Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 38 z 56    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 56  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
PvvS:
Ani to udržování náhradních dílů na nejporuchovější součásti může být problém. Většinou firmy vyrábejšící kvalitní věci nemají s dodávkami problémy, ty ostatní krachují, případně mají dlouhé dodací lhůty (př. hydraulická brzda Hanning&Kahl pro K2R).

Vinu v drtivé většině těchto případů nemají "ti na vyšších místech", ikdyž si to spousta podřízených myslí...


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Kanibalizace nepomuze, jedine postupne odstavovat vozy.. Dokud se to bude takhle pytlikovat, nikdo si toho nevsimne.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
To je pravda, skladová situace v Brně je trestuhodná.
Kanibalizaci komentuju za předpokladu současného stavu, kdy zajištění dostačujících skládových zásob je bohužel díky lidem na vyšších místech nereálné.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Az na to ze oprava se zbytecne prodrazuje . Delsi dobu odstaveny vuz si sedne a rozhybani stoji i dalsi novy dily, ktery by puvodne potreba nebyly. Specielne u aniter a jejich hydraulickych brzd je to hodne problem. A i jinde leccos zarezne, zavlhne ...
A i umrtnost takovych odstavenek po zprovozneni je dost vysoka. Vytezovani dilu u zrusenych vozu povazuju za rozumny krok, ale u provoznich to povazuju za neschopnost nekoho objednat , nebo udrzet na sklade ND. Skladem nemusi byt zrovna kompletni karoserie, ale ty nejporuchovejsi casti by mely byt minimalne v nekolika kusech. I kdyz je brno plny atypu, tak i ty jsou s podivem poskladany z vcelku standartnich dilu, jeijichz poruchovost pri trose snahy vypocita kazdy vysokoskolak, co trochu umi statistiku.
Ono to se se sem tam sebere nejaky dil muze taky skoncit jako v brne 1804, 1039, nebo v plzni prototyp astry 301 . A to tak ze vcelku zanovni vuz bude nakonec na zruseni, protoze jeho kompletace uz presahne urcitou castku natolik ze se to nevyplati.
Kdyby ty dily nebyly na trhu, nebo se nevyrabely, tak nereknu, ale kdyz sem se na veletrzich ptal u vyrobcu ND, tak ani s jednou vyzbroji CKD (az na TV2) neni vetsi problem s dodanim. Progres, europulse ma dodavky do nekolika dni, skodovka muze mit trochu problemy s vyzbrojema ELIN, ktery uz se nevyrabi. Ale prevodovky jsou tusim zcela stejny jako u 13T...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
ad kanibalizace: Nevím, co vám zrovna na tomhle vadí. Podle mě na vyzískávání součástí z odstaveného vozu nic není, já mít dopravní firmu, taky to tak dělám.
Administrativa s tím spojená a její "korektnost" je už věc další...


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Jinak se tomu da rikat i ISO 9001. Nikoho nezajima jak se to dela, ale hlavne ze na to je papir o 3 kopiich. Misto vymeny zarovky na palubovce se musi pokazdy podivat do slozky Narizeni, zmeny, upravy, opravy, doplneni, vyrazeni .... a pak pretrit cvikac a zkontrolovat hladinu fridexu. Sice to nepomuze ,ale je na to papir...


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
PvvS píše:
a nekteri nahore dostali premie...

A o to jde až v první řadě!


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
V plzni je odstaven pouze prototyp, kterej se lisi. Minimalne je bez Go brzd.

Ono prehozeni dilu z vozu na vuz je strasne krasna vec. Vuz se vykaze jako opraveny , funkcni a naklady na ND se nezvednou. Druhy vuz se odstavi na jinou poruchu a nikdo nic nevidi. A kor v pisoarkach tolik oblibena kanibalizace. Vuz se odstavi rekneme na pulsni menic,na ktery aktualne nejsou penize, sem tam se z nej neco sebere na jiny vuz a ve vysledku se zjisti ze z opravy za par desitek tisic , ktera by se zvladla jako bezna oprava je ve vysledku nutna GO za milionek.Ale vozovna mezitim papirove usetrila za dily , udrzela vypravenost a nekteri nahore dostali premie...


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tak mě talk napadá, zda by nebylo rychlejší pro 1809 koupit převodovku nebo celý podvozek z některé vybrakované plzeňské Astry, teda pokud tam je.

Co se týče provozu nových vozů by bylo dle mého mínění nejlepší, kdyby byly dotace vázané na následný provoz, např. delší odstávky vozů by se musely zdůvodňovat, nechat zhodnotit nezávislým expertem, sankce apod. Musely by se vzít v úvahu ekonomické aspekty provozu a opravy a to i v závislosti na existenci výrobce ND apod., možnosti přehazování dílů z vozu na vůz, jako se to nedávno praktikovalo u KT8N. Aby to fungovalo, musel by být tento systém hodně dobře propracovaný. Jenomže v dnešní společnosti, kde ruka ruku myje je nerealizovatelný.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
něco na odlehčení: http://stream.cz/video/11/8050-moje-oblibena-anitra

jinak nevím, jestli to tu už padlo, nicméně dříve zmiňovaná 1809 již nějakou dobu stojí pod střechou (díky posunu 1801 kvůli různému šibování) :applause:


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
pd napsal:
A obě dvě nám vydělají úplně stejně, tak není potom lepší tu novou někam schovat a radši provozovat ty staré trosky dokuď to jenom trochu jde? Až bude zajištění provozu těch vraků dražší nebo s tou novou vyděláme víc, tak ji vytáhneme a zprovozníme

Takhle může uvažovat soukromý dopravce v dopravně atraktivní oblasti, kde poptávka převyšuje nabídku.
DPMB tu není od toho, aby vytvářela zisk, ale aby nabízela "atraktivní" hromadnou dopravu pro všechny občany (http://www.dpmb.cz/jakost.asp), tedy i cestující s kočárkem, na invalidním vozíku... Za tímto účelem také dostává dotace na nákup NP vozidel. Ovšem vybrat dotaci, koupit novou tramvaj a pak provozovat ty staré trosky mi připadá mírně řečeno podivné.
Všude ve světě se radní snaží lidi do MHD nalákat právě tou atraktivností, akorát u nás spíš odpudit, jediným argumentem pro MHD pro ty, co ji nemusí používat, je zoufalý nedostatek parkovacích míst v Brně.
Navíc nevím, proč by Brno muselo provozovat jen vozidla minimálně o jednu generaci starší, zvlášt když už si ta nová zaplatilo.


Šak píšu, že se s ní občas musí pohnout..


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Jakymukoliv hydraulickymu systemu nsvedci dlouhy stani. Veskery tesneni, pohyblivy casti , jsou po delsi odstavce zraly na vymenu. A gumovy kola u aniter si rady sednou naplocho. Prezuti pak taky neco stoji.


tr, Crazy: příklad - mám jednu tramvaj moderní a jednu řekněme už nemoderní. Ta moderní potřebuje drahé náhradní díly, celkově zajištění její údržby je dražší než u staré tramvaje. Pro tu starou máme spoustu dílů na skladě nebo u plotu, sice potřebuje častější opravy, ale lidi na to jsou a jsme na to celkově zařízení. Ta stará má sice vyšší spotřebu el. energie, ale to nás jaksi nebolí tolik, jako ty drahé náhradní díly. A pokud bysme na místě staré uvažovali třeba T3M, tak tam rozdíl ve spotřebě stejně ani moc není.
A obě dvě nám vydělají úplně stejně, tak není potom lepší tu novou někam schovat a radši provozovat ty staré trosky dokuď to jenom trochu jde? Až bude zajištění provozu těch vraků dražší nebo s tou novou vyděláme víc, tak ji vytáhneme a zprovozníme :-)

Odpisy: to je jedno, ne? Odepisuje se stejně ať stojí nebo jezdí. Vydělává ta druhá, která už je dávno odepsaná.
Užitná hodnota: jistě, ale pokud se reálně vyjádří penězi, tak to tak jednoznačné není...
Odstavení pod střechou: opravdu, pokud je relativně v suchu a občas se s ní pohne, tak fyzicky skutečně moc nechátrá. Jestli je z půlky venku, tak je to blbý..
Dotace a radní: to je pravda, ale dotace stejně nejsou ani tak od města, jako spíš od státu, tak to asi radní moc netrápí (mají "důležitější" starosti). A taky je pro radního lepší, když ten podnik nechce víc peněz...
Cena opravy: jestli by dneska stála sto tisíc, tak za rok to určitě milión nebude. Cena práce tak rychle neroste (bohužel) a součástky tak zhruba o inflaci. Akorát se to nashromáždí a v součtu to může být miliónová částka. Ale nijak moc na tom neproděláme, jediný rozdíl je, že to budeme muset zaplatit najednou a ne po částech.

Něco jiného by bylo, kdybysme měli jenom nové tramvaje, pak dlouhodobé odstavení bude prodělečné. Ale dokud je lze nahradit něčím, co už mělo být ve šrotu, tak neproděláme. Ne že bych s tím teda nějak souhlasil, jen jsem chtěl ukázat, že čistě z ekonomického hlediska si to dovolit můžeme.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
A jak to je vůbec s povinností dodávat náhradní díly i po ukončení výroby? 5 let nebo víc?A pokud se někde naboří kastle,tak jen lze doufat na odkup zkanibalizovaného vozu z Plzně?
Myslím,že s otevřením zadního vjezdu dojde v Medlánkách k velkému "Škatule,hejbejte se".Takže už třeba nebude ponechána na pospas větru a dešti...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Crazy_tram_driver píše:
A po ekonomické stránce bych to nazval ekonomickým harakiri. Když už pominu pořizovací náklady, tak opětovné uvedení do provozu vozu chátrajícího den ode dne je pochopitelně taky den ode dne dražší a dražší; roste cena součástek, práce, chybí toho čím dál víc... Dneska by možná stačilo sto tisíc, za rok to už bude milión.
Tohle je presne pripad Plzne. V poslednich letech se na Astry castecne dlabalo, az cena oprav vyskocila do neuveritelnych cisel.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
...kdyby stála pod střechou. Zadní článek ale stojí venku.


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Citace:
Třeba je pořád levnější udržovat a provozovat ty staré křápy, dokuď můžou jezdit, tak z nich vytáhnout maximum. Ta odstavená Anitra se neztratí, jestli stojí pod střechou, tak vydrží věčně. Výhoda bude v tom, že bude mít oproti běžnému provozu míň najeto a měla by potom mít o tu dobu odstavení delší život. Je to sice divný přístup,
Hodně divný přístup. Odstavený vůz se jako celek (možná) neztratí, akorát se z něho vybere, co se dá. Vozy rozhodně víc chátrají dlouhodobým odstavením než pravidelným provozem a pravidelnou údržbou.
A po ekonomické stránce bych to nazval ekonomickým harakiri. Když už pominu pořizovací náklady, tak opětovné uvedení do provozu vozu chátrajícího den ode dne je pochopitelně taky den ode dne dražší a dražší; roste cena součástek, práce, chybí toho čím dál víc... Dneska by možná stačilo sto tisíc, za rok to už bude milión.
Citace:
Až ty staré křápy provozovat nepůjde (otázka je, kde je ta hranice), tak se Anitra zprovozní.
Tu hranici jsme už dávno překročili, v 21. století provozovat v hustém městském provozu vozidlo, jež koncepčně pochází z třicátých let století minulého, to je opravdu síla. A vedle necháváme vozidlo podstatně modernější, potřebnější, draze zaplacené hnít #-o


Offline
488
07 úno 2006 10:26
pd píše:
tr: a proč by ne z ekonomického hlediska? Třeba je pořád levnější udržovat a provozovat ty staré křápy, dokuď můžou jezdit, tak z nich vytáhnout maximum. Ta odstavená Anitra se neztratí, jestli stojí pod střechou, tak vydrží věčně. Až ty staré křápy provozovat nepůjde (otázka je, kde je ta hranice), tak se Anitra zprovozní. Výhoda bude v tom, že bude mít oproti běžnému provozu míň najeto a měla by potom mít o tu dobu odstavení delší život. Je to sice divný přístup, ale ekonomicky asi vychází (alespoň z krátkodobého hlediska, dlouhodobé nikdo neřeší...)


A co odpisy? Tak drahe vozidlo proste musi vydelavat, aby se zaplatilo. Navic uzitna hodnota nizkopodlazni anitry a stare odporove K2 je nepomeritelna. Zel neni pravda ani ze odstavenim pod strechou vozidlo neztraci hodnotu. Posledni zasadni vec jsou dotace. Pokud na neco dam penize, tak to proste chci videt v ulicich. Ja byt radni, tak za tento pristup chci neci hlavu...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
PvvS píše:
Naopak , cim vic jich bude, tim driv se na DP naucej , k cemu je podbijecka, brouseni koleji, rozsirovani rozchodu v obloucich, prechodnice do oblouku .. Pripadne pouzivani tvrzenych koleji v obloucich.
jj, nejen Viden. Grenoble, Zeneva, ... Ono pouziti pevnych podvozu muze vyjit z dlouhodobeho pohledu levneji, diky vyrazne jednodussi konstrukci vozu.


tr: a proč by ne z ekonomického hlediska? Třeba je pořád levnější udržovat a provozovat ty staré křápy, dokuď můžou jezdit, tak z nich vytáhnout maximum. Ta odstavená Anitra se neztratí, jestli stojí pod střechou, tak vydrží věčně. Až ty staré křápy provozovat nepůjde (otázka je, kde je ta hranice), tak se Anitra zprovozní. Výhoda bude v tom, že bude mít oproti běžnému provozu míň najeto a měla by potom mít o tu dobu odstavení delší život. Je to sice divný přístup, ale ekonomicky asi vychází (alespoň z krátkodobého hlediska, dlouhodobé nikdo neřeší...)


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Janatak píše:
Mám takovej dojem, že o to jde, aby tramvaje vydržely tolik (K2, T3). Ale ne ve stavu, kdy vypadaji těsně před rozkladem, ale udržovat je na odpovídající úrovni. Na západě taky není vozový park tramvají v různých městech obměněn stoprocentně, ale ty starší vozy taky k něčemu vypadají.
Jistě, je třeba obměňovat vozový park, už kvůli zastaralosti a udržení atraktivity mhd v Brně, ale ne stylem dpmb, který se slávou nakoupil 17 Aniter, a pár let na to vypadají podobně jako některé olezliny typu 1090, 1126 a podobně, z interiéru se člověku už teď chce blít, o odstávkách nemluvě. A je mi úplně jasné, že 1901, která byla nedávno s velkou slávou papaláši na Svoboďáku pokřtěna, bude za rok provozu vypadat podobně.


Ano, koncepci udrzby DPMB nema zrovna idealni. Me ovsem naprosto zarazi jak si muze DPMB z ekonomickeho (a v podstate i politickeho) hlediska vubec dovolit nechat temner novou tramvaj rok stat ve vozovne aniz by se ji vubec snazili opravit!


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
PvvS píše:
No a prave diky nesmrtelnosti T3/K2 jsme tam , kde jsme. Kdyby nevydrzely tolik, tak probihala prubezna nahrada necim jinym (t6, dotahnuty rt6, nizky kachny)..


Mám takovej dojem, že o to jde, aby tramvaje vydržely tolik (K2, T3). Ale ne ve stavu, kdy vypadaji těsně před rozkladem, ale udržovat je na odpovídající úrovni. Na západě taky není vozový park tramvají v různých městech obměněn stoprocentně, ale ty starší vozy taky k něčemu vypadají.
Jistě, je třeba obměňovat vozový park, už kvůli zastaralosti a udržení atraktivity mhd v Brně, ale ne stylem dpmb, který se slávou nakoupil 17 Aniter, a pár let na to vypadají podobně jako některé olezliny typu 1090, 1126 a podobně, z interiéru se člověku už teď chce blít, o odstávkách nemluvě. A je mi úplně jasné, že 1901, která byla nedávno s velkou slávou papaláši na Svoboďáku pokřtěna, bude za rok provozu vypadat podobně.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Akorát by mě zajímalo, co se bude dít, až prostě KT8 nebudou schopný jezdit, ještě jsem neslyšel, že by se uvažovalo o nákupu obousměrných tramvají. Jen doufám, že KT8 budou jezdit dlouho, protože jsou to snad nejlepší vozy co DP má a je to moje srdeční záležitost.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
No a prave diky nesmrtelnosti T3/K2 jsme tam , kde jsme. Kdyby nevydrzely tolik, tak probihala prubezna nahrada necim jinym (t6, dotahnuty rt6, nizky kachny)..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1398 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 56  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 23:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]