Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 247 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Mě by více zajímalo, jak bude vyřešena nízkopodlažní část v krajních článcích, protože rozmístění sedadel při žádném stupínku ani schodu a s otočným podvozkem je jaksi nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ad klimatizace: Já teda radši budu mít 6 nových šalin bez klimatizace než 5 s ní. Kvůli těm pár dnům to nestojí za to. Stačí udělat dostatečně velké větrací části oken a je po problému.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
k.ondra89: Jo, jo! To je ono! Y-ková konstrukce, jasný. Jen…trochu kratší. Ale to je jedno. Pro 4článkový Y bych čekal tak 35 m. Každopádně, i tohle by bylo pěkný.
Měl jsem na mysli něco jako Combino Supra, ale jen 4 články, ne 6. Viděl jsem kdysi kdesi produktový list, ale už ho nemůžu najít. A tam to právě mělo těch 35 m. Což je už pěkný.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
I u nás něco takového vzniklo. Jmenovalo se to Inekon Superior plus.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
k.ondra89: Taky fakt… V tom případě něco 4článkového, s podvozkem na článek… Jenže to bychom nesměli být v ČR. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Troufnu si říct, že Vektra by super rozhodně nebyla. Pokud se zde 13T vyčítají vysoké nápravové tlaky a tím nepříznivé účinky na trať, pak by Vektra byla ještě horší. Vyšší obsaditelnost krajních článků (střední byl řešen podobně jako ve 13T) a sudých článků z Aniter, tj. o 1/4 delších než u 13T by udělala svoje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Fantomas: V Brně se nedočkáme ničeho nového. :-D Jen snad toho, že do takových 10 let odejdou všechny 13T (soudě dle Prahy). Škoda je samozřejmě jen 13T5.
Vektra by byla super. Tehdá…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
b1: Tak to je síla. :shock: A ten stupínek na nohu u okna teda nemá chybu...

No, nechci nic zakřiknou, ale myslím, že tu šalinu můžeme Bratislavě závidět. Horší jak Porše to nebude a snad s tím nebude tolik problémů jako s 15T. A hlavně to má klimatizaci pro cestující, Slovensko nás zase jednou předběhlo. sarcastic (Bude se do Prahy dodávat ta 15T s klímou nebo to skončilo u jedné zkušební? Každopádně v Brně se toho asi jen tak nedočkáme)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
To ještě nic není. Co teprv cityrunnery, tam se ty sedačky nevejdou ani dvě. Ano, sice mají uzký rozchod, ale to má Bratislava taky.
Obrázek


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Fantomas: Njn, daň za Xkovou nízkopodlažnost. Ztková na tom je líp (15T).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Případně ještě lepší příklad bude přímo 26T, když to z ní vychází (s tím, že ta bratislavská má o 17 čísel užší skříň.):

Obrázek

Krajní sedačky jsou ještě celkem nízko (i tak moc na to, aby to mohla být úroveň podlahy), ale ty uprostřed už jsou zase na obrovské bedně.

No, a tady vidíš, že v hlavě se to vymýšlí krásně, ale realita je něco úplně jiného.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Fantomas: OK, nečekal jsem, že to je TAKHLE obrovský… To samozřejmě mění situaci…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Uličku ti to ovlivní, protože by to muselo být sakra výš a tam by ses ani ty nevyškrábal. Předpokládám, že půjde o řešení à la západní tramvaje, viz třeba tady Alstom Citadis:

Obrázek

Vidíš ty obrovské krabice pod sedadly? Mi řekni, jak bys to chtěl jinak vyřešit. Něco jiného by bylo, kdyby ty podvozky byly nehnané.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Fantomas: Jj, s tím já počítám. Pro komfort sezení bych právě prostor pod sedačkama dal výš, aby se tam vešly podvozky. Uličku to neovlivní. Ta je stejně lehce zvednutá, na nájezdu.
Ono je v podstatě jedno, jestli ty sedačky jsou vyvýšené nebo ne. Na to nikdo nemá problém se dostat (soudě podle důchodců, co se o holi škrábou do VP ve Variích nebo KT8, i když je v nízké volno).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi píše:
2. a 4. čláenk bych udělal přesně podle 13T5, až na to, že místo 1,5 sedačky by byla prostě jen normální. 2+2 omezuje průchod a stání.
A to si právě myslím, že nepůjde. Ne při zachování nízkopodlažní uličky. Z toho jak ty sedadla jsou, předpokládám, že prostor kde je kolo musí být vyšší než prostor mezi koly (myslím v podélném směru), tzn. nad kolem jsou sedačky zády k sobě a prostor pro nohy je mezi koly. 13T5 to má přesně naopak, ale tam je to celé v jedné výšce.

b1 píše:
Ale teď zpátky k tématu, měl bych dotaz ohledně úplně jiné tramvaje: Je 26T (Miskolc) širší než třeba 13T, 14T?
Je širší. 26T má 2 650, 13T/14T má 2 460 mm.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
b1: Já jsem si říkal, že je divný, že mi nepřišla odpověď, co by to shazovala…
Myslím tím ty střední články s podvozky. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Dobře, žes to zkopíroval, já to totiž nečet :mrgreen:
Jinak tím 2. a 4. článkem myslíš 2. a 4. článek nebo 3. a 5. článek? sarcastic

Ale teď zpátky k tématu, měl bych dotaz ohledně úplně jiné tramvaje: Je 26T (Miskolc) širší než třeba 13T, 14T?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Pokud by někoho zajímalo, jak bych ty sedačky teda uspořádal, tak sem dávám kopii toho, co jsem psal jako odpověď pro b1 (nebudu to upravovat):
Nedělal bych nic přelomovýho. Jak jsou uspořádaný LF2 jistě víš. V podstatě stejný styl bych použil i tam. Pro 29T je to jednodušší. 2. a 4. čláenk bych udělal přesně podle 13T5, až na to, že místo 1,5 sedačky by byla prostě jen normální. 2+2 omezuje průchod a stání. Prostor pro vozíčkáře/kočárky jen v 1. článku považuji za fail. Do posledního jdou dát taky. Ne všichni stojí namačkaný u označníku. A když jsme u toho, tak v prostředním článku by taky mohlo být jedno místo. A mimo to uspořádání sedaček bude prostě 2+1. Z toho, jak je udělaný poslední článek mi je tak trochu na blití. Hádám, že to zadní čelo má svoje opodstatění, ale boha!!! To je takovej problém dát tam doprostřed další sedačku?
Všechno samozřejmě podle reálných rozměrů. Ne sedačky jako v našich LF busech, kde když máš trochu delší nohy, tak si ani nesedej.
30T by byl oříšek, sám jsem obousměrné ještě nedělal, ale není nic špatného na tom, když bych se inspiroval od osvědšené koncepce KT8 (které mimochodem kvůli jejich obousměrnosti nemám moc rád). Ale je jasný, že vhledem k Xm konstrukci by se tady ty sedačky umisťovaly daleko hůř. 2. a 4. článek bych ale nechal stejně jako u jednosměrné. Krajní články (od kraje) 2+1, jinak asi nechat stejný. Málo místa, dveře blízko sebe, tam toho moc vymyslet nejde. A do středního článku místo té 1+1 sedačky dát prostor pro vozejky. Všichni fakt nejsou na začátku zastávky.

Fantomas: Jj, má to v podstatě stejnou konstrukci jako RT6. Tuhle jsem si označil jako Xm (slabě modifikované Xko. Xková je např. 13T). Kromě toho interiéru mi to přijde jako dobrej kousek, ale jak se to chová na kolejích, to se zjistí asi až dlouhodobým provozem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
No, je pravda, že u té jednosměrné varianty moc nechápu ty sedačky naproti sobě v posledním článku, kdyby se daly normálně za sebe, tak by se jich tam snad vešlo stejně a lidi by spolu nemuseli šermovat koleny. A v těch lichých článcích to samozřejmě není ideální, ale myslím, že je evidentní, že je to dáno podvozky pod sedadly (navíc má Bratislava užší rozchod, což může mít taky vliv na možnou šířku uličky). Jinak když nad tím tak přemýšlím, tak uspořádáním podvozků je to vlastně RT6N1, akorát prodloužená o dva články. :D Ne vážně, co si o tom myslíte? Mně to přijde jako dobrý kompromis mezi Poršetem (nebo 26T apod.) a 15T. Samozřejmě nevím, jak se to bude reálně chovat a ničit či neničit koleje.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
b1: Že jsi ale ten můj nápad viděl! :-D Čteš myšlenky? Protože jsem si neudělal ani svou fotomontáž toho, jak bych si to představoval, takže to doopravdy existuje pouze v mé hlavě.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
(jop, mám v hlavě představu, jak by to šlo líp)

Papír i program BAHN snesou všechno. Až na to, že tohle bude někdo i fyzicky konstruovat z reálných materiálů v konečném čase.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ten interiér je děs. Opět dementně vyřešené sezení (jop, mám v hlavě představu, jak by to šlo líp). Jen doufám, že ty sedačky jsou spíš schematicky, než v měřítku, protože pak se Slováci můžou těšit na to, jak v hezkých, moderních šalinách nebudou mít místo na nohy, když budou sedět.
A líbí se mi, jak je tam zase ten údaj, kolik lidí to uveze, když jich tam bude stát 8 na m^2. :-D Myslím, že i kdyby ty lidi namleli a umístili je do prostoru s podstavou 1 m^2 a výškou až do stropu, tak by se to tam nevešlo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Koukám, že řidiči se docela nachodí k nepřehozené výhybce,...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Škoda zveřejnila řešení interiéru pro bratislavské 29T a 30T. Celkem se mi to zamlouvá.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Řidič kamionu skončil u Záluží v kolejišti tramvají
Další fotky zde

Aby toho nebylo málo, tak již 2. května tam auto vjelo do kolejiště.

Praha: Auto Městské policie se střetlo s tramvají.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8074 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 12:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]