Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 23 z 412    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 412  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M: Současný systém výběrových řízení je poplatný tomu, že různé specifické požadavky v minulosti sloužily k přihrávání zakázek předem dohodnutým výrobcům, kteří daný výrobek dodávali za vyšší ceny, než jaké by vzešly z regulérní soutěže.

xxx píše:
Ale délku bych ještě pochopil. Ale proč si dávají za podmínku ty čtyři podvozky? Tím dopředu zbytečně vyřadí koncepci 13T nebo tříčlánkového avenia.

Předpokládám, že je za tím snaha omezit nápravové tlaky a ostatní silové působení vozidla na trať.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger - bylo to zvlněné. Nevím, co teď konkrétně se v úseku frézovalo, ale zvlněná vozovka byla hned vedle kolejí v obou směrech cca půl metru na každé straně. Jako kdyby povrch vozovky kopíroval pražce tramtrati pod ní.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Nebyl, vím to z vlastní zkušenosti, jezdím tuy denně. Poměrně nedávno se tady pokládal nový povrch. Popisovaná vada se spíš vztahuje na nový kus u Kartouzské, ale mezi Jungmannovou a Husitskou teda rozhodně ne. Podobných daleko horších míst je hafo.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Nebyl cajk, ale zvlněný.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Uniká mi smysl dnešní výluky do Řečkovic a Kéniku (d1 a 6). Mezi Jungmannovou a Husitskou odfrézovali v obou směrech kus předjízdného pruhu, který příléhá ke glajzám, a položili nový. Byl naprosto cajk. Nevím, zda se dělalo ještě něco jiného na trase, ale za mne úplně zbytečná akce.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
M píše:
Ono toto je strašně těžké, já mít firmu třeba soukromý dopravní podnik, tak mám nějakou představu co chci, co potřebuji a tak a měl bych mít možnost si to koupit, ale toto s povinným výběrovým řízením moc možné neni. .... Pokud to koupím bez výběrka, je to špatně a asi to někdo napadne, asi ti, co nemají výrobek co chci a nedopadne to dobře.


Pokud mate soukromou dopravni spolecnost a nechcete dotaci na nakup noveho vozu, tak si muzete koupit co chcete. Samozrejme na to musite mit penize. Problem je, ze DPMB je mestska firma a na vozy dostava dotace. A tam to bez vyberka nejde. A soucasny zakon o vyberku dava do ruky spoustu klacku neuspesnym zadatelum.


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
No a proč třeba DPMB nechce Siemens?


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Ono toto je strašně těžké, já mít firmu třeba soukromý dopravní podnik, tak mám nějakou představu co chci, co potřebuji a tak a měl bych mít možnost si to koupit, ale toto s povinným výběrovým řízením moc možné neni. Protože pokud chci nějaké vozidlo co nějak vypadá a má nějaké vlastnosti, nebo se mě líbí něco, co někdo má a mě by to pasovalo, tak bych měl mít možnost si to koupit, ale to nejde, musím vypsat výběrko, pokud ho napíšu tak, jak potřebuju, tak to bude diskriminační pro všechny co to co já potřebuji nenabízí, nebo neumí nabídnout. Pokud to koupím bez výběrka, je to špatně a asi to někdo napadne, asi ti, co nemají výrobek co chci a nedopadne to dobře. Takže co mě zbýva? Buď udělám výběrko na míru tak, aby to nebylo moc okaté a budu se modlit aby to vyšlo, nebo udělám výběrko tak, aby se mohlo účastnit co nejvíce výrobků, ale musím počítat s tím, že s největší pravděpodobností dostanu výrobek kterej nechci, nevyhovuje mě a já pak budu několik let s tímto výrobkem nespokojený. Pokud budu chudej a budu potřebovat něco co nejlevnějšího a jinak mě bude jedno jak to bude vypadat a jak fungovat, tak udělám výběrko tak, že mě zajímá jen cena, no a pak to zas někdo napadne, že je to moc levné a já nejen že nebudu mít levný výrobek, protože budu muset stejně koupit draze, nebo to výběrko zrušit. Takže je to vždy špatně. Výběrko by se nemělo dělat tak, že ho musím vypsat tak, aby to splňovalo požadavky prodejců, aby se mohl účastnit s tím co nabízí a má a pokud požaduju něco co nemají, tak je to zaujaté, to je dle mě špatně. Proč musím mít možnost si koupit něco co nechci? Dle mě by se výběrko mělo dělat tak, že dám požadavky na to co chci, kolik by to mělo stát a jak vypadat a ať výrobci se přihlásí ti, co to jsou schopni vyrobit, ať dají nabídky, pokud to nemají, neumí tak se nemohou přihlásit. Tento systém je dle mě špatný.

Ještě že nikoho nenapadlo dělat výběrka i na soukromá třeba auta, představa, že bych chtěl Mercedes a musel si koupit Daciu mě celkem děsí.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Myslím že koncepce 13T je vyřazena tím že má pevné podvozky


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Ale délku bych ještě pochopil. Ale proč si dávají za podmínku ty čtyři podvozky? Tím dopředu zbytečně vyřadí koncepci 13T nebo tříčlánkového avenia.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Ondra K.: Jen jsem reagoval na dotaz jestli jsou otočné podvozky podmínkou. Tak jsem zkopíroval část textu z článku o VŘ na Čsdopravaku to jestli je tento koncept použitelný už není můj problém.

M: sice je požadavek na 5 nízkopodlažních tramvají v posledních 3 letech ale stačí jen 20m vozy. Takže EVO není mimo hru


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Není to trochu podezřelé, že požadavky takto přímo vylučují konkrétního potenciálního uchazeče? Není to dvoumetrové rozmezí dost limitující?


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Siemens Avenio ve čtyřech článcích a čtyřech podvozcích má délku 36850mm čímž délku 29 až 31m nespňuje. Tříčlánkové Avenio nesplňuje počet podvozků a tím pádem můžeme Siemens vyloučit. Stadler, Skoda a Evo má stejnou koncepci, 3 články, 4 otočné podvozky. Ani jedna ale v tomto složení nemá homologaci v ČR pokud se nepletu. Vyrobené nějaké kusy splňuje Stadler a Škoda. Stadler neuspěje, protože to Škoda napadne, že je to moc levné jako u trolejbusů, takže myslím, že tu budou předražené Škodovky. Pletu se? Osobně bych tu rád viděl Evo3 jak jsem už psal, ale to doposud nebylo vyrobené a v podmínkách je tuším, že nějaký kus musí někde existovat, takže asi taky nic, takže Škoda. To je můj názor.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
luda_612 píše:
Jsou respektive na Čsdopravaku se píše toto :Tramvaj musí být usazena na 4 podvozcích s pevnými nápravami, připuštěny jsou otočné podvozky i dynamicky otočné podvozky (Siemens Avenio)

Dynamicky otočné podvozky jsou sice připuštěny, ale kombinace požadavků na 4 podvozky a maximální délku tramvaje 31 metrů je víceméně vylučuje. Tramvaje s dynamicky otočnými podvozky mají minimální délku článku kolem 9 metrů, takže tříčlánková tramvaj nesplní minimální počet podvozků a čtyřčlánková se nevejde do 31 metrů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Můj návrh byla čirá nadsázka. Osobně mi dvoučlánkové Evo vyhovuje, k interiéru mám jen pár drobných výhrad, celý jsem si ho prošel v létě na konečné na Míráku. Nějaké poznámky jsem tu už psal. Myslím si, že když může Artic do Německa a jinam, tak proč by nemohlo k nám. Škodovka má sice monopol, ale občas jí ho někdo nahlodá, třeba Trabantfabrik Libchau, nebo v Ostravě Stadler. Jednou jsme součástí EU, tak by bylo jen dobře tenhle monopol dál nahlodávat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Koncepce Evo 3 a Evo 4 tu už byly a všichni víme jak by vypadalo. Evo 3 by mělo na krajních článcích jeden podvozek a na středním článku dva. V podstatě na současném Evu by se odkrojila kabina, dal by se tam kloub a zadní článek dopředu. Naprosto jednoduché a funkční.
Žádného zahraničního výrobce v Brně dle mě neuvidíme, to nehrozí, Ostrava byl takový spíš omyl. Však jim to Škoda s následným výběrkem rázně ukázala s těma velkokapacitníma tramvajema s o 2m větší délkou a šílenou cenou oproti Stadleru.
Takže lze očekávat asi to samé co Plzeň, ikdyž i to zatím neexistuje a není homologované. A byl by to další typ do sbírky, takže pořád to Evo mě přijde jako nejvýhodnější.
U Eva mě nepřišlo, že by to nějak moc vzadu házelo a to jsem vzadu jel několikrát. U Stadlera jsem si připadal jak na lodi na moři a to bylo sakra nepříjemné. A pokud u Eva takový nějaký problém je a já ho jen nezaregistroval a naopak dle infa zde to Plzeň nějak vyřešila tak kde ješ problém stejné řešení i zde?


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Cracatit: logicky tvé EVO3 by nemohlo zatáčet takže pokud by byli dva podvozky pod 1. a 3. článkem tak střední by musel být bez podvozků.
Rozložení podvozků bude úplně stejné jako v případě Forcity/Artic


Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
Cokoliv jinýho, jen ne Schadewerk a jeho pohůnky..


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, tříčlánkové Evo by mohl být dost vtipný kup, podvozek pod třetím článkem a vpředu i vzadu dva, navíc to není schválený typ, chvíli by trvala homologace.
Za mě buď Avenio, nebo Forcity Smart. Tipuju, že vyhraje Schade s Forcity, ale za sebe bych si spíš přál ten Siemens.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Já až tak šalinám technicky nerozumím, ale možná pravě proto jsem názoru, že by bylo dobré počkat, jak se osvědčí v provozu, nějak dlouhodoběji myslím. Způsob jaký EVO (a asi i jiné šaliny stejného uspořádání) hážou...zadnicí (to je taky ##MLUVíM SPROSTĚ#? :) se mně třeba oc nelíbí. Jak by vypadala tří článková varianta z hleiska uspořádání podvozků?


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
V Brně se staví série tramvají EVO, proto by bylo nejvýhodnější, aby nové tramvaje byly řady EVO v délce 30m, sjednocení vozového oparku, unifikace, atd atd To je můj názor.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Možná by bylo prozřetelnější pořídit i chlup delší tramvaje (ať už vzroste poptávka, nebo bude zásadnější nedostatek řidičů, příp. obojí), než 30m.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2493
28 lis 2007 23:00
Brno
To bude nejspíš jak na Novolíšeňské, že v tom přechodu tratě budou ledky které budou svítit když se bude blížit šalina.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

399
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Mně by se líbila ForCity Smart, konkrétně tato přesně odpovídá požadavkům DPMB:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
Jsou respektive na Čsdopravaku se píše toto :Tramvaj musí být usazena na 4 podvozcích s pevnými nápravami, připuštěny jsou otočné podvozky i dynamicky otočné podvozky (Siemens Avenio)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10278 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 412  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 črc 2024 11:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]