Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 409    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 409  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3062
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Všechny nehody drážních vozidel se musí ze zákona hlásit. Zvedne se telefon, řekne se že vůz 1234 rozbil zrcátko, ze sluchátka se ozve, že dovolují obnovit dopravu. Zavolá se vysílačkou klukům v terénu a jede se dal. Procedura na minutu.
Bez souhlasu drážní inspekce se s vozem nesmí pohnout.


Offline
Uživatelský avatar

6346
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ano, nehody s autobusem se na drážní inspekci nehlásí.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
773
25 led 2006 09:46
Všechny nehody se určitě drážní inspekci nehlásí. Dispečeři zakreslí polohu vozidel a jede se dál.


Offline
Uživatelský avatar

6346
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
...drážní inspekci...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3062
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
A za další, co se týká drážních vozidel. Všechny nehody se musí hlásit na drážní úřad a ten teprv může dát souhlas k tomu, že vozidlo může opustit místo nehody.


Offline
2766
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pak se ale blbě dokazuje, kdo třeba přejel svůj pruh a omezil řidiče ve vedlejším pruhu... Jsou situace, kdy každý milimetr pohybu je na škodu.


Offline
2623
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zajetí ke krajnici není ujetí od nehody, jak by jinak šetřili nehody třeba na dálnici, když by s tím autem šlo popojet? Neříkám ujet kilák a pustit lidi, ale popojet třeba za nejbližší křižovatku nebo do nějaké vhodnější polohy a tam podepsat protokol by s tím nabořeným busem mělo jít.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3335
13 lis 2004 11:58
Falkon píše:
I tak se ale určitě musí čekat na dispečink, policii a všechny tyhle složky, ne?


Na dispečink ano, pokud se však řidiči dohodnou na zavinění a není tam např. zranění, nebo vysoká škoda, není k tomu potřeba nikoho jiného volat. Dispečeři zakreslí polohu vozidel, vše zdokumentují (vč. vytažení záznamových médií) a pak jeden z nich sedne do nabouraného vozu a buď s ním pokračuje dál, nebo do vozovny, pokud by s tím nešlo pokračovat. Řidič mezitím vyplní formulář o nehodě a po vyřízení formalit se vrátí na vůz..


Offline
Uživatelský avatar

3062
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
A jak jsi psal s tím autobusem, že může zajet ke krajnici. No, taky bych vyhazoval lidi přímo do silnice, protože zajetí ke krajnici by se dalo už klasifikovat jako ujetí od nehody bez předchozí dokumentace místa.


Offline
Uživatelský avatar

1603
10 čer 2006 20:45
Brno
Falkon: tramvaják si vezme vestu, vystoupí prvními dveřmi, zastaví provoz a vypustí cestující prvními dveřmi, při výstupu stojí ve vozovce aby auta nemohla projet. U dvojčete pak první vůz zavře (když je jasné že bude po sepsání nehody vůz dále pokračovat, někteří cestující raději počkají) a to samé u prvních dveří druhého vozu. Občas pomůže kolega co se veze, případně stejně během chvilky přijede dispečink.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

349
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Robert: Díky. Tak to stihl teda dost rychle. Já spíš jen, že jsem jel kolem v a-48 do hokny a pokud jsem si správně všiml, v době, kdy jsme zrovna projížděli kolem, řidič automobilu se asi pokoušel vycouvat z kolejí, ale to už byl pěkně odřený (snad celý bok?) na šalině jsem si poškození nevšiml, to z autobusu vidět nebylo, aspoň ne v tom krátkém časovém okamžiku, kdy jsem mohl situaci vidět.

Jak se to vlastně v takovém případě dělá s cestujícími? Předpokládám, že řidič nemůže jen tak kdekoliv otevřít dveře a vypustit cestující do vozovky, aby tím neohrozil ani je, ani provoz, ne? Takže pokud je vozidlo schopné jízdy, asi by mělo při nejbližší možné příležitosti dovézt cestující na nejbližší zastávku (v tomto případě tedy Úzkou) a po zvážení situace asi buď cestující vyhodit a odjet režijně do vozovny, nebo pokračovat dál? I tak se ale určitě musí čekat na dispečink, policii a všechny tyhle složky, ne? Jenže ti cestující většinou takhle ráno spěchají do škol/zaměstnání… takže nevím; osobně jsem ještě neseděl ve voze, co měl nehodu, proto se ptám. U autobusu je to asi malinko jinak, protože ten aspoň (v rámci možností) může zajet někam ke krajnici/odstavného pruhu/chodníku, kdežto šalina tuhle výhodu jaksi nemá a v případě trolejbusu je to asi zhruba jak u autobusu, jen s tím rozdílem, že si asi musí hlídat tykadla, aby mu dosáhla?


Offline
6916
27 úno 2010 07:40
Jde ti přímo o tu šalinu 01225? Záložní autobus byl přesně o půl sedmé na hlavním nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

349
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Nenapadlo mě lepší vlákno, tak se zeptám tady. Pokoušel jsem se přes google hledat dnešní dopravní nehodu z času cca. 6:23, ale asi špatně hledám, tak se zeptám, nevíte někdo, jak dlouho byla zdržena doprava (zejména linka č. 12 ve směru na Technologický park) dnes ráno, kdy se v křižovatce Úzká×Dornych (doufám, že je to správně; prostě tam, kde auta odbočují mezi Tesco a Vaňkovku) setkala s řidičem modrého auta (ve značkách se nevyznám, ona i Octavia má “50” verzí a furt je to Octavia). Případně díky.


Offline
146
20 lis 2006 13:21
Brno
pdbrno píše:
Kdy a proč vlastně vznikl Jundrovský trouhelník?
https://foto.bmhd.cz/foto/4787?searchPa ... 5ADk#photo

Z https://www.databazeknih.cz/knihy/100-let-elektricke-poulicni-drahy-v-brne-1900-2000-188719:
26. března 1977 - U Jundrova dáno do provozu dvoukolejné manipulační propojení tratí ze Žabovřesk a Pisárek.

K dispozici je i ortofotomapa z roku 1976, kde je vidět stavba spojky i navazujících úseků.


Offline
170
23 led 2011 03:17
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4560713 torocha historie


Offline
170
23 led 2011 03:17
Kdy a proč vlastně vznikl Jundrovský trouhelník?
https://foto.bmhd.cz/foto/4787?searchPa ... 5ADk#photo


Offline
2793
01 úno 2006 10:39
Pupa píše:
Ta šalina vypadá skvěle. Nepoznám takhle co je zač, ale DPMB nebo TM by to zadarmo mělo vzít.


Ringhoffer nebo Kolíňák.


Offline
1576
18 led 2009 10:06
M píše:
vlek na bazošu:

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/169866 ... hl4sd3IpAg

kdyby se ho tak povedlo zachránit....


Jsem ani netušil, že to někdy v posledních letech fungovalo, vždycky když jsem šel okolo, bylo zavřeno :-O

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1966
07 dub 2006 09:03
Před chvíli jsem jel 1828 a nemile mne překvapilo, jaké pazvuky a vibrace se interiérem ozývaly. Zvenku kupodivu nic, ale uvnitř to vypadalo, že se vůz každou chvílí rozsype.


Offline
271
04 bře 2013 22:47
Ta šalina vypadá skvěle. Nepoznám takhle co je zač, ale DPMB nebo TM by to zadarmo mělo vzít.


Offline
2793
01 úno 2006 10:39
vlek na bazošu:

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/169866 ... hl4sd3IpAg

kdyby se ho tak povedlo zachránit....


Offline
773
25 led 2006 09:46
Tak řidič tramvaje tam má v každém případě čočky a chodec panáčky na semaforu pochopí. Diskutabilní je, zda jde v prostoru zastávek Pisárky o dráhu tramvajovou (nikoli železniční) na pozemní komunikaci - pro chodce. Zadlážděný svršek k tomu závěru svádí - narozdíl třeba u přechodu u zastávky Stránského.
A dávat do křižovatky na Halasově náměstí navíc signalizaci přejezdu by taky nebylo to pravé.


Offline
Uživatelský avatar

3062
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
No, ono hlavně přechod pro chodce přes železniční trať (Pisárky), stejně jako železniční přejezd řízený trojbarevnou soustavou (Kamenolom, Halasák) nemá oporu v zákoně.


Offline
2623
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Školy pro nevidomé tam bývaly, dneska by na těch školách nevidomého hledal s lupou,, zvláštní třídy mají, ale už nejde o školy pro zrakáče, jako kdysi.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6830
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ds píše:
...Ten semafor pro chodce u zastávky Pisárky je taky dílo, ale chápu, že si to asi vynucovaly nějaké normy s ohledem na rozhledové poměry.

Proč myslíš? Nevím, jak přesně funguje, ale takto bych si představoval přechod přes TT např. v půlce mezi zastávkami Křídlovickou a Soukenickou. Tzn. když se blíží vůz, zapne se červené světlo pro chodce. Možná ale semafor v Pisárkách funguje jinak a zdržuje řidiče(?)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10213 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 409  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 23 zář 2023 23:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]