Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 136 z 205    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 205  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
V zemi, mezi kolejnicemi je indukční smyčka, která přijímá vysokofrekvenční signál z vysílací cívky na tramvaji. Ten putuje do řadiče, kde je upraven a výhybka už se přestavuje..


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
mh píše:
- druhý způsob je pomocí RISu, ruční volbou z klávesnice PP, kdy je do vysílací cívky (pod vozem, trolejová cívka na střeše u reproduktoru už se myslím nepoužívá) vysílán kód o směru stavění (<, ^, >, Neutrální (blokovací)).. Datový tok je vysílán po předem nastavenou dobu (vysílání lze samozřejmě zrušit) a je v něm obsažena i informace o trakci či lince..

Takže to funguje víceméně stejně, jako u trolejbusů (nemyslím to teď technicky)...

Jak je technicky udělaná ta bezkontaktní vexle?


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
V současnosti jsou 2 možnosti stavění výhybek:

- ruční volba tlačítkem brnkátka, kde jsou dva stavy - při stisku tlačítka se vysílá "kód" T Z (stykač výhybky spíná 600V a to jde přes brnkátko do řadiče) - značení odpovídá tomu dřívějšímu označení, tj. T Z - (pod proudem - do odbočky), jinak se vysílá T 0 (bez proudu - do rovné).. U každé výhybky by měla být cedulka se směrem stavění výhybky při stisknutém tlačítku..

- druhý způsob je pomocí RISu, ruční volbou z klávesnice PP, kdy je do vysílací cívky (pod vozem, trolejová cívka na střeše u reproduktoru už se myslím nepoužívá) vysílán kód o směru stavění (<, ^, >, Neutrální (blokovací)).. Datový tok je vysílán po předem nastavenou dobu (vysílání lze samozřejmě zrušit) a je v něm obsažena i informace o trakci či lince..


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Teď to (u kontaktních výhybek - brnkátek!) funguje na principu (ne)uzavření el. obvodu.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Dnes už je jen jedno tlačítko a funguje to obdobně?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Aroman:
A v jaké T3 jsi to viděl? Pokud vím, tak už žádná dvě tlačítka "výhybka" nemá. Nepletu-li se, poslední byla 1557 před GO.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
T3P 1595+1564 jsou dnes na d-1.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Dneska je podle rt6n1 1665+6 na 00301 :)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
TMB - malé doplnění - pravidlo jízda do odbočky pod proudem nebylo dogma, z provozních důvodů mohlo být opačně - aby se řidič nespletl, byly na převěsu u kontaktoru vyhybky bílé tabulky s černým Z O (O Z)

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
147
20 lis 2006 13:21
Brno
Dnes ráno, asi tak v 8:00, jela 1517 na ZJ po Lidické směrem město.


Offline
811
25 led 2006 09:46
Výhybky se dříve přestavovaly tak, že vůz jel přes stavěcí kontaktor pod proudem nebo bez proudu. V případě jízdy s odběrem proudu se vyhybka přestavila do opačného směru (v Praze - jednocívkové přestavníky) nebo vždy do odbočky (např. v Brně - dvoucívkové přestavníky). U starých tramvají při jízdě přes kontaktor "pod proudem" řidič utáhl ruční brzdu a na kontroléru zařadil 1-2 jízdní stupně, při jízdě "bez proudu" jel výběhem.
U tramvají typu T při přestavení vyhybky "pod proudem" řidič stiskl tlačítko "Z" (zapnuto), kterým sepnul ve voze stykačem obvod konstantní odpor a vůz tak i při jízdě výběhem odebíral z troleje proud potřebné hodnoty. Někteří borci dokázali přestavit vyhybku i našlápnutím jízdního pedálu. Tlačítko "0" (nula) neopak odpojilo ostatní spotřebiče (topení, kalorifer), aby jejich odběr neovlivnil požadované přestavení vyhybky do směru "bez proudu".


Offline
Uživatelský avatar

16
05 bře 2008 19:10
V jednej, zrejme veľmi starej T3, som videl dva tlačidlá na výhybku, jedno označené O a druhé Z. Vie mi niekto prosím vysvetliť ako fungujú?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Výklopné dveře už nesmí jen na Reneskou, pokud se nepletu. Na d-3 totiž výklopné dveře "nejméně zdržujou"...


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Miky píše:
Jinak v Pisárkách se před 1553 objevila samotná 1664 - předpokládám montáž kamer do 1663.


Ano je to tak na 1663+1664 byla opravdu dnes zahájena montáž kamer


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
jan.peta píše:
Nevím to jistě, ale řekl bych, že je skoro na rovině, což u ostatních linek moc není.

???
na rovině?
Nebude to spíš výška nástupních ostrůvků?

_________________________________
mail bleg@stream.cz
ICQ 407753226
Skype josef1951brno


Offline
Uživatelský avatar

310
11 srp 2007 10:56
No, že by byla skoro na rovině, tak o tom pochybuju. Tu bych zrovna řadil k těm méně rovinatějším.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Hm, Minská stojí za to... Do Bystrce není taky úplně rovina a Dětská nemocnice stojí taky trochu na kopci...


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
johnny05 píše:
Cim je vyjmecna d3 oproti jinym ze tato ji vyhovuje vic?


Nevím to jistě, ale řekl bych, že je skoro na rovině, což u ostatních linek moc není.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Cim je vyjmecna d3 oproti jinym ze tato ji vyhovuje vic?

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Protože jsou na d-3 předepsané, je to pro ně jedna z vhodnějších linek.

Vyjímečně se však objeví na d-9 nebo d-13.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
barmann píše:
To není pocit, ale realita, jinam se nasazovat prostě nesmí.

Proč?

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
To není pocit, ale realita, jinam se nasazovat prostě nesmí.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Mam pocit, ze T3R posledni dobou snad ani jinde nez na d-3 nejezdi


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Tyjo, no šikulky :D Dneska je na 00301 (zpráva od rt6n1) :)

Jinak v Pisárkách se před 1553 objevila samotná 1664 - předpokládám montáž kamer do 1663. Vedle haly vzadu stojí taky odstavená bývalá mlíkárna (1634+16) s pantecama dole...


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
PROSBA PRO VŠECHNY:

Sledujte prosím výskyt soupravy T3R 1665+1666 a pište někam kde je, jezdí na ní maturitní tablo naší třídy.

Díky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 205  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 00:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]