Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 79 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Pánové vize 40m šaliny je krásná žel vzhledem k velikostem vozoven nerealná...
Leda že by se postavila nová vozovna která by už byla na tento typ vozů uzpusobena...
Ostatně dříve či později bude 3 vozovna stejně třeba ....

A mimochodem 20 a 30 metrové vozy budou i v budoucnu třeba.... takže pisárky pro 20m medlánky pro 30m no a vozovna líšeň klidně i pro 50m ;)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přesně tak, 40metrové tramvaje potřebujeme, pokud chceme udržet nebo zvyšovat kvalitu MHD, o tom není pochyb.

Je škoda, že spousta důležitých lidí v podniku proti 40metrům velmi tvrdě bojuje... :-( To je pak krásně vidět, kdo se dívá více do budoucnosti a kdo myslí jen v horizontu pár let (nebo volebního období).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A hlavne psat, ze nechci Skodu, ale chci Vario, je dost kravina :) Vario je Skodovka, a da se cekat, ze az dojede tato smlouva na Varia, tak uz nebude mozne koupit je s vyzbroji Europulse (jak se to stalo v Olomouci) a budou jen s vyzbroji Skoda.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
peno píše:
....ale měly by to být 100% NP, nejlépe 30 m a obousměrné vozy, protože to teď Brno nejvíc potřebuje...

Koupit moderní NP tramvaj délky 30 m by byla velká hloupost, která by byla akorát na škodu. Moderní NP tramvaj bude mít, při stejné délce, vždycky nižší reálnou kapacitu, než 2*T3 s interiérem 1+1 našlapaná až po střechu. KT8 na lince 8 už v ranní špičce taky kapacitně nestačí a na lince 12 se už dneska v ranní špičce jezdí na dohled. Ve všech případech by to chtělo tramvaj s délkou 35 až 40 m v jednosměrné i obousměrné verzi. I za cenu nutných úprav ve vozovnách, v dílnách a na úvrati Mifkova.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nejracionálnější by teď bylo především koupit dostatek Varií na porkytí celé jedničky a pak řešit, co dál. Pokud teď program Vario skončí, na jedničce bude stabilně minimálně 5 krátkých souprav. A to je velkej nekoncepční fail.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Chápu pohled mechanika, ale je třeba to brát z pohledu řadového politika z magistrátu, který, ať se nám to líbí nebo ne, bude o budoucím nákupu nových tramvají rozhodovat, a těm je nějaké sjednocení údržby a možnost spojování u… vy víte čeho. A zároveň u nich pravděpodobně neprojde v současné době nákup jiných, než 100% NP vozů. A buďme upřímní, wany jsou už zastaralá koncepce a Brno si prostě nemůže dovolit zaostávat za okolním světem. Podívejte se co dnes jezdí ve Vídni, Bratislavě, Praze, co bude brzy jezdit v Ostravě a co nám jezdí v Brně. To je nebe a dudy. Nikdo netvrdí, že nové vozy musejí být nutně Škoda, ale měly by to být 100% NP, nejlépe 30 m a obousměrné vozy, protože to teď Brno nejvíc potřebuje.

Edit: Navíc, šance, že by nově vyráběné (ne rekonstruované) wany měly TV Europulse a ne Škoda, který dneska Pragoimex dodává, je také minimální. Takže ani ty nové wany by stejně shodné nebyly.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
No škodovku v žádném případě...
A EVO už má jinou výzbroj a tedy nespojitelnost s LF a tedy i jiné nároky na údržbu jiné díly a tak...

Přátelé neberte to jen co je hezké ale i otázku udržby... Čím víc typů tím hůř. To už raděj budu mět LF v designu kotas - na to jsou aspoň nějaké díly ....


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Můj názor je ten, že wany jsou hezké rekonstrukce (byť za mě hezčí s čelem T3, jako v Praze, než s čelem wajco, který máme v Brně), ale pořizovat je jako nové, to opravdu ne. Ještě to dokážu pochopit v Olomouci, kde jaksi nemají cokoliv delšího než sólo T3 kde zaparkovat, ale v Brně opravdu ne, to ať se na mě nikdo nezlobí. To už si spíš dokážu v Brně představit to EVO2, byť ideál to také není. Ideálem by bylo něco jako 15T nebo možná ještě lépe, něco jako bratislavské 30T, tedy obousměrné vozy, abychom se konečně mohli začít pomalu zbavovat i nejstarších kačen.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Tak vzhledem k tomu že už nyní se LF prezentují jako nové tramvaje tak v tom žádný politický problém nevidím...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Ondro politicky je průchodné úplně cokoliv nezapomeň že jsme v čechách - a tady je možné opravdu vše.

A proč by nemohla nová šalina jezdit v úplně stejným designu jak stará (rekonstruovaná). Ba naopak já bych právě o to usiloval. Milion různých designů tuna dalších a dalších náhradních dílů. Když bude stejný design tak i u nového vozu nebudeš potřebovat hromadu novech náhradních dílů páč ti postačí co už máš ve skladě...
Ale já vím takhle to přece nejde...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mechoš píše:
Program "vário" Jako takovej končí. ALE nikde neni napsáno, že se už nesmí kupovat ;)
V jiných městech (např. Plzeň nebo Olomouc) mají taky vária a jsou to novostavby. Nejedná se o rekonstrukce. Je to papírová bitva ...
Tedy proč nejít cestou nákupu nového vozu. Budou tu i nadále spolehlivé a slušné vozy (a myslete si o tomto mém názoru na ně co chcete).

Realně ať už na to máme jakejkoliv názor staré K2 a T3 tu nebudou do nekonečna a budou se muset něčím nahradit. A vário je fajn v tom, že ho na vozovnách známe a nebude tedy nutné se učit něco nového a nakupovat tunu novejch nahradních dílů....

Ale můj názor neni důležitý tak jako názor řidičů či zdejšího šotoušstva. Stejně si to rozhodnou ti kteří jedou šalinou jednou za rok v rámci nějaké akce a kteří nikdy nebyli ve vozovnách a nikdy nemluvili s těmi nejdůležitějšíma tedy řidičema a mechošema ....

Jediné papírové novostavby VarioLF má Olomouc pod. ev. č. 251, 252 a 253. Zbytek nově pořizovaných vozů jsou LF+, které nelze pořídit jako rekonstrukci.

Co navrhuješ je podle mě politicky těžko průchodné. V dnešní době tlaku na nízkopodlažnost asi těžko obhájíš, že nově pořizovaná tramvaj má tak nízký podíl nízké podlahy. Stejně tak by se těžko obhajovalo, že ta nová tramvaj vypadá naprosto stejně jako vozy, o kterých x let tvrdíme že jsou to rekonstruované T3 a K2.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondra K. píše:
LF2 jsou přednostně určeny pro linku 1, ale před nehodou na NS bylo stabilně 5 LF2 vypravováno sólo. To si myslím, že je celkem známka nedostatku vozů.

Přednostně neznamená, že tak musejí být nasazovány. A nemyslím si, že to svědčí o až takovém nedostatku vozů. To spíš o nedostatku dlouhých vozů svědčí spojování dvou wan nebo nasazování K2 na T3 kurzy např. na d-6 nebo d-9.
Ondra K. píše:
Ano, 20m vůz se delším vozem nechá nahradit, ale za předpokladu, že to město bude ochotno zaplatit.

No a to je ten problém, bez peněz se dneska nikdo nehne. Ale zajímalo by mě, jestli pak alespoň dostává od DPMB město slevu za nasazení 20 m vozu místo 30 m. Tipnul bych si, že asi ne a pro DP to bude solidní rejžovačka. No a když si to město nehlídá, tak proč nešetřit, že ano.

A taky by mě zajímalo, o kolik je reálně v provozu, ne dotačně, dražší 30 m souprava oproti 20 m soupravě, že se musejí 30 m soupravy dotovat o tolik víc, než 20 m.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Program "vário" Jako takovej končí. ALE nikde neni napsáno, že se už nesmí kupovat ;)
V jiných městech (např. Plzeň nebo Olomouc) mají taky vária a jsou to novostavby. Nejedná se o rekonstrukce. Je to papírová bitva ...
Tedy proč nejít cestou nákupu nového vozu. Budou tu i nadále spolehlivé a slušné vozy (a myslete si o tomto mém názoru na ně co chcete).

Realně ať už na to máme jakejkoliv názor staré K2 a T3 tu nebudou do nekonečna a budou se muset něčím nahradit. A vário je fajn v tom, že ho na vozovnách známe a nebude tedy nutné se učit něco nového a nakupovat tunu novejch nahradních dílů....

Ale můj názor neni důležitý tak jako názor řidičů či zdejšího šotoušstva. Stejně si to rozhodnou ti kteří jedou šalinou jednou za rok v rámci nějaké akce a kteří nikdy nebyli ve vozovnách a nikdy nemluvili s těmi nejdůležitějšíma tedy řidičema a mechošema ....


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
LF2 jsou přednostně určeny pro linku 1, ale před nehodou na NS bylo stabilně 5 LF2 vypravováno sólo. To si myslím, že je celkem známka nedostatku vozů. Ano, 20m vůz se delším vozem nechá nahradit, ale za předpokladu, že to město bude ochotno zaplatit. T6 systematicky prochází GO, takže klidně dalších 15 let můžou vydržet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Faktická: Popravdě jsem si nevšiml, že by se měly nové LF2 pořád pořizovat a LF1 ne a tím získat náhradu za nejhorší K2 (a nikoliv tedy T3). Příští rok má být postaveno posledních 3+3 Varií na základě smlouvy z přelomu 2015/16, smlouva další vozy rekonstruovat neumožňuje a DP zatím tvrdí, že program Vario bude tímto ukončen (nemýlím-li se cílem je stále 31+31 Varií = 31 souprav, se samostatným provozem se primárně nepočítá).
V případě T6 bych vzhledem k probíhajícím GO nemluvil o brzkém vyřazování, pokud projdou opravou všechny, vyřazování nastane nejdřív za 10 let - takže času dost.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondra K.: Vycházel jsem z předvýlukového stavu a opravdu jsem si nějak nevšiml, že by v Brně byl nějaký nedostatek 20 m vozů. Také je vhodné si uvědomit, že 20 m vůz se dá nahradit 30 m vozem, ale opačně to dost dobře nejde. Navíc, nové dvouwany se mají pořád pořizovat a tak postupně ty nejhorší K2 určitě zmizí. Ale ty nejhorší staré dvojice T3 jaksi není moc čím nahradit, protože jednowany se spojí s dvouwanama a hurá s nimi na d-1. A brzy bude potřeba nahrazovat i T6, které také nevydrží věčně.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
MKzB píše:
Jízda Astrou v Mostě byla dána asi stavem tratě. Tramvaj T3 s otočnými podvozky ve skutečnosti opisuje hodně nataženou sinusoidu, takže se kolejnice ojíždí z boku střídavě na pravé a levé straně, zatímco Astra jede přímo a kolejnice opotřebovává rovnoměrně..

Otázkou je taky stav podvozků, aby náhodou za léta provozu neměla "otočné podvozky" jako mnohé další vozy s tímto typem podvozku.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
...by to chtělo i nové obousměrné velkokapacitní vozy, ideálně co nejdelší, klidně 40 m nerozpojitelné, však kromě velkých prohlídek a generálek nějaké rozpojování není potřeba...


To se pleteš, takovej vůz by délkově nevyšel ani na běžnou údržbu. Takže nejdříve by pro se pro dlouhé vozy musela přebudovat vozovna..


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Podle mě by to chtělo výběrko na nové vozy ideálně příští rok, aby byl prostor na odvolání nevybraných účastníků (výrobců) během výstavby nových tratí, protože po výstavbě výprava určitě vzroste. Kromě velkokapacitních vozidel (nemíním tím další vany) by to chtělo i nové obousměrné velkokapacitní vozy, ideálně co nejdelší, klidně 40 m nerozpojitelné, však kromě velkých prohlídek a generálek nějaké rozpojování není potřeba. Jenomže kdo to zaplatí, když se městu moc nechce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nedostatek 20m NP vozů není tak moc akutní díky nasazení KT8 na linku 4. Až se za pár let na na linku 4 vrátí jednosměrný vozy, nedostatek se zase obnoví. Druhá věc je, že v této kategorii tramvají je dost vozů, které by bylo potřeba nahradit, ale není čím, tak se drží při životě.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já si myslím, že v Brně je mnohem víc potřeba kapacitních vozů. Vozy o kapacitě Astry až zas tak nutně v Brně potřeba nejsou. Ano, navýšil by se počet NP vozů na K2 linkách (ale deset vozů stejně zázraky neudělá) a mohlo by se tím uvolnit i pár dvouwan na d-1, ale to stejně vyžaduje, aby je bylo možné s čím spojit, což, pokud vím, jaksi stejně možné není, protože co jde spojit, to už spojené je. A k tomu si přičtěte i výměnu sedaček, protože ty dřevěné hrůzy, které bohužel všechny plzeňské Astry dostaly při VP, doufám nikdy nikoho v Brně nenapadne provozovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MKzB píše:
Pobrněnštit plzeňské Astry znamená nový staťák a komplet přestavba silové kabeláže, protože mají opačnou polaritu. Obruče, RIS, označovače apod. jsou už detaily. Jo kdyby se Aster zbavovala Ostrava, bylo by to jiné.
Z Plzně bych radši koupil jejich 21TrACI. Dle evidence SA jich mají odstavených 8.

Vzhledem k dostupnosti ND na ELIN, si myslím, že by bylo výhodnější rovnou nechat v rámci GO vyměnit výzbroj za Škodu/Cegelec. Odpadla by změna polarity a vozy by se sjednotily s Variem nebo 13T. Navíc by taková GO mohla posloužit jako vzor pro eventuální budoucí GO Aniter.

Jakub S. píše:
Troufám si tvrdit, že hodně záleží na technickém stavu (nějaký menší český DP/Ukrajina). Ale pro Brno by byl odkup 10 Aster v souvislosti s nutným "pobrněnštěním" (zejména elektrické části), obnovou současného voz. parku a rozšiřováním tratí (snad) v blízké budoucnosti pouze malou nálepkou. Můj osobní názor je, že by nejpozději zároveň s otevřením první nové trati měly dojít nové vozy, které pokryjí zvýšenou výpravu a současně umožní obnovu K2, popř. T3.
Pokud bychom čistě hypoteticky uvažovali zprovoznění tratí z SS do Líšně a ke Kampusu na druhou polovinu roku 2019/začátek roku 2020 (aktuálně asi nejpravděpodobnější) a to, že by současný vozový park do té doby nebylo nutné obnovovat/rozšiřovat, jeví se mi jako vhodné v průběhu příštího roku připravit VŘ na nové tramvaje a na přelomu 2018/19 vybrat dodavatele. Pokud bude potřeba obnovovat tramvaje již dříve, samozřejmě VŘ by mělo proběhnout dříve také.

Podle mě, by byly dodávky dalších vozů potřeba ideálně hned.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jízda Astrou v Mostě byla dána asi stavem tratě. Tramvaj T3 s otočnými podvozky ve skutečnosti opisuje hodně nataženou sinusoidu, takže se kolejnice ojíždí z boku střídavě na pravé a levé straně, zatímco Astra jede přímo a kolejnice opotřebovává rovnoměrně.

Otočení polarity: Jak která výzbroj, ale většinou ji není třeba nijak zásadně přestavovat. Akorát se musí komplet předělat kabeláž, protože je třeba na různých místech přepólovat a kabely jsou tahány na centimetry přesně. Takže zatímco jeden pól má delší kabel a jde přehodit, druhý je krátký. Nastavování kabelu nepřichází v úvahu. Akorát statické měniče nejdou přestavět a je třeba je vyměnit. Částečná přestavba kabeláže nemá význam, protože když už se do toho vrtá, tak je lepší to vytrhat a udělat celé znova = GO.

Pokud výrobce staví tramvaj, u které se počítá s předváděcím provozem, nechává kabely delší, aby to šlo přepólovat. Takto byly stavěny třeba prototyp RT6 0028 (jezdila v Praze i v Brně), plzeňská Astra 300 (jezdila v Ově), prototyp 15T 9200 (nevyužilo se toho).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Otočení polarity by byl asi fakt ten největší problém.

Vario1523: Mně nepřijde, že by to bylo tak špatné. Spíš naopak, právě rychlodráha Most - Litvínov mi přijde jako nejlepší využití vozů s pevným podvozkem, protože je tam spousta dlouhých rovných úseků, ten zásadní rozdíl je spíš v tom, že Astry jezdí velmi blízko maximální rychlosti (tuším 60 km/h). I proto tam imho Astry jezdí poměrně spolehlivěji než v městských provozech, kde je to spousta zatáček a výhybek. Na celé trase d-4 od mosteckého DP až k litvínovské Citadele jsou dohromady čtyři výhybky (triangl u Zimního stadionu, smyčka u Chemopetrolu, vjezd do DP v Litvínově a smyčka Litvínov Poliklinika). To stihnou v Brně od Maliňáku po Nové Sady.

Každopádně by mi přišlo jako dobrý nápad, kdyby Most+Litvínov plzeňské Astry koupil, pokud by byly za rozumnou cenu, zejména na ostatní linky (1, 2, 3) místo sól, a zejména jako náhrada zbývajících tuším osmi vozů T3SU/T3SUCS. Mohlo by to navíc znamenat spojení Varií LF+ do soupravy (vůz 314 dosáhl pěti let, myslím že na tu dobu byl vázán na Most - souprava 314+315 by se hodila na linku 4 ve špičce k soupravám T3M.3).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Ohledně Mostecko-Litvínovských Aster: Na konci září jsem si byl tu meziměstskou trať projet, jednu cestu jsem absolvoval právě v Astře - hrozný zážitek. Jak se říká že Anitry v zatáčkách škubou, tak proti tamním Astrám to vůbec nic není. Bylo to čistě tratí, nebo jsou mezi Anitrou a Astrou nějaké rozdíly? Byl jsem z toho úplně vyklepaný, v Plzni to bylo podobné :-? Zato jízda zpět do Mostu v soupravě zrychlovačových T3 byla parádní :dancing:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8080 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 01:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]