Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 34 z 158    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
808
25 led 2006 09:46
A že se ty přímé úseky tak často opravují. Jak dlouho je v provozu trať na Renneské nebo Lidické? Kolejnice se vždy měnily především v obloucích a u zastávek - i v době, kdy byly výhradně v provozu tramvaje s otočnými podvozky. A "otočnost" u 13T je k smíchu - vždy se po najetí do oblouku spolu s podvozkem natáčí celý článek. Tady si myslím, že velmi rozumným řešením jsou bratislavské 30T, 31T.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Co je výhodnější?
Častěji opravovat nájezdy do oblouků opotřebované pevnými podvozky, nebo častěji opravovat dlouhé rovné úseky opotřebované v pravidelných roztečích od otočných podvozků, které trpí vrtivými pohyby?

Jinak mýtus "pevný podvozek 13T" není zcela pravdivý. Ony ty podvozky jsou díky vypružení částečně "otočné". Myslím, že jsem někde viděl rozsah až 15 stupňů...


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
goldfinger: žádný pražský repasy nebudou, nechápu, jak se této kachny mohlo chytit tolik lidí... Pražský 13T se postupně opět zařazují do provozu V PRAZE.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6964
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Gold.finger: a rovné tratě ti zase více ničí vozy s otočnými podvozky, protože pevnopodvozkové se tolik nerozkolíbají. A myslím, že rovných úseků je, co se týče délky, víc, než oblouků.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Ono není vůbec jisté, že by Škodovka v případném sporu (stoprocentně) uspěla. Takže vyhodíme 130 mega za pevnopodvozkové krámy a budeme mít věčně rozkopané tratě, protože se budou ničit ještě větším tempem, než doposud. A navíc můžeme dostat repasované cajzlovské vozy a to se fakt vyplatí.

No, "otočnost" podvozků a z toho plynoucí silové působení je pořád jen jedním faktorem. Kdyby někdo udělal komplexní analýzu všech účinků, možná bychom se ještě divili, který typ by vyšel nejhůř. Stačí jen vzít v úvahu jaké účinky můžou mít při svislých poklesech kol velká, těžká kola ex ČKD s velkými neodpruženými hmotami.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Martin: Navýšení kapacity ve spojích není hlavně o tom, zda ty vozy mám, ale především o tom, kdo ten "navýšený" provoz zaplatí.


Offline
Uživatelský avatar

6964
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
TMB: sice jich bude míň, ale co se týče kapacity, bude to lepší náhrada. Tzn. pokud má používat MHD víc lidí, jeden z kroků na začátku může být větší kapacita spojů.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Ono není vůbec jisté, že by Škodovka v případném sporu (stoprocentně) uspěla. Takže vyhodíme 130 mega za pevnopodvozkové krámy a budeme mít věčně rozkopané tratě, protože se budou ničit ještě větším tempem, než doposud. A navíc můžeme dostat repasované cajzlovské vozy a to se fakt vyplatí.


Naposledy upravil xcav8 dne 22 dub 2015 12:16, celkově upraveno 1
odpraseno


Offline
808
25 led 2006 09:46
A kdyby se Škodovce zaplatilo těch 130 mil. Kč a za zbylé peníze pořídíli 42 dvoudílných varií, tak by to bylo větší zlo?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
pokračuji z tématu DPMB v TV, tisku:
Vybralo se to menší zlo. Nedokážu si představit, že by se Škodovce vypláclo těch x mega a nebylo za to nic. Nevíme, jak byla smlouva postavená a co všechno by z ní pro Brno vůči Škodě ještě plynulo. A jestli tu máme třicet nebo padesát poršat, je už docela jedno. Aspoň se budou moct vyházet nejstarší K2. A lidem se ty vozejky líbí.
Jen jestli máme tolik holčičích jmen... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
Ondra K. píše:
Pořád opakuješ, že se jich pražáci zbavili, ale není to pravda. Budou se opravovat, a nadále se počítá s jejich provozem.

Je k tomu nějaký zdroj? Nikde jsem doteď nezaregistroval, že by v této věci padlo nějaké rozhodnutí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jestli je opravdu problém s vibracemi a vypružením, tak jak to bylo v diskuzi zmiňováno, pak si myslím, že je celkem jedno jestli jsou ty podvozky pod sólem, či kloubákem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Problém prý je, že Pragoimex snad použil cizí podvozky, resp. si koupil licenci.
Podobné podvozky jsem kdysi viděl na nějakém ruském prospektu. Třeba se ukáže, že pro sólo jsou v pohodě, ale pro kloubák nikoli.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
EVO existuje jenom na papíře?!

Prototyp sice existuje, ale zatím se zdá, že to zatím není žádná výhra. Je to trochu JPP, ale EVO2 má prý nějaké konstrukční problémy s podvozky. Kvůli prototypu EVO1, který kompletují v ÚD Hostivař se řeší co s tím.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
MartinV píše:
Má někdo vlastní zkušenost s vídeňským ULF, nebo Bombardierem? Předpokládám, že někdo takový tu je.

ULF se liší kus od kusu, jedete v jednom a jízda je skvělá, přestoupíte do druhého a ten vás otráví tím jak vrže a skřípe. Bombardier jel vždy skvěle.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
MKzB: To, ze goooooooooooooooooldfinger psal o prototypove cene nemyslel to, ze Evo uz neexistuje alespon v prototypu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
EVO existuje jenom na papíře?!


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Goldfinger:
Ještě se nabízí Inekon Superior, u kterého aspoň prototyp existuje.


Offline
Uživatelský avatar

6964
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Má někdo vlastní zkušenost s vídeňským ULF, nebo Bombardierem? Předpokládám, že někdo takový tu je.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Pak se místo 13T ještě nabízí EVO s (prototypovou) cenou 38 MKč, což je pořád o cca 12 mega míň, než 13T a s daleko lepším interiérem (subjektivní názor).


Offline
Uživatelský avatar

6964
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eda: bohužel mít co nejzavádějící článek je dnes zřejmě nová soutěž novinářů. Přijde mi, že pokud mají možnost, aby článek vyzněl jinak, než jaký je obsah článku, s radostí tak učiní.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Taky mi titulek s "nejdražšími tramvajemi světa" přijde velmi bulvární. Evidentně jde o to pobouřit co nejvíc lidí a zvýšit si tím čtenost. Žádnou objektivitu bych v tom nehledal.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Technicky by tomu nemělo bránit nic, prakticky tomu brání politika výrobce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
A co brání vytvoření LF3+?
Nejde srovnávat soupravu a dlouhý vůz. Potom by jsme na tom byli jak?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
V posledních příspěvcích se klopotně řeší problémy, které za menší peníze a řekl bych i větší užitnou hodnotu nezná vario LF+.

O té větší užitné hodnotě bych si dovolil pochybovat. Nedivil bych se kdyby reálná obsaditelnost 2*LF+ byla ještě nižší, než u 13T5. Co mám zkušenost z olomouckých LF+/o, tak ta ulička nad podvozkem není na stání o nic použitelnější, než ta v 13T5. K tomu je potřeba ještě připočítat 2. kabinu, spřáhla a 2 čela. Další věc je, že 13T5 má jasně navrch v podílu nízké plochy a počtu sedaček dostupných z úrovně podlahy.

Ne že bych se chtěl zastávat Škody, ale mám dojem, že většina článků o pražských Škodovkách je spíš bulvárního ražení, a k vozům se vyjadřují vesměs akorát politici, kteří si hrají vlastní politické hry, takže z toho bych si nějaký objektivní názor na 15T fakt nedělal.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 zář 2024 22:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]