Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 40 z 158    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
J*M*: Tak mohlo to být třeba tak, že se při defektoskopické zkoušce na nějakém brněnském sarančeti zjistilo, že se v místě nad podvozky v rámu objevují praskliny, proto se možná DPMB zeptal DPP, jestli se u nich neprojevuje taky stejná závada. DPP to zkontroloval a zjistil, že závada se tam u nich projevila také a díky tomu že jsou vozy starší a nejezdily zrovna na vhodných linkách, tak je ona závada daleko rozsáhlejší a neslučitelná s provozem. Kdyby byla závada v Brně neslučitelná s provozem, tak by ty vozy určitě už nevyjely. Btw. sarančat nám tu jezdí dlouhodobě jenom 28.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
No vida, DPmB má závažný problém s vozovou skříní 13T (Demon díky za upřesnění), v Praze se 14T odstaví, v Brně od doby odstavení 14T všech 29 13T se v ulicích objevuje. On ten problém se projevil snad jen u jedné skříně a závada opravena, čeká se na vyhodnocení a následnou kontrolu ostatních skříní? Nebo 13T jezdí bez jakéhokoli opatření se závadou, která zapříčinila v Praze odstavení? V Praze tvrdí, že závada se zjistí až po vyvázání podvozku, byly 13T v poslední době vyvazovány a rámy skříně kontrolovány? A to by chtěla Škoda trvat na dodržení jakési smlouvy, která plněna díky dodavateli jen "dlouhými" tramvajemi, ač v poptávce byly i "krátké" tramvaje? A navíc ty dodané tramvaje jsou zmetek (převodovky, rámy skříně vozu, atd)?


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
J*M* píše:
Ví se něco o tom, jak zněl popud z Brna do Prahy?

Velmi zhruba - "zkontrolujte vozové skříně v určitém místě, máme tu závažný problém"... :lol:


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Novináři sice šíří bludy, ale 14T jsou odstaveny, popud ke kontrole těchto vozů (a tedy k odstavení) přišel z brněnského DP. Takže otázka, zda "Zabýval se už tímto problémem někdo v Brně?" je relevantní a dosud odpověď na ni nikde nezazněla (mimo odpověď mimo mísu o "klasickém novinářském bludu"). Ví se něco o tom, jak zněl popud z Brna do Prahy?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Je to jen moje domněnka, ale neměly by případné problémy s brněnskými poršaty už nastat? Pražské 14T jsou starší jen zhruba o 2 roky a podle zpráv bych řekl, že nejméně ty 2 roky s nimi menší či větší problémy jsou (viz např. narychlo nalezený článek http://ekonomika.idnes.cz/prazske-tramv ... -zpravy_ab z 13.6.2012). V Brně podle mě jezdí relativně v pohodě.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Problémy mají, ale zrovna praskání podvozků je klasický novinářský blud.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V Praze byly všechny 14T odstaveny z důvodu praskání rámů podvozků, příp ještě jiných částí.
Zabýval se už tímto problémem někdo v Brně? Vzhledem ke stejné konstrukci se dají tyto problémy předpokládat, když ne teď, tak později, protože brněnská poršata jsou mladší a možná díky menšímu klikatění ulicemi méně mechanicky namáhaná.
Nevím, co by se dělo, kdyby se musely všechny hned odstavit. Praha má k dispozici cca 100 T3 odstavených různě v kopřivách, Brno nic.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
ZGHK píše:
Dle mého soukromého názoru by již v tuto chvíli mělo být jasno, jestli nějaké ty peníze v ROPu respektive kolik) zbývají. Pokud tomu tak skutečně je a pokud se město rozhodlo, že je případně využije na nákup dalších (ale pozor, nedotovaných) tramvají, tak klidně může. Stejně klidně ale s nimi může udělat, co uzná za vhodné. Ale to asi rozhodnou dámy a pánové, kteří rozhodují o tom, co radní a zastupitelé schválí.

Jasno je, miliarda na zpětné proplacení bude, programové období 2006-13 bude uzavřeno na jaře 2017 posledními zprávami, pak už budou jen "dobíhat" projektové udržitelnosti. Zatím z ROPu podmínka na utracení miliardy nebude vázána ani korunou na nová vozidla (= ta miliarda by mohla být využita na nová vozidla stejně jako na snížení provozní dotace od města), leč ROP si tu podmínku může kdykoli pomocí jedné přidané věty doplnit.


Offline
808
25 led 2006 09:46
Zatím jedna oficiální informace z výroční zprávy za rok 2013:
"Obnova novými tramvajovými vozidly do roku 2016 závisí na vývoji dohody s dodavatelem tramvají typu Škoda 13T a zejména dořešení dlouhodobého sporu o uplatnění inflační doložky".
Takže asi se dospělo k dohodě.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
fysk píše:
Kačeny jsou držáci, ty tu doufám vydrží dalších min. 15 let. Pak už snad budou nahrazeny něčím na koncepci 15T( hlavně 100%NP a otočné podvozky)


No snad tak dlouho tu strašit nebudou. Už teď jsou v provozu skoro 25 let. Dalších patnáct máš dohromady 40 let v provozu, to snad napadne nějakou osvícenou hlavu obnovit tento typ vozového parku mnohem dřív.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Kačeny jsou držáci, ty tu doufám vydrží dalších min. 15 let. Pak už snad budou nahrazeny něčím na koncepci 15T( hlavně 100%NP a otočné podvozky)


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
Pořizování starých šalin mi nepřijde jako OK. LF3/2 nikoho nenapadlo?
Pořizování starých tramvají ti nepřijde OK, ale LF3/2 ano?

Eda: Ty KT8 z Miškovce jsou zhruba stejně staré jako všechny jiné KT8D5, jenom neprošly modernizací jako ty brněnské (a košické jezdící v Brně). A jak už zde bylo několikrát diskutováno, ty naše KT8 budou muset být za pár let stejně nahrazeny něčím novým obousměrným, a pochybuju, že bude vhodné je nahrazovat méně zachovalými stejně starými vozy z Maďarska.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
ZGHK: Dobrá práce, díky za souhrn :-) Nezbývá než doufat, že ty peníze budou ponechány DP a něco se z nich pořídí.


Offline
325
21 dub 2009 20:30
Koukám, že malá osvěta týkající se dotací do brněnských šalin neuškodí. Celé to dění kolem nich je pravda trochu nestandardní, ale v souladu se všemi pravidly. Za trochu školometnosti se omlouvám, ale třeba přispěji k tomu, že Naxashi bude plácat míň volovin o věcech, o kterých nemá ani páru a které je líny/neschopný najít na webu.

Takže celý příběh začal někdy v roce 2008, kdy si DPmB požádal o dotaci na nákup 9 kousků poršat (nyní 1907-1915). Vše proběhlo v pohodě, dotace byla schválena, těch devět kousků po Brně vesele jezdí a DP na ně dostal dotaci 498.399.250 CZK.

Pak se chvíli nic nedělo a někdy v roce 2012 si začal ROP JV uvědomovat, že celkem reálně hrozí, že se mu nepovede vyčerpat všechny přidělené prostředky - nejen na dopravní prostředky, ale vůbec na celou škálu možných projektů. Dílem kvůli tomu, že se předpokládané ceny byly u většiny projektů vyšší než pak skutečně vysoutěžené, celkem dost projektů se vůbec nezačalo a spousta projektů není v pořádku, tudíž se finálně proplatí méně peněz, než bylo původně na tyto projekty určeno.

Nějaká chytrá hlava (bez ironie) dostala následující nápad: vzhledem k tomu, že výše uvedené přebývající prostředky není nikdo schopen dopředu rozumně kvantifikovat (a to dávám bokem změnu kurzu z podzimu loňského roku), rozdělíme podmíněně možnou zbývající dotaci takovým projektům, které mohou proběhnout velmi rychle. V praxi takovým, kde není nějaká složitá výběrovka, která by to celé pozdržela.

No a DP má rámcovku se Škodovkou, která je z pohledu ROP JV v pořádku (již prověřeno na výše uvedeném nákupu 1907-1915) a navíc má ty vozy již fyzicky koupeny. Tedy v momentě, kdy se ukáže, že v ROPu zbývá dostatečné množství peněz, se ukáže na nějaký takovýto podmíněný projekt, ten podepíše smlouvu o dotaci a velmi rychle se mohou ty peníze proplatit a ROP bude mít (minimálně z části) po starostech, co s nimi.

No a DP této příležitosti využil a podal v roce tuším 2013 dvě nové žádosti o dotace na již nakoupené tramvaje (mám takový pocit, že na všech zbylých dvacet, ale jistý si tím nejsem). Jedna je na 498.975.500 Kč, druhá na 501.107.300 Kč. No a (pro Edu), to je ta miliarda, o které se tady bavíme. No a tyto dva projekty jsou mezi těmi podmíněně schválenými - zbudou-li peníze, tak možná něco dostanou.

Takže, pokud nějaké peníze v ROPu zbudou, tak má DP šanci dostat tu miliardu. Dotace se proplácí zpětně, faktury Škodovce již byly uhrazeny (nevadí, že již před několika lety) a DP si s tou miliardou může z pohledu fondů EU dělat, co chce.

Dle mého soukromého názoru by již v tuto chvíli mělo být jasno, jestli nějaké ty peníze v ROPu respektive kolik) zbývají. Pokud tomu tak skutečně je a pokud se město rozhodlo, že je případně využije na nákup dalších (ale pozor, nedotovaných) tramvají, tak klidně může. Stejně klidně ale s nimi může udělat, co uzná za vhodné. Ale to asi rozhodnou dámy a pánové, kteří rozhodují o tom, co radní a zastupitelé schválí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
A kde jste vůbec vzali částku "miliarda"?
Dotace na 9 Poršeter 1907 - 1915 ve výši přes 90 procent byla tuším 498 milionů.

Podle toho co si pamatuju, a co se mi podařilo zpětně dohledat se jednalo o těch 498 mega na zpětné proplacení těch 9ti 13T. O dalších 500 mega bylo žádáno v další dotaci. Tehdy se spekulovalo o tom, že by šlo o zpětné proplacení dalších 13T, které se kupovali "za vlastní". Jestli ovšem byla i tato dotace schválena nevím.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Eda: No vida. Takže to nakonec nebude ani tolik. Moje skepse vůči něčemu senzačnímu novému se opět ukazuje jako pravdivá.
Nebudou šaliny, nebudou nové tratě, nebude nové nádraží, nebude prostě vůbec nic. Protože „nejsou peníze“ a lidi se neshodnou. A že něco bude, bude uvěřitelné, až pojedu okolo staveniště a uvidím, že se dělá. Uvěřitelné na 50%. Plně tomu budu věřit až při zahájení provozu. To samé pro nové šaliny (oficiální zpráva s datem nákupu a později zahájení provozu).
Chtěl bych doporučit i ostatním do té doby nevěřit ničemu. Člověk je pak jen ##MLUVÍM SPROSTĚ##, co by mohlo být a není.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
A kde jste vůbec vzali částku "miliarda"?
Dotace na 9 Poršeter 1907 - 1915 ve výši přes 90 procent byla tuším 498 milionů.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nemluvím o Variu, chtělo by to něco mimo koncern Škoda a investice do tratí by se taky hodila, jen se obávám, že ta alokovaná miliarda je určená účelově na vozy a nejde použít jinam.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Já jsem to pochopil tak, že DPMB tehdy tu miliardu za část Poršat zaplatil ze svého a teď na ně zpětně dostane dotaci, tzn. dotace půjde na Poršata a miliardu, kterou dal tehdy ze svého, teď může dát naprosto na cokoliv.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Není ta miliarda alokovaná pouze na nákup vozidel? Samozřejmě by bylo fajn, kdyby se dala použít na opravu (generální reko) či výstavbu tratí. Například začít u zdraffky na Merhautce a zastavit se až na Halasáku. Nebo campus.
Cracatit: Něco koncepčně novějšího, než vario je buď vario plus nebo pak až 15T.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Pořizování starých šalin mi nepřijde jako OK. LF3/2 nikoho nenapadlo?
Ale stejně, vždyť mně bylo často…říkáno, tady na fóru, jak na nové šaliny není místo. Takže nová vozovna. Jenže to by těch peněz muselo být tak 3× víc. :-D Jakmile bude nová vozovna a koleje takové, že se po nich bude dát jezdit (čímž vůbec nenarážím na úsek mezi Hrnčířskou a Šumavskou a podobné další (i ty staré, hnusné panely dělají svoje, sice tam můžou být nové koleje, ale nikdo tomu nebude moc věřit)), kolejová síť se trochu rozšíří (Bystrc, Řečkovice, Lesná, Komárov, apod.), tak pak teprve můžeme uvažovat o nových šalinách. Protože, ačkoliv mě to velmi bolí to říct, současný stav je vzhledem k rozsahu sítí a linkám dostatečný (tzn. za 4). A nová vozovna by byla potřeba zejména pro kapacitnější vozy.
Takže já nevím. Nevěřím, že se za ty peníze doopravdy něco NOVÉHO udělá. Rekonstrukce OK, ale není to novinka. Všichni tady chceme nové šaliny, protože denně je to historická jízda v podstatě všude, ale IMHO je to tak nepravděpodobné…
A ty peníze mají jít přímo do kapsy DPMB? A kdy mají přijít? Jsou na ně nějaké omezení, nebo si s tím mohou zaměstnanci třeba i vytřít ***** a zapálit? (Abychom se nedostali do situace, kdy by peníze byly, ale nebylo by možné za ně něco koupit, protože <plno stupidních byrokratických a korporátních důvodů>.)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
808
25 led 2006 09:46
Já bych tu miliardu přednostně investoval do kolejového svršku (hlavně u tratí na vlastním tělese) a teprve pak začal přemýšlet, jaké nové tramvaje si mohu pořídit.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Kachny by se daly elegantně vyřešit nákupem a rekonstrukcí KT8D5 z Miškolce, kde jich teď budou míst spoustu na prodej.
Za pár milionů bychom tu mohli mít nízkopodlažní osvědčené obousměrné vozidlo. Ale je mi jasné, že by zase bylo nutné překonat "psychologickou" bariéru a to je dost náročné. Kdyby k tomu ale došlo, stejně jako u 21Tr by se ukázalo, že je to hodně muziky za málo peněz. A v Medlánkách by jistě ocenili při výlukách mít třeba o 5 kačen více.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, za tu miliardu by mohlo být i něco koncepčně novějšího, než jen Vario LF2 a obousměrné vozy by to taky chtělo, protože Kachny tu nebudou věčně, už teď občas nastane stav, kdy je jich málo při výluce v souběhu s prohlídkama a opravama.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Všechno jiné, jenom pevné podvozky ne, za tu miliardu bych si dokázal představit zásadní přírůstek varií (třeba i plusových), případně kloubových tbusů.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 01:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]