Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 137 z 158    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
Mno , v plzni zrusili prototyp Astry, prave kvuli dlouhym dobam cekani na dily...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Řekl bych, že obě tramvaje jsou na tom s běžnými poruchami zhruba stejně, ikdyž srovnávat je je poměrně složité. Nicméně při nějaké složitější závadě na výzbroji budou dodací lhůty ND pro KT8D5N pravděpodobně mnohem delěí než na Anitru.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Anitru a KT8D5N jsem chtěl srovnat čistě proto, že mají k sobě nejblíž rokem výroby.


David Jaša: přímo srovnat Anitru a KT8D5N asi nepůjde, už jenom proto, že jsou v různých vozovnách, které mají různé standardy údržby... Ale jestli existuje nějaké srovnání náročnosti a nákladnosti údržby jednotlivých typů, tak by mě to taky celkem zajímalo. Můžu akorát nabídnout kilometrické proběhy mezi jednotlivými prohlídkami (které si mimochodem dp upravil směrem nahoru oproti původnímu doporučení výrobce).

Crazy t.d.: jen jestli ty dobré vlastnosti vydrží...


Offline
Uživatelský avatar

244
23 zář 2007 17:53
Kde mne zrovna nevyhodili...
Na 13T za jedinou dobrou vlastnost považuji podvozky, oproti Anitrám obrovský pokrok, chování v obloucích přijatelné, na rovné trati vertikální nerovnosti zvládá lépe než tramvaje s otočnými podvozky. Ovšem v podání škodovky je to všechno k ničemu, tramvaj co v podstatě uveze sama sebe není možno považovat za přínos pro cestující.
Ale beru to jako draze, velice draze získaný důkaz, že pro jízdní vlastnosti není zásadně důležité, jestli má tramvaj otočné či neotočné podvozky, a že i vozidlo s neotočnými, ale dobře udělanými podvozky je schopno "pohodové" jízdy, o přínosu primárního vypružení oproti bucharům řady T a KT8 ani nemluvě.
Pohled občana, daňového poplatníka, cestujícího:
DPMB (nejen) s 13T jasně dokázal, že na jedné straně pracně šetří každou korunu, tedy na úkor cestujících ovšem, ale na straně druhé rozhazovat jejich stamilióny zvládne bez mrknutí oka.
Snažím se dívat na věc pozitivně, totiž že jsme vynaložili více jak 100 miliónů, abychom se přesvědčili o:
- použitelnosti koncepce neotočných podvozků
- nepoužitelnosti škodovácké koncepce NP tramvaje
Ovšem velice by mne zajímalo, co mohu jako občan učinit, aby v budoucnu vynaložené částky sloužily k něčemu užitečnějšímu, než zviditelňování se papalášů, kteří určitě v Adélce na d-1 jezdit nebudou. Tedy už žádné 13T, ale opravdu hodnotné NP vozidlo, komfortnější pro všechny cestující, zásadně lepší pro vozíčkáře a kočárky. O tom, které vozidlo konkrétně, ať se diskutuje, ale rozhodně c o k o l i je lepší než 13T a představa, že bychom měli vyhodit více jak miliardu za dvacet těchto zmršenin mě opravdu naplňuje krajní zuřivostí.
Osobní názor:
Combino Plus:
100% nízkopodlažnost (za ty peníze už chci úplnou nízkopodlažnost, ne pořád nějaký hybridy!!!), tlak na nápravu méně než 10t, modulární systém - možnost libovolného uspořádaní článků od dvou do osmi, články možno volit hnané i běžné, jednosměrné i obousměrné uspořádání, všechny dveře dvoukřídlé...
Zkušenosti z ostatních DP, i ty negativní se dají pozitivně využít využít, vyvarovat se poruchových komponentů, porovnat počet najetých km k počtu a závažnosti závad. S ocelovou konstrukcí Combin Plus snad problémy už nejsou, většinu budapeštských závad souviselo s dveřmi, snad není tak těžké pro dobře placený management, co má internet i telefon na stole, tyto zásadnosti rychle zjistit, než zase začnou rozhazovat peníze, a jsem přesvědčen, že i s budapeštským DP se dá komunikovat anglicky.
A vyšší cena oproti škodovce? Viz výše, fond DPMB na nákup špatných vozidel je patrně nevyčerpatelný. Co takhle zkusit jednou koupit dobré...
ULF pro Brno je z mnoha důvodu nevhodný; výška nad povrchem, cena v poměru k užitné hodnotě, složitý systém pohonu a vyrovnávání výšky - představte si ULF na našich kolejích, v naších vozovnách, zejména tedy té nejmenované jedné - brr!
Citace:
pd napsal:
15T (podle mých kusých informací) nebude klon NGTD12DD. Hlavní rozdíl oproti NGTD je v tom, že střední podvozky budou pod kloubem, to znamená, že budou do interiéru budou zasahovat jenom okrajově. Hlavní část bude v kloubu, kde bude stejně jenom ulička (jak už bývá zvykem). 2+2 nad krajními podvozky až tak nevadí, protože tato část nebude průchozí - první dveře pro lidi budou až v NP části za podvozkem (něco na způsob 14T), což je rozumné.
Celkově musím říct, že 15T vypadá docela inteligentně vymyšlená, uvidíme co bude dál...

To zní sice lákavě, ale po zkušenostech s 13T bych řekl, že se ničemu ze škodovky nevyplatí věřit.
Raději jednou vsadit na (skoro) jistotu, než zase dotovat něčí vývoj s výsledkem nejistým.
Ad jednoduchost koncepce Anitra: a co obrovská hmota neseného článku, to přece vyžaduje podstatné zesílení podvozku, vyšší zátěž kloubu.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mimochodem je ta jednodušší konstrukce Aniter znát na počtech závad nebo v (člověko)hodinách potřebných na udržení v provozuschopném stavu ve srovnání třeba s KT8D5N?


PvvS píše:
Kdyz jsou podle nekoho wany tak uzasnej vynalez,tak proc se nikde n zahranici neujaly ?

Možná proto, že je dřív ještě nikdo nevymyslel. Tam, kde by na západě stačila tramvaj velikosti sóla, jezdí leda tak autobusy. A u kloubových tramvají se potřeba nízké podlahy řešila ve velké míře klasicky vkládáním NP článku.

Anitra/13T potom taky není nic víc než 120 let staré vozy, které jsou akorát kloubově spojené s neseným článkem.

15T (podle mých kusých informací) nebude klon NGTD12DD. Hlavní rozdíl oproti NGTD je v tom, že střední podvozky budou pod kloubem, to znamená, že budou do interiéru budou zasahovat jenom okrajově. Hlavní část bude v kloubu, kde bude stejně jenom ulička (jak už bývá zvykem). 2+2 nad krajními podvozky až tak nevadí, protože tato část nebude průchozí - první dveře pro lidi budou až v NP části za podvozkem (něco na způsob 14T), což je rozumné.
Celkově musím říct, že 15T vypadá docela inteligentně vymyšlená, uvidíme co bude dál... No, a podobně jako u wan, v zahraničí se tramvaj, která by byla podobná 15T, taky moc nevyskytuje.


Offline
Uživatelský avatar

9273
10 čer 2004 11:19
Ja prave vidim zaostalost vev variich . Vzydt to neni nic nez v podstate 40 let starej vuz u kteryho se trochu vic prohnul ram . U aniter/13T odpadaji starosti o kolibku, cep, pouzdo cepu, a mechaniku kloubu s hnanym podvozkem. celej vuz je po mechanicky strance podstatne jednodussi a min nachylnej na mechanicky poruchy. 40 let zivotnosti je vynucenej stavu u T3/K2 a klonu. Prvotni zivotnost T3 udavana vyrobcem byla 15 let, to ze se na nich delaji rekonstrukce, a podobny resuscitace pojizdnych mrtvol je druha vec. Bohuzel se malo rozlisuje mezi technickou a moralni zivotnosti. Akorat zopakuju to co uz se napsalo v ruznych casacich:
Zatimco u abusu sel vyvoj RTO-SM11-B73x-B93x-B95x-citybus , u trbusu 9Tr-14tr-21tr, tak za stejnou dobu u tram to bylo T3-T3SUCS-T6A5 . Takze u tram proste vyvoj zamrznul nekde na urovni 70tych let. Krome pohodlnejsich sedacek a jiny vyzbroje je to furt te stejnej vuz,kterej v 60tych letech vyjel z CKD.
Kdyz jsou podle nekoho wany tak uzasnej vynalez,tak proc se nikde n zahranici neujaly ? Az na par reko VLECNYCH vozu se zadny podobny reko nedelaly. Tram se vyrazovaly a nahrazovaly NP vozama s pevnyma podvozkama.Ani podobny reko s pouzitim dilu z vozu T4D a B4D se nejak neujaly. vim pouze o nekolika vyrobenych prototypech a tim to cely skoncilo.

Ulf je sice krasna vec na prvni pohled , ale kratkej ulf by stal zhruba tolik co porse 13T , a dlouhej je pokud vim pres 90 milionu za kus.
Citybus se ujal jednoduse proto , ze v te dobe , kdyz se zacal dodavat , tak v okoli na prodej nic podobnyho za podobnou cenu nebylo. Solaris se jeste furt rypal v opravach vozu JELCZ , SOR nytoval maringotky , ikarus byl na pokraji krachu a karosa jedina mohla v te dobe nabidnou relativne rychle a levne NP vuz . Jinak mezi NP vozama muze byt rozdil akorat v karoserii. Motory, prevodovky, nekde i napravy si muze zakaznik objednat stejny u vsech vozu. Jestli tam chce mana , iveco cummins, nebo prevodovku ZF,voith, pripadne praga . Sedacky, buse, altro, znackovace to bude stejny. Vetsi rozdil nebude ani u kloubu. Vzyd kloubovy spojeni Hubner berou snad vsichni vyrobci.

15T na tom bude jeste hur jak 13T. Uz proto ze nadstavky nad podvozky budou dost rozmerny a necim se bude muset prostor na nich zakryt . Takze nejpravdepodobnejci varianta je 2+2 na krajich a podelny 2-3 sedacky mezi nima. Pripadne pouze 2+2 na krajich a 3/4 metru siroka ulicka. A hrozne se tesim na jeji prohvedeni a na to jak skodovka zvladne dodrzet vahovy limity. Plocha torna na podvozek s prumerem pres metr, samostatny ulozeni a vypruzeni pro kazdy kolo,2 motory na skrini, 4 kardanovy hridele, 4 prevodovky...To aby to delali z papiru a plnili heliem. Stejne z toho nevznikne nic vic , jak klon napr NGTD12DD , hlavne co se tyce pojezdu. A veskery mechanicky problemy, se tu budou resit znovu a od zacatku. Srdecne se tesim , jak u 15T budou za par let krasne vibrovat nevyvazeny kardany . V pripade ze motor ulozej na kola a ne an skrin, tak to bude fungovat jako velice efektivni podbijecka, diky tomu ze se podstatne zvysi podil nevypruzeny hmotnosti... Polaci udelali rozumnou vec. Koupili uz hotoy podvozky , overeny konstrukce i se zarukou a na ne svarili karoserii podle svych potreb. Usetrili si tim 3/4 vsech problemu.


Offline
36
14 lis 2007 12:04
no jet ve 13T na d-1 ve spicce bude asi stejne prijemne jak kdybyste jeli ve spicce na 44 v solo citybusu. ja bych to daval vse na trojku resp ja bych takovej kram ani nekoupil asi si ti nahore uz neuvedomili ze to bude jeste jezdit dalsich 40 let. To uz nebude kram ale giga kram. uz ted je to vozidlo po technicke strance totalne zaostale oproti svym sestram co teprve za 40 let ! ja bych kupoval varia a hotovo, nebo spise po uvedeni 15T na trh byh se spis zacal ohlizet na nu. Ve 13T nevidim perspektivu. co treba zkusit tramvaje z Bautzenu nebo ulf atd. Taky by me zajimalo co bylo na citybusech tak zajimaveho kdyz je to kram a jeho kolegove jsou levnejsi a rekl bych ze i lepsi. celkove je zajimave ze tu neni nic jineho nez karosa, cng busy bych si pral solarisa v kratke a dlouhe verzi, ta 15 e takova divna - jet s ni je horsi nez otacet jerab, viz nekolikrat ulamane spigly.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Hmm, uvidíme, jak to bude na té jedničče vypadat :-s

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
13T budou po obdržení průkazu způsobilosti jezdit:
v PD na 22/1 a 6/3
v so+ne zatím zůstává pouze 14/1


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
to pd:Přesně tak!Jak dlouho trvalo,než tam pořádně nahráli alespoň zastávky(v Žebětíně)!


Spíš je problém v tom, že v dopravních podnicích trochu modernějším technologiím skoro nikdo nerozumí (a kdo tomu rozumí, tak asi nepůjde pracovat do DPMB, že...)


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Smurfx píše:
Když se dobře využijí, tak dokážou cestujícím zprostředkovat mnoho informací. Zobrazovat by se na nich mohlo to, co běží ve stanicích metra v Praze na projektorech - zprávy z domova, ze světa, sportu, ekonomiky, pak výluky, kulturní akce a samozřejmě reklamy - hlavně ty by DP podle mně LCD panely zaplatily.
Když se dobře využijí...
A o tom to celé je. Párkrát jsem měl tu čest jet na M-A soupravou s LCD displeji a většinou byly mimo provoz (pravděpodobně proto, že jedou na Widlích... :lol: ).
Jen několikrát zobrazovaly nějaké silně nezáživné spoty, kterých navíc bylo tak málo, že jsem je za jednu nepříliš dlouhou cestu stačil shlédnout několikrát a naprosto žádné dopravní informace a nebo zprávy. [-X
S tímto přístupem by byly LCD v 14T zbytečně promrhanou investicí.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mně by se na LCD nejvíc líbila informace o přípojích.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
Angel píše:
Pravda to je že když se využijí(časem) LCD panely tak jsou lepší než LED diodové. Ale mě zatím poskytuje víc informací perlovka a LED tablo ve voze, tak proto ten můj názor.

Ale ta perlova snura se da precist za svetla leda zblizka...

_________________________________
"Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. Tou první si tím však nejsem tak jist." (Albert Einstein)


Pravda to je že když se využijí(časem) LCD panely tak jsou lepší než LED diodové. Ale mě zatím poskytuje víc informací perlovka a LED tablo ve voze, tak proto ten můj názor.


Offline
7
18 lis 2007 00:58
matička Praha
niximor píše:
Tak me se naopak vic libi ten Brnensky design. Nevim proc, ale ty cerveny sedacky a stribrny tyce mi pripadaji hrozne jako nejaky historicky vuz, naopak z 13T mam pocit, ze je to skutecne moderni interier.


Někdy se zajeď podívat třeba do Bruselu. Na západě od strakatých interiérů typu "narveme tam co nejvíc barev ať je to živější" dávno upustili. Novým tramvajím v Bruselu např. vládne krásný interiér s kombinací dřeva, nerezu a béžové koženkové sedačky. Trend je tedy naprosto rozdílný, než to, co považuješ za moderní interiér ve vaší 13T :) . Ale jak se říká - jiný kraj (město) - jiný mrav


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Tak me se naopak vic libi ten Brnensky design. Nevim proc, ale ty cerveny sedacky a stribrny tyce mi pripadaji hrozne jako nejaky historicky vuz, naopak z 13T mam pocit, ze je to skutecne moderni interier.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
7
18 lis 2007 00:58
matička Praha
Angel píše:
Já souhlasím s Manilem, mě se taky víc líbí pražský design. No a taky si v Praze uvědomili, že LCD jsou k ničemu a stejnou práci udělá obyčejný diodový tablo. No jsem zvědav jestli si někdo zaplatí reklamu na ty LCD panely. :-D


Tak LCD rozhodně nejsou k ničemu. Když se dobře využijí, tak dokážou cestujícím zprostředkovat mnoho informací. Zobrazovat by se na nich mohlo to, co běží ve stanicích metra v Praze na projektorech - zprávy z domova, ze světa, sportu, ekonomiky, pak výluky, kulturní akce a samozřejmě reklamy - hlavně ty by DP podle mně LCD panely zaplatily.

V západních městech jsou LCD panely ve vozidlech MHD k vidění a jsou fajn, dobře využité a užitečné. S tím, že jsou LCDčka k ničemu tedy rozhodně nesouhlasím. Ale to už jsme trochu off topic


Naposledy upravil Smurfx dne 18 lis 2007 12:49, celkově upraveno 1

Já souhlasím s Manilem, mě se taky víc líbí pražský design. No a taky si v Praze uvědomili, že LCD jsou k ničemu a stejnou práci udělá obyčejný diodový tablo. No jsem zvědav jestli si někdo zaplatí reklamu na ty LCD panely. :-D


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
manil píše:
Smolda:
Mně zase přijde daleko elegantnější pražská kombinace. Brno se sanžilo co nejvíce unifikovat, praha tomu dala prakticky volnou ruku. Wroclaw má žluté tyčky, ale sedadla jsou také červená.

Já sem věrný našim barvám!!! :lol:

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Smolda:
Mně zase přijde daleko elegantnější pražská kombinace. Brno se sanžilo co nejvíce unifikovat, praha tomu dala prakticky volnou ruku. Wroclaw má žluté tyčky, ale sedadla jsou také červená.


Offline
7
18 lis 2007 00:58
matička Praha
Smolda68 píše:
Náhodou, jediné co se mě na 13T líbí, je barevné rozpoložení interiéru, oproti pražským stříbrným tyčkám s čerevenýma sedadlama... Mají vubec v Praze 14T LCD???


Ten brněnský interiér vypadá dost obyčejně a podivně strakatě (stejně jako u dalších tramvají v Brně). Pražský je alespoň do značné míry elegantní a potvrdila to i cena za design. Nic to však samozřejmě nemění na nevyhovujícím uspořádání, které bych za hezký design vyměnil hned.

Pražská 14T bohužel LCDčka nemají, tramvaje se objednávaly snad před 4-5 lety a tehdy to nikoho moc nenapadlo. Bohužel ani teď pražský DP z mně neznámých důvodů nemá "LCDčka" v lásce a nepočítá se s nimi ani pro nové autobusy ani pro 15T. V současné době má zkušebně LCDčka pouze jedna souprava metra.


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Smurfx píše:
Tak koukám na příspěvky a vidím, že už i cestující v Brně začínají přicházet na to, že jejich úžasná 13T se od naší 14T bohužel skoro neliší. Interiér špatně vymyšlený a při větší obsazenosti naprosto nepohodlná tramvaj, ve které je cestování spíše utrpením. Liché články s podélným sezením, vysoké schody, vysoké tyče apod.

U 13T pozitivně vnímám oproti 14T jen standardní 1-sedáky v nesených článcích. Negativem jsou přední nástupní dveře, méně místa pro kočárky/vozíčkáře, barevně dost divný interiér a hlavně opravdu odpudivý vnější nátěr, který vypadá, jako by ta tramvaj byla slepená z více vozů dohromady.

Nebo vám na ní příjde oproti např. Astrám něco pozitivního (kromě designu)?

Náhodou, jediné co se mě na 13T líbí, je barevné rozpoložení interiéru, oproti pražským stříbrným tyčkám s čerevenýma sedadlama... Mají vubec v Praze 14T LCD???

_________________________________
Až dosloužím, chci do šrotu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 črc 2024 23:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]