Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Když to vycházelo, že nová skříň není o moc dražší než oprava původní. A hromada T3R.P jsou vozy z prvních serií, některý skříně i z roku 1962.. A stav skříní R.PV je mizernější, než se zdá..


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
To asi každému, ale jestli Praha na nic lepšího nemá, tak furt lepší jak vysoké T3. A primárně na noční linky asi postačující.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdysi tu padlo, že pořizovat second-hand T6 je těžce nemoderní (s čímž se dá částečně souhlasit, je to VP vůz; na druhou stranu za zlomek ceny).
Co je ale potom tohle? Jasně, jedná se o NP vůz a též za zlomek (i když o něco větší) nového moderního vozu. Pořizovat to ale v roce 2023 mi už přijde lehce za horizontem.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Novovýroba...


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Tříčlánkový Ikarus po opravě:

https://www.youtube.com/watch?v=XeWf9_u5KC0

:applause:


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Jistě, když tu jezdí NADku, tak určitě nejezdí na noc domů.


Offline
Uživatelský avatar

2077
03 zář 2009 13:18
Robert píše:
Bukispeed je dopravce ze Slavičína, který se zaměřuje na NADku za vlaky. V Brně zázemí zřejmě nemá, což je logické.

V Brně jsem viděl taky pár vozů, volně na parkovišti.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Bukispeed je dopravce ze Slavičína, který se zaměřuje na NADku za vlaky. V Brně zázemí zřejmě nemá, což je logické.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hele Bukispeed je zas nějaká garážovka bez placu na stání ?


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Jízdy na černo se mohou prodražit, dopravní podnik zpřísňuje pokuty


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Ozubnicová dráha v Budapešti 1. dubna opět začne jezdit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vybočování je řešitelný v nejhorším případě zákazem míjení. Mnohem větší potenciální problém bych viděl v minimálním poloměru oblouku, který je ta tramvaj schopná projet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Tak vybočení dovnitř oblouku není problém spočítat, nebo nakreslit. Rozteč podvozků se dá zjistit, šířka skříně taky. A nejspíš se dojde k tomu, že to vybočuje moc a mělo by to zákazy míjení, jako kdysi KT8.

Naxashi: U středního článku se se dveřma nehne, tam jsou podvozky, a u krajních to nedává smysl.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jasně, je to nový provoz (cca 2 roky), zároveň jen jeden typ vozidla, takže to má i další výhody, jako vyšší nástupní hrany. Odskočené dveře jsou možná díky právě těm delším článkům, tož je otázka, zda by vozy s delšími články bylo možno provozovat i v Brně? Ale o tom asi bohužel nikdo neuvažuje v dnešní době.
Po jízdě těmito vozy jsem teda dostal lehce studenou sprchu při jízdě KT8, kde řvalo vše od kloubů po dveře, ale co už (a mimo MHD je jiné i počínání ostatních řidičů, ale to asi znáte).


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Aha, jo, to vlastně dává smysl.
Ale řekl bych, že by tam ten prostor mohl být, jen by tam nebylo těch dveří tolik.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Rozměry a uspořádání pojezdu těch Škodovek pro Tampere jsou poplatný tomu, že se jedná o nově postavený provoz, který je od začátku uzpůsoben pro provoz tramvají s takto velkým průjezdným profilem. To posunutí dveří je zajímavé, ale možné jen díky tomu, že ta tramvaj má tak dlouhé články. U konvenční tramvaje, která by při stejné délce měla 4, nebo 7 článků není na takové posunutí dveří prostor.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
No vida, že to jde líp. Já to říkám pořád (tohle konkrétně ne, ale v podobném duchu).
Jen… 3 články, 4 podvozky na 37,3 m? No…dobře, no. Taky se mi líbí ta šířka.
U nás máme doopravdy co zlepšovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Celkem zajímavé rozvzžení mají tramvajové vozy ve finském Tampere, kde jezdí "finské Škodovky", a sice tyto obousměrné a oboustranné vozy nemají dveře naproti sobě, jak jsme na to zvyklí z našich provozů, ale lehce odskočeny. Vidět to je např. na fotce na článku z ČS dopraváka, kde 2., 3. a 4. dveře jsou posunuty mírně vzad oproti očekávatelné poloze, to stejné na druhé straně (opačným směrem), takže naproti dveřím vzniká dostatek místa pro vozíky/kočárky/... bez nutnosti dále cestovat vozem mimo prostor dveří.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
https://www.uradprace.cz/web/cz/volna-m ... l/66928587

DPMB Mistr elektrol

sdílenky ?


Offline
25
24 pro 2021 09:18
M píše:
Trolejbusy Ostrava:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... d=40422569

Krásná oddělená kabina, tyto vídám na nových vozech v Ostravě, Olomoucí, Plzni a v mnoha dalších městech, bohužel DPMB tomu neni nakloněno.

Některé DP se k oddělené kabině řidiče vracejí po zkušenostech s covidovou pandemií. Uzavřená kabina snižuje riziko respirační infekce řidiče (covid, chřipka, angína...) od nakažených cestujících. Ve vozech s otevřenou kabinou byl během ostré fáze pandemie červenou páskou zablokován přístup k první řadě sedadel ve víře, že budou řidiči chráněni. Což znamenalo nemožnost používat přední dveře a zároveň snížení kapacity vozidla. Jak se ovšem později ukázalo, bylo to stejně k ničemu. Infekční aerosol se v uzavřeném prostoru interiéru s omezenou výměnou vzduchu chová jako kouř - rovnoměrně se rozšíří do všech koutů vozu, včetně otevřené kabiny řidiče. Tehdy se ukázala výhoda vozů s uzavřenou kabinou (např. 14Tr), kde nebyla nutná žádná omezení v interiéru.

Snížení nemocnosti řidičů je určitě v zájmu každého DP. Např. loni na podzim onemocnělo u opavského DP tolik řidičů, že se musely (tuším) dokonce rušit spoje.

Není problém prosklít přepážku dle požadavků zákazníka: téměř k podlaze a v celé šířce (kvůli výhledu řidiče), ale ne zcela ke stropu (čímž se eliminuje odrážení osvětlení salonu cestujících na čelním skle).

V prostoru předních dveří nesmí nikdo stát (kromě řidiče-kolegy samozřejmě). Dostatečně velký nápis a napomenutí neukázněných cestujících palubním rozhlasem by snad měly stačit.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Z Hradce Králové postupně zmizí automaty na dobíjení městských karet a kupování MHD jízdenek
Takže další město, které chce cestující bez platební karty. Když to vyšlo v Ostravě, tak proč ne v Hradci. Akorát, že Hradec jde ještě dál, protože v Ostravě je aspoň možnost si v hotovosti koupit tu dočasnou kartu. Tady nebude pro turisty nic a i místní, s tou jejich jednoúčelovou kartou, budou muset na předprodej. Jen tak dál :evil:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Jestli to nepojede, tak se nic nezmění, ne? :D


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
I v Ostravě měly 21Tr dělené dveře. Ale 21Ab, pokud si dobře pamatuju, ne. Jistý si tím teď ale nejsem. Je to už dlouho, co dojezdily a já jsem tím toho zase tolik nenajezdil.

No, ale Ostravákům s tím přeji silné nervy. V elektrobusové verzi to v Praze pořád víc stojí, než jezdí. Snad v trolejbusové verzi to bude spolehlivější, ale iluze si o tom moc nedělám.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Robert píše:
Do vězení nešel, dostal podmínku, pokud vím.

Aspoň, že tak!

M píše:
XXX:
já nevím, ale já tu zástěnu vidím průhlednou až na zem, takže určitě přes ní lze vidět.
Navíc s tím stáním jak píšeš, ano stojí u tyče a stojí u dveří, já na nočních s Urbanem jezdím dost často tak narvanej že jsou lidi až na přednim skle, to nevidíš nic, vyhodit je je nemožné nikdo tě neposlechne, navíc by nejeli a byl by to jen další spor u už tak agresivních cestujících, když mám solaris vidím aspoň částečně takže je to plus, ne mínus. Když prší a su narvanej vše se šíleně mlží, špatně vidíš přes mlžící se okno, u oddělených kabin se toto nevyskytuje. Ano lze odmlžit puštěním horkého vzduchu na okno a to je panečku vedro hlavně v teplém počasí, to se nedá tak jet celé kolo. Další věc spousta cestujích zrovna nevoní a oddělení se fakt hodí, někdy i kuřáci jsou těmi cigaretami tak cítit že zamoří celý bus, proč to mám dýchat? Já tam vidím více kladů než záporů a zvlašť na těch nočních. Ale hádat se nechci, tisíc lidí je tisíc názorů a to že se to začíná v mnoha DP dávát do nových vozů má asi svoje opodstatnění.

Já když přijedu na zastávku, kde vím, že se mi tam nahrne sto padesát lidí (kterým třeba právě skončilo vyučování), tak přední dveře otevřu jenom na chvilu, pustím jimi pár lidí, vyzvu je, aby se posunuli a hned přední dveře zavírám. Případně pokud nikdo nevystupuje, tak je třeba neotevřu vůbec. V extrémním případě samozřejmě. Je to sice zm*dský, ale tohle je jediná situace, kdy tohle počínání má opodstatnění. Tady jde o bezpečnost. A jakmile se to trochu vyprázdní, už zase otevírám všechny dveře včetně předních (obě křídla) nebo používám uvolnění poptávkového otevírání dveří.

V prostoru předních dveří nesmí za jízdy stát nikdo. V žádné jejich polovině! Ani, když je zbytek vozu zcela obsazen.

Zrovna tenhle vůz má zástěnu průhlednou až na zem, ale to je výjimka. Solarisy i sorky, 14Tr atd. ji mají neprůhlednou.

A čím víc seš od těch lidí oddělenej, tím horší je se u nich čehokoliv domoct. Protože čím víc seš oddělenej, tím víc tě lidi mají u zadku a zvesela tě ignorují, když si tam cosi huhláš přes sklo. Asi by mi nejvíc vyhovovala úplně otevřená kabina jako byla v ŠM nebo ještě donedávna v regionálních autobusech. Tam každý viděl, že za tím volantem sedí člověk. Ale kdybych jezdil rozjezdy, věřím, že bych mluvil jinak.

Nemyslím si, že by dělené přední dveře byly nějaký novodobý trend. Viz 14Tr, které to měly už před 40 lety (bohužel). Co vím, tak třeba v Jihlavě ty dělené přední dveře měly i 21Tr a pak to u nich zrušili. A nové vozy už objednávají bez toho. Takže je to město od města. Výrobce zkrátka dodá to, co si zákazník řekne.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
XXX:
já nevím, ale já tu zástěnu vidím průhlednou až na zem, takže určitě přes ní lze vidět.
Navíc s tím stáním jak píšeš, ano stojí u tyče a stojí u dveří, já na nočních s Urbanem jezdím dost často tak narvanej že jsou lidi až na přednim skle, to nevidíš nic, vyhodit je je nemožné nikdo tě neposlechne, navíc by nejeli a byl by to jen další spor u už tak agresivních cestujících, když mám solaris vidím aspoň částečně takže je to plus, ne mínus. Když prší a su narvanej vše se šíleně mlží, špatně vidíš přes mlžící se okno, u oddělených kabin se toto nevyskytuje. Ano lze odmlžit puštěním horkého vzduchu na okno a to je panečku vedro hlavně v teplém počasí, to se nedá tak jet celé kolo. Další věc spousta cestujích zrovna nevoní a oddělení se fakt hodí, někdy i kuřáci jsou těmi cigaretami tak cítit že zamoří celý bus, proč to mám dýchat? Já tam vidím více kladů než záporů a zvlašť na těch nočních. Ale hádat se nechci, tisíc lidí je tisíc názorů a to že se to začíná v mnoha DP dávát do nových vozů má asi svoje opodstatnění.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8087 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 05 pro 2024 04:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]