Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 272 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Domis: Kdyby ta cesta byla za 320, tak bych asi váhal. Problémem je, že pokud se má cena té trati vrátit do doby, než bude nutné provést opravu v ceně řádově srovnatelné s pořizovací cenou, tak by to nebylo 320, ale spíš troj- až čtyřnásobek. A to ti na tak krátkou vzdálenost nikdy nikdo nedá; těch pár lidí, co fakt nutně potřebují cestovat mezi těmito městy rychleji než autem, už nemá problém si zaplatit soukromé letadlo či minivrtulník. Tak to v civilizovaném světě chodí, předpokládám, že pan N. už takhle dávno cestuje, protože holt jsme "sto let za opicemi".

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Docela mě to rušení expresu mrzí. Jízdní doba stejná jako Žlutej mor (2:30 a 2:35), cena stejná, pohodlí ve vlaku mnohem vyšší. Možná jsem jezdil ve správný čas, ale já tím vlakem jel během července-září asi 8krát a pokaždé bylo volné tak jedno sedadlo z deseti.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Dle výsledovky OHL ŽS: 1 miliarda šla na lidi, 7,5 miliardy na zbytek.
Je to za všechny obory dohromady, asi se to bude lišit dle konkrétního projektu, ale obecně...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
mceza: Myslíš? Já jsem byl přesvědčen, že pracovní síla nehraje v dnešní době u staveb rozhodující roli. Ale možná se pletu. Nicméně materiál a energie tu levnější nejsou. Bylo by zajímavé zjistit, kolik % ceny stavby tvoří mzdové náklady a kolik ty hmotné.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Proč by měla být investice stejná jak na západě, když pracovní síla tu je levnější? A ta hraje hodně velkou roli.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Naxashi: Zkus si představit, že by tu někdo (třeba i nějaký soukromník) tu VRT Praha-Brno postavil. A chtěl by na tom vydělat. Jízdné by stálo řekněme 320 Kč (s VR příplatkem). ČD by přes Pardubice jezdily stále za 210 Kč. Čím bys jel do Prahy ty? Nicméně 3/4 Čechů stále pojede přes Pardubice a ušetří 110 Kč.

Stejně je to u nás se stavbou dálnic. Dálnice si na sebe u nás nevydělá. Hlavní důvod je ten, že dokud nebudeme mít HDP a tedy i platy jako na západě, nemůžeme si stejně kvalitní infrastrukturu dovolit. Investice stojí stejně v celé Evropě, proto pro nás bude ta VRT poměrově dražší než na západě. A u ceny jízdenky to platí dvojnásob, právě i kvůli pozůstatku myšlení z minulých let, kdy většina Čechů za "čas" tolik peněz prostě nezaplatí (Já taky ne). A proto VRT bude v našich podmínkách vždy ztrátová (stejně jako dálnice). Tyto investice budou vždy jen "služby občanům".


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
I když v tom je ironie, tak děkuji za uznání.
Ne, ale fakt. Vy byste nechtěli cestovat rychleji?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jsi prostě náš jediný unikát ;-)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Domis: Samozřejmě. V civilizovaném světě se cestuje daleko rychleji. O to jde… Náš stát naprosto selhal tam, kde ostatní ne. Nemáme tu vysokorychlostní tratě. Ani se neplánují. Dálniční síť je vtip. To je vlastně všechno, co se tím snažím říct. Tady je asi zkrátka nejlepší necestovat. Protože 200 (256 po kolejích) km za 2,5 hodiny? Ehm? To je špatný vtip. Nečekám, že se mnou tady vůbec někdo bude souhlasit, nicméně, chci jen říct, že tady se cestuje pomalu. A to je špatně.
Tohle zpoždění tedy mohou zanést do JŘ. Pokud je tak spolehlivé…
Btw, osobně bych si vybíral především podle rychlosti. :) Asi jsem ale jediný, což mě nepřestává překvapovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Můžeš mi vysvětlit tu poznámku o 1,5 hodině?
Kdyby se dalo mezi Prahou a Brnem jezdit za hodinu a půl, tak by vlaky byly určitě plnější. To je jediné, s čím bych mohl souhlasit. Ale to se nedá...

Já bych se vsadil, že rychlost není to hlavní, podle čeho si cestující vybírají. A v případě cesty Brno-Praha je hlavní problém v zpoždění EC z Maďarska. Obyčejný cestující to nemůže předem tušit a dráhy pak vypadají, že jejich vlaky jezdí pravidelně zpožděné (což je pravda, ale jen u těchto EC). Otázka je, jak to řešit.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Jo jo. Kdyby ten expres jel alespoň 1,5 hodiny, to by se naplnil hned.
Rychlost. Tenhle pojem je v ČR neznámý, zdá se. Kdybychom měli teleporty, tak u nás by stejně měly zpoždění.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6964
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
D1 Express jezdí ze tří čtvrtin prázdný, přiznaly poprvé dráhy - alespoň, že už to nezakrývají falešnými argumenty.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Dvůr Králové, Česká Třebová, Bílina - ta snad ani žádnou MHD nemají

Ale jsou. Dvůr Králové jsem osobně projel, co si (dost špatně) pamatuju, tak tři linky, na kterých jezdí jeden minibus a jedna B932. Linka 1 spojující město s vlakovým nádražím (případně vlak a ZOO) jedoucí zhruba jednou za hodinu včetně víkendu, okružní linka 2 (tehdy nějakých 15 spojů za den, některé jedoucí pouze některé dny v týdnu) a na lince 3 byl jeden pár spojů do jakési blízké vesnice. O tom by ale věděl určitě víc jiný zdejší diskutující.

MuN - poměrně nedávno tam byla jakási pseudoMHD linka byla, osobně jsem ji projel, jízdní řád obsahoval asi tři spoje po městě. Jinak tam vyloženě MHD není, ale dá se použít několik příměstských linek, které mají po městě dost zastávek.

Bílinu neznám, ale něco tam určitě taky jezdí - a jak se tak dívám na JŘ, tak tři linky, linka 1 jednou za hodinu včetně víkendu, linka 2 a 3 pár spojů.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
To taky nevím, nicméně srážka tramvají v Bratislavě už ale patří do sekce krimi, když začalo trestní stíhání.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Nějak jsem nepochopil, proč je to v sekci krimi...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Při testování opraveného úseku na Hradčanech vykolejila tramvaj


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Mouka: Dřív byly na více místech a dle mého názoru by je měly města jako Ústí, Budějovice nebo Hradec mít.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
A to si představ, že tam dřív byly tramvaje. Jinak trolejbusy v Mariánkách, alespoň tedy linky 3 a 5 mají víceméně rozumnej interval. Nejsou to žádné náhodné výstřely. Mno a večer a o víkendech jezdí sedmička a ta jezdí pravidelně po půl hodině, což si myslím, že vzhledem k velikosti města a přihlédnutím k dennímu období (víkendy a večery holt bývají slabší), je docela slušné.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Jj. Je pravda to, že to město je moc malý na pořádný MHD: Vezměte si ten můj slavnej Sokolov. 25 000 lidí na bohem zapomenutém místě, a jezdí tam jen busy. Píšou, že tam jezdí 7 linek, přitom 1 z nich jede jen 1 za hodinu, spousta z nich jezdí jen jednosměrně, intervaly tam de facto neexistujou, je to nepravidelný… A ML je menší město, co má trolejbusy. Nepoměr…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
ds: Lázeňští hosté nafasujou v hotelu kartu, která jim platí v MHD. Divil by ses, ale po dobu pobytu MHD využívají, se samotným příjezdem do Mariánek je to horší. Hromadný výpravy přiveze autobus z karlovarskýho letiště přímo k hotelu, což je pro ně pohodlnější, rychlejší a levnější, takže se jim nelze divit, že nevyužijí kombinace MHD + vlak + MHD.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tak rozhodně lepší jak shnilá 14Tr.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
MKzB píše:
24Tr? Po zkušenostech s 25Tr bych byl opatrný.


Tak dva motory to nepotřebuje, problémy s nápravama by to taky nemělo mít tak velký, já bych nebyl proti...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
asi mě ukamenujete, ale radním v ML se nemůžete divit. Město s 15000 obyvateli prostě těžko může uživit trolejbusový provoz - srovnejte s městy s podobným počtem obyvatel: Dvůr Králové, Česká Třebová, Bílina - ta snad ani žádnou MHD nemají.
Holt doba se mění a lázeňští hosté už nepřijíždějí po tisících vlakem - budoucnost jsou opravdu spíš nějaké minibusy, klidně v kratších intervalech.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
PvvS píše:
Je na case tam vyslat kominskou delegaci a zacit vyzvidat, za kolik budou lece ojety trbusy k mani.

24Tr? Po zkušenostech s 25Tr bych byl opatrný.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Já si myslím, že trolejbusy by se měly podporovat a nikoliv rušit a nahrazovat bezmyšlenkovitě autobusy jen proto, že to je levnější. Kdybychom za vším viděli jenom peníze, tak tu žádnou MHD nemáme vůbec.
Osobně si myslím, že až na dva roky přestanou jezdit vlaky do Zlína, měly by se DSZO s ČD domluvit a posílit trolejbusy do Otrokovic, které by sloužily jako náhradní doprava. Když už tam ty dráty jsou, proč to nevyužít? Představa, že místo rychlíku jede chumel pěti autobusů celou cestu pod drátama, není příliš lákavá. Když to šlo v létě v Brně (náhradní tram doprava), proč by to nešlo o 100 km dál?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 zář 2024 06:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]