Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 209 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na LCD panelech by se mohlo zobrazovat blízké okolí, kde se vůz pohybuje, tzn. výřez z mapy MHD - blízké zastávky, navazující linky, POI.


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
No minimálně na vnitřních LCD panelech by se podobná grafika zobrazovat (postupně) teda mohla... A perlovky do budoucna nahradit taky LCD?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ano, všech jedenácti linek, stanicí Líšeň, Jírova počínaje.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jako udělat plánek brněnského metra?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak kdyby byla aspoň v tramvajích mapa linek cca v podobě pražského metra, myslím, že by to vůbec nemuselo být od věci.

eframmcbeth: Nemáš náhodou něco takového taky v plánu? :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
nálepky se železniční sítí jsou úplná kravina — dát do d-5, která nezastavuje u žádného nádraží, schéma vlaků v JMK je... to rovnou můžete pustit hlášení: "Vážení cestující, z této linky se do Veselí nad Moravou nijak nedostanete. Děkujeme za pochopení."


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Plzeň prodává svoje jediný MAVE, nemáme zájem? :D

http://www.pmdp.cz/dalsi-sluzby/odprodej-pronajem/doc/odprodej-pouziteho-autobusu-mave-fiat-cibus-1494/newsitem.htm

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Vylepování toho železničního schématu do tramvají je ***** jak zvon. To mne opravdu nanejvýš vytáčí. Větší informační fail tady v Brně nenajdete.


Offline
89
24 čer 2011 15:16
eframmcbeth píše:
... prostě nálepky. Je na nich vždy jedna linka ....

A proto jsou v některých šalinách v těchto místech nálepky se schématem železniční sítě - aby to bylo mimobrněnským uplně jasné :?:


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ne ne ne, tyhle tři linky by neměly společnou ceduli. tohle se řeší úplně jednoduše — v tomhle konkrétním vozidle, které mění linku 4x za den, cedule prostě není a finito. Alespoň v BP to tak mají. Když tramvaj z linky 51 přejede spojkou na trasu linky 4, odjede si jedno půlkolečko po městě a pak z konečné pokračuje zase jako jiná linka, řekněme 61, tak v téhle tramvaji prostě cedule nejsou — ani jedné linky. Od toho jsou tu ELP, hlášení atd... jedna tramvaj z 50 nevadí, a aspoň to lidi nemate.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: tak tyhle 3 linky by podle eframmcbethova návrhu byly na jedné ceduli. Tzn. by neměly být přejezdy jako před Tebou zmíněný 12/43, ale "pouze" mezi sousedními linkami, které by byly na jednom plánku, na jedné ceduli.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Já na předchozí příspěvek (příspěvky) navážu zkušeností z Vídně, kde i u ULFů mají vevnitř papírové cedule s průběhem trasy podobné tomu, co ukázal eframmcbeth. Nicméně při výluce, i plánované, či při zátahu do vozovny se na ně ani nešáhne, a tak jsou občas více matoucí než prospěšné. A obávám se, že tak by to dopadlo i v Brně. Samozřejmě řidič může před jízdou na jiné lince tu vnitřní ceduli vyměnit, případně třeba na kurzech 039XX ráno vyvěsit cedule všech tří linek, ale obávám se, že by to asi moc nefungovalo, kromě důvodů uvedených předchozími přispěvately, asi i kvůli tomu, že spousta linek mění trasy velmi často, a tak by mnoho cedulí sloužilo třeba jen rok, nebo by pak jezdily zastaralé (obzvlášť pokud by na nich byly uvedeny i přestupy).


Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
Je to reálné, nicméně v brněnských podmínkách (když nejede toto, tak to rozpojíme a pošleme tamto), nelze počítat s polepy vozů jako například ve zmíněné Francii nebo Budapešti. Patrně by se tento přístup dal změnit, ale přemýšlím, jestli to nebude spíš svazování rukou výpravčím (já bych do toho nešel, ale jsem jen šotouš).
Cedule by byly fajn, jen taková překážka jsou přejezdy vozů na různé linky (rekordmanem je snad 04312, která přejíždí na a54, 57, 64, 65, 81), které jsou čím dál tím častější i u elektrické trakce - což by znamenalo pěknej fascikl cedulí pro řidiče, o kterých v DP (nedělám si iluze) panuje názor, že jsou již přežité. Taky se v poslední době dostalo do módy operativní přeřazení vozů na jinou linku, což by také nedělalo dobrotu.
Taky ty materiály a nálepky a ... budou něco nemálo stát (zejména výroba a obnova), nedokážu říct, jestli tomu je DP nakloněn. Nicméně by to bylo přínosné.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Hlavně si myslím, že i v dnešní době není nutné mít všechno blikající a posunující se. Cedule jsou levnější, než Perlovky, vejde se na ně víc informací. Těch důležitých informací, které jdou i offline.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Myslím, že pokud by byla vůle, je to naprosto reálné.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na některé vozy by se to dalo nalepit, popř. by tyhle lepicí papíry mohly být umístěny na plastové cedule, které by byly vyměnitelné. V Paříži mají takové cedule i z venku vozidel.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
a dalo by se něco takového v Brně vůbec použít?


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To schéma místo perlovky je naprosto exkluzivní...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Po návratu z Budapešti mám opět trochu deprese z infografiky DPMB a kordisu vůbec...
Jen blbá dvoudenní výluka znamenala hlášení na každé přestupní stanici (a nahrané zvlášť pro tuto příležitost, ne seskládané z jednotlivých slov), infopanely v podchodech i ve vozech (viz ( http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/20 ... 150117.jpg ) na zemi ve všech dotčených zastávkách nalepené směrovky navigující lidi k náhradní dopravě...
Všechny větší výluky mají svůj vlastní web a veškeré informace o nich se neustále obnovují ( http://www.bkk.hu/szellkalmanter/ )
Všude samá schémata, mapy, vysvětlivky, upozornění... vše v jednotném stylu, ve dvou jazycích a srozumitelné i bez valných znalostí angličtiny, či nedejbože mordorštiny... Veškerý pohyb byl plynulý, neviděl jsem, že by se za ty dva dny někdo, ať už domácí nebo cizinec, ptal revizorů a personálu na cestu nebo na tu výluku — všichni všechno okamžitě pochopili.

V infocentech jsem si nakradl hromady a hromady schémat, prospektů a podobných věcí. Od turistických schémat nejdůležitějších páteřních linek ( http://www.bkk.hu/apps/docs/terkep/turisztikai_tkp.pdf ), až po speciálně vydaná schémata pro jednotlivé městské čtvrti, včetně zvláštního schématu pro jih Budy po otevření nového metra (což mi přijde jako ohromný kontrast vůči tomu, když u nás máme občas ve voze schéma 5 let staré... — http://www.bkk.hu/apps/docs/terkep/xxii.pdf )

Mimochodem, doporučuju všem, kdo ještě neviděli nové metro M4 : http://www.metro4.hu/galeria_popup.php? ... ria/images
(je to jen takový malý nákuk, ale na netu je fotek hromada — metro je úžasné, bez jediné reklamy, architektonicky zajímavé a impozantní... bla bla bla)

Nemůžu si pomoct, ale připadá mi to všechno strašně samozřejmé a jednoduché, jen to chce trochu snahy a nedělat nic polovičatě. Nejvíc mě asi fascinuje ta jednotnost a snaha informovat člověka dřív, než se stihne sám zmást a začne se na cokoliv ptát. O kolik by třeba pomohlo, kdyby kvůli výluce na MH byly na nádraží a na české po zemi vylepené směrovky? kdyby na zastávkách byly velké cedule s přehledným schématem místo "výlukového jízdního řádu"... Pokud cestujícího zaujmeme, ještě než se zeptá, nebude nás ničím otravovat. A není to otázka peněz — Maďaři na tom nejsou o moc líp než my a na každé z těch blbůstek je hezky napsáno, že to zaplatila EU, takže zařídit se to dá...

Mám proto dotaz, vážení šotouši... alespoň takový okrajový:
V nových soupravách tramvají, ve všech metrech, ve všech trolejbusech a autobusech, mají Maďaři místo "perlové šňůry" jak se tomu říká u nás, prostě nálepky (v autobusech vyměnitelné cedule). Je na nich vždy jedna linka (nebo případně úzce spolu provázané linky, jako třeba tramvaje 4&6, autobusy 7/7A/E7...) a u každé zastávky je výčet přestupů, parkoviště, památky, důležité budovy či místa, parkoviště a nově také stanoviště půjčitelných bicyklů...

Nepodařilo se mi je najít na netu, asi jsou chráněné autorskými právy. Udělal jsem proto na ukázku dvě "brněnské" cedule ve stejném stylu jako je to moje nové schéma, podle Budapešťského vzoru.
Vím, že u nás podobné cedule bývaly, ale nějak vymizely... Je vůbec v Brně proveditelné, aby se do autobusů přilepila/vložila takováhle infografika pevně navázaná na jednu určitou linku, nebo se vozy tak často přehazují z linky na linku, že je to nemožné? Vím, že by to nejspíš šlo na d-8, nejspíš i na d-1 a d-12, tam jsem si i jako laik všiml, že na nich jezdí víceméně pořád ty samé šaliny, u ostatních nevím.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V celosvětovém měřítku je to šokující zpráva.
Je fakt s podivem, o čem všem dovedou novináři z Novinek a Práva napsat.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Roční dítě samo nastoupilo do autobusu


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
mh píše:
No tak zrovna dnešek moc jarně nevypadá [-X

Já nevím , jak tobě , ale 6°C mi připomíná spíš jarní počasí než zimní.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Zásadní chyba je ta, že je to obrovská křižovatka, čtyři směry tramvají, čtyři směry aut, naprostá většina aut a část tramvají tam zatáčí.

Zhruba takhle:
https://www.google.co.uk/maps/place/sad ... e3a9?hl=en

Východní směr vede z centra, tedy minimální vytíženost aut + jednosměrka (nic nevjede tam), ale západní směr je asi nejvytíženější v obou směrech. Problém mívají podle všeho auta odbočující z jihu k západu - těch je taky docela dost, protože většina křižovatek od jihu od Klatovské má zákaz odbočení vlevo, a ta auta musí projet okolo tří pruhů protisměru, tramvajového pásu (u kterého je vidět kus asfaltu - tak jediná diskutabilní věc) a až na další tři pruhy vlastního směru. Šance vjet na tramvajový pás je i díky tomu, že tam je kus asfaltu, ale pak je otázka, co je lepší - když tam ten kus je, řidič má cca 10 metrů, aby si všiml chyby ("nejedu po silnici"), na druhou stranu, ten kus asfaltu ho může ukolíbat ("jsem se netrefil, tak to vemu tudy a sjedu tam příště"). Při teoretickém zkrácení asfaltu tam lidi vlítnou rovnou bez možnosti se vrátit, když to spletou. Proto mi to vysypání štěrkem přijde jako nejrozumnější varianta.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Spíš by se vyplatilo analyzovat, co je v těch místech špatně. Pokud se tohle děje často, nějaká chyba tam zákonitě bude.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Olomouc: Srážka hocha s tramvají zatím bez obvinění. Policie žádá o pomoc


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 05:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]