledek odmocniny jakéhokoliv čísla budu dále odmocňovat, po čase mi kalkulačka ukáže zaokrouhlenou 1. Proč zaokrouhlenou? Protože 1 na druhou je 1. A proč právě 1760? Myslím, že odpověď tu zazněla a dává logiku. Plánovaným počtem kusů 45T nechce DP zasahovat do číselné řady 18XX neboť řadu 17XX chce mít jako obousměrnou. To že tam je i K3, je zřejmě nedopatřením z minulosti. Kdyby měl opci na 30ks 45T, ke spokojenosti mnohých, bylo by jistě použito čísla 1761. Nic jiného bych v tom nehledal.
https://youtu.be/RalEkAbw2JA?t=21


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 20 dub 2024 09:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]