Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 97 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
99
07 srp 2013 14:49
Nie je potreba komplikovať to prepájaním so systémami každej školy zvlášť, celoštátne informácie o študentoch sú predsa v matrike. Viem o tom, že DPMB posiela na študijné oddelenia fakúlt MU falšované potvrdenia o štúdiu (vrátane dosť kvalitných plagiátov) s prosbou o potvrdenie či vyvrátenie podozrenia, takže predpokladám, že DPMB to oproti nejakej databáze aj tak overuje. Povedal by som, že problém treba hľadať jedine v neochote trochu zmeniť funkčný, aj keď zastaralý a príliš byrokratický systém. #-o


Offline
439
16 led 2015 11:18
A nejen to, do banky mi stačí poslat oskenované potvrzení a většinou mi do dne přijde potvrzovací mejl. Určitě by to šlo.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Kdyby si nějak propojili systémy s Masarykovou a s VUT, tak 70 % lidí odpadne...
Taky se dá pokladním nabídnout jiné místo v podniku - "prý" řidičů je málo...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
JJA píše:
To ti ty pokladní poděkují. :D
Není zač. Prezentovat potenciální vyhazov pokladních jako mínus k zavedení elektronického odbavování není zrovna platný argument, našlo by se pár lepších.

A nemyslím si, že by to s pokladními bylo až tak horké - ty obrovské návaly jsou prakticky jen pár dní v roce, kdy předpokládám, že jsou na pokladnách i lidi z jiných částí DPMB. Navíc fronty tam jsou kvůli tomu, že je potřeba každý rok ukázat nanovo potvrzení o studiu, to přes e-shop taky uděláš dost blbě :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
439
16 led 2015 11:18
To ti ty pokladní poděkují. :D

prototyp401 píše:
A klimatizace není potřeba - na to padlo argumentů dost, tak ještě teďka nenápadně přejít k tomu, že ani topení není potřeba :D

Tak tohle už podle mě snad nevyargumentuje nikdo, ani při letošní teplé zimě.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
prototyp401 píše:
Protože se šetří téměř na všem? Ušetří jak na topnicích, tak pak na provozu. A klimatizace není potřeba - na to padlo argumentů dost, tak ještě teďka nenápadně přejít k tomu, že ani topení není potřeba :D

Ale vždyť je stále kde spořit. Stačilo by zavést nějakou brněnskou kartu a lá Oyster v Londýně či Plzeňská karta či ODISka a bum, lidi se snad naučí kupóny kupovat přes internet a může se propustit pár pokladních na Novobranské. A taky nesmí bobtnat úřednictvo, jak mi bylo naznačeno před několika dny.

A jinak mám ještě drsnější návrh, ale to už se netýká tolik MHD a zatím si jej nechám pro sebe.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Protože se šetří téměř na všem? Ušetří jak na topnicích, tak pak na provozu. A klimatizace není potřeba - na to padlo argumentů dost, tak ještě teďka nenápadně přejít k tomu, že ani topení není potřeba :D


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Ovšem pak se nabízí otázka, proč se u nás šetřilo na množství topnic?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Problém většiny brněnských tramvají (prakticky všechny modernizované K2, T3 nebo Varia) je v tom, že vytápění salónu je poddimenzované.

Pro porovnání:
LF Brno (délka skříně cca 15 m) - 3 topnice
LF+ Olomouc (délka skříně cca 15 m) - 8 topnic


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Navrhni to, nech schválit na DÚ, sežeň dotace a třeba to půjde. Nebo se nech zmrazit a třeba za 50let to bude standard..


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
To je možný, ale reálně to topí furt stejně a i v tramvajích bývá často nepříjemně. ”systém topí jen něco nebo všechno”: Takže jsme zase u toho, že někomu je hnusně vedro a někomu pořád zima... a zrovna v těch 'oblíbených' 13T bývá obzvlášť nechutně přetopeno.
No jo, jenže procházej za řidičem třeba až ze zadu B vozu kapacitní soupravy. Tohle má mít DP pošéfovaný hlídáním reálné teploty ve voze. Protože půjdeš za řidičem, on to vypne, pak se jak na potvoru začnou hodně otvírat dveře a nově příchozí cestující si zas bude u DP stěžovat, že řidič netopil... Tohle nic moc neřeší.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Pokud je ve voze přetopeno, co ti brání jít dopředu ke kabině a SLUŠNĚ poprosit, jestli by řidič to topení o stupínek nesnížil? Všichni raději mlčí a pak jen nadávají. Ono z kabiny doopravdy není poznat, jak v tom voze je.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Jsi v tramvajové, takže reakce k TRAM - jsi (opět) mimo.. Ve většině vozů jsou totiž stupně vytápění dva (byť systémem topí část, nebo všechno). Oblíbené vozy 13T jsou dokonce o něco dál - mají stupně 3, přičemž zde už se opravdu dá navolit teplota výstupního vzduchu..


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Největší problém vytápění naší MHD je, že je celý systém 100 let za opicema... :D Že ve většině vozů existuje jen 1 stupeň intenzity vytápění. Vrchol moderny je, když má topení 2 stupně rychlosti ventilátoru. To je ale platné jak mrtvému zimník...
Další zoufalý problém je ten, že v celém voze jsou 3 lokální topnice, které prostor zahřívají nerovnoměrně, takže někomu je už vedro a druhý pořád klepe kosu (viz třeba devítistovka, kde vpředu u řidiče + na sedadlech nad topnicí bývá k nevydržení, jinde je ale stále zima).
A absolutní korunu tomu všemu dává to, že velká část vozů má topení seřízeno tak šikovně, že horký vzduch jde přímo na hlavu, takže ve výsledku je vám na nohy i celé tělo chladno, ale kvůli ohřívání hlavy se po chvíli cítíte zle.

Před časem zvedli teplotu, při které se topení zapíná o cca 2 stupně a mysleli si, že něco vyřešili. Naopak vyrobili ještě větší zlo, kdy v podzimních měsících bývá ve vozech nechutně přetopeno. (což mimochodem bývalo i před touto změnou, tak si pak představte, jaká hrůza to bývá teď). Topit se má bez ohledu na trakci od 3°C, přičemž až do nuly přitápět jen velice mírně, do -5°C na střední výkon a na maximum až při nižších teplotách. Úplnou samozřejmostí má být termostat, který automaticky hlídá rovnoměrnou teplotu ve voze tak, aby byla vyhovující vzhledem k venkovní teplotě... Nezanedbatelnou část nákladů na vytápění by ušetřily konvektory u každých dveří. To má být také běžná záležitost u všech vozů pro MHD vyrobených v tomto století... Bohužel sci-fi...
Jediné, co bohužel nelze, je provozovat ve vozech nějaké superúsporné vytápění. Přímotop prostě bohužel bude vždycky přímotop, který nákladově vychází spolehlivě nejhůř. No, těžko do dopravního prostředku narvete akumulační kamna nebo třeba ústřední topení... :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Řidič zapíná topení, žádný čidlo neexistuje. V tomto případě mohlo nastat pár situací, závadou na soupravě počínaje. Dál dispečink má možnost v odběrových špičkách na pár minut dálkově vypnout topení.
Smysl to má, protože podnik platí penále, pokud za určitý čas odebere víc proudu než je ve smlouvě.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Mimo jiné podobným systémem disponují (by měly) veškeré elektrické přímotopy v budovách - ano, myslím HDOčko. Zajímavé, že v tomto případě je účel vesměs chápan a přijat.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Je věčná otázka, jestli to přerušované vytápění ušetří peníze a když, tak to stejně zase tak nebývá, má-li se topit pořádně. V takové šalině, kde jsou velké ztráty netěsnostmi a při otvírání dveří to pak vychází tak, že je chvilu zatopeno a chvilu není. To už by podle mě bylo lepší, když chce dopravní podnik tak vehementně šetřit, aby snížil teplotu, od které se začíná topit, a ty dny topil pořádně.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tím, že to nemá u nás obdoby, bych si nebyl až tak jist. Dálkové ovládání topení funguje například v Ostravě a spolu se zavedením elektronické mapy EMA bude zavedeno i v Praze.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Čidla za tím nejsou. Pokud vím, v elektrické trakci se (snad jen) ve špičkách topí vždy centrálně jen nějakou dobu a potom se zase nějakou dobu "šetří proud". Tato balkanizace a sockoizace nejhrubšího zrna, která nemá jinde v Česku obdoby, dopravnímu podniku prý optimalizuje maximální špičkový odběr proudu a tím i peníze...


Offline
439
16 led 2015 11:18
IvanM píše:
To mě zajímá, jestli třeba DPMB disponuje nějakým detektorem, který poznal, že jsem byl v béčku sám a tudíž se nevyplatilo přitopit. :D


Dost možná. Kde jinde by brali ty počty přepravených cestujících a další statistiky týkající se počtu lidí, aby byly dostatečně spolehlivé. biggrin


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jakým způsobem je ovládáno topení v tramvajích? Například včera v jedné soupravě LF2+LF1 nastala docela zajímavá situace, kdy jsem na Malinovského nám. nastoupil do úplně promrzlého B vozu s vypnutým topením (teplota venku v tu chvíli byla -2°C). Někde za Lipovou se topnice postupně od přední části po zadní část zaply. Samozřejmě dlouho trvá než se stihnou zahřát, takže foukaly pocitově studený vzduch. Ale mezi Kubíčkovou a Ondrouškovou se zase vyply. To mě zajímá, jestli třeba DPMB disponuje nějakým detektorem, který poznal, že jsem byl v béčku sám a tudíž se nevyplatilo přitopit. :D Což o to, já preferuji promrzlý vůz před přetopeným, to mému zdraví svědčí rozhodně víc, takže mě DP moc neurazil. Nicméně -2°C je teplota, kdy by se i hodilo lehce přitopit... Taková zvláštní situace nebyla poprvé. Někdy v prosinci se mi stalo, že souprava T3P zatahující večer do Pisárek přijela promrzlá (teplota venku kolem nuly) a topení se zaplo až na Mendláku. To mělo velký význam, když souprava o 2 zastávky dál ukončila službu... Takže mě zajímá, kdo a jak tento systém zapínání/vypínání topení může ovlivnit. Protože pochybuji, že za takový bizár by byl zodpovědný řidič. :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Vnitropodniková akce "Poslední ampér" pro zaměstnance DPmB.


Offline
Uživatelský avatar

2075
03 zář 2009 13:18
Mám jenom dotaz, nevíte co to je za akci, že se dnes 27.12.2015 prohání vůz 1734 na kurzu 40002?

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Na lince d-6 jezdí 10 pisáreckých kurzů, před změnou jich bylo 14. Na lince d-9 bylo vypravováno 5 pisáreckých souprav a teď žádná. Proto není určitě problém vypravovat na d-6 z Pisárek jen soupravy.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
A na ose se copak střídájí řidiči všech linek? Jinak toto vysvětlení mě také napadlo, ale pak jsem se podíval na iRIS a vidím dnes odpoledne 50/56 K2 v provozu. To není číslo, které by svědčilo o menší turnusové potřebě těchto vozů. Anebo došlo nyní k vyřazení určitho počtu vozů K2 díky zmíněné změně?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 16:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]