Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 74 z 152    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
418
18 kvě 2008 19:54
ad 1) K3 si ale nehraje na nízkopodlažní v 1. a 3.článku, ale na klasický T vůz. 13T má nízkopodlažní jen sudé články, což je max. polovina vozidla a přitom její cena ja taková, jako kdyby byla z drahého kamení. A vůbec už nemluvím o tom, že je to v podstatě kolejový brus. S tím, že by 100% adheze byly zbytečná souhlasit nemůžu ani v njemenším - snížní automaticky zhoršuje vlastnistio vozidla. K2 mimochodem taky vyjedou dokec k Míráku. nebo Minskou ..., ale občas s tím prostě mají problém. Spíš než 100% adheze je otázka, jaký výkon mají trakční motory (a s tím související, aby moc nepapaly).

ad2) každý výrobce chce za čas přijít s něcím novým, když to přinese úsporu materiálu ... skřín Varia je taky něco úplně nového a tudíž se musela nově konstruovat, podvozek může být i PCC-like ale rozměrově menší ...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mívala RT6 problémy s adhezí, když jezdila na d-4 nebo d-13? V Brně je pokud se nepletu jenom jedno horší místo, než Masarykova čtvrť a Husova - výjezd z Pekařské nahoru na Husovu a ironicky právě tam jezdí (jezdily) prakticky pouze K2, které mají adhezi nejhorší v Brně.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
"100% adhezi" nebo správně všechna dvojkolí hnaná nejsou v dnešní době zbytečností, ale téměř nutností!


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Thor píše:
No, nejsem si jist, jestli 13T jsou zrovna v tomhle (NP) krokem vpřed.
13T má s K3 společnou právě tu "nedotaženost" - vysoký schod, zbytečná 100% adheze, debilní rozmístění sedaček, nulové místo za předními dveřmi, atd.

Thor píše:
Ale můj názor je, že pokud se bude u Varií pokoušet zmenšit podvozek, dosáhne téhož.
Jenže tím popřeš smysl Varia (nebo třeba Leolineru) - napasovat novou jednoduchou (a tím pádem i těžkou) skříň na PCC-like podvozek a cena půjde na úroveň moderních tramvají.

Thor píše:
To už ta 15T vypadá líp
U 15T budou rozhodující výsledky z Prahy (podobně jako u ULFu z Oradey). Tyto koncepce se mi líbí, ale je otázka, co by říkaly na naše podmínky, tratě, zázemí, ...


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
No, nejsem si jist, jestli 13T jsou zrovna v tomhle (NP) krokem vpřed. To už ta 15T vypadá líp. Ale můj názor je, že pokud se bude u Varií pokoušet zmenšit podvozek, dosáhne téhož.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Záleží na požadavcích. Pokud je potřeba co nejlevnější vyřazení šrotů, je větší než malé množství "dotažené" K3 nebo soupravy wana+T3 (s minimem sedaček v NP části wany) dobrá cesta. VarioLF2 a 3 jsou potom zbytečně drahá sranda. Na druhou stranu pokud chceme taky nějaký posun dopředu, chce to nové tramvaje s velkým podílem NP (70 % a více) a jedním normálně vysokým schodem do VP části a mnoha dveřmi. Nejlépe délky 40 m a jedno- i obousměrné.


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Dík za odpověď.

Mimochodem já bych taky raději viděl Varia než 13T, stačí základní škola na to, abych viděl, co je ekonomičtější.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Thor píše:
to manil: jako neznalý se zeptám, co je v provozu lepší, LF2, nebo K3?

Pánové mají pravdu v tom, že je předčasné dělat závěry, když LF2 ještě ani nemají způsobilost, ale porovnám-li např. poruchovost krátkých Varií a K3 je 1:100, předpokládám tedy, že u LF2 to bude podobné.

Varia oproti K3 (alespoň z pohledu řidiče) kazí katastrofálně špatné ruční řadiče.


Offline
Uživatelský avatar

206
15 led 2008 20:51
3 wany nééé!!!!! [-X


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Janatak píše:
Naopak, zprovoznit RT6 jinak než strkat do nich peníze asi jinak nepůjde. Bohužel je pech, že výrobce před lety krachnul a žádný následník si následné doražení zkoušek těchto šalin nevzal na triko. To je známý fakt. Odpověz si na otázku, skutečně bys jako provozce dal nízkopodlažní, relativně nové, draze zaplacené šaliny do šmelcu nebo by ses je snažil zprovoznit? Jak by se na tebe koukal vlastník, tedy město, jak daňový poplatník...atd, atd?

Opakuju, jsem si vědom faktu, že zprovoznění za stávajícíchc podmínek stojí nemalé love, ale jsou to v dané situaci naprosto logicky investované peníze. Byť je měl od začátku platit někdo úplně jiný.


Otazkou je , jestli za tu dobu , uz do nich nebyly investovany vetsi prachy nez by se hodilo. Navic svou odpisovou dobu si odstaly bez uzitku. ted uz je to ucetne temer mrtvej majetek, kterej DP muze s klidnym srdcem odprodat kovohutim . POdle myho odhadu se do 1801 uz jenom na reko narvalo minimalne 10 milionu, a to nepocitam co se nakoupilo mezitim ND a odpracovalo clovekohodin . 1803 na tom nebude o moc lip. Navic tuhle reko potrebuje i 1802 a 1804 je vrak. Takze Kdyz to spocitam, tak by se do nich melo narvat dalsich 30 milionu na reko , opravy po odstaveni a pak by to mozna i vyjelo. Ve vysledku to budou jednoznacne nejdrazsi tram s nejvyssi cenou za 1m2 NP casti. A stale to budou atypy. Vic jich nebude. Snad jedine je ozivit, ziskat aspon doklady a rychle strelit nekomu, kdo o to bude mit zajem (korea, madari..)

Kdyby se misto nich radsi poridily 1-2 K3, nebo trebas 3 wany, tak to bude uzitecnejsi.

Kari píše:
Ještě jsem zapomněl zmínit jednu špatnou vlastnost K3. Velmi měkké podvozky. Při sebemenší nerovnosti na kolejích se vůz extrémně rozkejvá. Nejhorší je to mezi Pisárkami a Bráfovou a na jednom místě Palacký třídy. Na těchto místech se musí proto s tímto vozem jet pomaleji, než s jiným.


To bych si tipl na ty novy trakcni podvozky u NP clanku. Prece jenom , tam to lita ve 3 osach ohybu a jeste na kolibce.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Naopak, zprovoznit RT6 jinak než strkat do nich peníze asi jinak nepůjde
ale to je špatně, špatně, špatně...

ohužel je pech, že výrobce před lety krachnul a žádný následník si následné doražení zkoušek těchto šalin nevzal na triko.
ono by si i možná vzal, kdyby jich bylo víc než 2+2+2+2+1+4+4...

Odpověz si na otázku, skutečně bys jako provozce dal nízkopodlažní, relativně nové, draze zaplacené šaliny do šmelcu nebo by ses je snažil zprovoznit?
když mě bylo řečeno, kolik se do toho zgarbu narvalo za ty léta peněz, protočily se mě oční panenky a začal jsem počítat, na kolik vyjde novostavba K3 nebo trojwany.

Jak by se na tebe koukal vlastník, tedy město, jak daňový poplatník...atd, atd?
V době, kdy je už značné procento vozového parku NP (ať již částečně nebo zcela) by si toho ani nikfo nevšiml, kor u vozu, kterej prostál polovinu svého života ve vozovně a popředu má najeti asi tolik, co průměrná T3 pozadu.

v dané situaci naprosto logicky investované peníze.
Ne, ne a ne. Logický by bylo ty peníze investovat do něčeho, kde je JISTÁ budoucnost...

Byť je měl od začátku platit někdo úplně jiný.
Věřím tomu, že kdyby ČKD dotáhlo ty krámy do konce, mohly to být relativně úspěšné vozy...bohužel tomu tak není.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
mrakicio píše:
rozdíl oproti RT trosce a tebou vyjmenovanými vozy je ten, že do nich se nemusí cpát peníze a čas takovým způsobem, jako do RT6 (od doby výroby), aby to aspoň jezdilo, což je sice jen jeden, ale zato dost důležitý problém...a 13T nejsou od toho tak daleko, stačí se podívat, co s tím jsou za problémy v praze...


Naopak, zprovoznit RT6 jinak než strkat do nich peníze asi jinak nepůjde. Bohužel je pech, že výrobce před lety krachnul a žádný následník si následné doražení zkoušek těchto šalin nevzal na triko. To je známý fakt. Odpověz si na otázku, skutečně bys jako provozce dal nízkopodlažní, relativně nové, draze zaplacené šaliny do šmelcu nebo by ses je snažil zprovoznit? Jak by se na tebe koukal vlastník, tedy město, jak daňový poplatník...atd, atd?

Opakuju, jsem si vědom faktu, že zprovoznění za stávajícíchc podmínek stojí nemalé love, ale jsou to v dané situaci naprosto logicky investované peníze. Byť je měl od začátku platit někdo úplně jiný.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
9986
15 led 2005 23:41
tam jde především o přístup výrobce

ostatně, doporučuji pražskou diskuzi na k-reportu


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
jaký maj problémy v Praze? Vždyt v Brně jezdí.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
rozdíl oproti RT trosce a tebou vyjmenovanými vozy je ten, že do nich se nemusí cpát peníze a čas takovým způsobem, jako do RT6 (od doby výroby), aby to aspoň jezdilo, což je sice jen jeden, ale zato dost důležitý problém...a 13T nejsou od toho tak daleko, stačí se podívat, co s tím jsou za problémy v praze...


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mrak, LADA - pánové, když už chcete posílat do šmelcu 13T nebo RT6 (byť ve srandě), co takhle se zamyslet nad popelnicemi typu 1088, 1093, 1098, 1497+1556, 1537+1548 a jim podobné?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
9986
15 led 2005 23:41
LADA
myslíš spíš Žofinu a jí podobné tři zgraby zabírající místo ve vozovně...


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
EF. píše:
Smolda68: Ale to by vůbec nebylo špatný... :lol:


Myslim ze lepsi by bylo spis poslat na vylet do remetu Adelku, Barborku, Cecilku atd. samozdrejme s listkem jen pro cestu tam. :twisted: :mrgreen: .


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Kari píše:
Co se týká řidiče, K3 beru, dobrý výhled, jen ten zadní panel by mohl být blíž.

Ještě jsem zapomněl zmínit jednu špatnou vlastnost K3. Velmi měkké podvozky. Při sebemenší nerovnosti na kolejích se vůz extrémně rozkejvá. Nejhorší je to mezi Pisárkami a Bráfovou a na jednom místě Palacký třídy. Na těchto místech se musí proto s tímto vozem jet pomaleji, než s jiným.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Dle mého. Pro cestující - lepší K3, víc lidí se tam vejde.
Co se týká řidiče, K3 beru, dobrý výhled, jen ten zadní panel by mohl být blíž. S LF2 nemám v tomto směru zkušenosti. Ale vadí mi u variího čela úzký přední sklo a ty masivní sloupky.
Co se týká pohledu mechanika. Předpokládám, že LF2 bude podobná jako krátký vario, tak dávám přednost variu, protože K3 jsou dost blbě zbastlený. Ale za to můžou ingenýři, kteří neměli šanci projít dílnou. Kdyby jí udělali trochu jinak - např. lepší přístup ke stykačům a k výzbroji, tak by to mohl být i v tomto ohledu špičkový vůz. Škoda, že jich nebude víc a že nebyli lidi, co sedí navrchu, schopni dojít za mechanikama a poslechnout si jejich názor na tyto vozy a připomínky poslat do Šumperku...


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
manil píše:
Dle mého názoru je provozní kvalita LF2 a K3 úplně jinde... :)


Srovnáváš neporovnatelné, jak dlouho jezdí kátrojky a jak dlouho dvouwany?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Datel - já se ptal manila, jak to mínil, ale to je snad jasné ...


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Pokud se nepletu, tak naděje, že v budoucnu příjdou další K3 je asi taková, jako že SZ vyhraje příští parlamentní volby... Takže tohle srovnání (i když v praxi zbytečné) zas tak nepatřičné není (aspoň mně to tak příjde).
Jinak můj osobní názor (převážně jako cestujícího) je takový, že K3 jsou prakticky nejlepší šaliny v Brně (aspoň co do komfortu cestování)... jak je to s náročností údržby a jak se chovají ke kolejím přesně nevím, snad doplní někdo znalejší (Manil :lol: )...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Thor: myslím, že dělat závěry, co je lepší, v době, kdy LF2 ještě čekají na PZ, je dosti předčasné....


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
to manil: jako neznalý se zeptám, co je v provozu lepší, LF2, nebo K3?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 13:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]