mauricio píše:
aha...jak se vlastně získá povolení DU ?? Podle nějakých najetých kilometrů??
Jak uz psal kolega Pvvs, tak pro schvaleni typu je treba splnit vsechny pozadavky a normy, ktere uklada drazni zakon. (drazni urad si je nevymysli)
Vpostate se jedna o splneni norem (ktere platily v dobe, kdy se zacalo schvalovani typu) + najezdeni urciteho mnozstvi kilometru bez zavady. V pripade problemu muze drazni urad naridit upravu vozu.
V pripade RT6 to bylo asi nejak takhle: CKD zacalo se schvalovanim typu nekdy v polovine 90.let => tedy podle tehdy platne legislativy. V r. 1997 si DPMB a DPP objednali po 4 kusech vozu, u kterych vyrobce sliboval dokonceni typovych zkousek v nejblizsi dobe. To se ale pro mnozstvi zavad a uprav k jejich odstraneni narizenych draznim uradem nestalo. Do toho zkrachovalo CKD, takze dopravni podniky si zacali dokoncovat upravy sami.
A vidim to tak, ze DU dal jako jeden z pozadavku, ze se zminene (vpodstate finalni upravy) vyzkousi u obou provozovatelu vozu RT6 v CR. Vozy byly uspesne vyzkouseny v siti DPMB, ale zatim ne v siti DPP.
Jeste je zde moznost zahajit ze strany DPMB uplne nove typove zkousky. Tam ale vidim nekolik zasadnich hacku. Vozy by musely splnit normy platne v roce 2005, coz by si vyzadalo dalsi investice (podvozky, vetrani, atesty na materialy, ...) a znovu najezdit hromadu zkusebnich km bez cestujicich, pak s cestujicimi, ... Ve vysledku by mohlo byt levnejsi koupit 4 vektry, ktere typove schvaleni jiz maji.
--------------
RT6 jinak jezdi v Krakove, kde na nich mistni udelali upravy, ktere byly dle polskeho drazniho zakona schvalitelne, ale ne dle naseho. Jednalo se hlavne o odmontovani vseho, co nebylo k provozu na rovinatych tratich v Krakove potreba. (tak jsem to alespon ja pochopil)