Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 182 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Když se elektrifikovala trať ze Znojma do Šatova, tak byla připravena na 25kV 50Hz. Protože se jedná o ostrůvek navazující na ÖB, tak je v současnosti napájena z Rakouska 15kV 16,66 Hz.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Tady jde spíš o to, že SŽDC chce především vědět, kdy, kde a jestli se u nás přepínání systémů vyplatí. Dovolím si hádat, že ta studie ukáže, že v nejbližších 50 letech se to kvůli vozovýmu parku dopravců prostě nevyplatí.

Eda: Tam, kde bylo výhodné na přípojných tratích při rekonstrukci udělat 25kV~, už bylo většinou uděláno. I u nově elektrizovaných tratí Otrokovice - Vizovice a Olomouc - Šternberk - Šumperk se počítá s 3kV=, aby nevznikly izolované ostrovy, kde by nakonec nebylo s čím jezdit. Na druhou stranu v dlouhodobějším výhledu se se se střídavou trakcí počítá až k Přerovu. Myslím, že právě u těchto plánovaných staveb se udělá i nějaká předpříprava, aby následné přepnutí na střídavinu nebyl takový problém.

Něco jiného je na Slovensku, kde mají v plánu s postupnou modernizací koridoru od Púchova dále na východ postupně přepínat napájení na střídavé. Ještě tento rok se přepne stanice Púchov, takže stejnosměrné lokomotivy se přes Vsetín na Slovensko už nedostanou. Za pár let se to stejné plánuje i v Žilině. Co budou dělat dopravci, je zatím velká otázka...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mě to přijde jako nesmysl a zbytečné vyhazování peněz. Ty prostředky bych radši viděl v modernizaci a elektrifikaci tratí, které to potřebují, a ne v přebudovávání toho, co funguje. Podle mého názoru tohle nemůže mít žádnou reálnou ekonomickou návratnost. Vícesystémová vozidla by to odstranilo až někdy za desítky let, a veškeré přepřahy stejně ne. Navíc by to znamenalo kompletní obnovu trakčních vozidel u ČD/ČDC a to v situaci, kdy nejsou prostředky ani na náhradu nejstarších vozidel pocházejících ze 60. let.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle bude vždy dost kontroverzní. Je to tak přechod na klasický rozchod kolejí z úzkého.
Osobně si myslím, že pokud ten přechod bude mít nějakou koncepci a bude velmi pozvolný, tak proč ne.
Například, že když se bude rekonstruovat nějaký stejnosměrný úsek, který je blízko střídavé trati, tak se rovnou předělá. A během nějakých třeba 50 let se tímto způsobem předělají všechny tratě. A evropské dotace se přidělují i na mnohem nesmyslnější kraviny a hlouposti, takže i na tohle bychom nějakou dotaci získat mohli.


Offline
29
21 pro 2014 16:36
Nepřipomíná to někomu "evropský pantograf"? Zase jedna evropská norma mimo některý ze zavedených systémů, asi aby někdo nebrblal že jinde netřeba rekonstrukce.

_________________________________
Ano jsem nováček, po víc než čtyřech letech jsem se rozhoupal registrovat


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Jako že Němci předělají celou svou síť na 50 Hz?


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Stát připravuje sjednocení napájení železnice na 24kV 50Hz.

Sjednocení má to být v rámci celé EU.


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
MartinV píše:
...stanoviště řidiče je netradičně umístěno.

Jestli to není pokus o maximální unifikaci provedení po pravostranný a levostranný provoz.
Podobný počin menšího rozsahu má např. SUV Nissan X-trail - palubka uprostřed.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zvláštní je tam hlavně umístění předního podvozku, a myslím, že i stanoviště řidiče je netradičně umístěno. Narozdíl od našich dodávek ale hezký minibus.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Subjektivně mi to tak přijde :-) Hlavně asi kvůli těm širokým dveřím a celkové koncepci vozu.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Proč bizarní?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Docela bizarní elektrobus od Volva:
http://omnibusz.blog.hu/2015/06/13/az_u ... romos_busz


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mouka píše:
Novým šéfem Ropidu má být mladý regionální politik z ČSSD

No jo, politik to jistě povede lépe než dopravní odborník.

Že by další trafika?


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Drama v ostravském trolejbusu: Řidičku ohrožoval nožem a cestující si vzal jako rukojmí
..to samé jinde..


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Novým šéfem Ropidu má být mladý regionální politik z ČSSD

No jo, politik to jistě povede lépe než dopravní odborník.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, poslední vozy ve smyslu, že poslední, kterých se Zlín letos zbaví (směrem na Ukrajinu), ale stále jich tam pár ještě zůstane :)

EDIT: Konkrétně ještě 6 jich tam zůstane.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Zítra Zlín opustí poslední vozy 15 Tr.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Tragédie v metru. Mladá žena na Andělu nepřežila pád do kolejiště


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Koukám, že e.č.0033 navazuje na prototypy ČKD. Posledním byla T6A5 0032 s výzbrojí TV30, "předchůdce" TV Europulse.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
EVO ještě jednou, tentokrát z idnesu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tramvaj EVO1 je kompletní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Mouka: Na kraji Holešova se srazil vlak s náklaďákem, tři lidé jsou zranění


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Aktuálně z Holešova
Vůbec to nevypadá hezky. Víc info nemám, ale nějaký plátek o tom bude psát určitě.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
Janatak: Přesně jak píše Mouka. Já jsem tam jel (asi tak 400 km jedním směrem) kvůli fotojízdě s 14Tr, ale nakonec jsem dvě hodiny strávil ježděním ve 24Tr a pak slabou hodinku v 14Tr. Ale to je jen jedna z mála věcí, co se mi nelíbilo.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ještě k těm tramvajím pro Konyu dodám jednu informaci, která trochu kazí idyličnost tohoto vozidla. Kvůli příliš velkým nápravovým tlakům ta tramvaj nemůže v Plzni na většinu sítě. Holt tohle je jedna z nevýhod bateriového čehokoliv. Je to prostě těžké.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 01:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]