Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 31 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V Trnavě pořídili SORky, ale bez klimatizace pro cestující

„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová.

Když se však podívám do galerie, uvnitř těch SORek jsou vidět stejné otvory na klimatizaci, které máme v našich brněnských SORkách s klimatizací. K čemu jim je to dobré?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Pesa do Košic:

https://www.cs-dopravak.cz/soutez-na-no ... rala-pesa/


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Ti filmaři tu šalinu nějak nedali...... sarcastic
https://magazin.aktualne.cz/americka-st ... d=12529007
https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecn ... d=12514688


Offline
68
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Dolnorakúski súdruhovia pred nejakým časom urobili hneď za našimi stodolami menšiu revolúciu, a tak nová definícia verejného záujmu zahŕňa (slušne posilnenú) večernú či nedeľnú dopravu. :)

Viď: https://www.vor.at/fileadmin/CONTENT/Do ... Ost_01.pdf


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Místo autobusu raději loď. V Českých Budějovicích roste popularita vodní MHD


Offline
9986
15 led 2005 23:41
On s-a není vševědoucí a je to jen dobře. Byť si mysím, že po tom může být každému celkem putna, co tam bude jezdit, tak napovím, že VDL, pak linková karosa, polodálková karosa. Více možno zjistit přímo v terénu. A že nemají nic provozního bych netvrdil, 6 dní v týdnu je možný jeden jejich autobus vídávát na ÚAN, a v dalším zrovna sedím.


Offline
53
28 lis 2019 15:38
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L ... 306453.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L ... 306454.pdf
Nevíte s čím chtějó jezdit když podle s-a nemaj provozního nic?


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Hyundai pro Varšavu:
https://www.youtube.com/watch?v=AGR0yGonFrs


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Tramvaje T3 vozí cestující 60 let ulicemi měst i pod zemí. Zpočátku byly přelomové, poslední vznikaly z nouze


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
NKÚ: Třetina peněz na podporu městské hromadné dopravy se nevyčerpá


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Praha koupila K2:
https://zdopravy.cz/dpp-koupil-v-bratis ... icu-83097/


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Přesně, už skoro deset let je tu zákon o trestní odpovědnosti právnických osob.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
MKzB: Chtěli? Platí to od roku 2012 a v roce 2016 došlo k novelizaci.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Fantomas píše:
... Kdo konkrétně si půjde sednout do vězení, to už bude oříšek, spíš to skončí finančním odškodněním, jako to často končívá u korporací doteď...

V jiných státech existuje trestní odpovědnost firem, resp. právnických osob. U nás to za Pospíšila chtěli zavést taky, protože mnohdy nelze zjistit konkrétní osoby, které jsou vinny. Trestání firem probíhá formou pokut, náhradami škod a zákazem činnosti, příp. úplným zrušením firmy.
Podotýkám, že pokud na západě někdo zkrachuje, tak si už v životě nezapodniká. Ne jako u nás, kdy se eseróčko přepíše na bezdomovce a nechá zkrachovat, aby se vzápětí založilo nové.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Fantomas: Teď ještě udělat funkci, která proměnnou průser změní z false na true s dostatečnou spolehlivostí.
Např. u železničních zabezpečovacích zařízení je dnes požadována úroveň integrity bezpečenosti (SIL) 4, což znamená, že pravděpodobnost kritické chyby během hodiny provozu musí být menší než 10 na minus osmou. Více třeba zde. U samořiditelných vozidel je ale mnohem více vstupů.


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Fantomas: Jasně. Zní to logicky a asi to tak nějak i dopadne. Na jednu stranu to může mít i pozitivní přínos, zejména na "neposlušné autíčkáře", kteří se dnes snaží dostat před čumák drážního vozidla stůj co stůj. Snad budou mít větší respekt, obavu, že computer by nemusel mít pro jejich hrátky pochopení. Ale ono to může mít i efekt zcela opačný. V situaci, kdy by si nikdo nedovolil před šalinu vjet z obavy, že to člověk nestihne ubrzdit - zareagovat, nebo že ho to může rozlítit natolik, že se zvedne a půjde dotyčnému ručně upravit fasádu, časem autíčkáři vysondují, že automat nevyhodnotí volnou trať, tak se nerozjede, takže se před čumák bude nasouvat jeden za druhým a klidnej a vyrovnanej počítač si to klidně odstojí... Další věcí je důvěra cestujících. Jistě se najde slušné procento skeptiků, kteří nenastoupí. Můžeme jen doufat, že pokud průser nenastane, procento se bude úměrně snižovat.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
11: Určitě je jediná logická možnost, že za to ponese následky výrobce, podobně jako když se dnes někdo zabije v autě/letadle a nehoda bude přímým důsledkem výrobní vady nebo špatné konstrukce, to není nic nového. Kdo konkrétně si půjde sednout do vězení, to už bude oříšek, spíš to skončí finančním odškodněním, jako to často končívá u korporací doteď. Zavřeli někoho z Boeingu za 737 MAX? Ono to autonomní řízení může výrobce udělat sebelíp, ale ta šance, že se v nějakém případě zachová špatně bude asi vždycky existovat. A protože je to minimálně částečně záležitost umělé inteligence, tak jí "do hlavy" nikdo úplně nevidí a těžko se bude hledat konkrétní osoba, který by za to mohla. Ten soud by pak asi probíhal podobně, jako když nějaká firma staví most a on spadne do cesty rychlíku...

Anebo dojde k úplné změně paradigmatu, výrobce třeba bude maximálně ručit, že jeho auto nezaviní v průměru víc než 1 smrtelnou nehodu na X miliard kilometrů a z nějakého k tomu určenému fondu se prostě bude pozůstalým vyplácet odškodnění a z právního hlediska půjde o nešťastnou náhodu, jakkoliv cynicky to zní. Pořád pokud budou počítače řídit výrazně lépe než průměrný člověk, tak to bude změna k lepšímu. Jestli to společnost akceptuje, je věc druhá. Ale jak se umělá inteligence bude prosazovat víc a víc v dalších a dalších oborech, tak k nějaké změně dojít bude muset. A až jednou třeba dojde i na ty roboty, jak je známe ze sci-fi, tak se budou do vězení posílat roboti a zlá auta na vrakáč. :mrgreen:

Jinak ze všech městských dopravních prostředků je šalina rozhodně nejvhodnější kandidát. Když to přeženu, tak stačí naprogramovat "if (průser==true) {brzda=100 }".

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
186
27 zář 2007 22:44
A řidiči nebudou mít co žrát.... :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A jak se u takového vozidla bude řešit porucha v provozu? Štrůdlem šalin, v Plzni teda tramvají a vyčkáním na servisáky?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Kdo nese odpovědnost u metra bez řidiče? (které už dlouho existuje)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že zrovna u tramvají a obecně u drážních kolejových vozidel bude odpovědnost ještě celkem řešitelná. U silničních vozidel zejména individuální dopravy to bude velký problém.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Je fajn, že se na to narazilo. To bude totiž kámen úrazu provozu autonomních vozidel všeho druhu. Kdo ponese odpovědnost? Majetkovou? Tam si to ještě umím představit, dá se to pojistit. Ale trestní??? Provozovatel bude dávat ruce pryč, řekne že nemůže tušit, co tam výrobce špatně naprogramoval, nedořešil, atd, tudíž odpovědnost má nést výrobce. Výrobce se bude bránit, že on to sice vyrobil a vyzkoušel, ale nemůže zaručit, že se o to provozovatel řádně stará, atd. A vůbec. Až autonomní vozidlo někoho zabije, např. na přechodu, kdo je trestně odpovědný? Majitel firmy? Vlastník největšího balíku akcií? Vedoucí projektu? Dělník, který to smontoval? Výstupní kontrola? ... Právní spory na desetiletí na kterých si mažou kapsy právníci? Technicky si umím představit autonomně řízenou tramvaj. Těžko, ale umím. Právně nikoliv.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, moje poznámka se samozřejmě týkala autonomních vozidel, byla to reakce na příspěvek MKzB.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Řekl bych, že MartinV to myslil u těch autonomních vozidel :-k


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
MartinV píše:
Nabízí se třeba - vlastník vozidla?

Aha, takže pokud třeba řidič autobusu zaviní nehodu, tak odpovědnost za škodu přebírá dopravní podnik jako jeho majitel.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8081 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: renek a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 12:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]