Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 24 z 158    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
nevím, ptám se:
je z pohledu této vyhlášky zavírání řidičem a automatické zavírání závorou to stejné?


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
To nechápu proč. U T3 a K2 bez poptávky se taky daly zavřít dveře bez výstrahy. A to ani neměly žádnou fotobuňku.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Psal to tuším "mejnyl"

Česká vyhláška zavírání dveří bez výstrahy neumožňuje .....


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
U TEŽ dveře při automatickém zavírání nepískají. Nevím, proč by to nešlo u šaliny. Vždyť kdyby tam zrovna někdo vstoupil, tak by se dveře otevřely, ne? Tudíž riziko přivření nehrozí.


Offline
Uživatelský avatar

177
23 kvě 2006 21:30
Opotřebení dejme tomu, ale jde především i o tepelnou pohodu ve vozidle v zimě. Ve městě je to sporne, ale např. u TEŽ v zimě to má svoje výhody. Jinak v Praze si na to kastani víceméně zvykli a opticka závora funguje skvěle. Staci si spravne stoupnout a dveře se nezavrou, tudíž nikdo nic nerozrazi.


Offline
27
04 led 2009 18:06
Podle zkušenosti z Prahy, kde to u 15T funguje více méně chaoticky podle libovůle řidiče, mám z toho spíš smíšené pocity.
A sami řidiči to většinou radši nezapínají.
Na zastávkách, kde se dlouho stanicuje a pořád někdo dobíhá/dochází (od metra atd.), pak vzniká docela pěkný pískaco-za/otvírací blázinec.
Hlavně, že máme poptávku dveří, která má sloužit mimo jiné k šetření dveřních pohonů/mechanizmů a proti tomu je systém, kde se dveře pořád dokolečka zavírají a otvírají (kvůli každému jednotlivému cestujícímu - v extrémním případě).
A to, když vám automat zavře dveře před nosem, to je taky skvělé, nehledě na to, že to zdržuje, protože se musí zbytečně čekat, než se dveře zase otevřou, zatímco v opačném případě by byl kaštan už dávno ve voze. A taky přibude rozrážečů dveří, protože ne každý bude v poklidu hledět na to, jak se mu před očima zavírají dveře.

Takže když už, tak by se měla pořádně zvážit délka prodlevy, po kterou jsou dveře otevřeny, aby se nezavíraly třeba každých 5 vteřin, a spíš si to dokážu představit jen na nějakých zastávkách, kde se třeba čeká ale není tak moc velký obrat cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zlaťák: good point. Protože vlivem této závory se můžou dveře jen na jedné zastávce zavřít i víc, než jednou. Píp.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Podle mě by stačilo jen blikání výstražného světla, popřípadě nějaké decentnější zapípání.
Není nic horšího než celou cestu poslouchat otravné hlasité pípání během zavírání (někdy i otevírání) dveří. A pro jistotu na každé zastávce několikrát.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
TMB: máš recht - souhlasím s Manilem, že signalizace je vhodná, protože systém bude v Brně nový. Na druhou stranu by to chtělo jiný zvuk, ne tak hlasitý, jen decentní upozornění.


Offline
819
25 led 2006 09:46
Uvidíme, jak to budu fungovat v praxi, ale byl bych též pro zavírání bez signálu (od zajištění bezpečnosti je tam právě ta závora) nebo s odlišným signálem.
Pokud bude v zastávce signalizace pištět několikrát u různých dveří (přičemž ve 13T a 03T ten zvuk moc uchu lahodící není), nebude to nic příjemného. A jen doufám, že to při zavírání jedněch dveří nebude znít u všech - teď si nevybavuji, jak je to u 13T zapojené.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A kterej normální cestující to zaregistruje ? Ti nevšímaví vůbec a ti příliš všímaví se leknou, buhví co se děje. Já bych se jednoduše přestal šťouchat klackem v hovně a na všem něco hledat.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Já akorát pořád nechápu, jaký to má mít přínos, když jsme teda v tomto pozadu. A rozhodně bych byl pro signalizaci, ale signalizaci odlišnou než u běžného zavírání řidičem, aby dobíhající cestující věděl, že má smysl dál dobíhat a vystupující lidé nepanikařili. Třeba nějaké přerušované pípání, podobně jako když se vysouvá plošina nebo tak.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A jak to teda je s Ančama, je to tam - deaktivované, nebo ne ?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
121
01 úno 2009 22:40
manil píše:
ad závora:
Myslím, že ta signalizace před zavíráním je naprosto v pořádku. (...) myslím, že uznáte všichni, že kdyby se začaly samy od sebe zavírat dveře, tak hysterických reakcí bude mnohem více, než se signalizací.


Jsem přesvědčen, že pokud by se dveře automaticky zavíraly bez výstrahy (nebo popřípadě pouze s cinknutím nebo nějakým mírumilovným tónem), tak by bylo mnohem méně hysterických reakcí než když to bude řvát jako když zavírá dveře řidič.

Důvod je prostý. Běžný NEšotouš nedokáže rozpoznat, zda se dveře zavírají s výstrahou automaticky nebo na pokyn řidiče. Netuší tedy, jestli se zavírají nadobro nebo jen automatem. Pokud pak funguje systém jako v Praze, že používání dveřního automatu je na libovůli řidiče, tak je cestující zmaten.

A když už chceme cestující učit něco nového, tak proč takový polotovar? Teď je budeme učit na automat s výstrahou a až si za několik let někdo uvědomí, jaká to byla blbost, tak se budou zase učit na automat bez výstrahy nebo ideálně s cinknutím atp.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Manil: urcite, je potreba se tento novy system naucit. Kazdopadne je dobre, ze ho konecne zacneme pouzivat. Ono by to podle me melo byt jednodussi i pro ridice, kdyz se nektere dvere zavrou automaticky.

Je bohuzel smutny fakt, ze v obdobi po 2. SV do 1989 se nam startovni cara posunula znacne vzad a nabrali jsme neskutecny handicap. Myslim, ze i pres nektere preslapy jsme na tom dost dobre.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
ad závora:
Myslím, že ta signalizace před zavíráním je naprosto v pořádku. Je pravda, že v některých zahraničních městech to jde bez signalizace - Rakousko nebo celé západní německo (vozy Düwag, kde byla buď optická závory taky nebo nášlapné čidlo na posledním schodě - představte si to jako otevírač brány v Prince od Persia 1). V těchto provozech tento systém ale funguje denně od 50. let minulého století. My nyní stojíme před tím, že chceme cestující učit něco nového a myslím, že uznáte všichni, že kdyby se začaly samy od sebe zavírat dveře, tak hysterických reakcí bude mnohem více, než se signalizací. Mimochodem, u nás dveřní výstrahu a její délku určuje norma.

Jinak až dojde k plošnému spuštění světelné závory, budou všechny dveře polepeny nálepkami s textem "dveře se zavírají automaticky" ve velikosti asi A4.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prototyp401: jo, predpokladam, ze pred odjezdem ridic uzavre dvere, aby je nebylo mozne otevrit poptavkou. A nikdo tu zavoru nezneuziva nejak vyrazne, vetsinou si jen nekdo stoupne do dveri, aby vuz pockal na dobihajici osobu. Ale tim, ze jinak vse funguje jak ma, neni to nejaky vyrazny problem (zdrzeni).


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Mně teda upřímně přijde komický vůbec řešit nějakou závoru. V těch zásadních problémech, který by měl DP intenzivně řešit, se zabývat takovou prkotinou. Pochybuju, že by zrovna tohle nějak ovlivnilo postoj cestujících k DP...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Tak třeba ve Vídni řidiči někdy čekají, než nebude nikdo nastupovat/vystupovat, někdy zavírají natvrdo, a někdy i rovnou natvrdo otevřou všechny dveře a pak natvrdo všechny zavřou. Je to asi na vůli řidiče, tak jako v Brně, někteří raději počkají na dobíhače, někteří raději dodrží jízdní řád. Předpokládám, že tlačítka na palubní desce na to mají i 13T.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
MartinV píše:
Řidič odjíždí ze zastávky až po automatickém zavření všech dveří (4 nebo 8, v závislosti na délce vozu/soupravy).

Z toho jsem pochopil, že řidič nevyužívá toho, že by mohl dveře "natvrdo" zavřít.
Z toho jsem tedy pochopil, že dokud si někdo bude mačkat poptávku, neodjede...
Jestli jsem to ale špatně pochopil, a řidič po nakonec zmáčkne natvrdo zavřít a jede a už další stisk poptávky je ignorovaný, tak to pak opravdu není co řešit :)


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Eframmcbeth: přesně tak to chápu i já od začátku, co se tu o věci diskutuje, fakt nevím, co všichni řeší. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ty závory jsou třeba v Budapešti. Když nikdo nestojí ve dveřích, tak se zavřou. V momentě, kdy chce řidič odjet, zmáčkne "zavírání natvrdo", tzn. že i zbylé otevřené dveře se zavřou a na všech dveřích se vypne otvírací čudlík. A může se jet.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nemělo by to zásadně vadit, ty závory, prostě se dveře zavřou postupně všechny, i teď se někdy stává na zastávce, že se celý vůz postupně zavře a ještě někdo přijde a zmáčkne poptávku, aby nastoupil, často se to stává u dveří s plošinou (u Aniter nebo Sarančat), ale každopádně by to neměl být zásadní problém. To, že vůz má automatickou závoru, přece neznamená, že by řidič nemohl zavřít všechny dveře jedním tlačítkem "zamknout" a jet.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
I tu jsou na hlavase 4 koleje (Ubahn~Stadtbahn), ale je pravda, že prostor je větší a vozy bez schodů velmi zrychlují výměnu cestujících. Navíc dveře jsou o něco malinko širší (možná, tím si nejsem jistý), což zjednodušuje výstup/nástup dvou lidí zároveň. 10 linek, interval zpravidla 10 minut (popř. dvojnásobný).


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak to by se na Hlavase/České neodjelo nikdy s takovým systémem :D
Myslím, že výstraha zde musí být i ze zákona o drážních vozidlech.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 10:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]