Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 130 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Zatímco 1802 a 1803 dojezdily do SP až v nové éře (1802 loni, 1803 teď), kdy ta SP vlastně vychytala mouchy ze zprovozňování, tak 1801 bohužel prošla SP už v roce 2004 a poté už nezasáhla do provozu, takže nový schvalovací proces v roce v roce 2008 začínala defacto od nuly.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
goldfinger píše:
Drahá jak sviňa, ale kdyby cajzli neodebrali všechny nasmlouvané, třeba by Škodovka vyšla vstříc.

Já myslím, že by to bylo podobně jako u Railjetů - ÖBB nemohly odebrat všechny, tak honem Siemens začal hledat, kde by udal zbytek, až se povedlo i přes nářky Škodovky. Takže jestli by podobný problém měl DPP, tak myslím, že by Škodovka byla ještě ráda, že ty přebytečné kousky pošle do Brna.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Cracatit píše:
A na rekonstrukci 1803 jsem zvědav, nové brzdy by měly pomoct, však to byl jeden ze zásadních problémů tohoto modelu, ne?


Zásadní problém vozů RT6 jsou dlouhé dodací lhůty náhradních dílů. Protože se většinou dělají na zakázku, až se tam něco rozbije.
Dlouhé dodací lhůty mají i 13T, ale tam zpravidla alespoň jeden vůz stojí na větší závadu a tak se berou díly z něj. Pro RT6 už nic takového není. Jako zdroj dílů zbyla už jen 1804 a tam už skoro nic nezůstalo.

Ano, pokud mám dobré informace, tak s brzdami DAKO na 1802 nejsou téměř žádné problémy. Ale alespoň u 1803 jsem také v posledních měsících nezaznamenal žádný větší malér.

Špatný je, že SP se počítá dle najetých km. Takže 1801, která je v nejhorším stavu a SP potřebuje nejvíc jí dostane až jako poslední :(


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já zas doufám, že na 15T pro Brno nedojde. Jejich spolehlivost není nic moc, a Brno má problémových vozů už tak dost. Myslím, že rozumnou volbou by mohlo být LF3+. To by mohlo být i obousměrné. Jako jedinou nevýhodu vidím v absenci 1. levých dveří. Nicméně pro Plzeň se chystá IN2/2, což by měla být obousměrná LF2+ s čelama z eva, která, předpokládám, problém s 1. dveřmi vyřeší. Pokud by se stejná úprava provedla na obousměrné LF3+, mohlo by to být fajn vozidlo. Ještě by v úvahu mohlo připadat tříčlánkový evo, u něj mi jen vadí, že má dost členitej interiér.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A k 15T z Prahy dodám, že y to byla taky možná cesta, jenomže ty by finančně asi vyšly dráž než LF+, nebo ne? Praha má velký oči, co se týká nasmlouvanýho odběru, takže je ta možnost, že neodeberou všechno, dost reálná. Otázkou potom je, co říkají netransparentní smluvní podmínky mezi Schade a Práglem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak Škodovka není jedinej výrobce šalin, takže bych osobně byl radši za nějaké opravdu otevřené výběrko na nový typ vozidel. Varia mám rád, takže za jejich větší rozšíření bych se nezlobil a jestli to bude klasika, co tu máme, nebo nějaké LF+, to už zase takovou roli nehraje, ale jak jsem už psal, je na čase pomalu začít vybírat něco obousměrnýho, co by se zatím koupilo třeba jen v nějaké menší sérii třeba deset kusů nebo tak a později by to nahradilo Kachny.
A na rekonstrukci 1803 jsem zvědav, nové brzdy by měly pomoct, však to byl jeden ze zásadních problémů tohoto modelu, ne?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
U náhrady za případně předčasně rozpadlé 13T (i když si osobně myslím a tajně doufám, že se dřív rozpadnou anitry) přicházejí v úvahu reálně dvě až tři možnosti, z nichž ta jedna je finančně na hraně a možná i za ní. Buď se pořídí další varia LF(2) nebo o něco dražší varia LF(2)+. Plusy mají v interiéru jenom jeden schod, jsou tedy plně srovnatelné s 13T a cenově vycházejí lépe o pozitivních finančních dopadech na menší opotřebení svršku ani nemluvě. No a pak už zbývá jenom 15T. Drahá jak sviňa, ale kdyby cajzli neodebrali všechny nasmlouvané, třeba by Škodovka vyšla vstříc.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V podstatě se všechny RT6 od sebe vzájemně liší. 1801 je takový prototyp většiny úprav, proto taky ta nespolehlivost. 1802 má jiný statický měnič, jinou diagnostiku a hlavně má na středním podvozku brzdy od firmy dako. Co se týče 1803 tak ta v současnosti prochází úpravami, které jí přiblíží k 1802 (hlavně výměna brzd. Jestli budou i další úpravy nevím.)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Možná by se ta debata o RT6 a převodovkách u 13T mohla přehodit do Všeobecné tramvajové diskuse, kdyby se chtělo. Ještě něco přihodím sem:
RT6N1: Jsem určitě pro rekonstrukce a pokud by to vyšlo nějak rozumně, tak určitě doplnění dílů do 1804, napadají mě k tomu otázky. Bude taková skoro "novostavba" 1804 drahá asi jako kloubové Vario, nebo to vyjde ještě dráž? Se 13T bych to moc nesrovnával. Je nějaký rozdíl v už hotových úpravách 1802 a 1801? Já vím, můžu si to přečíst z poznámek na kartách vozů, ale přesto se tady zeptám. Jde hlavně o to, že 1802 zatím jezdila mnohem pravidelněji a odstavená naposledy byla asi měsíc, možná ani tak dlouho ne.
Ad 13T: Zvuky kosmických lodí jsou fakt úžasný, zvlášť venku, když člověk slyší tu šalinu v plný práci, to je pak zážitek, všiml jsem si toho u víc kousků, ale nepřipadá mi to jako nějak extrémně rozšířená závada. Když jsem mluvil o pořízení něčeho dalšího za RT6, tak jsem tím rozhodně nemyslel Škodu, spíš nějaký jiný vhodnější model, ať už nějaké Vario, klidně i obousměrné, obnova Kachen je sice hezká věc, ale něco delšího se dvěma stanovišti řidiče tu bude brzo chybět, nebo něco jiného technicky i finančně vhodného.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na Lesnické za zastávkou Zemědělská visí krabičky, které vypadají na návěstidla pro jednokolejku. Ví někdo informovanější, co se tam chystá?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Což to ano, ale zatím to jezdí. :D Je třeba možné, že mohou být ty převodovky, oproti 14T nějak odlišné?

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Náhodou ty fascinující zvuky vesmírné lodi už se taky celkem rozšířily mezi ostatní kousky, posledně např. 1910 e_smile

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To větší sjíždění mi připadá celkem logické. Jednak 13T má menší kola, a neotočné podvozky taky přispějí. Jinak jsem docela zvědavý na spolehlivost 1803, až vyjede po SP a s novými brzdami. Bohužel si na ní asi ještě počkáme.

Ad převodovky: Odhaduji, že některé stroje už přejely km hranici, kdy začaly v Práglu převodovky odcházet. A zatím je prý vcelku klid.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
A jak je to s převodovými skříněmi u 13T?
Dají se očekávat problémy jako u pražských 14T?


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Nejvíce se sjíždí první náprava prvního podvozku, proto se taky podvozky pravidelně otáčí. Sjíždění 2. a 3. podvozku je menší než 1. To lze vysledovat i z chování 1. článku vs. chování 2. a 3. článku při průjezdu obloukem.

S financemi na provoz RT6 a 13T souhlas. Do budoucna je otázkou, jestli na nové vozy budou peníze, spíše ne. Proto myšlenku zprovoznění 1804 považuji za do budoucna vhodnou. Upřednostnil bych ale reko 1801 jak už psali jiní.

Jinak si myslím, že existuje mezi zdejšími diskutujícími jistá představa úměrnosti mezi dobou odstavení a finančními prostředky potřebnými na opravu. Není tomu tak. Oprava může být (a bývá) prkotina na 2 hodiny a nemusí být ani nijak zvláštně finančně náročná. Je spíš problém v tom, že díly jsou například atypické (trvá déle jejich výroba), nezkušenost údržby, zbytečné odstavení řidičem, chybným uvedením závady řidičem apod.

Doufám, že neurazím tímto shrnutím. :oops:

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Kari: To sjíždění okolků u 13T je rovnoměrné u všech podvozků, nebo jsou rozdíly mezi prvním, druhým a třetím podvozkem, resp. krajním a středním podvozkem?


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kari píše:
Vedením mi bylo řečeno, že i udržování vozů RT6 i s jejich opravami vyjde levněji jak udržování poršat, kde jsou drahý náhradní díly, kde se nadměrně sjíždějí okolky atd. Takže asi tak.


A jak z toho ven? Těch oprav s provozem poršat a narůstajícími km přibude, bude čím dál víc drahý...Jsem zvědav, jak se to začne řešit v okamžiku, kdy ta pomyslná kapka přeteče...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Tím pádem by bylo nejlepší 1804 zprovoznit co nejdřív, i s ohledem na životnost na to lepší příležitost už nebude - čím dřív, tím líp...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Vedením mi bylo řečeno, že i udržování vozů RT6 i s jejich opravami vyjde levněji jak udržování poršat, kde jsou drahý náhradní díly, kde se nadměrně sjíždějí okolky atd. Takže asi tak.

Edit: MKzB byl o pár vteřin rychlejší :-)


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Udržet v provozu jednu 13T vyjde několikanásobně dráž, než udržet v provozu jednu RT6.
Zatímco ostatní RT6 už prošly nějakou prohlídkou v dílnách, tak 1801 se od zprovoznění furt jen flikuje.
Nemusela by to být ani GO, stačila by SP, při které by se některé součásti udělaly jako při VP/GO.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Ono už je dokonce jedno, kolik peněz se utratilo. Ty prachy už jsou pryč a nevrátí se. Jde jen o to, kolik peněz do nich ještě nalít. A dokud je levnější udržet v provozu RT6 než koupit jiné tramvaje, není důvod je vyhazovat.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Cracatit: Pochybuju, že se do všech RT6 dohromady za zprovozňování dalo víc, než je cena jednoho poršete.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Souhlasím, že by 1801 GO potřebovala, nicméně pochybuju, že by mimořádnou GO někdo zaplatil.

Ad včerejší problémy 28/1: Původně tam byla 1729, která prodělala někde na Lidické nehodu s autem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Souhlas s tím posláním na GO, jenom si tak říkám, jestli by nebylo rozumnější se na celý typ RT6 vykašlat a pořídit místo nich něco dalšího. Já vím, že je to provokativní názor, RT6 se mi jako kaštanovi líbí, ale z ekonomickýho pohledu jejich provoz není žádná hitparáda.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
1801 bude tak dlouho zdechat, než než se někdo nasere a pošle ju na GO.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 15:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]