Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
25
24 pro 2021 09:18
M píše:
Trolejbusy Ostrava:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... d=40422569

Krásná oddělená kabina, tyto vídám na nových vozech v Ostravě, Olomoucí, Plzni a v mnoha dalších městech, bohužel DPMB tomu neni nakloněno.

Některé DP se k oddělené kabině řidiče vracejí po zkušenostech s covidovou pandemií. Uzavřená kabina snižuje riziko respirační infekce řidiče (covid, chřipka, angína...) od nakažených cestujících. Ve vozech s otevřenou kabinou byl během ostré fáze pandemie červenou páskou zablokován přístup k první řadě sedadel ve víře, že budou řidiči chráněni. Což znamenalo nemožnost používat přední dveře a zároveň snížení kapacity vozidla. Jak se ovšem později ukázalo, bylo to stejně k ničemu. Infekční aerosol se v uzavřeném prostoru interiéru s omezenou výměnou vzduchu chová jako kouř - rovnoměrně se rozšíří do všech koutů vozu, včetně otevřené kabiny řidiče. Tehdy se ukázala výhoda vozů s uzavřenou kabinou (např. 14Tr), kde nebyla nutná žádná omezení v interiéru.

Snížení nemocnosti řidičů je určitě v zájmu každého DP. Např. loni na podzim onemocnělo u opavského DP tolik řidičů, že se musely (tuším) dokonce rušit spoje.

Není problém prosklít přepážku dle požadavků zákazníka: téměř k podlaze a v celé šířce (kvůli výhledu řidiče), ale ne zcela ke stropu (čímž se eliminuje odrážení osvětlení salonu cestujících na čelním skle).

V prostoru předních dveří nesmí nikdo stát (kromě řidiče-kolegy samozřejmě). Dostatečně velký nápis a napomenutí neukázněných cestujících palubním rozhlasem by snad měly stačit.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Z Hradce Králové postupně zmizí automaty na dobíjení městských karet a kupování MHD jízdenek
Takže další město, které chce cestující bez platební karty. Když to vyšlo v Ostravě, tak proč ne v Hradci. Akorát, že Hradec jde ještě dál, protože v Ostravě je aspoň možnost si v hotovosti koupit tu dočasnou kartu. Tady nebude pro turisty nic a i místní, s tou jejich jednoúčelovou kartou, budou muset na předprodej. Jen tak dál :evil:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Jestli to nepojede, tak se nic nezmění, ne? :D


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
I v Ostravě měly 21Tr dělené dveře. Ale 21Ab, pokud si dobře pamatuju, ne. Jistý si tím teď ale nejsem. Je to už dlouho, co dojezdily a já jsem tím toho zase tolik nenajezdil.

No, ale Ostravákům s tím přeji silné nervy. V elektrobusové verzi to v Praze pořád víc stojí, než jezdí. Snad v trolejbusové verzi to bude spolehlivější, ale iluze si o tom moc nedělám.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Do vězení nešel, dostal podmínku, pokud vím.

Aspoň, že tak!

M píše:
XXX:
já nevím, ale já tu zástěnu vidím průhlednou až na zem, takže určitě přes ní lze vidět.
Navíc s tím stáním jak píšeš, ano stojí u tyče a stojí u dveří, já na nočních s Urbanem jezdím dost často tak narvanej že jsou lidi až na přednim skle, to nevidíš nic, vyhodit je je nemožné nikdo tě neposlechne, navíc by nejeli a byl by to jen další spor u už tak agresivních cestujících, když mám solaris vidím aspoň částečně takže je to plus, ne mínus. Když prší a su narvanej vše se šíleně mlží, špatně vidíš přes mlžící se okno, u oddělených kabin se toto nevyskytuje. Ano lze odmlžit puštěním horkého vzduchu na okno a to je panečku vedro hlavně v teplém počasí, to se nedá tak jet celé kolo. Další věc spousta cestujích zrovna nevoní a oddělení se fakt hodí, někdy i kuřáci jsou těmi cigaretami tak cítit že zamoří celý bus, proč to mám dýchat? Já tam vidím více kladů než záporů a zvlašť na těch nočních. Ale hádat se nechci, tisíc lidí je tisíc názorů a to že se to začíná v mnoha DP dávát do nových vozů má asi svoje opodstatnění.

Já když přijedu na zastávku, kde vím, že se mi tam nahrne sto padesát lidí (kterým třeba právě skončilo vyučování), tak přední dveře otevřu jenom na chvilu, pustím jimi pár lidí, vyzvu je, aby se posunuli a hned přední dveře zavírám. Případně pokud nikdo nevystupuje, tak je třeba neotevřu vůbec. V extrémním případě samozřejmě. Je to sice zm*dský, ale tohle je jediná situace, kdy tohle počínání má opodstatnění. Tady jde o bezpečnost. A jakmile se to trochu vyprázdní, už zase otevírám všechny dveře včetně předních (obě křídla) nebo používám uvolnění poptávkového otevírání dveří.

V prostoru předních dveří nesmí za jízdy stát nikdo. V žádné jejich polovině! Ani, když je zbytek vozu zcela obsazen.

Zrovna tenhle vůz má zástěnu průhlednou až na zem, ale to je výjimka. Solarisy i sorky, 14Tr atd. ji mají neprůhlednou.

A čím víc seš od těch lidí oddělenej, tím horší je se u nich čehokoliv domoct. Protože čím víc seš oddělenej, tím víc tě lidi mají u zadku a zvesela tě ignorují, když si tam cosi huhláš přes sklo. Asi by mi nejvíc vyhovovala úplně otevřená kabina jako byla v ŠM nebo ještě donedávna v regionálních autobusech. Tam každý viděl, že za tím volantem sedí člověk. Ale kdybych jezdil rozjezdy, věřím, že bych mluvil jinak.

Nemyslím si, že by dělené přední dveře byly nějaký novodobý trend. Viz 14Tr, které to měly už před 40 lety (bohužel). Co vím, tak třeba v Jihlavě ty dělené přední dveře měly i 21Tr a pak to u nich zrušili. A nové vozy už objednávají bez toho. Takže je to město od města. Výrobce zkrátka dodá to, co si zákazník řekne.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
XXX:
já nevím, ale já tu zástěnu vidím průhlednou až na zem, takže určitě přes ní lze vidět.
Navíc s tím stáním jak píšeš, ano stojí u tyče a stojí u dveří, já na nočních s Urbanem jezdím dost často tak narvanej že jsou lidi až na přednim skle, to nevidíš nic, vyhodit je je nemožné nikdo tě neposlechne, navíc by nejeli a byl by to jen další spor u už tak agresivních cestujících, když mám solaris vidím aspoň částečně takže je to plus, ne mínus. Když prší a su narvanej vše se šíleně mlží, špatně vidíš přes mlžící se okno, u oddělených kabin se toto nevyskytuje. Ano lze odmlžit puštěním horkého vzduchu na okno a to je panečku vedro hlavně v teplém počasí, to se nedá tak jet celé kolo. Další věc spousta cestujích zrovna nevoní a oddělení se fakt hodí, někdy i kuřáci jsou těmi cigaretami tak cítit že zamoří celý bus, proč to mám dýchat? Já tam vidím více kladů než záporů a zvlašť na těch nočních. Ale hádat se nechci, tisíc lidí je tisíc názorů a to že se to začíná v mnoha DP dávát do nových vozů má asi svoje opodstatnění.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Do vězení nešel, dostal podmínku, pokud vím.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Zaplaťpánbůh! Protože přes tu pitomou zástěnu není nic vidět. Kvůli ní zbytečně přišla o život paní na Kolišti a řidič šel úplně zbytečně do vězení. Kdyby tam nebyla, tak by ji viděl.

Navíc když ty přední dveře jsou takto půlené, cestující nabývají dojmu, že v levé (z vnitřního pohledu pravé) půlce dveří mohou během jízdy stát, že řidiči stačí pro výhled ta pravá. Znám to z našich solarisů s brankou pro pokladnu, kde se každou chvíli někdo nachystá na výstup kilometr před zastávkou, chytne se svislého madla uprostřed dveřního prostoru a přímo před rušnou křižovatkou mi ukazuje svoje záda. Opravdu příjemné. Kdyby tam to svislé madlo nebylo, tak by se dotyčný držel madla vedle dveří a neměl by takovou tendenci se mi cpát do výhledu.

Nevím, co s tou oddělenou kabinou furt někteří mají. O výrazné snížení průchodnosti pro OOSPO ani nemluvím.

Ještě že aspoň v tomhle má naše vedení rozum.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Trolejbusy Ostrava:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... d=40422569

Krásná oddělená kabina, tyto vídám na nových vozech v Ostravě, Olomoucí, Plzni a v mnoha dalších městech, bohužel DPMB tomu neni nakloněno.


Offline
28
02 lis 2018 22:27
Ostrava


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
V Praze dnes poprvé vyjede historická tramvaj Tatra K2


Offline
790
25 led 2006 09:46
Na čem to vezli? Nevím, ale na takovou soupravu bych bus nenakládal.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Díky moc.


Offline
Uživatelský avatar

135
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
Doplňuji svůj včerejší příspěvek o nějaké oficiálnější informace: https://www.hzscr.cz/clanek/prevraceny- ... nCbgkxeMQY ;)

colt274: Ach tak, děkuji za doplnění! :) ... podle polepů to na nějakou předváděčku vypadá :)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Jsem si prakticky jistý, že jde o Heuliez GX137, ovšem kde se vzal v ČR netuším, není někde nějakej veletrh?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

135
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
PvvS: Mělo by jít o nehodu kamionu, přepravujícího na fotce viditelný autobus (nejsem schopen určit, co to je zač), pravděpodobně sjetí z vozovky do svodidel/ z krajnice. Víc k tomu bohužel nevím.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Netuší někdo o co dneska šlo ? Kamoš mi poslal foto :


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tolik to snad topit nebude. Ve vánoční T3 jsem celé kolo nevydržel.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Auvajs! Tak v Olomouci už si se svým pozadím, které je až příliš citlivé na horko, asi nesednu. I ve staré T3 na vánoční lince jsem dokázal vydržet sotva jedno kolo. Tady to bude, předpokládám, dost podobné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Vyhřívané sedačky testují v olomouckých tramvajích. Když se osvědčí, postupně je vymění ve všech vozech


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
VIDEO AKTUÁLNĚ: Mezi Litvínovem a chemičkou vyjela první tramvaj! Cestující už se mohou těšit na svezení


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
V Praze začala stavba další tramvajové trati. Úsek do Slivence bude hotový letos


Offline
28
02 lis 2018 22:27
https://youtu.be/OHVYxTcWGso


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Tak to se s hanbou přiznávám, že to nedělám.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Úplně stejně závažnej problém je, že se lidi v regionálkách a dálkovce nepřipoutají, i když sedačky mají pás a lidi tím pádem mají povinnost ten pás použít. V osobáku je to napadne, v autobuse skoro nikdy. Umím si představit, když někdo sedí nahoře nad schody třeba v Crossu nebo Manu, jak při nouzovým brždění bez pásů vyletí dolů ke kočárkům...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]