Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Pravděpodobně...


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Nevíte někdo, jestli Varia dostanou stejně jako Anitry při VP kamerový systém do salonu ?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jo, čas jsem zatím nešteloval. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra K - byl jsem na stejném místě o kolo později :mrgreen: . PS: na foťáku stále letní čas?

Příloha:
DSC_6728.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
1605 dnes poprvé v provozu. :-) Bohužel už s obutým prvním podvozkem.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Souprava 1596+1541 dneska hodně netradičně točila 00411. Jestli mě neklame paměť, jedná se o historicky první vypravení soupravy dvou LF na čtyřku.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
00504 i 01002 vyjíždí z Medlánek, takže A je správně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

177
23 kvě 2006 21:30
Tak nevím, zda li je to poprvé, ale v Medlánkách rozkuplovali soupravu Varii na svoje víkendový kurzy? Nebo Pisárky vypravují svoje vozy na medlanecke kurzy ? Díky za odpověď.


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Jaká ev č obdrží Varia pro rok 2017?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Díky! O:)

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Měly by začátkem příštího roku.

Abych jen nekecal. Včerejší setkání 00901 1584+1541 a 01113 1580+1557. Pro 1584 to bylo první vypravení v řazení A+LF,


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Opakuju svůj dotázek z dřívějška, kdypak naběhnou starší LF2 do VP, příkladně taková 1069 nebo 1092, 1093? Díky.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
1555 od pátku (tj. 4. 11. 2016) provozní.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Přesně tak. Současné tramvaje musí jednak plnit náročnější požadavky na tuhost skříní a díky požadavku na nízkopodlažnost musí mít výzbroj umístěnou na střeše, což klade další nároky na pevnost a únosnost skříní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

923
15 čer 2004 19:24
Nelze proboha srovnávat hmotnosti LF1 a LF2, vždyť má na tu hmotnost o jeden podvozek navíc ! Poměr hmotností zůstává +/- stejný. V případě LF2 je nutné porovnávat s K2 která váží necelých 22 tun, tedy o 9 tun méně než LF2 (31,5).
Nevím jak daleko má cenu vysvětlovat, proč je těžší nová nízkopodlažní tramvaj, která musí plnit jiné normy na tuhost skříně, než 30 let starý vysokopodlažní vůz. Přirovnal bych to ke kabrioletu, který je přes absenci střechy těžší, než srovnatelné normální auto. Proč asi...


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Honza: na druhou stranu Varia jsou sice o 5 tun těžší než T3, ale ve srovnání LF2 (30t) a 13T (41,2t) pořád velmi významně vítězí. Můžete sice podotknout, že se jedná o jinou délkovou kategorii, ale u původních 13T je REÁLNÁ kapacita srovnatelná s LF2. Tudíž ty vozy vozí 11 tun železa úplně zbytečně.
Můj dotaz zní, co je vlastně na tom voze 13T tak těžkého, když má třeba ve srovnání s KT8 o 3 tuny víc (ale o 1 podvozek méně).


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Moudré rozhodnutí!
Ještě tak dát i na ostatní a své věty zahrnout interpunkcí. Ale ne nahodilou. Tou českou. Prosím!

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
100
08 říj 2013 23:05
Zajímalo by mě proč zrovna krámy jménem varia. Ano krámy. Nesnáším je. A nejsem jedinej. Rozvrzaný hlučný krám co při jízdě vydává zvuk že se za minutu rozpadne . Nesnáším je . Nikde je nechcou tak je cpou k nám na 1. A¨¨člověk to nechá ujet a dojede další. Na 6 místo 13T nám cpou vergle co jinde nechcou a na linku 1 Varia . No pěkné . Asi nebudu kupovat už šalinkartu pokud budou tito krámy pořizovat . Od Semilasa chodit pěšky je krása ale co nadělám když s něma nechci jezdit.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Nemyslím, že by to mělo nějaký hlubší význam (jako že by se mělo pískovat přerušovaně), spíš si nějaký pisárecký řidič ty tlačítka samo domo upravuje. Mně to nevadí, alespoň se podle bílých teček na pískovač trefím, když ho rychle potřebuju použít.

ad Tribotecy: To, že ty pískovače sypou málo, není samo o sobě problém. I malé množství písku dobře směrovaného pod kola dokáže tramvaji navrátit potřebnou adhezi. Pokud očekávám, že budu klouzat, u Tribotecu stisknu tlačko sypání a držím jej do doby, než zastavím nebo než přestanu zrychlovat a do smyku/prokluzu se nedostanu. Kdybych to stejné udělal u klapek, tak mám pískovače po zastavení prázdné...

U Triboteců je spíš problém jejich časté ucpávání, což je také často způsobeno tím, že řidiči zásobníky písku přeplňují. Také téměř nikdo nekontroluje, zda písek propadává. Pak se stává, že na soupravě LF2+LF z 6 sypačů funguje 1.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Pak se rozjede šofec ze Šilingráku nahoru, jednou do toho ťukne a evidentně nic. :-D

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Honza: Supr napsaný. Ještě bych podotkl, že pískovače Tribotec , který jsou bohužel skoro na všech vozech stojí a sypou uplně za pendrek. A další věc někoho velice inteligentního. Na 90% vozů vybavenými Tribotecama je u tlačítka pískovače fixou znázorněno, že by se mělo přerušovaně pískovat, tak mě někdo vysvětlete, jakej to má vyznám u pískovačů, který samo sebou sypou už málo.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
Uživatelský avatar

923
15 čer 2004 19:24
Vyřazování protiskluzové ochrany není v zákoně, ale ve vnitřní směrnici D01. To znamená, pokud si to tam DP dá, je to jeho věc. Stejně jako blinkry v zastávce bez ostrůvku, zvonění při rozjezdu ze zastávky, atd...
Pokud se nepletu, tak roztržení při nekonečných otáčkách hrozí u stejnosměrných motorů.
Jen bych poznamenal, že LF1 tlačítko skluz vůbec nemá, pouze zaplombovaný vypínač.
Varia jako taková by na západ od nás nikdo nebral, protože upřímně, jsou to plečky za levný peníz, které se tváří jako moderní vůz. Tomu odpovídá i kvalita řízení. Uvědomte si, že jen LF1 je o 5 tun těžší než T3, tedy musí být použita větší brzdná síla při stejném obvodu kol. Navíc u Varií je už na prvním stupni brzdy 35% výkonu. V kombinaci s naprosto primitivní protiskluzovou ochranou a úspornými pískovači jsou obutá Varia všude, kde jezdí. Zvlášť teď na podzim. Pokud to srovnám s Astrama, které sypou z vozů snad nejlépe a s 13T, které mají velmi citlivou protiskluzovku a hned si samy včas preventivně podsypou (někdy tak vyhodnotí i průjezd přes křížení po okolku), je to úplně o něčem jiném.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Kari: Však jasný pohoda.. :)... Jen jsem chtěl, aby se na to dívalo i z jinýho hlediska než jen o softwarový problém na Váriích.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ono to plombování vypínače skluzu má i svůj technický význam. Když při rozjezdu chytneš skluz, tak se motor dokáže dostat do takových otáček, že se prakticky zničí. A pokud to dostane do ruk nějaký ignorant, tak se motor může za chvíli měnit.
Navíc, někdo říká, že to tam je, jiný, že to tam není, prý v dražním zákonu se píše něco o vyřazování skluzové ochrany. Nevím, nestudoval jsem to, tak tohle berte s rezervou.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Budu se opakovat, před pár lety jsme tady o této problematice či podobné měli rozprávku tuším s manilem. Samozřejmě teď nebudu řešit zechcanej software na Variich, ale obecný problém s adhezí tramvajových vozidel. Když před několika lety začali na všech T3jkách, plombovat přepínač ( vypínač ) protiskluzové ochrany, tak jsem se dost klepal na hlavu z jakého důvodu, k rozumnému řešení jsem nedošel. Z pohledu cestujícího je to dost nepříjemné, to zmíněné škubání a cukání při špatných adhézních podmínkách. Dám vám příklad z vlastní zkušenosti pozorovatele,souprava T3 1624+25, od zastávky Husitská na Hrnčířskou, ne nijak obtížná trat ( rovina že ). Řidič, pochopil, že to klouže a cuká škube to , nejede to , tak si vypomáhal vypínáním ochrany a pískem a bylo po problému. Další minulý týden šofer K2 1130 z České na Pekařskou evidentně nerad pužívá písek, cesta trvala asi 7 minut, protože při každém sešlápnutí jízdy vůz okamžitě do skluzu, takže jsme defacto nejeli a nic. Proč to píšu. Tyto všechny aspekty souvisí s pohodlným cestováním mhd a obutím koleček. Nazdar.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 05 pro 2024 03:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]