Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 48 z 158    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
A po kolika ujetých km se na to přišlo? Pokud při VP a pokud máte stejné proběhy jak Brno, tak 600 000 km. U nás mají nejstarší vozy najeto "teprve" cca 215 tis. km.


Ano ano a potom kupme tramvaje od škodovky jsou výhodné i na údržbu. Stejně jako RT6


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Ono se to prozatím projevuje jen zvýšeným hlukem a přišlo se na to až v dílnách na VP.
Škodovka se zakopala na pozici mrtvého brouka a přehazuje si horkej brambor s Wikovem.
Takže tudy cesta nevede. Byla snaha to řešit s Wikovem, ale taky se nedaří.
Odchází to hlavní - skříně.
Je špatný výpočet zátěže a je použitá ta nejlehčí řada ložisek co se vyrábí a ještě navíc s mazací drážkou, takže skříň pod ložiskem nevydrží zatížení. Vzniklá vůle v uložení dosahuje 4 mm, což už je fatální i pro soukolí.
Experti z Wikova to zkusili opravit mikronávarem, ale skříně se jim zkroutily a nový nejsou, nehledě na to, že bez změny materiálu skříně nebo aspoň řady ložisek, by stejně nebyly k ničemu a celej průser by se každých 200 tisíc kilometrů opakoval.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Demon:
Pokud si dobře pamatuji, u nás se zatím žádný vůz na převodovku neodstavil nebo pokud jo, tak to nebylo nic dlouhodobějšího. Nicméně některé podvozky některých tramvají vydávají opravdu nestandardní zvuky.

Ty vaše odstavené tramvaje čekají na to, než se k tomu škodovka nějak postaví nebo je vůle si to opravit nějak svépomocí nebo na vlastní náklady?


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
A jeje. Tak doufám, že k odstavování těchto strojů nebude docházet i v Brně. Takže se převodovky opotřebovávají rychleji, než se předpokládalo? Ví se, co je na nich "vadného"?

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Výrobcem je Wikov, ovšem dle škodovácké dokumentace a to je taky jedno z jader pudla. V podstatě nereklamovatelné, jelikož se ti dva nedomluví, kdo z nich udělal chybu.
V Praze je z toho důvodu odstavených 15 vozů, další postupně přibývají a řešení je v nedohlednu.


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
A kdo je výrobcem převodovek? Předpokládám, že si Škodovka nevyrábí svoje, ale spíš nakupuje třeba od SEWu, Flendru nebo Wikovu nebo kdo všecko vyrábí...

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
1915 slouží, vzhledem k dlouhým dodacím dobám náhradních dílů ze strany Škodovky, jako zdroj ND pro ostatní vozy (než se špatný díl opraví a vrátí na další vůz). Už to tu někde ze začátku jejího odstavení proběhlo a pochybuju, že se situace změnila.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Nejde o motory, ale o vadné převodovky. Ještě si užijete... :-?


Offline
Uživatelský avatar

21
17 úno 2012 15:18
Czech republic
Jenda píše:
Dnes jsem se opět po čase projel 1902 a zvuk motorů je stále opravdu dost zvláštní... Přijde mi to jako tuning sarcastic
Tak uvidíme co další vozy za pár let...

Když jsem dneska jel 1905 tak měla stejný jako u 1902 zvuk motoru...Takže to příjde asi časem na všechny vozy.

_________________________________
Jsem proti tramboardu
[size=85] Nechápu že někdo jede tak rychle :D
:d-:


Offline
Uživatelský avatar

21
17 úno 2012 15:18
Czech republic
Co se stalo s 1915?

_________________________________
Jsem proti tramboardu
[size=85] Nechápu že někdo jede tak rychle :D
:d-:


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
mimochodem, na prvním skle v pravé bočnici 1929 se objevila 12 let stará samolepka 70 autobusové dopravy (1930-2000) sarcastic

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Zlaťák:
Ano to přesně sedí, na údaje, co jsem nedávno zde psal, včetně ignorace omezené rychlosti u Dobráku. S takovými řidiči ty vozy dostávají fakt zabrat. Ještě že je drtivá většina řidičů slušných. Tohoto nepovažuji za profesionála. Lituji, že jsem tenkrát neposlal stížnost, ale kdo ví, zda by se něco událo...

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Že by stejný jezdec o kterém nedávno psal Jenda? :-?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Dneska večer jsem měl tu čest jet s nějakým hovádkem řidičem z Nerudky na Skácelku. Jízda v prvním článku byla fakt zážitek. Do každé zatáčky najel na plnej kotel, že to s náma škublo, ozvala se rána a tramvaj si doslova poposkočila. U Dobráku ho omezená rychlost taky moc netrápila.
Pak ty šaliny mají něco vydržet.


Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Díky. Tak teď už vím, co říct, až se mě bude zase nějaká řidička ptát :D

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
No, žádnej chyták v tom není - zmáčkneš jeden spínač na palubovce po pravé straně a je to...

EDIT: viz. příslušné tlačítko nad madlem.. http://foto.bmhd.cz/foto.php?11754


Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Obeznámil by mne, prosím, někdo znalý s problematikou zapínání vnitřního osvětlení u tramvají 13T? Jaké tlačítko k tomu slouží, případně, kde se nachází?

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Čidlo natočení je v prvním kloubu. V okamžiku, kdy vůz do oblouku vjíždí, tak omezovač nefunguje, to je jasný, ale během průjezdu obloukem je rychlost omezována, a to nejen tím, že by byla vypnuta jízda, ale vůz i brzdí, ne nějak extrémě, ale brzdí. A jelikož 13T nejsou blbý, tak ví, kolik měří a ve chvilce kdy poslední podvozek vyjede z oblouku, omezovač se vypne. Ještě je tam na vypnutí omezovače tlačítko, ale to je pod plombou.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Dan: Ano, tak se to dělo, vjeli jsme tam třeba 35 km/h a pak se objevila červená čísla a vůz brzdil, řidič tam cosi mačkal a zase v oblouku zrychloval. No zřejmě asi dost spěchal :D. Jen bych u těchto vozů fakt nechtěl být předním podvozkem :-).

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
312
22 led 2006 19:31
Brno
Mám spíše pocit, že pokud projíždí vůz daný oblouk rychleji, omezovač omezí rychlost vozu na maximální možnou průjezdní rychlost oblouku. Problém je ale v tom, že tak nastane až při průjezdu obloukem a do oblouku tedy lze vjet jakoukoliv rychlostí.


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Pokiaľ viem, zablokuje sa zrýchlovanie, a maximálnou rýchlosťou bude tá súčasná rýchlosť.

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Vůz to bere dle natočení jednotlivých článků v oblouku. Když natočení přesáhne určitou mez, nakočí omezovač (na panelu reprezentován červeným obdelníčkem). Jak to funguje, pokud omezovač naskočí v době, kdy vůz jede rychleji nevím. :-)


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Zdravím, mohl by mi prosím někdo vysvětlit, jak funguje u 13T automatické zpomalování do oblouku? Mám totiž pocit, že vozidlo nějak vyhodnocuje koleje a podle toho do oblouku přizpůsobí rychlost nebo tak něco. O nastavitelném tempomatu vím, jde mi spíš o vysvětlení, jak je možné, že takovej krám s pevnými podvozky může jet celkem ostrým obloukem (Tererova>Klusáčkova; Klusáčkova>Nerudova) kolem 35 km/h. Necítil jsem se dost bezpečně při takové rychlosti. Řidičovi se na palubce vždy ukázalo červené číslo rychlosti - když jel tolik v oblouku to znamená co? Od podvozku se linuly dost nehezké zvuky :-(
Díky za upřesnění, jsem zvědavej, jak dlouho s takovým stylem jízdy tyto vozy vydrží, musí to být obrovský tlak na ty přední podvozky. Většina řidičů ovšem jezdí slušně, tento byl snad výjimka (ale možná mě zde ujistíte, že je to tak v pořádku). Najíždět do takových oblouků více jak 30 si netroufnu ani v MSTS sarcastic.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

151
27 zář 2011 21:38
Brno, po trase 69 a 96
porshe13t1930 píše:
13T "čistých unfikovaných" zůstalo jen 8 sarcastic

Tak čistě unifikovaných (bez žádné CVR/tramboardu) by bylo 10. Pokud bylo myšleno infikovaných, tak nevím :D .

_________________________________
Člověk začne jednat rozumně, až selžou všechny ostatní varianty.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 14:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]