Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 5    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
456
24 lis 2017 11:40
Ve směru do křižovatky to je jasný (je tam taky), to bývá kvůli řazení 2 tramvají do jiných směrů a ovládání výhybky. Jen řeším právě směr od ní. I když ve směru do centra od Obřan jezdí jen 4 a rovně, ale chápu, že přejede ze zastávky pomalu výhybku (na 15 nebo na 30 pro ti hrotu splítkové? - v revizi 5 se píše, teda psalo, 15km/h) a pak už může přes celou křižovatku 30..tak hádám, že asi kvůli tomu.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Hlavně od Tkalcovské to pomůže, že se za sebe vejdou dvě tramvaje a nebude se muset čekat až předcházející vůz projede křižovatku. Zeda doufám že je nově splítka i z tohoto směru, 4 nejezdím a podívat jsem se tam nebyl.
Jinak s ad jediné místo kde skutečně těch 30 přes splítku (dříve splítku do odbočky) je v Komíně a možná Pisárky, ji ak snad nee

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Aha, díky, tak jsem zase o něco chytřejší. Takže limit je už jen oblouk - na 20 km/h dle normy aspoň R=37m při D=0mm aq<0,85m/s2, což v přímém směru na Obřany asi i víc. Pak otázka proč ten souběh tak dlouhej. U směru do centra to od Jugoslávské ale o moc asi nepomůže. A od Obřan je tam přímá - takže 30 a nic se tím nemění, krom těch zmíněných pár metrů..


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
To je sice možné, ale už více jak rok platí D1 revize 6, kde se o srdcovkach výhybek mluví pouze v souvislosti s rychlostí 30 bez upřesnění směru.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
456
24 lis 2017 11:40
směrnice D01 - revize 5, kap. 4.2 c) říká mimo jiné, že přes srdcovky výhybek a křížení v oblouku jen 15 km/h


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Přes srdcovky výhybek se může 30 bez ohledu jestli v přímém směru nebo do odbočky. Jen si nedokážu představit na některých místech těch 30 reálně jet. Ale třeba ve splítce u Kominske vozovny je to v pohodě

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Aha, díky za info, to koukám, to jsem si ještě nevšiml.

Nad rychlostí jsem taky přemýšlel, ale nevím jak se to u takovéhle výhybky má s rychlostmi vzhledem k provozním předpisům. Docela rád bych se v tom správně orientoval.

Když pojede 4 z Cejlu do Obřan tak do teď, pokud to chápu dobře měla kromě oblouků tahle omezení: 15 - proti hrotu do přímé, 30 - přes srdcovku v přímé ... 15 - přes srdcovku v oblouku a po hrotu v oblouku (teď nevím, jestli tohle je pro tento směr dnes směrově napřímeno)
Jak to bude je dnes, jaké rychlosti jsou povoleny na té rozřazovací (nebo splítkové taky asi) výhybce proti (15 do obou?) a hlavně po směru (?).

V případě 3 Jugoslávská>>Cejl je za křižovatkou: 15 - přes srdcovky a to zůstane a za pár metrů 15 - po hrotu a pak bez omezení).
U 4 z Obřany>>Cejl: 30 - přes srdcovky i po hrotu (v přímé)

Jde o těch pár metrů, že dřív může vystartovat? Nebo o lepší oblouk (vypadá to, že tam snad používaj přechodnice, což by s výhybkou nešlo)?
Říkám si taky, proč ty "sjezdové" neudělali blíž křižovatce, proč ten dlouhý souběh, čemu pomůže? Ještě jsem našel zmínku o 30km/h v přímé proti hrotu, je-li výhybka zajištěna - do toho se bere co?


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
... zvýšení rychlosti projíždějících tramvají

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Špatně koukáte. Není to zas tak vzácné.
Např.:
Líšeň -odbočka na Stránskou skálu.
Mendlovo náměstí


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Tuší někdo, proč při rekonstrukci trianglu Jugoslávská-Vranovská jsou použity rozřazovací výhybky a paralelní kolejnice i ve sjízdném postavení, v kolejích od křižovatky? To jsem ještě neviděl!


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A já se ještě zeptám, kolik pro představu stojí běžná výhybka?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Tady se jen řeší, kde by se ta výhybka hodila. Já tedy o konstrukci té rychlostní nic bližšího nevím, ale zamyslel se taky někdo nad tím, zda lze tuto výhybku položit do výše uvedených úseků z důvodu použitého poloměru odbočení? Nemusí mít jazyky vysokorychlostní výhybky určitou minimální délku, které u malého poloměru odbočení nelze docílit??? Nemusela by se zcela změnit geometrie kolejiště? Ví někdo něco bližšího o této výhybce z hlediska technických dat?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Fafner píše:
Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).


Tak se ta investice vyplatí, až to protáhnou až do Líšně.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta cena není tak hrozná. U krematoria by se to hodilo, rozhledové poměry tam nejsou tak špatné, pak určitě na Švermové, stačila by rozjezdová, sjezdovou se nejezdí tak moc pomalu, i když i tady je rychlostní propad. Pak by se to spolu s mírným narovnáním trati hodilo na Maliňák, tam je to s rychlostí hlavně pro jedničku fakt strašidelné v obou směrech. Když už mluvím o jedničce, možná ani na výstavišti by to nebylo úplně marné, hlavně při jízdě od Mendláku k vozovně, jiná místa mě nenapadají.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak to nyní můžu uvést na pravou míru. V Praze platili za rychlostní výhybku na 50 km/h na samostatném tělese cca 3 miliony. Tak to zase není tak hrozné.

A omlouvám se za původní dezinformaci :-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K. Rozjezdová u Krematoria by hodně využila rychlostní potenciál pro linku 8. To samé platí na té výhybce na Švermově. V obou případech by bylo fajn tam mít rychlostní rozjezdovou i sjezdovou.
Jiná místa? Třeba jak se rozjíždí 8 a 10. To je vše, co mě v rychlosti a hladu napadá.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Která část výhybky nejvíce zdržuje? Mně ta pražská rychlostní od pohledu nijak odlišná nepřišla.

Jestli by teda nestačilo posunout výhybku k nejbližší zastávce (kde se stejně stojí) a dál pokračovat splítkou. Investice by to byla jednorázová jen na pár set metrů kolejí + práce.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jsou místa kde by se rychlejší výhybky a křížení uživily, o tom žádná. Otázkou ale je, jak by vycházel poměr užitku ku nákladům, jestli by se taková akce vůbec vyplatila. Přece jen místa jako odbočka pod krematoriem, či jundrovský trojúhelník jsou problematická z hlediska rozhledů a možnost jet přes výhybky výrazně vyšší rychlostí, než dnes by pravděpodobně vyžadovala další zabezpečení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Zde je o tom hezký článek: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2013041401

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Nebylo to 20 mil za nahrazeni vsech potrebnych?

Kazdopadne samotna vyhybka urcite bude levnejsi, ale system okolo zas drazsi. U vlaku uz veskere rizeni provozu je hotove a zbyva jen napojit. U saliny nic takoveho nemame.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Je možné, že mám mylné info. (A byl bych docela rád, kdyby to bylo levnější.)

Slyšel jsem něco o 20 milionech za vysokorychlostní tramvajovou výhybku.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Eda: Klasické železniční výhybky se pohybují v řádu milionů (cca 8 milionů za opravdu vysokorychlostní s pohyblivým hrotem srdcovky - 130 km/h do odbočky). Proč by měla být tramvajová násobně dražší, když je to vlastně modifikace nejpomalejší železniční výhybky?


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Možná by bylo záhodné srovnávat s obyčejnými výhybkami. Kolik stojí ty?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Eda: To je to AŽ TAK drahý? Bože můj… Tohle jsem fakt nečekal. No, možná už chápu, proč nejsou, ta cena je něco šílenýho. Co na tom tak stojí?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 11:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]