Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2480
28 lis 2007 23:00
Brno
Jsem trochu jízlivě poznamenal na Facebooku, jestli to do roku 2025 stihnou, když zatím máme v Brně dva kousky a bylo mi napsáno že do konce dubna jich bude celkově 5.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

383
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Na čtyřicet kousků.


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
A na kolik celkově je ta opce?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

383
05 lis 2007 18:35
Bystrc
DPMB na svém facebookovém profilu informuje o získání dotace na patnáct vozů 45T. Do konce roku 2025 by jsme jich mu měli mít dvacet :applause:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6155
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Má nějaký hlubší důvod nasazování 45T na jiné linky než d8? Včera jsem ji viděl na d6, zažil jsem ji i na d2.

Vypravování 45T je poplatný tomu, že ty vozy jsou pořád ve zkušebním provozu. Tím pádem je zapotřebí zaškolený řidič a kurz začínající i končící v Medlánkách. Například na víkendové osmičce je pouze jeden kurz, který tohle splňuje. Z těch 10 kurzů co na osmičce jsou, 4 začínají na Jírové, další 4 tam končí a jeden končí v Pisárkách.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7039
27 úno 2010 07:40
A proč ne?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Má nějaký hlubší důvod nasazování 45T na jiné linky než d8? Včera jsem ji viděl na d6, zažil jsem ji i na d2.


Offline
Uživatelský avatar

3071
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Uvědomte si, že prázdninový jízdní řád může být dělaný i kvůli řidičům a řidičkám, který mají doma děti a chtějí - kupodivu - na jarňáky taky dovolenou, aby mohli s nima jet na hory, nebo být doma. A ti lidé najednou chybí. Nebo řidiči podle vás nemají nárok na dovolený a rodinný život?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
No pokud ti lidé co tvoří JŘ jezdí do práce autem, tak asi ani nepoznají, že udělali něco špatně.

Z pohledu řidiče OA musím říct, že je tento týden na silnicích mrtvo, všude se dá krásně zaparkovat, na klasických špuntech jsou kolony do pár minut, prostě je to na tom provozu znát.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2664
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ty VŠ studenty můžu potvrdit, zrovna ve středu jsem jel kolem sedmé večer ze špitálu na Lesnickou a od kampusu až po botanickou zahradu jich jelo fakt dost, úplně narváno nebylo, ale skupinky se tvořily.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Ony taky nejsou prázdniny jako prázdniny. O jarních prázdninách jsou pořád v provozu vysoké školy, kde se v létě neručí. Takže pořád musí MHD o jarních prázdninách převézt velké množství VŠ studentů, na což zřejmě tvůrci JŘ úplně nemysleli a pod pojmem prázdniny si představili dovolenou a moře.


Offline
1778
04 bře 2012 23:26
MartinV: Ono paradoxně, možná by mi ani nevadily delší intervaly, ale to, jak to rozbíjí přestupy. Tohle ale píšu v kontextu toho, že normální JŘ je po 5 minutách (pak 10 a 15, jak to prostě bylo za „starých dobrých časů“, a prázdninový to zvedá o minutu).
Míň lidí… V práci jsme přes nějaké ty prázdniny byli všichni. Jo, možná na pár dní 1 člověk nebyl. Prostě (v podstatě) všichni pracují i o prázdninách. Což je pro DPMB asi naprosto nepochopitelné.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6884
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: zase to nemůžeš srovnávat s běžným pracovním dnem. O prázdninách je ta poptávka po přepravě o něco nižší, takže lehce delší intervaly byly odůvodnitelné, hlavně ekonomicky. Ale úplně zrušit ranní špičku je na facku.


Offline
1778
04 bře 2012 23:26
MartinV: „Světe div se, někteří lidi jezdí do práce i o prázdninách.“ Tohle DPMB nepochopil. Myslí si tam, že když jsou prázdniny, tak jsou asi jediní, co pracují. Protože kdyby to chápali, tak by nic jako prázdninový JŘ neexistovaly. A jejich existence je urážkou všech, co pracují i ve dnech, které DPMB považuje za prázdninové.
Souhlasím s tím, že bychom neměli hledět na to, že Brno má „jen“ 400 000 lidí. Intenzity tu na nějakou verzi toho, co lidi budou nazývat metrem, jsou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6884
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Možná by pomohlo u těch nejvytíženějších linek zkrátit interval o nějakou tu minutu. Prázdninové jízdní řády na linkách 8 a 12 nenabízí dostatečnou kapacitu (ale zase to lépe naplňuje pojem hromadná doprava). Světe div se, někteří lidi jezdí do práce i o prázdninách.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Hranice jednoho milionu obyvatel je cajzlovská mantra. Metro má například i Lausanne nebo horské středisko Serfaus (i když tam jenom o jedné koleji a jednom vlaku). Brnu by stačila rychlá šalina, tedy úseky zejména v centrální části pod povrchem (Moravák - Špéna - Mendlák, Moravák - MaliŇák - rola - Hybeška a Veveří - Svoboďák - rola - Dornych.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Naxashi píše:
Tak že by Brněnské metro? At už se to oficiálně bude jmenovat... .

:D Sám jsi si odpověděl. Metro to je utopie, i kdyby by bylo Brno s mil. obyvatel, když se MHD nevrátila na časy z roku 2019. Nejsou peníze, nejsou řidiči a najednou se zjišťuje, že nebudou ani náhrady za zrušené KT8 (o navýšení ani nemluvě). Takže uděláme dvě úvratě a najednou zjistíme, že tam nemáme s čím jezdit. To je jak v těch Cimrmanech, udělali novou trať, ale začali jim tam jezdit lidi!


Offline
1778
04 bře 2012 23:26
Tak že by Brněnské metro? At už se to oficiálně bude jmenovat jakkoliv?
Mně ale přijde, že povrchová doprava v sobě má ještě mnoho života. Na to by se ale musel stát nějaký zázrak. Ve smyslu jednorázové injekce tak 10¹⁰ Kč a pak ztrojnásobení peněz pro MHD. Trvale, vázáno na inflaci, jako minimum, s možností pouze růstu. Kdy jití pod tuto částku bude ilegální a kdo se o to pokusí bude na doživotí zavřen. Jak říkám. Zázrak.
Pak by se dal realizovat ten potenciál dopravy. Často a dlouhé spoje se skoro diskriminační preferencí MHD před naprosto čímkoliv.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9262
10 čer 2004 11:19
Řešením je mít nosnej systém, kterej bude kapacitní, rychlej a neovlivňovanej jiným provozem. To se u povrchovky moc nedá a žádný prodlužování souprav to nevyřeší.


Offline
425
24 lis 2017 11:40
jara255 píše:
T6 jsem uvedl jako názorný příklad, kde je to do očí bijící, v reakci na Ondru K, který chtěl k 45T přidat další článek. Prodlužovat soupravy nelze dělat do nekonečna. Vždyť i Vário kloubák+krátké nebo 2x Drak, jsou více neohrabané, než dvě krátká Vária.


Zrovna u linky 8, která je snad nejsegregovanější v Brně a počet křižovatek a krátkých oblouků s malým poloměrem, které např. na Hybešce typicky zdržují 1, je tady nízký. Na 8 bych se toho tolik nebál.


Offline
Uživatelský avatar

6884
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prostě je potřeba koupit kapacitnější soupravy i za cenu úprav dílen.

Nebo mít delší soupravy spřažené z více vozů za cenu mrtvého prostoru mezi vozy.


Offline
1315
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
jara255... nemůžeš na lince, kde je na obou konečných úvrať, pořád ubírat interval, zvlášť když k tomu nemáš ani řidiče. Problém s řidiči je dlouhodobý a navíc tu máš x lokací, kde by se hodily kapacitnější vozy, neboť neustále zkracovat intervaly nejde. Vzorný příklad, pár let zpátky, linka 12, kde jezdily soupravy po 3 minutách a v reálu stačilo málo a sekla se jedna souprava (třeba maličkostí) a už se to štosovalo do vláčku.
Prostě je potřeba koupit kapacitnější soupravy i za cenu úprav dílen.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
789
25 led 2006 09:46
Ono by to prodlužování jízdních dob mohla eliminovat fungující preference - kdyby se chtělo. Třeba od Tererovy po Nerudovu je to katastrofa. Stojí se skoro na každé křižovatce (a že jich tam je). Přitom pamatuji dobu, kdy se projíždělo skoro plynule. Zejména mě irituje křižovatka Šumavská - Kounicova. Kdysi ji tramvaje plynule projížděly, dnes se tam pravidelně stojí, přičemž projedou tu čtyři auta zleva, tu tři zprava. Navíc je tam pro každy z kolmých směrů volno extra, což zdržujue ještě víc. To se opravdu ten kolmý směr nemůže průjezdu tramvají a trolejbusů přizpůsobit?
Třeba kousek vedle na lince 1 to funguje dobře. A samozřejmě ani průjezd z Nádražní na Mendlák není z pohledu preference MHD žádná hitparáda. A taky jsem si nikdy nevšiml té proklamované dynamické preference. Tedy větší upřednostnění s ohledem na zpoždění spojů, což by se právě mohlo pozitivně projevit u dlouhých souprav.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Alanis píše:
jara255: pokud mám ale na lince víceméně stejně dlouhé vozy a vzniká tam zpoždění, tak je blbě nastavená jízdní doba.

Jasně, že 1x T6 projede úsek rychleji než 3x T6, ale to mícháš jablka s hruškami, protože na lince kde jezdí 3x T6 nejezdí žádná 1xT6...
T6 jsem uvedl jako názorný příklad, kde je to do očí bijící, v reakci na Ondru K, který chtěl k 45T přidat další článek. Prodlužovat soupravy nelze dělat do nekonečna. Vždyť i Vário kloubák+krátké nebo 2x Drak, jsou více neohrabané, než dvě krátká Vária.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
jara255: pokud mám ale na lince víceméně stejně dlouhé vozy a vzniká tam zpoždění, tak je blbě nastavená jízdní doba.

Jasně, že 1x T6 projede úsek rychleji než 3x T6, ale to mícháš jablka s hruškami, protože na lince kde jezdí 3x T6 nejezdí žádná 1xT6...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 386 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 bře 2024 10:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]